Elektromobily přestaly být vzdáleným snem a stávají se skutečností. Světové automobilky i regionální energetické společnosti se pomalu, ale jistě snaží o praktický rozvoj těchto aktivit, který není možný bez rozsáhlé spolupráce všech zúčastněných. Česká republika není výjimkou a konečně také zde vzniká profesionální platforma na podporu rozvoje elektrické dopravy. pokračování…
Dosud u nás v této oblasti dlouhodobě působilo pouze Občanské sdružení elektromobily (nebo také „Český klub elektromobilistů„, zmatení v názvu jeho popularitě dvakrát neprospívalo). To však bylo veskrze jen spolkem dlouholetých nadšenců pro elektromobilitu vedené známým propagátorem Jaromírem Vegrem.
Související články:
» ČEZ má dodavatele prvních dobíjecích stanic pro elektromobily
» Bude mít Česká republika kde nabíjet elektromobily? Blýská se na lepší časy
V posledních dvou letech, kdy se elektrická auta dostala do popředí zájmu médií, veřejnosti i velkých korporací, si sdružení užívalo zvýšené popularity. Bohužel, jak se ukázalo, nedokázalo se přizpůsobit novým podmínkám a pouze stvrdilo svou roli čistě nadšeneckého kroužku.
V okamžiku, kdy se o sdružení začaly zajímat firmy jako Škoda Auto a ČEZ, skrze které do něj přitekly nemalé peníze, projevily se uvnitř spolku rozdílné názorové tendence. Ty vyústily v několik týdnů trvající rozepře, jejichž výsledkem je odchod Jaromíra Marušince z pozice ředitele sdružení a založení nové Asociace elektromobilového průmyslu.
Ta má od začátku působit jako profesionální sdružení, jehož členy budou nejen fyzické osoby, ale podle slov Marušince především „firmy, výzkumné a akademické organizace, které mají zájem, aby se nás elektromobily začaly více prodávat.“
Taky lze koupit
Taky lze koupit elektromobily užitkové (např. Alke http://alkeelectric.cz/), vozítka GWL Elta,Cabby (www.auto88.cz), dají se koupit elektrocké golfáče, mezi „elektromobily“ které sdružení propaguje patří i elektroskůtry a elektrokola. V neposlední řadě si můžete koupit hybrida, třeba Prius a pokud vám nevyhovuje dojezd 7 km na elektřinu tak si tam necháte namontovat větší baterie (až do 90km). Pokud na to máte. Protože pokud se elektromobily prodávají v jednotkách kusů, cena zůstane vysoká.
Povedal by som,ze lubovolna
Povedal by som,ze lubovolna automobilka by bola schopna zacat vyrabat elektromobily v priebehu 2-3 mesiacov seriovo. Ono to bude tak, ze asi naozaj bude musiet prist nejaka poriadna prirocna katastrofa, aby to prevazilo ropu a zaujmy automobiliek vyrabat zlozite auta, ktore sa kazia a treba ich opravovat.
„firmy, výzkumné a
„firmy, výzkumné a akademické organizace, které mají zájem, aby se nás elektromobily začaly více prodávat.“
….Ony už se u nás nějaké elektromobily prodávají?
Ze zahraničí je možné si
Ze zahraničí je možné si nechat dovézt např. Tesla Roadster (myslím, že jeden kus už v České republice je), případně je možné u nás koupit starší ojeté elektromobily Volkswagen nebo Peugeot.
A tiež nezabudnite na
A tiež nezabudnite na firmy, ako napríklad Micro Vett.
Ano, kupodivu se i u nas už
Ano, kupodivu se i u nas už elektromobily prodávají..
http://ekolo.cz/elektromobily-k9