Toyota Aygo jako elektromobil z Česka?

Britský magazín AutoExpress.co.uk hlásí, že nová Toyota Aygo bude možná elektromobil. Dnes se Aygo vyrábí v České republice ve společné továrně Toyota/PSA a prodává se také jako Peugeot 108 a Citroen C1.

Toyota Aygo, malé auto do města, se dnes prodává za cenu od 236 900 Kč. Kolik asi bude stát jako elektromobil?
foto: Toyota

Johan van Zyl, prezident a šéf Toyota Europe, aktuálně magazínu AutoExpress.co.uk řekl, že ačkoliv v automobilce Toyota stále hraje prim hybridní pohon, nejmenší auta v segmentu A budou možná vyžadovat odlišné řešení.

Zároveň van Zyl dodal, že Toyota už dnes v Evropě testuje některá plně elektrická vozidla. Jsou určena pro krátké vzdálenosti, pro dopravu uvnitř měst. Van Zyl také řekl, že si myslí, že elektromobily budou součástí spektra technologií, které Toyota nabízí.

Redaktoři AutoExpressu samozřejmě okamžitě kontrovali s otázkou, zda by byl vhodným kandidátem pro elektrifikaci ten nejmenší městský vůz Toyoty, Aygo. Van Zyl řekl: „Ano, to bude velmi zajímavé.“ A nakonec ještě trochu zamlžil, že by to také mohl být plug-in hybrid.

Ale o tom, že by se do tak malého auta podařilo nacpat jak spalovací motor, tak baterii s elektromotorem, pochybujeme. AutoExpress.co.uk pak ještě oslovil šéfa vývoje v Evropě Geralda Killmana.

Ten řekl, že malý elektromobil do města ve stylu Aygo rozhodně do budoucna představuje zajímavou možnost. Ale že bude potřeba vše správně načasovat tak, aby auto bylo dostupné „pro normální lidi“.

Nakonec se k věci vyjádřila i šéfka Citroenu Linda Jackson když řekla, že malé elektrické auto pro městská centra, kde brzy nebude povoleno nic jiného než bezemisní vozidla, je logický krok.

Takže to vypadá, že Toyota a PSA Peugeot Citroen společně pracují na elektrifikaci příští generace/faceliftu modelu Aygo. První generace šla na trh v roce 2005, druhá 2014. Hádáme, že elektromobil by se mohl objevit 2018-2020.

Toyota je jednou z posledních automobilek, která dnes čistý elektromobil nenabízí. Peugeot a Citroen ještě na některých trzích doprodávají dnes už přeci jen zastaralé elektromobily Peugeot iOn a Citroën C-Zero, což jsou ale jen „přemalované“ japonské vozy Mitsubishi i-MiEV.

Pokud se tyto spekulace potvrdí, je možné, že kolínská TPCA, společný podnik obou automobilek v České republice, začne v budoucnu vyrábět čistě elektrickou verzi Toyota Aygo, resp. Peugeot 108/Citroen C-1. Případně elektromobil s novým názvem, ale vycházející z těchto modelů.

68 Comments on “Toyota Aygo jako elektromobil z Česka?”

  1. Nemám vůbec pochybnosti o
    Nemám vůbec pochybnosti o tom, že dnes zavedené automobilky EV v podstatě prodávat vůbec nechtějí, jejich snahou je tento typ pohonu posouvat co nejvíce do budoucnosti, protože s nástupem EV přijdou o velké peníze.
    Osobně také čekám na dostupný EV, do kterého se naskládají 4 lidi + nějaká zavazadla, bude mít radius alespoň 200km a nebude vypadat jako měsíční vozidlo.
    Tesla model 3 vypadá moc hezky… stačil by i Golf, ale dát za něj milion? To ani náhodou. Pokud stojí Golf s překomplikovaným dieselovým motorem (DPF, CR vstřiky, CR čerpadlo, turbodmychadlo, dvohm. setrvačník, složitá převodovka, motor se stovkou pohyblivých částí atd.) 500tis., nemůžou chtít za podstatně jednodušší systém jednou tolik peněz. To je výsměch zákazníkům.

    1. No problem je v tom, ze
      No problem je v tom, ze jednak elektropohon neni tak „extrmne jednoduchy system“ minimalne v podobe aplikace pro auta (ono elektricky motor s charakteristikou vhodnou pro elektroauto, neni tak jednodychy, a baterka plus stridac taky nejsou zrovna soucastky z detske stavenice) a druhak baterka neni sice nejak svetoborne komplikovana, ale sklada se hodne velkeho mnozstvi clanku coz ji hodne prodrazi. Ona jen vyrobni cena slusne baterky bude vetsi nez vyrobni cena celeho spalovaciho golfa s cenovkou 500 000….

      1. Jako běžný smrtelník lze
        Jako běžný smrtelník lze dnes koupit 30kWh baterie za cca 13000 USD. Nevěřím, že VW by za to platil víc jak 50% této ceny. Tesla má údajně náklad na 85kWh baterie 10000 USD.

        Když si půjdete do VW koupit nový ustrojený TDI motor se vším příslušenstvím, které v EV není, tak Vám nejspíš 500000,-Kč stačit nebude (holý motor 200t, vstřikování 100t, turbo, spojka, DPF…). A oni Vám za tuto částku prodají celé auto a ještě na tom vydělají.

        Prostě ten brutální rozdíl ceny v neprospěch EV nemá opodstatnění, zavedené automobilky EV prodávat nechtějí.

        Kolikrát jste v TV viděl reklamu na EV?

        1. Cena baterek je problem a
          Cena baterek je problem a oficialne nikdo nevi kolik kdo plati, nekde se docete o dnesni cenach cca 200 dolaru, musk mluvil o cene 150 do roku 2020, ale nekde zas psali o tom, ze GM naupuje za 150 uz dneska.
          Mimochodem jestli by baterka stala tech 200 dolaru za kWh (trochu min nez pisete), tak to mate u 30 kWh baterky 150 000 kc – za tolik cca vyrobite cely ten spalovaci golf v horsi vybave, to je to opodstatneni vysoke ceny EV, dalsi je velmi mala produkce apod…
          Reklamy na EV v televizi? Reklamu vesmes plati lokalni dealerstvi, s ohledem na to, ze v CR se EV proda prakticky zanedbatelne mnozstvi (stejne jako vsude po svete, kde nejsou na EV obrovske dotace) tak se nejaka reklama nema sanci zaplatit.
          Dalsi vec je, ze vyvoj levneho auta je pomerne drahy a trva dlouho, zatimco relativne levnejsi baterky mame az ted, takze nez se nejake EV dostane z rysovacich prken do realne masove vyroby, tak to proste par let trva, automobilky moc dobre vi, ze bezne auto, za trojnasobnou cenu si nikdo nekoupi a i dneska stoji 20 kWh baterka tolik co vyroba celeho mensiho mestskeho spalovaku, takze ten pontecial velkoprodeje je porad omezeny…

          1. Výše píšete baterky
            Výše píšete baterky 500t+, teď už jsme na 150t.
            Vývoj a výroba spalovacího motoru bude zcela v jiných dimenzích než u elektromotoru – jen emisní systém toho spalováku (který u ele. zcela odpadá): Airbox, sací trakt, 2x vedení EGR, DPF, KAT, vstřikování močoviny, vodní mezichladič, MAF, MAP, lambda, škrtící klpaky, sání s regulací průtoku.. atd
            Dále vstřikování, přeplňování…
            To vše stojí neskutečný batoh peněz. A pak další tisíce testovacích hodin stovek inženýrů. Emisní zkoušky…
            A snad nemusíme řešit, že samotný mechanický základ motoru je u toho spalováku násobně složitější.

            Proto asi ta cena za elektro musí být 2x větší.

            Jasně že vývoj něco stojí, ale vzhledem k tomu, že elemobil tu jezdil už před více než 100lety, tak nikdo nezačíná od začátku. A když přijde nová generace jakéhokoliv auta, tak výrobce nemá snad započtený vývoj v první stovce prodaných kusů.

            1. No pockat, ja jsem psal o
              No pockat, ja jsem psal o slusne baterce a vyrobni cene golfa, slusna baterka do auta nizsi stredni tridy neni 30 kWh (o ktere jste zacal vy a ja na ot jen reagoval), ale rkel bych tak minimaln 50 kWh (a to uz jsme na 250 000), a taky jsem psal o vyrobni cene golfu, ne o cenikovce, a rucim ti za to ze vyrobni cena golfu, ktery stoji v ceniku 500 000 je mensi nez 250 000 (coz by pri nasem predpokladu ceny stala ta baterka)…
              Cele spalovaci ustroji je sice slozite, ale pri masove vyrobe neni zas tak drahe a je nesrovnatelne levnejsi nez baterka + elektricka vyzbroj….
              Nejlevnejsi spalovaky na trhu maji vyrobni naklady pod 100 000 korun (za cele auto, tj nejen spalovaci motor, vsechny serepeticky s nim souvisjici, ale i cele sasi auta, elektronika, interier apod, tj to ze neco je papitove slozite jeste neznamena, ze to v konecnem dusledku musi byt drahe – vite jak slozity je blby cip v kalkulacce? a jeho prodejni cena bude v jendotkach korun….)

                1. A na tos prisel jak? Baterky
                  A na tos prisel jak? Baterky se v zasade delaji masove uz dneska (ono to neni nic sloziteho, fabrik, ktere chrli clanky v obrich seriich je po svete dost) a dneska je ta baterka draha jako prase, a i pri „magicke cene“ 100 dolaru za kWh to bude u mensich aut porad tak, ze tak baterka bude podstatne drazsi nez spalovaci ustroji…

                2. Když si představím
                  Když si představím kovovýrobu těch stovek součástek, tak to prostě nemůže být levnější. Výroba slitin, přesné odlévání nebo obrábění, montáž desítek součástí do sebe a pak kompletace do větších celků, než z toho vznikne celý motor a všechno kolem něj. To není jak výroba zápalek. Oni to snad musí dotovat.

                3. No tak bud ver tomu, ze
                  No tak bud ver tomu, ze nekdo zahadne dotuje sto tisici kazde vyrobene auto, nebo se podivas na realitu a uveris tomu, ze ten slozity spalovaci motor jsou autombilky dneska shcopne porad vyrobit relativne levne (samo zalezi jaky, atmosfericka 3 valcova atomsfera je mnohem levnejsi, nez doulitrovy turbodiesel)…

                4. cenu dnesnich motorizaci si
                  cenu dnesnich motorizaci si muzes skouknout na cenach nekterych aut, motorizace z Renaultu jsou vpodstate i v Daciich, a pokud nejake Sandero zacina na rekneme 180 tisicich je asi jasne ze cena jen motorizace (v nasem pripade nejakej litovej 3 valec ) a vse k nemu potrebne nemuze stat vic nez treba 40-50 tisic? i na tom Sanderu za 180k proste musej neco vydelat, postav proti tomu baterku 20KWh a za tu cenu proste bejt asi nemuze, to by znamenalo cenu okolo $100 za kWh a na ni asi jeste nejsme, jenze ono to neni jen o baterce, baterka je vpodstate jen nadrz, takze + jeste ten elektromotor, nabijeci soustava a tak dal, proste bude to radove drazsi

                  realne postavit a prodavat male mestske auto s 20kWh baterkou asi pujde okolo 400 tisic, a treba se ho do par let i dockame, jen proste automobilky zatim nemaj chut takove auto na trh uvadet 🙂

                  vem si ze by ted takto nabidli treba e-UP, vis jak by nasrali lidi co za nej dali prez 600k? takze az prijde nastupce tak bude jiste levnejsi, budou si moci takovou vec jiz dovolit a nenasrat tak pripadne zakazniky 🙂

              1. Ale ten Golf za milion má
                Ale ten Golf za milion má 26,5kWh baterii…. Za co tedy těch 850tis?

                Za to, aby to nikdo nekupoval… protože to není v zájmu většiny nejbohatších.

                Dělám 15let v autech a už jsem bez nejmenší pochybnosti přesvědčen, že klasický spalovák na fosilní paliva je už za zenitem, všechna nynější emisní opatření je jen prodlužování agónie a v konečném důsledku nemůžou být přínosem ani pro životní prostředí a už vůbec ne pro zákazníka, jediný kdo na tom vydělá je výrobce. A ten nemá nejmenší zájem prodat jednoduchý, životný a spolehlivý systém, bude to oddalovat co jen to půjde.

                1. tak jednak uz je v prodeji
                  tak jednak uz je v prodeji par let, tj cena je asi kalkulovana s trochu jinou cenou baterek, nez u aut, ktere jsou do vyroby letos a pristi rok (pristi rok tam budou cpat podstatne vetsi baterku, stejne jako konkurence).
                  Vyssi cena je dana i tim, ze jde o maloseriovou vyrobu, jiny dodavatelsky retezec, kde jde taky o male serie apod.
                  Hlavne nema smysl porovnavat prodejni cenu s cenou komponent, obecne je u aut cena v ceniku minimalne 2x vyssi nez vyrobni naklady na dane auto….

          1. Jo, jo, a pak ji rychle
            Jo, jo, a pak ji rychle stáhli, protože místo podpory nákupů se ocitla na předních lajkovacích místech v kategorii vtipná videa. Mně se taky líbila, ale jakmile jsem otevřel ceník a konfigurátor VW eGolf, tak mi úsměv rychle ztuhnul na rtu. Přes milion za plečku velikosti Koktáfky a méně. A dojezdově na úrovni Nissanu Leaf.

            1. Nevim no, rekl bych ze egolf
              Nevim no, rekl bych ze egolf v zakladu odpovida tak Leafu v nejvyssi vybave (vybavou a dojezdem), dojezd maji prakticky stejny, golf ma lepsi zpracovani interiru apod, cenove se lisi o 5 tisic korun…
              Jako bonus u golfu si lze priplatit ruzne vychytavky, ktere nissan vubec nenabizi…

                1. Vyhroivani volantu a sedacek
                  Vyhroivani volantu a sedacek je za plriplatek 13 tisic (je v tom i vyhrivani ostrikovacu).
                  Zas ma napriklad vyhrivane celni sklo apod, samozrejme se ty vybavy ale nekopirujou 100% a co jeden ma druhy nema a naopak. Celkove mi prijodu vybavou dost podobne, rozdil i pri dovybaveni bude cenove do 20 000 v neprospech golfu, coz je minimalni castka…

  2. Budu parafrázovat známé
    Budu parafrázovat známé rčení „mám dvě zprávy, jednu dobrou, jednu špatnou“.
    Dobrá zpráva je, že Toyota konečně nepřímo připustila, že nemůže nadále trvat na filozofii „hybridy ano, vodík ano, BEV ne“. Nakonec v Číně Toyota BEV vyrábí (společně s domácím čínským výrobcem) a nikomu včetně vedení Toyoty to nevadí.
    Špatná zpráva je, že cesta „malinkaté BEV“ není podle mě správný koncept průlomu do světa BEV. Neřeším, co je „auto do města“ – to je pro každého něco jiného – pro někoho minivozítko, pro někoho SUV. Problém je, že opravdu laciný BEV, který by cenou dokázal konkurovat spalováku – ve stejné třídě, se stejnou výbavou – vám dnes žádná automobilka neudělá. Spoustu peněz stojí vývoj, relativně drahé jsou pořád baterky. Naopak míra ziskovosti je relativně malá, protože na opravdu levné auto si nemůžete přirazit takový zisk, aby se to ceně auta tak dobře „schovalo“ tak jako u drahého auta. Výsledkem je EV dražší než spalovák. A nakonec (at last, but not least) s ohledem a relativně vysokou cenu musíte takovému relativně drahému autu dát do základu takovou výbavu (přece si nekoupím auto za 400.00, které nemá okna v elektrice atd. atd. atd.), což cenu posune ještě o kousek výš. Kdo si takový malý a přitom relativně drahý EV koupí? Zase jen nadšenci. Ti, co chtějí opravdu levné auto, navíc s omezeno využitelností, to nebudou. Takže co týká prodejů, tak to rozhodně nebude masová záležitost ve smyslu „nemusí pršet, jen když kape“. Nakonec ne nadarmo na to šel Elon Musk z opačného konce. Kdyby začal s TM3 nebo modelem Y nebo dokonce ještě něčím levnějším a lidovějším, tak už by dávno Tesla nejspíš nebyla. Toyota je zavedená obrovská automobilka, ale ani ona si nemůže dovolit prodávat za cenu pod výrobní náklady.

    1. Já si naopak myslím, že
      Já si naopak myslím, že kdyby výrobce maximálně využil konstrukční prvky toho minivozítka se spalovacím motorem, dal tam menší elektromotor (zkušenosti má z hybridů, i výkonovou elektroniku má vyvinutou) a malou baterku, nemusel by ten cenový rozdíl proti spalovací verzi být velký. Dejme tomu, kdyby se vešli do 350 tis. za nové minauto, v zemích s dotacemi na nákup EV by to pak mohlo být dokonce levnější než spalovací verze 😉

        1. praveze na soucasnych
          praveze na soucasnych spoalovakach maj ten kseft jeste vic nez „jak blázen“ , vem si ze Toyota dokaze dnes hybrid prodavat od 366900,-s dani v podobe Yarisu, to auto dokaze jet az 2km na elektrinu, takze kdyby dali misto spalovaku treba 20kWh baterku tak to auto bude vyrobne drazsi jen o par desitek tisic, ta 1.5ka a e-CVT prevodovka jiste nebude zadarmo a cenu techto komponent muzeme odhadnout na rekneme 50 tisic? baterka co tam je pro hybridni system bude kolik, 15 tisic?, vejfuk ruzne chladice a podobne dalsi co je nutne pro spalovaci pohon a jsem rekneme na 100 tisicich celkove, kolik dnes stoji 20kWh baterka? 100-150 tisic? atakze ac by se do ceny 400-420 tisic asi vlezli, tak to pro ne proste nebude zadne terno co se tyce dalsich vydelku co u spalovaku maji na servisech

          a nepochybuju ze nekde v Toyote maji nektere sve modely udelane jako EV a ze si je testuji, ale nenasadi je prave proto ze to as takove terno nebude co se zisku tyce, holt na baterky a elektromotor by museli dat delsi zaruku a i po te zaruce jim to moc vydelat neda, to u spalovaku to jsou oleje, kdejaky spotrebak okolo co se proste obcas pokazi a zaruka v lepsim pripade polovicni, takze ze servisu leti chechtaky o to driv a o to ve vetsi mire

          1. Nejde jen o výrobní
            Nejde jen o výrobní náklady jednotlivých komponent, ale hlavně o vývoj komponent, jejich uspořádání a konstrukce na míru, což je u nového modelu určitě pořádná suma. Do Yarise upravili a namontovali technologii HSD, kterou měli už vyvinutou a vyzkoušenou v Priusu a Aurisu. půlce vývoje zjistit, že tudy cesta nevede, to by byl pořádně drahý špás.EV by byla do značné míry nová konstrukce, tj. nejen vývoj, ale například i analýzy, zda se baterka potřebné velikosti vejde do rámu a la skateboard, nebo je potřeba udělat konstrukci „baterka všude, kam se vleze“ a to taky není žádná legrace. Rozhodnout se pro jednu koncepci a v půlce vývoje zjistit, že „tudy cesta nevede“, to by byl pořádně drahý špás. Takže jak říkám, kdyby to bylo tak jednoduché, tak už to určitě někdo udělá.

            1. Toyota ma vyvynuty a prodava
              Toyota ma vyvynuty a prodava plug-in hybrid i ciste elektro, takze by dane systemy mohli vpohode pouzit i na dalsi modely znacky, tady tvuj post tak nejak jde proti

              mimochodem elektricke iQ prezentovali jako koncept jiz pred asi 5 lety, elektricky Yaris ukazovali na Shanghai Auto Show vloni, takze mala EV maj vyvynuta jiz davno

                1. Tak by měli trochu zvýšit
                  Tak by měli trochu zvýšit efektivitu vývoje, když změna pár plastových dílů stojí „ranec“.

                2. no tech elektrickych IQ a
                  no tech elektrickych IQ a Yarisu maj asi vice kusu a hlavne homologovanych pro bezny provoz, s elektrickyma Yarisema v Shanghai pokud vim vozili lidi normalne i mimo vystaviste po meste, ostatne pro Cisnky trh je mestske EV velice dulezite

                  to jestli ho v Cine prodavaj nevim, tem jejich rozsypanym cajum bohuzelnerozumim, taky je potreba se podivat na vsechny znacky pod kteryma v Cine Toyota prodava, ja znam jen Ranz

                3. pokud se facelift dotyka i
                  pokud se facelift dotyka i konstrukcnich dilu, pak je vyvoj opravdu drahej, jenze to je treba v oblasti motoru nebo podvozku kde jsou treba nejake chyby ktere jim nasledne prodrazuji zarucni servis, jinak je facelift vetsinou relativne levna zmena

        2. Já jsem kalkuloval s tím,
          Já jsem kalkuloval s tím, že nejen kvůli ceně, ale i prostoru, v původně spalovacím miniautě, by se tam vešla jen malá baterka, to auto by mělo malý dojezd i menší výkon motoru, pomalou palubní dobíječku, atd… tj. zas takový supertrhák za hubičku jsem si nepředstavoval.

  3. Že by se do tak malého
    Že by se do tak malého auta podařilo nacpat jak spalovací motor, tak baterii s elektromotorem, pochybujeme??
    Co to je za bláboly?? Vždyť to má dnes každé auto. Stačí dát větší baterii a místo startéru dát dynamomotor a mají malý hybrid hned.
    Však oni si technici od Toyoty poradí. Yaris Hybrid se jim také celkem povedl.
    Toyota má elektrický iRoad.

    Aygo elektro by bylo konečně první sériové EV made in Czech.
    Oleee Toyota, nic není nemožné Aygo EV

  4. Zatím se nic moc neděje
    Zatím se nic moc neděje jen spousta plánů a to jen částečných.
    Jediná Tesla jde na to od podlahy!
    Jasně stanovuje či definuje svou koncepci dopravy budoucna a to se vším všudy!
    Střechy domů garáží i větších dopravních prostředků jsou využitelné k získání cenné čisté energie a tu jde velice vkusně a na prostor úsporně ukládat v požadovaném množství.EV je třešní na dortu.
    Chce to čas a bude možnost si pořídit i Teslu pro jízdu po městě.
    Nejspíš se rádi časem mnozí z nás zbaví vlastnických ambicí k automobilu a využijí sdílené dopravy.

    1. take me prijde ze EV se
      take me prijde ze EV se ohlasujou v kategoriich ktere me moc netahnou, me osobne by nejvice vyhovoval mensi kombik v kategorii nizsi stredni az stredni tridy (Golf, Focus, Megan, Astra Oktavka, Auris) ale ne, tohle zrejme bude az ten uplne posledni segment ktery se EV docka 🙁

      1. Ony si ty automobilky to
        Ony si ty automobilky to neuvedomuji, ale prave ted se formuje vnimani jednotlivych znacek jako vztricne k zakaznikovi a odporne. Ja si peclive pamatuji, ktera automobilka jake prohlaseni o EV zverejni a hlavne jake ciny na poli E-mobility podnika. Zatim vetsina automobilek u me zaujima pozici „nikdy nekoupim“ jsou odporne. Jen aby se pozdeji neprobudily a nefnukaly, ze potrebuji dotace protoze zajemci nekupuji.

        1. no ja v to trosku doufam u
          no ja v to trosku doufam u VW, protoze Golfa a Passata maji jako GTE, tedy plug-in hybrid, a udelat z nich ciste Ev by nemelo bejt as tak slozite pro takovou automobilku, takze trosicku doufam ze nejaky takovy kombik prinese prvni prave VW treba alespon jako toho e-Golfa kombik

          1. Jen trochu větší jak Golf
            Jen trochu větší jak Golf nebo Octavia je už dnes Leaf nebo Ionic – příští rok má snad být i 40kWh. I když VW moc nemusím, tak je fakt, že VW je v Evropě leader a pokud začne dělat EV, tak ostatní automobilky budou muset taky. Takže si myslím ,že EV začne, ale než si EV od VW budeme moct koupit, tak to bude ještě tak min. 5 let trvat.

  5. Len aby to nebolo ako u VW..
    Len aby to nebolo ako u VW.. Už o dva roky.. Už o tri roky a netvrdili nám to ako VW už 5 rokov :-).
    Takému auticku by stačil motor 40-50kW a 15 kWh batéria.. Čisto mestské autíčko.. Druhé do rodiny.. Cena do 15 000 eur. Lenže to sa nestane. Stále čakám na elektromobil pod 20000 s batériou 30-40kWh.

      1. Tesla model 3 za 1 000 000
        Tesla model 3 za 1 000 000 (37000eur ) nebude..to je môj názor. Myslím si že to bude cez 40000eur a to ešte dáka základná verzia.
        Samozrejme ak nemám hlboko do vrecka tak je Tesla 3 jasný víťaz…pre ostatných je auto za 40 000eur moc drahé.
        Ja nečakám na Teslu 3 ako moje auto ja čakám že zatlačí cenu ostatných dole…Nemôže stať Leaf 30 000 BMW 33 000 ked tu bude Tesla 3 za 40 000.

                1. A to ten Leaf za 730 000
                  A to ten Leaf za 730 000 (27000 eur) je ešte verzia 24kWh,,30kWh Leaf je cca 30000eur? Túto cenu skrátka nemôžu držat ked príde 60kWh Bolt a Tesla 3 za 40000eur.
                  Preto sa asi aj objaví koncom roka Leaf 40kWh a počítam že 24kWh verzia pôjde na smetisko dejín.

    1. Automobilky se strašně
      Automobilky se strašně rádi bijou v prsa jak elektrokáry testujou už přes 50. let. Ale k čemu jim to je, když se v tom povozilo akorát pár generací testérů a ty první už jsou skoro pod drnem aniž by se dožili kloudnejch elektroaut. Nikdy z toho až na pár vyjímek nic nevzniklo a muselo se čekat až to dokážou vyrobit naprostý zelenáči bez zkušeností ze součastek dostupných na trhu s baterkama dostupnejma od konce 90. let. Z dnešních autosalonů věhlasných značek plných sračkometů nadělali síně hanby…
      Políček rukavicí nepomoh tak se musela hodit cihla do ksichtu.

    1. Ale bude. Dokud totiž
      Ale bude. Dokud totiž nebude tady ofiko zastoupení Tesly se servisem a jejich supernabíječkama na každém rohu, najdou se, a troufám si říct že většina, lidí kteří zakoupí jinde než u společnosti která je mimo republiku. Až bych třeba šel do vozidla typu M3, řádně si propočtu a promyslím co je cenově výhodnější. Při kvalitě zpracování kterou předvádí (abych nemusel co měsíc někam do Nizozemí nebo třeba Německa), servisní prohlídky, náhradní díly, nákupní cena, atd.

Napsat komentář