Toyota Aygo jako elektromobil z Česka?

Jan Horčík - 21 Říjen 2016

Britský magazín AutoExpress.co.uk hlásí, že nová Toyota Aygo bude možná elektromobil. Dnes se Aygo vyrábí v České republice ve společné továrně Toyota/PSA a prodává se také jako Peugeot 108 a Citroen C1.auto Toyota Aygo 2 generace 2014

Toyota Aygo, malé auto do města, se dnes prodává za cenu od 236 900 Kč. Kolik asi bude stát jako elektromobil?
foto: Toyota

Johan van Zyl, prezident a šéf Toyota Europe, aktuálně magazínu AutoExpress.co.uk řekl, že ačkoliv v automobilce Toyota stále hraje prim hybridní pohon, nejmenší auta v segmentu A budou možná vyžadovat odlišné řešení.

Zároveň van Zyl dodal, že Toyota už dnes v Evropě testuje některá plně elektrická vozidla. Jsou určena pro krátké vzdálenosti, pro dopravu uvnitř měst. Van Zyl také řekl, že si myslí, že elektromobily budou součástí spektra technologií, které Toyota nabízí.

Redaktoři AutoExpressu samozřejmě okamžitě kontrovali s otázkou, zda by byl vhodným kandidátem pro elektrifikaci ten nejmenší městský vůz Toyoty, Aygo. Van Zyl řekl: "Ano, to bude velmi zajímavé." A nakonec ještě trochu zamlžil, že by to také mohl být plug-in hybrid.

Ale o tom, že by se do tak malého auta podařilo nacpat jak spalovací motor, tak baterii s elektromotorem, pochybujeme. AutoExpress.co.uk pak ještě oslovil šéfa vývoje v Evropě Geralda Killmana.

Ten řekl, že malý elektromobil do města ve stylu Aygo rozhodně do budoucna představuje zajímavou možnost. Ale že bude potřeba vše správně načasovat tak, aby auto bylo dostupné "pro normální lidi".

Nakonec se k věci vyjádřila i šéfka Citroenu Linda Jackson když řekla, že malé elektrické auto pro městská centra, kde brzy nebude povoleno nic jiného než bezemisní vozidla, je logický krok.

Takže to vypadá, že Toyota a PSA Peugeot Citroen společně pracují na elektrifikaci příští generace/faceliftu modelu Aygo. První generace šla na trh v roce 2005, druhá 2014. Hádáme, že elektromobil by se mohl objevit 2018-2020.

Toyota je jednou z posledních automobilek, která dnes čistý elektromobil nenabízí. Peugeot a Citroen ještě na některých trzích doprodávají dnes už přeci jen zastaralé elektromobily Peugeot iOn a Citroën C-Zero, což jsou ale jen "přemalované" japonské vozy Mitsubishi i-MiEV.

Pokud se tyto spekulace potvrdí, je možné, že kolínská TPCA, společný podnik obou automobilek v České republice, začne v budoucnu vyrábět čistě elektrickou verzi Toyota Aygo, resp. Peugeot 108/Citroen C-1. Případně elektromobil s novým názvem, ale vycházející z těchto modelů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemám vůbec pochybnosti o tom, že dnes zavedené automobilky EV v podstatě prodávat vůbec nechtějí, jejich snahou je tento typ pohonu posouvat co nejvíce do budoucnosti, protože s nástupem EV přijdou o velké peníze.
Osobně také čekám na dostupný EV, do kterého se naskládají 4 lidi + nějaká zavazadla, bude mít radius alespoň 200km a nebude vypadat jako měsíční vozidlo.
Tesla model 3 vypadá moc hezky... stačil by i Golf, ale dát za něj milion? To ani náhodou. Pokud stojí Golf s překomplikovaným dieselovým motorem (DPF, CR vstřiky, CR čerpadlo, turbodmychadlo, dvohm. setrvačník, složitá převodovka, motor se stovkou pohyblivých částí atd.) 500tis., nemůžou chtít za podstatně jednodušší systém jednou tolik peněz. To je výsměch zákazníkům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No problem je v tom, ze jednak elektropohon neni tak "extrmne jednoduchy system" minimalne v podobe aplikace pro auta (ono elektricky motor s charakteristikou vhodnou pro elektroauto, neni tak jednodychy, a baterka plus stridac taky nejsou zrovna soucastky z detske stavenice) a druhak baterka neni sice nejak svetoborne komplikovana, ale sklada se hodne velkeho mnozstvi clanku coz ji hodne prodrazi. Ona jen vyrobni cena slusne baterky bude vetsi nez vyrobni cena celeho spalovaciho golfa s cenovkou 500 000....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako běžný smrtelník lze dnes koupit 30kWh baterie za cca 13000 USD. Nevěřím, že VW by za to platil víc jak 50% této ceny. Tesla má údajně náklad na 85kWh baterie 10000 USD.

Když si půjdete do VW koupit nový ustrojený TDI motor se vším příslušenstvím, které v EV není, tak Vám nejspíš 500000,-Kč stačit nebude (holý motor 200t, vstřikování 100t, turbo, spojka, DPF...). A oni Vám za tuto částku prodají celé auto a ještě na tom vydělají.

Prostě ten brutální rozdíl ceny v neprospěch EV nemá opodstatnění, zavedené automobilky EV prodávat nechtějí.

Kolikrát jste v TV viděl reklamu na EV?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mimochodem resit to, za kolik se prodava motor jako ND je naprosto nerelvantni udaj a nic o vyrobnich nakladech to nerika, tesla si taky nechava priplacet solidni palky za vetsi kapacitu baterky a taky z toho nevydedukujes, ze ta baterka stoji k milionu...

Nahodou, reklama na egolf bezela i u nas (video uz neni dostupne): http://www.hybrid.cz/volkswagen-dava-sbohem-benzinu-i-cerpacim-stanicim

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, a pak ji rychle stáhli, protože místo podpory nákupů se ocitla na předních lajkovacích místech v kategorii vtipná videa. Mně se taky líbila, ale jakmile jsem otevřel ceník a konfigurátor VW eGolf, tak mi úsměv rychle ztuhnul na rtu. Přes milion za plečku velikosti Koktáfky a méně. A dojezdově na úrovni Nissanu Leaf.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim no, rekl bych ze egolf v zakladu odpovida tak Leafu v nejvyssi vybave (vybavou a dojezdem), dojezd maji prakticky stejny, golf ma lepsi zpracovani interiru apod, cenove se lisi o 5 tisic korun...
Jako bonus u golfu si lze priplatit ruzne vychytavky, ktere nissan vubec nenabizi...

"egolf v zakladu odpovida tak Leafu v nejvyssi vybave (vybavou a dojezdem)"

Prave ze moc ne, u eGolfa treba v zakladu chybi vyhrivana sedadla/volant a tepelne cerpadlo (a myslim, ze jeste par veci, ktere Leaf to ve vyssich vybavach ma (to vyhrivani tusim i v zakladu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyhroivani volantu a sedacek je za plriplatek 13 tisic (je v tom i vyhrivani ostrikovacu).
Zas ma napriklad vyhrivane celni sklo apod, samozrejme se ty vybavy ale nekopirujou 100% a co jeden ma druhy nema a naopak. Celkove mi prijodu vybavou dost podobne, rozdil i pri dovybaveni bude cenove do 20 000 v neprospech golfu, coz je minimalni castka...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena baterek je problem a oficialne nikdo nevi kolik kdo plati, nekde se docete o dnesni cenach cca 200 dolaru, musk mluvil o cene 150 do roku 2020, ale nekde zas psali o tom, ze GM naupuje za 150 uz dneska.
Mimochodem jestli by baterka stala tech 200 dolaru za kWh (trochu min nez pisete), tak to mate u 30 kWh baterky 150 000 kc - za tolik cca vyrobite cely ten spalovaci golf v horsi vybave, to je to opodstatneni vysoke ceny EV, dalsi je velmi mala produkce apod...
Reklamy na EV v televizi? Reklamu vesmes plati lokalni dealerstvi, s ohledem na to, ze v CR se EV proda prakticky zanedbatelne mnozstvi (stejne jako vsude po svete, kde nejsou na EV obrovske dotace) tak se nejaka reklama nema sanci zaplatit.
Dalsi vec je, ze vyvoj levneho auta je pomerne drahy a trva dlouho, zatimco relativne levnejsi baterky mame az ted, takze nez se nejake EV dostane z rysovacich prken do realne masove vyroby, tak to proste par let trva, automobilky moc dobre vi, ze bezne auto, za trojnasobnou cenu si nikdo nekoupi a i dneska stoji 20 kWh baterka tolik co vyroba celeho mensiho mestskeho spalovaku, takze ten pontecial velkoprodeje je porad omezeny...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výše píšete baterky 500t+, teď už jsme na 150t.
Vývoj a výroba spalovacího motoru bude zcela v jiných dimenzích než u elektromotoru - jen emisní systém toho spalováku (který u ele. zcela odpadá): Airbox, sací trakt, 2x vedení EGR, DPF, KAT, vstřikování močoviny, vodní mezichladič, MAF, MAP, lambda, škrtící klpaky, sání s regulací průtoku.. atd
Dále vstřikování, přeplňování...
To vše stojí neskutečný batoh peněz. A pak další tisíce testovacích hodin stovek inženýrů. Emisní zkoušky...
A snad nemusíme řešit, že samotný mechanický základ motoru je u toho spalováku násobně složitější.

Proto asi ta cena za elektro musí být 2x větší.

Jasně že vývoj něco stojí, ale vzhledem k tomu, že elemobil tu jezdil už před více než 100lety, tak nikdo nezačíná od začátku. A když přijde nová generace jakéhokoliv auta, tak výrobce nemá snad započtený vývoj v první stovce prodaných kusů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pockat, ja jsem psal o slusne baterce a vyrobni cene golfa, slusna baterka do auta nizsi stredni tridy neni 30 kWh (o ktere jste zacal vy a ja na ot jen reagoval), ale rkel bych tak minimaln 50 kWh (a to uz jsme na 250 000), a taky jsem psal o vyrobni cene golfu, ne o cenikovce, a rucim ti za to ze vyrobni cena golfu, ktery stoji v ceniku 500 000 je mensi nez 250 000 (coz by pri nasem predpokladu ceny stala ta baterka)...
Cele spalovaci ustroji je sice slozite, ale pri masove vyrobe neni zas tak drahe a je nesrovnatelne levnejsi nez baterka + elektricka vyzbroj....
Nejlevnejsi spalovaky na trhu maji vyrobni naklady pod 100 000 korun (za cele auto, tj nejen spalovaci motor, vsechny serepeticky s nim souvisjici, ale i cele sasi auta, elektronika, interier apod, tj to ze neco je papitove slozite jeste neznamena, ze to v konecnem dusledku musi byt drahe - vite jak slozity je blby cip v kalkulacce? a jeho prodejni cena bude v jendotkach korun....)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ten Golf za milion má 26,5kWh baterii.... Za co tedy těch 850tis?

Za to, aby to nikdo nekupoval... protože to není v zájmu většiny nejbohatších.

Dělám 15let v autech a už jsem bez nejmenší pochybnosti přesvědčen, že klasický spalovák na fosilní paliva je už za zenitem, všechna nynější emisní opatření je jen prodlužování agónie a v konečném důsledku nemůžou být přínosem ani pro životní prostředí a už vůbec ne pro zákazníka, jediný kdo na tom vydělá je výrobce. A ten nemá nejmenší zájem prodat jednoduchý, životný a spolehlivý systém, bude to oddalovat co jen to půjde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak jednak uz je v prodeji par let, tj cena je asi kalkulovana s trochu jinou cenou baterek, nez u aut, ktere jsou do vyroby letos a pristi rok (pristi rok tam budou cpat podstatne vetsi baterku, stejne jako konkurence).
Vyssi cena je dana i tim, ze jde o maloseriovou vyrobu, jiny dodavatelsky retezec, kde jde taky o male serie apod.
Hlavne nema smysl porovnavat prodejni cenu s cenou komponent, obecne je u aut cena v ceniku minimalne 2x vyssi nez vyrobni naklady na dane auto....

Obrázek uživatele ozana

Při masové výrobě obojího nemůže být "baterka" + elektrická výzbroj dražší než spalovací ústrojí se vším co pro svůj provoz potřebuje.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na tos prisel jak? Baterky se v zasade delaji masove uz dneska (ono to neni nic sloziteho, fabrik, ktere chrli clanky v obrich seriich je po svete dost) a dneska je ta baterka draha jako prase, a i pri "magicke cene" 100 dolaru za kWh to bude u mensich aut porad tak, ze tak baterka bude podstatne drazsi nez spalovaci ustroji...

Obrázek uživatele ozana

Když si představím kovovýrobu těch stovek součástek, tak to prostě nemůže být levnější. Výroba slitin, přesné odlévání nebo obrábění, montáž desítek součástí do sebe a pak kompletace do větších celků, než z toho vznikne celý motor a všechno kolem něj. To není jak výroba zápalek. Oni to snad musí dotovat.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

cenu dnesnich motorizaci si muzes skouknout na cenach nekterych aut, motorizace z Renaultu jsou vpodstate i v Daciich, a pokud nejake Sandero zacina na rekneme 180 tisicich je asi jasne ze cena jen motorizace (v nasem pripade nejakej litovej 3 valec ) a vse k nemu potrebne nemuze stat vic nez treba 40-50 tisic? i na tom Sanderu za 180k proste musej neco vydelat, postav proti tomu baterku 20KWh a za tu cenu proste bejt asi nemuze, to by znamenalo cenu okolo $100 za kWh a na ni asi jeste nejsme, jenze ono to neni jen o baterce, baterka je vpodstate jen nadrz, takze + jeste ten elektromotor, nabijeci soustava a tak dal, proste bude to radove drazsi

realne postavit a prodavat male mestske auto s 20kWh baterkou asi pujde okolo 400 tisic, a treba se ho do par let i dockame, jen proste automobilky zatim nemaj chut takove auto na trh uvadet :)

vem si ze by ted takto nabidli treba e-UP, vis jak by nasrali lidi co za nej dali prez 600k? takze az prijde nastupce tak bude jiste levnejsi, budou si moci takovou vec jiz dovolit a nenasrat tak pripadne zakazniky :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak bud ver tomu, ze nekdo zahadne dotuje sto tisici kazde vyrobene auto, nebo se podivas na realitu a uveris tomu, ze ten slozity spalovaci motor jsou autombilky dneska shcopne porad vyrobit relativne levne (samo zalezi jaky, atmosfericka 3 valcova atomsfera je mnohem levnejsi, nez doulitrovy turbodiesel)...

Obrázek uživatele Kuk

Není co řešit, taková kára už tu dávno existuje. Pořiď si starýho Golfa 3 City Stormera, narvi do něj moderní lithiový baterky a máš hravě dojezd přes 200 km + normální auto pro 4 lidi. ;)

http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?t=48

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Budu parafrázovat známé rčení "mám dvě zprávy, jednu dobrou, jednu špatnou".
Dobrá zpráva je, že Toyota konečně nepřímo připustila, že nemůže nadále trvat na filozofii "hybridy ano, vodík ano, BEV ne". Nakonec v Číně Toyota BEV vyrábí (společně s domácím čínským výrobcem) a nikomu včetně vedení Toyoty to nevadí.
Špatná zpráva je, že cesta "malinkaté BEV" není podle mě správný koncept průlomu do světa BEV. Neřeším, co je "auto do města" - to je pro každého něco jiného - pro někoho minivozítko, pro někoho SUV. Problém je, že opravdu laciný BEV, který by cenou dokázal konkurovat spalováku - ve stejné třídě, se stejnou výbavou - vám dnes žádná automobilka neudělá. Spoustu peněz stojí vývoj, relativně drahé jsou pořád baterky. Naopak míra ziskovosti je relativně malá, protože na opravdu levné auto si nemůžete přirazit takový zisk, aby se to ceně auta tak dobře "schovalo" tak jako u drahého auta. Výsledkem je EV dražší než spalovák. A nakonec (at last, but not least) s ohledem a relativně vysokou cenu musíte takovému relativně drahému autu dát do základu takovou výbavu (přece si nekoupím auto za 400.00, které nemá okna v elektrice atd. atd. atd.), což cenu posune ještě o kousek výš. Kdo si takový malý a přitom relativně drahý EV koupí? Zase jen nadšenci. Ti, co chtějí opravdu levné auto, navíc s omezeno využitelností, to nebudou. Takže co týká prodejů, tak to rozhodně nebude masová záležitost ve smyslu "nemusí pršet, jen když kape". Nakonec ne nadarmo na to šel Elon Musk z opačného konce. Kdyby začal s TM3 nebo modelem Y nebo dokonce ještě něčím levnějším a lidovějším, tak už by dávno Tesla nejspíš nebyla. Toyota je zavedená obrovská automobilka, ale ani ona si nemůže dovolit prodávat za cenu pod výrobní náklady.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Já si naopak myslím, že kdyby výrobce maximálně využil konstrukční prvky toho minivozítka se spalovacím motorem, dal tam menší elektromotor (zkušenosti má z hybridů, i výkonovou elektroniku má vyvinutou) a malou baterku, nemusel by ten cenový rozdíl proti spalovací verzi být velký. Dejme tomu, kdyby se vešli do 350 tis. za nové minauto, v zemích s dotacemi na nákup EV by to pak mohlo být dokonce levnější než spalovací verze ;-)

Pokud by to bylo tak jednoduché, tak potom nechápu, proč to doposud nikdo neudělal. Vždyť by to musel být kšeft jak blázen.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Já jsem kalkuloval s tím, že nejen kvůli ceně, ale i prostoru, v původně spalovacím miniautě, by se tam vešla jen malá baterka, to auto by mělo malý dojezd i menší výkon motoru, pomalou palubní dobíječku, atd... tj. zas takový supertrhák za hubičku jsem si nepředstavoval.

praveze na soucasnych spoalovakach maj ten kseft jeste vic nez "jak blázen" , vem si ze Toyota dokaze dnes hybrid prodavat od 366900,-s dani v podobe Yarisu, to auto dokaze jet az 2km na elektrinu, takze kdyby dali misto spalovaku treba 20kWh baterku tak to auto bude vyrobne drazsi jen o par desitek tisic, ta 1.5ka a e-CVT prevodovka jiste nebude zadarmo a cenu techto komponent muzeme odhadnout na rekneme 50 tisic? baterka co tam je pro hybridni system bude kolik, 15 tisic?, vejfuk ruzne chladice a podobne dalsi co je nutne pro spalovaci pohon a jsem rekneme na 100 tisicich celkove, kolik dnes stoji 20kWh baterka? 100-150 tisic? atakze ac by se do ceny 400-420 tisic asi vlezli, tak to pro ne proste nebude zadne terno co se tyce dalsich vydelku co u spalovaku maji na servisech

a nepochybuju ze nekde v Toyote maji nektere sve modely udelane jako EV a ze si je testuji, ale nenasadi je prave proto ze to as takove terno nebude co se zisku tyce, holt na baterky a elektromotor by museli dat delsi zaruku a i po te zaruce jim to moc vydelat neda, to u spalovaku to jsou oleje, kdejaky spotrebak okolo co se proste obcas pokazi a zaruka v lepsim pripade polovicni, takze ze servisu leti chechtaky o to driv a o to ve vetsi mire

Nejde jen o výrobní náklady jednotlivých komponent, ale hlavně o vývoj komponent, jejich uspořádání a konstrukce na míru, což je u nového modelu určitě pořádná suma. Do Yarise upravili a namontovali technologii HSD, kterou měli už vyvinutou a vyzkoušenou v Priusu a Aurisu. půlce vývoje zjistit, že tudy cesta nevede, to by byl pořádně drahý špás.EV by byla do značné míry nová konstrukce, tj. nejen vývoj, ale například i analýzy, zda se baterka potřebné velikosti vejde do rámu a la skateboard, nebo je potřeba udělat konstrukci "baterka všude, kam se vleze" a to taky není žádná legrace. Rozhodnout se pro jednu koncepci a v půlce vývoje zjistit, že "tudy cesta nevede", to by byl pořádně drahý špás. Takže jak říkám, kdyby to bylo tak jednoduché, tak už to určitě někdo udělá.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Toyota ma vyvynuty a prodava plug-in hybrid i ciste elektro, takze by dane systemy mohli vpohode pouzit i na dalsi modely znacky, tady tvuj post tak nejak jde proti

mimochodem elektricke iQ prezentovali jako koncept jiz pred asi 5 lety, elektricky Yaris ukazovali na Shanghai Auto Show vloni, takze mala EV maj vyvynuta jiz davno

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ze inzenyri postavili jedno elektricke iQ nema nic spolecneho s tim, jestli to auto je nebo neni vyvinute. Ono i vyvoj blbeho faceliftu stoji ranec penez, a to je to prakticky identicke auto s par odlisnymi dizajnovymi prvky...

pokud se facelift dotyka i konstrukcnich dilu, pak je vyvoj opravdu drahej, jenze to je treba v oblasti motoru nebo podvozku kde jsou treba nejake chyby ktere jim nasledne prodrazuji zarucni servis, jinak je facelift vetsinou relativne levna zmena

no tech elektrickych IQ a Yarisu maj asi vice kusu a hlavne homologovanych pro bezny provoz, s elektrickyma Yarisema v Shanghai pokud vim vozili lidi normalne i mimo vystaviste po meste, ostatne pro Cisnky trh je mestske EV velice dulezite

to jestli ho v Cine prodavaj nevim, tem jejich rozsypanym cajum bohuzelnerozumim, taky je potreba se podivat na vsechny znacky pod kteryma v Cine Toyota prodava, ja znam jen Ranz

Obrázek uživatele ozana

Tak by měli trochu zvýšit efektivitu vývoje, když změna pár plastových dílů stojí "ranec".

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Že by se do tak malého auta podařilo nacpat jak spalovací motor, tak baterii s elektromotorem, pochybujeme??
Co to je za bláboly?? Vždyť to má dnes každé auto. Stačí dát větší baterii a místo startéru dát dynamomotor a mají malý hybrid hned.
Však oni si technici od Toyoty poradí. Yaris Hybrid se jim také celkem povedl.
Toyota má elektrický iRoad.

Aygo elektro by bylo konečně první sériové EV made in Czech.
Oleee Toyota, nic není nemožné Aygo EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, osobne uz jsou pro me zpravu o EV, kde zatim neni znama cena nanjevys nezajimave...
Jestli to bude dalsi mestske vozitko za 600 000 plus, tak je to same. jako by nebylo...

Obrázek uživatele Pepa

Zatím se nic moc neděje jen spousta plánů a to jen částečných.
Jediná Tesla jde na to od podlahy!
Jasně stanovuje či definuje svou koncepci dopravy budoucna a to se vším všudy!
Střechy domů garáží i větších dopravních prostředků jsou využitelné k získání cenné čisté energie a tu jde velice vkusně a na prostor úsporně ukládat v požadovaném množství.EV je třešní na dortu.
Chce to čas a bude možnost si pořídit i Teslu pro jízdu po městě.
Nejspíš se rádi časem mnozí z nás zbaví vlastnických ambicí k automobilu a využijí sdílené dopravy.

---

Pepa

A neco vetsiho by nebylo? To i muj Peugeot Ion je jaksi vetsi.
Nejlepe velikost Facie a Fabie Combi. To je asi nejlepsi velikost pro univerzalni EV.

take me prijde ze EV se ohlasujou v kategoriich ktere me moc netahnou, me osobne by nejvice vyhovoval mensi kombik v kategorii nizsi stredni az stredni tridy (Golf, Focus, Megan, Astra Oktavka, Auris) ale ne, tohle zrejme bude az ten uplne posledni segment ktery se EV docka :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja bych zas ocenil prave neco mensiho, jako yaris treba. S ohledem na ceny baterek jeste dlouho nikdo nenabidne auto pouzitelne jako rodinne na delsi cesty, zatimco dojizdeci male auto by se uz do nizsich cenovych hladin vejit mohlo (klidne staci 20 kWh baterka)...

Ony si ty automobilky to neuvedomuji, ale prave ted se formuje vnimani jednotlivych znacek jako vztricne k zakaznikovi a odporne. Ja si peclive pamatuji, ktera automobilka jake prohlaseni o EV zverejni a hlavne jake ciny na poli E-mobility podnika. Zatim vetsina automobilek u me zaujima pozici "nikdy nekoupim" jsou odporne. Jen aby se pozdeji neprobudily a nefnukaly, ze potrebuji dotace protoze zajemci nekupuji.

no ja v to trosku doufam u VW, protoze Golfa a Passata maji jako GTE, tedy plug-in hybrid, a udelat z nich ciste Ev by nemelo bejt as tak slozite pro takovou automobilku, takze trosicku doufam ze nejaky takovy kombik prinese prvni prave VW treba alespon jako toho e-Golfa kombik

Jen trochu větší jak Golf nebo Octavia je už dnes Leaf nebo Ionic - příští rok má snad být i 40kWh. I když VW moc nemusím, tak je fakt, že VW je v Evropě leader a pokud začne dělat EV, tak ostatní automobilky budou muset taky. Takže si myslím ,že EV začne, ale než si EV od VW budeme moct koupit, tak to bude ještě tak min. 5 let trvat.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

zadne z EV neni kombik, proto jsem psal o kombikach, a ver ze dokazu kombika vyuzit opravdu hodne, ostatne posledni kombik jsem mel Audi A6

Obrázek uživatele Kuk

Ale určitě, Toyota Mirai ti bude plně vyhovovat :D
Raketová nádrž na kolech splní i nečekané.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Len aby to nebolo ako u VW.. Už o dva roky.. Už o tri roky a netvrdili nám to ako VW už 5 rokov :-).
Takému auticku by stačil motor 40-50kW a 15 kWh batéria.. Čisto mestské autíčko.. Druhé do rodiny.. Cena do 15 000 eur. Lenže to sa nestane. Stále čakám na elektromobil pod 20000 s batériou 30-40kWh.

Obrázek uživatele Kuk

Automobilky se strašně rádi bijou v prsa jak elektrokáry testujou už přes 50. let. Ale k čemu jim to je, když se v tom povozilo akorát pár generací testérů a ty první už jsou skoro pod drnem aniž by se dožili kloudnejch elektroaut. Nikdy z toho až na pár vyjímek nic nevzniklo a muselo se čekat až to dokážou vyrobit naprostý zelenáči bez zkušeností ze součastek dostupných na trhu s baterkama dostupnejma od konce 90. let. Z dnešních autosalonů věhlasných značek plných sračkometů nadělali síně hanby...
Políček rukavicí nepomoh tak se musela hodit cihla do ksichtu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Netřeba vůbec přemýšlet, něco jiného než M3 (s automatickou jízdou) netřeba uvažovat, vše ostatní jsou jen parodie ve srovnání s M3 za milión. Reálná cena těch parodií EV od jiných je tak do 300 tis. Kč. nové

Tesla model 3 za 1 000 000 (37000eur ) nebude..to je môj názor. Myslím si že to bude cez 40000eur a to ešte dáka základná verzia.
Samozrejme ak nemám hlboko do vrecka tak je Tesla 3 jasný víťaz...pre ostatných je auto za 40 000eur moc drahé.
Ja nečakám na Teslu 3 ako moje auto ja čakám že zatlačí cenu ostatných dole...Nemôže stať Leaf 30 000 BMW 33 000 ked tu bude Tesla 3 za 40 000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lžeš, Tesla bude za v základu 32000 Eur
proč si tak vymýšlíš?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Bude cca 39 tisíc € vč. DPH. v základu. Leaf je v základu za cca 27 tisíc €.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

až na to, že Leaf má reálnou cenu max 10000 EUR, stále je to předražená parodie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Holt nikdo nic lepsiho v dane cenove hladine vyrobit zatim neumi, nekteri jako tesla to pro jistotu ani neplanuji...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dej odkaz k tvým lžím

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tesla Model 3:
cena 35 000 USD bez daní: https://www.tesla.com/en_EU/model3
tj.: 868 700 Kč bez daní: https://www.cnb.cz/cs/financni_trhy/devizovy_trh/kurzy_devizoveho_trhu/denni_kurz.jsp
tj.: 32 150 € bez daní: https://www.cnb.cz/cs/financni_trhy/devizovy_trh/kurzy_devizoveho_trhu/denni_kurz.jsp
tj.: 38 901 € vč. DPH: https://www.tesla.com/en_EU/model3
http://www.financnisprava.cz/cs/dane-a-pojistne/danovy-system-cr/popis-systemu
pozn.: nepočítám clo.
Leaf:
cena 73000 Kč vč. DPH: http://www.nissan.cz/CZ/cs/vehicle/electric-vehicles/leaf/prices-and-equipment/prices-and-specifications/model-details.106537_104984_106518.html
tj.: 27 017 € vč. DPH: https://www.cnb.cz/cs/financni_trhy/devizovy_trh/kurzy_devizoveho_trhu/denni_kurz.jsp

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

A to ten Leaf za 730 000 (27000 eur) je ešte verzia 24kWh,,30kWh Leaf je cca 30000eur? Túto cenu skrátka nemôžu držat ked príde 60kWh Bolt a Tesla 3 za 40000eur.
Preto sa asi aj objaví koncom roka Leaf 40kWh a počítam že 24kWh verzia pôjde na smetisko dejín.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sorry, máš pravdu, s DPH

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vetsina lidi ale jaksi musi pri koupi auta zaplatit i DPH, s nim bude tech 40 000...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je jejich věc, jinak bude stát 32000 EUR
moje bude stát 50000 EUR

Obrázek uživatele Kuk

Elon už při odhalení M3 říkal že počíta s průměrnou cenou M3 okolo 45 000 $, že si to lidi většinou pěkně nakonfigurujou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bude další podřadný auto za 700 tis. a víc Kč. Po zveřejnění skutečného Auto-pilota od Tesly jiné EV parodie už nikdy nebude chtít. Proč taky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale bude. Dokud totiž nebude tady ofiko zastoupení Tesly se servisem a jejich supernabíječkama na každém rohu, najdou se, a troufám si říct že většina, lidí kteří zakoupí jinde než u společnosti která je mimo republiku. Až bych třeba šel do vozidla typu M3, řádně si propočtu a promyslím co je cenově výhodnější. Při kvalitě zpracování kterou předvádí (abych nemusel co měsíc někam do Nizozemí nebo třeba Německa), servisní prohlídky, náhradní díly, nákupní cena, atd.

Obrázek uživatele Kuk

Donuceni dobou, hlavně to neuspěchat... :))

Auto za 1/2 milionu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono ve vyrobe malych levnych aut opravdu plati "hlavne to neuspechat", vyrobit aut za tech par penez, za kolik jsou lidi ochotni to koupit neni zadny med (samozrejme to jde, ale prave to trva od vyvoje po logisticke planovani apod)...

Obrázek uživatele Kuk

To auto mohli vyvíjet a ladit už dávno, jestli s tim začali až teď tak si ještě dost počkáme.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vyvijet to v dobe, kdy cena baterky pro takove auto byla nasibne vyssi nez cena auta je trochu mimo....

Obrázek uživatele Kuk

To mi pak teda vysvětli proč se takovejma projektama automobilky vůbec zabývaj, když je to neprodejný? Viz třeba Škoda Oktavia Green line.
http://www.hybrid.cz/elektromobil-skoda-octavia-green-e-line-brazdi-ceske-silnice

A nebo, že to takovýmu BMW vůbec nevadí a vyvine si i3 a prodává to?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jojo, suhlas. Aj tie pluginy budu konecne spravny krok.

Obrázek uživatele ozana

Do tak malého auta leda mild-hybrid, ale čistý BEV je mnohem lepší.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Takže se šlapkama? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak v Toyotě se konečně dopracovali k tomu, že hybridy jsou skvělé (Prius), pohon na vodík je lepší (Mirai), ale bez elektrického vozu se zřejmě ani Toyota neobejde. Trvalo to, ale je to významný obrat v koncepci automobilky.

---

hariprasad


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol