Tesla začala stavět Gigatovárnu číslo 3 v Číně

Jan Horčík - 22 Říjen 2018

V části Šanghaje zvané Lingang získala Tesla pozemek o rozloze 860 000 m2, kde už pomalu začíná se stavbou Gigatovárny číslo 3 (Gigafactory 3).auto Tesla gigatovárna 3 Čína Šangaj

Na tomto místě, kde se dříve pěstovaly především vodní melouny, už začíná růst Tesla Gigatovárna č. 3. Zatím jde o pozemní práce, na místě je těžká technika a stan pro pracovníky a projektanty.
foto: 烏瓦

Tesla Gigatovárna 1 (Gigafactory 1) v nevadském Renu je dnes hotova zhruba z jedné třetiny. Staví se od ledna 2015, pozemní práce začaly už v létě 2014. Omezená výroba tam začala už o rok později, o dva roky později už to byla masová výroba bateriových článků.

Jde o společný podnik firem Tesla a Panasonic. Tesla se rozhodla postavit svou první gigatovárnu ve vlastní režii, aby se "naučila" tyto konstrukce stavět a měla zkušenosti, pokud by se rozhodla stavět v budoucnu další.

Což byl ostatně plán hned od začátku a nová gigatovárna v Číně je toho důkazem. Tesla nedávno ohlásila dohodu se Šanghajskou vládou o stavbě továrny v Číně. Rozhodnutí příšlo krátce poté, co Čína uvolnila pravidla pro investice automobilek na svém území.

Nová gigatovárna by měla být integrovaná, tj. měla by umět vyrábět jak bateriové články, tak i celé auta. V Gigatovárně 1 se vyrábějí pouze bateriové články a elektrický pohon pro Tesla Model 3.

Rozhodnutí o započetí prací na stavbě Gigatovárny 3 nejspíš urychlila i bující obchodní válka mezi Čínou a USA, která právě automobilový průmysl tvrdě postihla. Pokud bude Tesla vyrábět své elektromobily lokálně, bude na tamním trhu mnohem konkurenceschopnější.

Než bude čínská továrna vyrábět auta, bude to podle Tesly trvat zhruba dva roky. Dostat se na plnou výrobní kapacitu 500 000 aut ročně pak zabere další dva až tři roky. Dostat se na alespoň 250 000 aut ročně si podle Elona Muska vyžádá investice asi $2 mld.

Zpět na HybridPřidat komentář

off

Dlouhodobej Tezla šorter a žalovač u SECu votočil vo 180 stupňů
https://www.marketwatch.com/story/tesla-stock-skyrockets-after-legendary-short-seller-goes-long-2018-10-23?fbclid=IwAR1T3072lHR-A69wl3yc-k8b9HrVAysAbbSJlLy_6kceZwcs67-g31THoRM

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je kposrr, Nejenže Elon přestal stavět Superchargery ale navíc multimilijardář Seržo a jeho parta zdražila mapy :((((((((((((

Pozdrav fanoušků supercharge.info

Google nedávno změnil ceny a podmínky pro svou platformu map. Náklady na supercharge.info vzrostly z $ 0 v srpnu na 700 dolarů v září a na více než 1000 dolarů v říjnu. Musím prozatím zakázat stránku mapy. Doufám, že se brzy vrátím. Ostatní stránky budou i nadále fungovat.

-Keith / Blueshift

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi milijardářci zas nemají nachleba, potřebujou nový golfový hole a taky tryskáč co rovnou vlastní stíhačku a drbou chudáci jak vzteklý krysy :)

cs.wikipedia.org/wiki/Google

Zase si pozadu dědoušku, Gůgl vlastní stíhačku už 10 let? ;-P
https://gizmodo.com/5068208/googles-very-own-fighter-jet-taking-to-the-california-skies

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

H211 LLC co je to za vejmld? ja zas slyšel něco o f35 fturecký úpravě, bude totiž výprodej ;)) Ale at si zmldi lítaj když maj i na jogurty ale at neselou s výpalným, už im z těch lacino nadrbaných prachů hrabe

finance.yahoo.com/quote/goog/chart?p=goog

už aby ten šmejd trumpeta hodil dolů ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ílone Ílone to je bída nakopej seropejdže a konečně vyrob taky schopný mapy!!! :)))

tesla.com/en_EU/supercharger

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Q3 2018 finanční výsledky 24. října 2018

teslarati.com/tesla-tsla-q3-2018-earnings-call-date/

Původně mělo být 7. listopadu, posunutí o 14 dnů dříve by mohlo znamenat, že budou výsledky super, ale nechme se překvapit :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dřívější datum nařídil elon kvůli pár analytikům co si stěžovalo, vyhověl jim. No letí to dneska jak raketa, možná někdo něco čuchá a ví víc než my :) bejvá to tak, výsledky budou pozitivní oproti poslenímu Q2 to je tutovka, otázka je jesi to bude těm slavným análitykům stačit a bude gejm anebo trumpeta :)) TM3 výroba by jakštakš šla, ikdyž furt pomalý se zpožděním. Každopádně investoři po šokový sérii posledních měsíců přibrzdili myslím, se uvidí jak budou opatrný, furt je to přeci jenom finanční internetový gembling a nic víc co si budem povídat ;)

S tím gemblingem máš pravdu, všechny akcie (vč. Tesly) by měly mít mnohem menší hodnotu. Přijde mi absurdní, že firma z příjmem z 90 % z mobilních telefonů má tržní kapitalizaci skoro jako 20 rozpočtů ČR.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Na burze je teď spekulační bublina. Teď je dofouknutá do extrému daňovými škrty pro korporace v USA. Ty totiž většinu peněz navíc vrazily do zpětného odkupu akcií, čímž uměle vyhnaly nahoru jejich cenu (managementy jsou odměňovány v akciích a podle ceny akcií) bez reálné hodnoty za tím. Je jen otázkou času kdy to praskne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj je to dáno tím kvantitativním obdobím
usa 2012-2014 2 biliony
eu 2015-2018 podobně 2 biliony
s vysátím ruských 2014 a čínských 2015 trhů ...

google.com/search?q=SHA:000001&tbm=fin#scso=_I1nPW7KyIoulsAHRn6KQCQ1:0

se do gejmblingu dostalo takových prachů jako šlupek že se rozjela hra, mrtě finančních vocasů se přisálo a tedka tadle armáda prostě měsíčně musí ale MUSÍ vydělávat na soc a zdrav a rejžo takže jedou jak draci realita surealita a proto to ocenění. Je to podobný jako před krizovkou 2008 :) ... je zajmavý číst varování před tím a tím brokerem jak de do krachu, jak neplatí pozor naněj :)) čím víc jich bude, znamená že už nevydělávají a velký RESET se nevyhnutelně blíží :)))
PS: pokud to dřív dolů nehodí trumpeta jak vonehdá vyhrožoval ;)

off

Elon prej v prosinci vodevře tunel pro rychlý cestování :O
No dobře teda.
https://www.washingtonpost.com/amphtml/technology/2018/10/22/elon-musk-says-boring-company-test-tunnel-high-speed-travel-open-december/?noredirect=on

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

OFF:
Netusite nahodou nekdo, proc je tenhle Ioniq tak laciny? Predpokladam, ze kdyz ma sedadla v elektrice a kuzi, bude mit i tepelne cerpadlo, nebo se pletu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vam muzu rict uplne presne. Vidite nejaky kontakt? Je to podvod. ;o) Takovych inzeratu je tam plno. Neni tam zadny telefon a soukr prodejce. Zkuste tam napsat email. Prijde vam nejspise odpoved, ze pracuje v zahranici, nebo se tam stehuje, auto je jinde a potrebuje zalohu na prevoz. ;o) Samozdrejme poslat na ucet a dopredu.

Dekuji, naivniho vesnickeho balika, jako jsem ja, toto nenapadlo. :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V pohode. Ne kazdy uz kupoval auto pres tyto stranky. mobile a autoscout. Neni za co se omlouvat. ;o) Zkuste schvalne napsat ten email. Ze mate zajem o koupi. Co vam prijde zpet.

Je tedy pravda, za podvodny inzerat na ev jsem jeste take nevidel. Ac uz se po nich take divam. Podvodnici asi vytusili, ze je o ev velky zajem a tak to zkousi i tam. Na ostatni auta je jich tam hromada. Provozovatele se je snazi blokovat a mazat, ale nejde to tak rychle.

Už jsem viděl ale ve zprávách, že někdo takhle přišel o prachy a mimoto zmínil, že chtěl koupit elektromobil.
Vysoká cena asi láká....

.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tezko rict. ale muze byt pekelne dojebanej. z tech foto toho moc neni videt.

Tepelko by mel mit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vidim, ze je tu plno expertu na EV, ale zadny z vas tu asi zadne auto asi jeste z druhe ruky ze zahranici nekupoval. ;o) jinak se nemuzete ani vyjadrovat k inzeratu, ktery je 100% podvod. Takovych je tam hromada a pokud by jste jiz par aut privezli, tak je musite hned poznat. ;o) Takze je uplne jedno jestli to ma, nebo tepelko, protoze to auto neexistuje.

Až budu velkej kluk, fakt si tu Teslu koupím.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zaloha na T3 slozena a nevim, jestli ji vyuziju a nez se zacne k nam dodavat, tak mozna uz budes velkej kluk a ja ti ji privezu. ;o)

TM3 proč ne, vždyť to nebude vůbec špatné auto. A hlavně - to auto už existuje a funguje, není to jen blud nějakého snílka od VW. Navíc VW už mě nebaví, koncernovou popelnici mám v práci a asi si koupím nějakou dobrou mast na záda, jestli mi to ještě nějakou dobu nechají :).
Jinými slovy - co jiného než TM3, pokud chci BEV za ještě tak nějak dostupnou cenu pro normálního smrtelníka, co nechce prodat barák? Kona vypadá dobře, ale je to mrně, nový Leaf možná bude dobrý, ale kdo ví.. Ona ta Tesla má fakt pořád něco navíc, a to nejen superchargery.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obrázek uživatele Radovan

Musíte více krmit Zero a Leaf, až vyrostou, bude z nich Tesla :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nebude :-). Nicméně třeba vývoj situace nakonec Teslu nějak přihraje. Ale k "radosti" všech odpůrců EV musím přiznat, že i když bych si rád užíval Teslu, on i ten Leaf vlastně stačí. Za poslední rok ujela dieselová C5 asi 400 km, jinak smrdí (doslova) v garáži. Zbytek obstarají Leaf a C-Zero. A to bydlíme v kraji, kde elektromobilitě není přáno.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Číně je spousta znehodnocené půdy, nestálo by zato nezabírat pole? Tesle fandím, ale na tomhle mohli ještě zapracovat.

Obrázek uživatele ozana

Na spoustě záběrů toho videa to nevypadá jako 100% zemědělská půda (nějaké cihly a kamení ...).

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele PaRi

No tak v Evropě bychom už za tu dobu stihli ustanovit komisi, která ustanoví komisi, která zadá výběrové řízení na hodnotitele dodavatele projektu. :-D

Obrázek uživatele Radovan

Jste nenapravitelný optimista. Vždyť ještě nemáme přijatý strategický dokument ohledně směřování evropské mobility a Vy hned komisi k baterkárně a výběrové řízení na hodnotitele dodavatele projektu :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby mohla být zahájeny práce na strategickém dokumentu, musí být nejdříve zahájena celoevropská diskuze o dopadech elektromobility na ekologii a genderovou problematiku. Teprve závěry této diskuze budou sumarizovány a na některém summitu přetaveny do strategického dokumentu, jehož závěry budou rozpracovány do národních strategií, které se v dalším rozpočtovém období přemění do dotačních titulů. Pak teprve přijde čas pro hodnotitele projektu. Jestli vám to zní jako vtip tak to není.

Ta genderová problematika je tam důležitý bod. Jak nějakou ženu pustíte do elektromobilu, tak už jí z něj nevytáhnete ani párem volů.

---

hariprasad

Obrázek uživatele PaRi

No, tak to si mě dostal :-D

Obrázek uživatele Radovan

A teď se zeptejme, jak daleko jsou se stavbou své druhé baterkárny pro slibované elektromobily dcery VW, Daimleru a dalších evropských automobilek......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Číně úplně stejně, však je tu o tom i následující článek.
V EU je hlavní problém, že Západ a jeho j"elita" rychle degeneruje, a tak hlavní baterkárny poslavili Asiaté v Polsku a Maďarsku.

A co na to říká Herbert Diess, Bob Lutz a Jack Rozparovač? :-)

---

hariprasad

Samozrejme postavi Terafabrik 1. Viel, viel größer.

Herbert jen kvičí, Bob si čadí habana a říká si co chce a Jack Rozparovač byl polskej kadeřník ;)
https://www.novinky.cz/zahranicni/347052-jack-rozparovac-byl-polak-aron-kosminski-ukazaly-po-126-letech-testy.html
http://extrastory.cz/jack-rozparovac-byl-polak-usvedcilo-jej-126-let-stare-sperma.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Úžasný výkon. Dokázat mu to po 126 letech, to je hodné obdivu. On byl sice na seznamu podezřelých od začátku, ale i tak.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V té giga továrně 1 se budou vyrábět jen akumulátory nebo i auta? V giga továrně 2 se zase vyrábějí jen auta nebo i baterie?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Gigatovárna 1 vyrábí akumulátory a elektropohony. Gigatovárna 2 (Buffalo, New York) vyrábí solární panely. Gigatovárna 3 bude vyrábět baterie, elektropohony i komplet celá auta.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za odpověď. A ta továrna ve Fremontu to není giga tovarna?, tam se vyrábí jen auta?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesně tak.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem zvedav pak na realitu. Zda tam budo schopni to auto skutecne vyrobit, nebo tam budou dovazet "polotovary" a tam pak skladat dohromady.

Nevite nahodou jak je na tom LG tovarna v polsku? Letos mela otevirat.

Foto z července
http://kapitalpolski.pl/jak-rosnie-najwieksza-w-europie-fabryka-baterii-do-aut-elektrycznych/

kapacita jen 100 000 baterek pro EV. To docela ujde.

Takže jelikož to nejspíš bude dvorní dodavatel VW koncernu tak koncern vyrobí jen 100 000 EV za rok?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Horčík

100 000 kusů to má být za první rok prodeje, pak bude potřeba kapacitu buďto navýšit, nebo hledat další dodavatele.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Ale to už musej řešit teď respektive to mít vyřešený

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Horčík

Bezesporu, jen to asi ještě všechno není veřejné/známé/plně dojednané.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Krueger

Vítajte v kramu univerzálnym, co pan šuká všectko máme… :-)))
https://youtu.be/z55HepxXoss

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineBUS2BUSe-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter