Automobilka Toyota potvrdila, že v červnu ukončí výrobu modelu Toyota Prius plug-in hybrid. Globální prodeje modelu se rok od roku snižovaly spolu s tím, jak přicházela na trh konkurenční auta.
foto: Toyota
Ukončení výroby první generace vozu Toyota Prius plug-in hybrid potvrdil v krátkém emailu Nathan Kokes, marketingový manažer americké Toyoty. „Tvrdě pracujeme na nové generace Prius Plug-in Hybridu a těšíme se až budeme moct zveřejnit nové podrobnosti jakmile se přiblížíme datu uvedení na trh,“ píše se dále v emailu.
Kokes tím potvrdil dvě věci: existenci druhé generace Priusu do zásuvky, která dosud nebyla oficiálně potvrzena, a také fakt, že auto bude nejspíš uvedeno na trh až později příští rok. Klasický hybridní Prius 4. generace by přitom měl být uveden na trh už letos.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: šílená japonská reklama na Toyota Prius plug-in hybrid
Toyota zahájí ověřovací testování systému pro bezdrátové dobíjení vozidel
To znamená, že do uvedení druhé generace Prius plug-in hybridu zbývá minimálně 7-14 měsíců. Výroba současné generace přitom skončí už za přibližně osm týdnů. A globální zásoby auta jsou odhadovány na 1100 kusů. Toyotu tedy nejspíš čeká krátký výpadek prodejů Prius Plug-in hybridu.
Tohle auto to v poslední době nemělo jednoduché. Zatímco zbytku rodiny Prius se daří poměrně dobře, Prius Plug-in Hybrid musel o své místo na slunci tvrdě bojovat s konkurencí. Chevrolet Volt i plug-in hybridy Ford (Fusion Energy) a C-MAX Energi nabízejí lepší parametry (zejména vyšší dojezd čistě na elektřinu) a srovnatelnou cenu.
Druhá generace bude muset čelit ještě ostřejšímu konkurenčnímu boji. Na trh se totiž chystá Chevrolet Volt 2. generace, celá řada plug-in hybridních SUV (Audi Q7 e-tron quattro, Volvo XC90, BMW X5 xDrive40e a především na americkém trhu dosud absentující král Mitsubishi Outlander PHEV), nové plug-in hybridy Mercedes a další auta.
V podstate sa to dalo
V podstate sa to dalo čakať . Myslím že tam išlo hlavne o cenu. Vzhľadom k tomu že oproti štandardnému Priusu je takmer o 10 000 Eur vyššia, užitková hodnota sa podľa mňa o toľko nezvýšila.
Mně by dával smysl
Mně by dával smysl Prius/Auris/Lexus CT200h „pouze“ hybridní, nikoliv do zásuvky, ale s trakční baterií se zhruba dvojnásobnou kapacitou a výkonem – spalovací motor dává cca 72 kW, elektromotor dokáže sice 60 kW, ale baterie je schopná dodat pouze cca 27 kW a odtud plyne celkový součtový výkon udávaný na cca 100 kW. Kdyby baterie dokázala dodat zhruba těch 60 kW pro elektromotor, tak by špičkový výkon okolo 130 kW byl tak akorát. A dvojnásobná kapacita baterie pro ujetí vzdálenosti větší než jsou současné zhruba 2 km by se mi taky líbila …
Ten EV dojezd je závislý
Ten EV dojezd je závislý na rekuperaci, nebo spálení benzínu. Tak nevidím důvod, proč tam alespoň nějakou síťovou nabíječku nedat, byť k malé baterii.
Obraz znacky Prius je tazky.
Obraz znacky Prius je tazky. „Kto chce zbalit zenu, nebude jazdit v Priuse“, „Prius si kupuju iba homosexualne pary“, „ToyCar vs BatteryCar v GTA 5“, …
po tejto masazi, by bolo jazdit / vlastnit ojazdeny Prius hlupe uz aj mne, napriek tomu ze som fanusik jeho prevodovky, konstrukcie a pod.
A nakoniec ten test na YT, ked Gremlin tak hlupo porazil Prius.
Su to citlive auta ktore vela znesu a nemaju ziadne chyby len pri „korektnom“ zaobchadzani. Proti tomu, je velka V8 neznicitelna.
Když čtu tvé názory,
Když čtu tvé názory, myslím si, že tě napadli Mozkomorové.
Tak stím souhlasím,
Tak stím souhlasím, kupovat auto abych na něj zbalil ženskou je dětinské. Jako že když chlap nemá auto které je výmečné z pohledu ženy tak nemá šanci u chytré a atraktivní?:) a co když koupim drahé auto a nevýdeto? 🙂
Tak potom je aj priroda
Tak potom je aj priroda detinska.
inak by nam nevadilo mat skarede zeny a skarede deti, hlavne ze su vedomostne priemerne. Zenam by sa nepacili androgenne typy muzov, a Felicia L by bola stale najrozsirenejsim autom.
Vzdy ide len o jedno. Prezit co najvyhodnejsie a v pohodli bez ohovarania vsadepritomneho skriatka ohovaraca po ktorom sa citime tak „uzasne“. Apreto postavenie reprezentujeme vecami. Chceme aby sa nas podvedome bali, chceme respekt.
Mat respekt v aute prischnute homosexualom je zlozite.
ono to zní pro nás divně,
ono to zní pro nás divně, ale v US takový názor opravdu je, že Prius je auto pro ženský, nebo homosexuály. Dokonce se to jako vtipná narážka objevilo v několika filmech, když chlap řídil Priuse. Obzvlášť hlasitě tento názor prezentují ti američani, co (jako správný chlap) řídí Truck (Pickup). A Truck patří v US stále mezi nejprodávanější typ auta, ať už jako užitkový, nebo osobní vůz i do města.
A proč mám v Evropě
A proč mám v Evropě přemýšlet jako amík?
nemusíš, nikdo nikomu
nemusíš, nikdo nikomu takové názory nevnucuje. To bylo jen pro vysvětlenou že takové názory existují a odkud jsou 🙂
Blbost podobného rázu jak
Blbost podobného rázu jak „čtyři kroužky pro teploušky“.
K tomuto autu zde bylo
K tomuto autu zde bylo hodně „nadiskutováno“ pod články k jednotlivým testům, které redakce Hybrid.cz měla možnost v průběhu let udělat. Se závěry testů redaktorů se ztotožňuji, myslím, že nemálo lidí by tento vůz v garáži uvítala, ale za jinou hodnotu, než si Toyota stanovila. Hlavní úskalí vidím v tom, že pro Toyotu nejsou bateriová vozidla prioritou, myšleno vozidla s nájezdem na elektřinu více, než pár km.
Baterie Priusu PHEV byla koncepčně stanovena jako maličká (cca 5 kWh nominálně, využitelné lehce 2,4 kWh), přitom její zvýšení alespoň na hodnotu nájezdu bezpečných 30 km by s se současnou cenou lehce pod milion asi již toliko neudělalo a auto by dostalo jako „elektro“ větší smysl. Něco, co udělal Tesla, u níž se platí za dojezd, ale v takovém balení, které za to stojí. Podobně vybavený Prius PHEV (s dojezdem alespoň 30 km) by si podle mě taky kupce našel.
Přestože Toyota s tímto PHEV sehrála nemálo důležitou roli pro návrat elektromobilů na scénu ve vratkých dobách kolem roku 2010, nakonec zůstala u stejné koncepce a ceny i po pěti letech od uvedení do velkého celosvětového provozu. EV svět se však, naštěstí, mezitím změnil ve prospěch větších nájezdů PHEV. Uvidíme, jak bude vypadat 2. generace Prius PHEV, doufám, že nabídne právě větší EV dojezd a třeba i indukční dobíjení.
Ono to není tak úplně o
Ono to není tak úplně o době vzniku Priuse, jako spíše o tom, že Prius Plugin je jenom takový modifikovaný obyč Prius hybrid. Přirovnal bych to k rozdílu mezi elektromobilem, který je tak stavěn od počátku a tím, kde prostě modifikovali spalovací model.
Dojezd je samozřejmě jedna věc, ale co další parametry, které už z běžných specifikací nevyčtete – jako například výkon samotného el. motoru (a baterek), jakou rychlost dokáže v EV udržet apod… Ani nevím, jak si v tomto Prius Plugin stojí, ale tuším, že to nebude zrovna něco čím se chlubit. Já ho tedy spíš stále chápu jako obyč hybrid s ještě menší spotřebou benzínu (na cestách do práce s před-nabitou baterií)..