Nová verze kompaktního sedanu Mercedes-Benz CLA 2014 představená před těsně autosalonem v Detroitu se může pochlubit výjimečnou charakteristikou. Má totiž nejnizší koeficient odporu vzduchu ze všech sériově vyráběných aut. Pouze 0,23.
foto: Mercedes-Benz
Pro srovnání, víc než nový Mercedes-Benz CLA mají nová Toyota Prius (0,25), nebo elektromobily Nissan Leaf (0,28) i Tesla Model S (0,24). Auto s pohonem na přední kola (případně všechna čtyři ve verzi 4Matic) pohání 1,8l čtyřválec s výkonem 208 koní.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mercedes-Benz třídy B jako elektromobil už se testuje
Mercedes-Benz nové CLA přímo na autosalonu v Detroitu neprezentuje. Tam se totiž zaměřuje primárně na novou třídu E. CLA proto představil těsně před začátkem autosalonu na speciální akci v hotelu Westin Book Cadillac.
Oficiálně vůz představí tento týden v Německu, v Berlíně na Mercedes-Benz Fashion Week. A ve světlech reflektorů se pak objeví i na autosalonu v Ženevě.
Nový Mercedes-Benz CLA se v USA začne prodávat už od září 2013. Cena by měla začínat na přibližně $30 000. Mercedes tak pokračuje ve své přibližování se středovému, všeobjímajícímu zákazníkovi.
A nová Škoda Octavia III
A nová Škoda Octavia III má koeficient odporu vzduchu 0,29. To čumíte! Asi soudruzi udělali někde chybu…
Vaši kritiku beru jako
Vaši kritiku beru jako dobrou pouze z toho pohledu, že škoda mohla udělat více, na ceně modelu a jeho užitnosti by se určitě i při snížení na Cx 0,25 to výrazně neprojevilo.
Na druhou stranu kárat Š-A za to, že u „lidového“ vozidla nemá součinitel, jako má prémiová značka, je asi od věci.
Š-A, když už teda nědělá EV ani PHEV, by však mohla jít právě v tomto příkladem a ukázat, že právě u vozidel, která budou na cestách jezdit ve stotisícových exemplářích, investuje do vývoje a realizace úspor právě touto cestou!!!
Škoda Auto chce s novou
Škoda Auto chce s novou Octavii být v TOP 10 nejprodávanějších vozů světa. A měla by se podle toho tedy zařídit!! To už není tzv. lidový Favorit či Logan!!
Stačí, aby si nějaký
Stačí, aby si nějaký pekáč na úrovni Š120L koupilo 10% Číňanů a Indů, a budete koukat, co to udělá s tabulkami :-p
Nejsem sice expert na
Nejsem sice expert na aerodynamiku, ale řekl bych, že rozdíl ve spotřebě nebude nijak výrazný.
Octavia se nekupuje podle
Octavia se nekupuje podle koef odporu vzduchu, ale podle velikosti kufru… 🙂
ee naopak, SOUDRUZI Z NSR TO
ee naopak, SOUDRUZI Z NSR TO MAJ DOBŘE PROMYŠLENÝ, na nějaký setiny prděj a radši z fabrik solej auta na baterky KCC-HHO.WEBNODE.CZ a smradlavý LAUFKÁRY jako VOLKSWAGENZČECH nechavaj v český kotlině záměrně 🙂