Volkswagen nabídne atraktivní elektromobily za dostupné ceny, spouští kampaň

Jan Horčík - 18 Září 2018

V rámci dnes spuštěné kampaně ELECTRIC FOR ALL uvede Volkswagen na trh atraktivní modely za dostupné ceny, což bude znamenat průlom pro elektromobily.Volkswagen plánuje prodat do roku 2020 cca 150 000 elektromobilů, včetně 100 000 vozů I.D. vyrobených v Německu

Volkswagen plánuje prodat do roku 2020 cca 150 000 elektromobilů, včetně 100 000 vozů I.D. vyrobených v Německu
foto: Volkswagen

Základem elektrické ofenzivy je modulární technická platforma MEB pro vozidla s elektrickým pohonem. Výroba modelu Volkswagen I.D., prvního sériově vyráběného vozidla na světě na platformě MEB, bude zahájena na konci roku 2019 v Cvikově.

V rámci spuštění kampaně ELECTRIC FOR ALL byli zástupci médií poprvé důkladně seznámeni s technikou modelu I.D. na novinářském workshopu ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech, v níž Volkswagen představil základ platformy MEB – pojízdný podvozek bez karoserie a interiéru – v podobě, kterou budou používat sériově vyráběné modely.

Volkswagen se věnuje také rozvoji nabíjecí infrastruktury. V Drážďanech slaví premiéru prototyp nástěnné nabíječky „Volks-Wallbox“. Jedná se o cenově dostupné řešení pro snadné a komfortní nabíjení modelů I.D. v domácích podmínkách.

ELECTRIC FOR ALL údajně ztělesňuje vizi a hlavní příslib značky Volkswagen: zpřístupňovat inovativní techniku velkému počtu zákazníků. MEB je klíčem k „elektromobilu pro všechny“. Měl by umožnit realizaci dosud nedosažitelného poměru cena/výkon a bude klíčovým nástrojem pro přeměnu elektromobilu z - podle tiskové zprávy koncernu "bezvýznamného produktu", v bestseller.

Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu, k tomu poznamenal: „Z elektromobilu vytvoříme oblíbený dopravní prostředek a pro elektromobily nadchneme co největší počet lidí. MEB je jedním z nejdůležitějších projektů v historii Volkswagenu – technickým milníkem, srovnatelným s přechodem od Brouka ke Golfu.“

MEB: technická platforma pro elektrickou éru

Systematická platformová strategie patří mezi silné stránky koncernu Volkswagen, který stejnou cestou kráčí také v oblasti investic do elektrické mobility. Thomas Ulbrich k tomu říká: „Optimálně využíváme možnosti nabízené konstrukcí elektromobilu a zároveň dosahujeme obrovských úspor z rozsahu. Jen v první vlně bude tuto platformu využívat přibližně 10 milionů vozidel napříč celým koncernem. MEB je ekonomickou a technickou páteří elektromobilu pro všechny.“

Christian Senger, vedoucí sériové výroby elektromobilů, vysvětlil, že platforma MEB nabídne zákazníkům značné výhody: „I.D. bude v technickém vývoji milníkem. Bude prvním zcela síťově propojeným elektromobilem pro každodenní provoz bez kompromisů, který si budou moci dovolit miliony lidí.“ Možná ještě neslyšel o Tesla Model 3...

MEB například umožní montáž větších akumulátorů. Už jen to podle tiskové zprávy koncernu Volkswagen "výrazně prodlouží dojezd. Tak to koukáme. „Vůz nabídne vynikající jízdní stabilitu díky uložení ploché sady akumulátorů pod podlahou a vnitřní prostor bude mnohem velkorysejší – učiníme obrovský pokrok z hlediska vnímání prostornosti interiéru.“

MEB kromě toho využívá veškeré know-how Volkswagenu v oblasti výroby. Nejedná se totiž o upravenou platformu pro vozidla se spalovacím motorem, nýbrž o platformu, která byla od začátku koncipována výhradně pro elektromobily.

Ulbrich k tomu dodává: „Naše platforma MQB již prokázala, že je Volkswagen jedním z nejúspěšnějších vývojářů platforem v automobilovém průmyslu. Nyní toto know-how a tuto strategii přenášíme do elektrické éry. Do konce roku 2022 zahájí čtyři koncernové značky na celém světě výrobu 27 modelů na platformě MEB, od kompaktních vozů až po lifestylovou verzi kultovního Transporteru. To je naprosto jedinečné.“

Všichni členové rodiny I.D. jsou kompatibilní s technikou rychlého nabíjení. Při použití systémů rychlého nabíjení se akumulátory nabijí na 80 % maximální kapacity během 30 minut díky zcela novému, výrazně výkonnějšímu akumulátorovému systému, vyvinutému divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů.

Senger k tomu vysvětluje: „S modely I.D. začneme používat novou generaci vysokovýkonných akumulátorů. Díky jejich modulární konstrukci se speciálním uspořádáním článků lze tyto akumulátory montovat do menších i větších modelů I.D.“

Rodina I.D.: elektrická mobilita „Made in Germany“

Volkswagen I.D. bude v každém ohledu elektromobilem „Made in Germany“. Na vývoji a výrobě prvních elektromobilů na základě platformy MEB se podílí většina pracovišť a provozů značky Volkswagen v Německu, včetně závodů koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu. Společnost investuje do těchto tří výrobních závodů 1,3 miliardy eur z celkových 6 miliard eur vyhrazených pro elektrickou mobilitu.

Wolfsburg

I.D. byl navržen a vyvinut na pracovištích pro výzkum, vývoj a sériovou výrobu elektrické mobility v hlavním závodě ve Wolfsburgu. Zde také v hale předsériové výroby v současnosti vznikají první předsériové vozy, které budou následně podrobeny důkladným testům na zkušebním polygonu Ehra-Lessien.

Cvikov a Drážďany

Volkswagen bude sériově vyrábět modely rodiny I.D. v Sasku. Výrobní závod v Cvikově, do něhož směřují investice ve výši 1,2 miliardy eur, se stane prvním závodem, v němž se budou vyrábět výhradně vozidla na základě MEB, a zároveň největším kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu v Evropě.

Skleněná manufaktura v Drážďanech zahájila výrobu modelu Volkswagen e-Golf v dubnu 2017. Tento závod prochází proměnou v „Centrum budoucí mobility“. Zákazníci a návštěvníci se v něm mohou interaktivně seznamovat s elektrickou mobilitou a digitalizací a získávat více informací o budoucnosti mobility.

Braunschweig

Výrobní závod Braunschweig bude vyrábět akumulátorové systémy, srdce vozidel I.D. Tento výrobní závod s dlouhou historií již vyrábí akumulátory pro modely e-up!, e-Golf a hybridní Passat GTE s možností externího nabíjení (plug-in hybrid).

Braunschweig se v současnosti specializuje na akumulátory a uspořádání komponentů ve vozidle, přičemž disponuje rozsáhlým know-how v oblastech výkonové elektroniky, chladicích soustav pro akumulátory a řídicího softwaru. V současnosti je výrobní závod rozšiřován, aby mohl v budoucnosti vyrábět až půl milionu akumulátorových systémů za rok.

Salzgitter

Výrobní závod Salzgitter zahájí v letošním roce předsériovou výrobu rotorů a statorů pro MEB. Expertní středisko pro akumulátorové články rozšiřuje a prohlubuje své know-how v oblastech vývoje a výroby akumulátorových článků a výroby akumulátorových modulů. V současnosti probíhá výroba v laboratorních podmínkách, brzy bude následovat předsériová výroba s výhledem na další rozšiřování výrobního know-how.

Kassel

Kassel je již mnoho let kompetenčním centrem pro elektrické pohony. Výroba zcela nových pohonů pro MEB, vyvíjených pro značku Volkswagen divizí koncernu Volkswagen pro výrobu komponentů, bude zahájena na konci letošního roku. Kassel je hlavním závodem pro nákladově efektivní výrobu velmi kvalitních elektromotorů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdy tak koukam na tu platformu, tak se nemuzu odprostit od toho, ze to porad vymysli nekdo, kdo delal spalovaky. Co je v tom prostoru pod zadnima sedackama? Nadrz? Nic? Proc nejsou ty sedaky napr zvedaci a tam ulozny prostor?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ach jóóóóóóóóóóóóó, nekonečné házení perel s.....

Za zadníma sedačkama je samozřejmě hlavní elektromotor, přední bude jenom pro čtyřkolky. Je to revoluční čistá elektro platforma pro miliony auta i do vzdálené budoucnosti, ne PR eGolf.

Protože do předu se musí narvat hlavní chlazení (ne jak někteří idioti kritizovali, že elektra májí mít předek celý zakrytovaný) klimatizace, a hlavně tam musí být i místo do budoucna pro co nejvíc senzorů pro automatizované řízení.
Protože pořádný tepelný manažment je to co odlišuje skutečně promyšlená elektra budoucnosti od dnešních patvarů různých uspěchaných průkopníků, a motor snáší lépe teplo než baterie, tak je vhodnější ho umístit za ně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja ale nepsal za zadnima, ale pod zadnima. Motor je snad na naprave, ne. Alespon dle uverejnenych fotek. Takze s tema perlama opatne. ;-) Naprava neni pod sedackama, ale za sedackama. Baterka je placka dole. Takze jeste jednou. Co je ten nesmyslny prostor pod sedackama? Nadrz na naftu? ;o)

Ještě že ten světově první BEV na jejich platformě si vyrobili sami a ne konkurence:".,prvního sériově vyráběného vozidla na světě na platformě MEB,". Ty tiskové kecy fakt miluju. Jinak se těším jak díky "své kompetenci vyrábět BEV" zaplaví trh lidovkami po 20t Euro! Jenom aby se moc nevyčerpali a nezabavili například šroubováním požadavků na subdodavatele, pro udržení odporu cívky EPW do fosilu v několika desetinách ohmu. Výzkum teplotní závislosti jejího odporu je pro nájezd masové výroby BEV velmi důležitý!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O díly nemusíš mít strach, od toho je tu Česko s nejlepšími bílými otroky světa a stovkami vesnických továrniček, kde přebývají zaprdění čecháčci nejlevnější odborní pracovníci "Západu".
Multikulturní postkoloniální velmoci navážející pologramotné Afričany ke svým mnohamilionovým v morálním bahně se utápějícím metropolím proti tomu nemají v době ROBOTizace žádnou šanci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

super, nabídnou nám cenově dostupnou zásuvku domů. To že už ji tam mám rok, nu což, ale plán mají dobrý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podělíte se s námi o to jaký zázrak to máte doma již rok? Pochybuji o tom, že to bude lepší než e-Golf a ten jste mohl také zakoupit již před rokem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyprávěním o tom, jak nová platforma nastartuje rozvoj elektromobility, defakto VW říká, že elektromobily nevyrábí masově proto, že nechtěli vyrábét elektromobilní platformu

Když kolem roku 2012 přišel VW s aktualní platformou MQB, také vyprodukoval spoustu maketingových blafů o tom, že přichází platforma na kterou bude moci být "naroubován" jakýkoliv druh pohonu, včetně elektrického, a jaký to přinese úžasný rozvoj elektromobility. Ale každému uvažujícímu človéku bylo jasné, že to je naopak způsob jak elektromobilitu oddálit a že bez platformy specializované na elektro nemůže k žádnému masivnímu rozvoji dojít. Jsem rád, že už to došlo i VW, ale počkám si až na reálný výsledek. Těch keců a slibů fakt uź bylo trochu moc aby se jim dalo věřit.

Obrázek uživatele ozana

Mluví mi z duše: Dear Tesla Killers...

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako v Toyotě i v Tesle se musí smíchem popadat za břicha. Dokud půjde soudruhům z VW žvanění lépe, než práce, tak budou mít kluci v USA a Japan zlaté časy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslíš, že tu elektrickou platformu pro rychlejší a levnější masovou výrobu mnoha typů elektroaut, která je na té fotce v dokončené podobě, vytvořilo žvanění?

Nejvíc užvaněná je finanční "elita" EU, která teď doufá, že si ještě dalším žvaněním prosadí obří dotaci na "první" evropskou baterkárnu, když už v Polsku a Maďarsku dávno velké baterkárny rozšiřují za své Korejci a Čína se zajištěnými surovinami už má projekt pro výrobnu i v Evropě rozjetý taky.

Půjčit vytištěné peníze na dobrý nápad už umí na světě kde kdo, ale odmakat ho, aby v čas a ekonomicky vyšel, zvládají jen oblasti světa s obyvatelstvem dostatečně technicky vyspělým a nezdevastovanou pracovní morálkou jenž vychází v drtivé většině případů také z ještě morálně funkčních rodin.

Obrázek uživatele ozana

Ano, 60% celého vývoje platformy tvořily porady a žvanění.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo tady zase tomu někdo rozumí :D MEB je ve vývoji tři roky, to je běžná doba, Tesle to trvalo 15 let a výsledek stojí za pěkný hovno, několik vychytaných IT funkcí v autě s kvalitou zpracování VW devadesátých let, jel jsem v tom dvakrát a stačilo, auto za dva mega si představuju na úplně jiné úrovni, američani mají úplně jiné požadavky na kvalitu a podle toho to vypadá ve výrobě. Ono připravit celý proces výroby, vyvoje, dostatek baterií nějakou dobu trvá. 27 modelů v roce 2022 je jasný důkaz toho že si věří a i kdyby těch modelů byla polovina tak to bude pořád několikanásobně víc než kdokoliv jinej. Takže tyto hloupé kecy jsou k smíchu, evidentně vůbec netušíte jak to funguje. Všichni na VW a na Škodovku tady plivete, ale v podstatě všichni čekáte až někdo konečně udělá EV které bude pro miliony lidí, kvalitní, praktické se servisem na každém rohu.

Až na to, že VW bude poslední v řadě, kdo vyrobí milion EV za rok, po Tesle, Nissanu, Toyotě, BMW a činských BYD, BAIC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omyl, nečekáme, již jezdíme elektromobilem a ti co o něch píšeš z toho neměli ani korunu. Jejich volba. Kdyby nevyráběli CityStormer a elektroFavorit tak bych Ti ty Tvý žvásty i žral, ale takhle Tobě i jim nevěřím ani dobrý den. Zase nic hmatatelného. Sorry, 72ks denně ;-) Lidi kolem mne se již škrábou ve vlasech, takže to rozhodnutí co koupit padne dříve než za dva roky kdy bude od Faultcvágnu něco (možná) k vidění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jakým jestli se můžu zeptat?

Zdravíme do vlkohradu :))))
Už se těch milionů nemůžem dočkat. Lepší než ty dosavadní píár kecy o budoucnosti.

Zde jen ukázka toho kolika "milijóny" e-tronů nejspíš obšťastní Audi celý svět v blízké budoucnosti :))))

2019: 10 800 kusů / rok
2020: 15 700 kusů / rok
2021: 21 500 kusů / rok

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak dobrý Kuku, tak jsi se tady před českým obecenstvem pěkně ztrapnil, a příště už nevěř každé zjevné blbosti jenom proto, že je napsaná anglicky.

Zato ty nám tu z rukávu hned vysypeš uvěřitelnější čísla místo tvejch obvyklejch žvástů. Tak šup! :)))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koncern VW minimálně milion elektroaut ročně do konce roku 2024.
Ale příště už budu chtít za podobnou odbornou analýzu na osobní vyžádání milion Kč.

Tak čekej dál.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Odkud jsou ty čísla?

Osobně mi to nepřijde vzhledem k dané kategorii vozu (cenové) zas tak hrozné. Pokud vím tak kolem 10tis ks má v roce 2019 vyrobit např. Hyundai vozů Kona.

Něco jiného by bylo, pokud by s těmito čísly přišel třeba VW u modelu ID, tam cokoliv pod úvodní metu 50tis za první rok výroby bude zklamání.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-04/mercedes-readies-first-tesla-rival-in-12-billion-attack-plan

U M3 jsou ty odhady už jinde, ale to neznamená že musej tolik podcenit tradiční výrobce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Vtipné, tu jejich plánovanou produkci na rok 2021 Tesla vyprodukovala za letošní srpen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak když porovnáváte celou produkci Tesly, tak srovnejte s celou produkcí Audi. Třeba za 2017 :-) Audi nemusí vyrábět kvanta EV, není na nich závislá jako Tesla, která nic jiného nevyrábí.

Srovnávám srovnatelné, tedy elektromobily s elektromobily.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já taky... celkovou produkci jedné automobilky a celkovou produkci automobilky jiné automobilky :-)

Tak to je ještě štěstí, že není řeč o Yamaze, protože to byste tam podle vaší logiky musel zahrnout například i klavíry.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to napíšu tak, abyste to i vy pochopil...
Srovnávám produkci aut (bez rozdílu pohonu) automobilky Tesla a produkci aut (taky bez rozdílu pohonu) automobilky Audi. Tak snad už je to pochopitelné :-)

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste do svého černobílého uvažování zahrnout dobu existence obou srovnávaných automobilek a hned to srovnání bude někde jinde. Navíc spalováky dnes umí vyrobit každý trouba a taky to dělá.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže my tady Marku nepovažujeme spalovací automobil za auto. Automobilka, která nebude vyrábět kvanta EV, zahyne. Píárkové žvásty a manufakturní výrobu považuji za nehodnou automobilek typu VW a Audi, což jedno jest. Ovšem podobných komiků je EU scéna plná.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spalovací automobil nepřestane být autem jenom proto, že "vy tady" ho za auto nepovažujete.

Audi produkuje kvanta spalovacích aut, na kterých slušně vydělává. Jaký má teď (dnes) důvod masivně přejít na elektroauta? Najednou nahradit většinu své fosilní produkce produkcí EV? Co je k tomu tlačí, jaký rozumný důvod by měli? Audi se chová z jejich pohledu rozumně, vyrábí to, co je živí a připravuje se na budoucnost, která možná bude elektrická.

To, jestli automobilka neprodukující EV zahyne, ukáže budoucnost. možná ano, otázkou je za jak dlouho to bude a do té doby se naopak prodají ještě kvanta spalovacích aut. Si vemte, kolik se těch EV dnes prodává, jaké mají zastoupení na trhu.

Obrázek uživatele Radovan

My považujeme za auto prostředek, který minimálně lokálně nezabíjí svého uživatele a jeho okolí hlukem, smradem, vibracemi a jedy.

Audi produkuje kvanta těchto zabijáků a jen pod tlakem legislativy je vylepšuje za cenu dalších nesmyslných nákladů, místo aby změnila příčinu = pohon. Slušně na nich vydělává proto, že nehradí tzv. externality, tedy negativní náklady vznikající v souvislosti a v důsledku provozu spalováků.

Rozvoj elektromobility brzdí právě spalovací automobilky. Podíly výroby EV na spalovácích jsou směšné. Nebýt Tesly, žijeme dále v elektromobilním středověku. Opět by se podařilo zabít EV, jako v minulém století už 2x. Jejich nevýrobou a sešrotováním stávající produkce.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale to přeci nic nemění na tom, co jsem napsal, ne? Z pohledu Audi jde o logické chování za současných podmínek trhu. Co je dnes nějak výrazně tlačí k elektromobilitě? To, jestli je tento postoj správný a jestli za 10 let zahynou, je otázka... na to si musí odpovědět v Audi.

Rozvoj elektromobility brzdí fakt, že nejsou k dispozici EV, které by většinový zákazník byl ochoten dobrovolně kupovat.

Nejsem proti EV, moc rád si jej koupím až bude splňovat mé požadavky. Výhody EV jsou jasné, ale stejně tak jsou zatím jasné jejich nevýhody.

Jsem presvedcen, ze Audi a jim podobnym hraje do karet to, ze Tesla neni schopna vyrobit miliony aut rocne. Poptavka po EV prevysuje nabidku a pokud by veskerou dokazala Tesla pokryt, vyrazne by snizila poptavku po fosilech, jak tim ze misto fosilu si ti vice majetni koupi Teslu, tak i tim ze si mene majetni pockaji na ojetou, kterou za par let vyprodukuji firmy, misto aby si koupili noveho fosila. Navic by se tato schopnost vic dostala do povedomi stejne jako to, co Tesla vyrabi a tim by se zvysilo povedomi a zajem o EV.
Pokud by Elon mel neomezene finance a postavil dalsich 10 tovaren na auta driv, nez to rozbali ostatni automobilky, tak dle me budou mit problem. Nic takoveho se ale nestane, sefove automobilek jsou chytrejsi lidi nez my tady :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, to je velmi pravděpodobné. A přesně proto jsem psal, co jsem psal. Jednoduše za stávající situace se Audi (a ostatní) chovají racionálně a ekonomicky. Musí uspokojovat akcionáře a ne každý má na akcionáře takové štěstí jako Elon. Otázka je, do kdy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no ale jakých sraček :D na urovni audi neudělal ještě jedno jedinné auto :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Inu a právě proto má při zatím nedostačující kapacitě výroby vyprodanou produkci na rok a půl dopředu. A to nejen předobjednávek, ale i ozálohovaných. Takže Tesle radím aby s tím že zatím neudělala jedno jediné auto na úrovni audi vydržela co nejdýl. Zatím se to ukázalo jako velmi prozíravé rozhodnutí.

Obrázek uživatele spetak

ZVláštní je, že z majitelů Tesel si tady nikdo nestěžuje, tedy pokud zrovna ty nejsi majitelem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výzkum a vývoj není žvanění.
Ale hlavně jsem poukazoval na to, že už tamní zaměstnanci tvrdě odpracovali konečné sestavení té platformy a připravení k reálné masové výrobě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak mi v článku chybí to Tvé "připravení k reálné masové výrobě". Toto je právě ono žvanění o tom jako že něco připravují, budují, rozšiřují. Takže zatím plky a výsledek žádný. "Připraveni" znamená, že již mají, roboti již jsou naprogramováni a výroba začne zítra. Což nezačne takže klidně ať pokračují v náboru pracovní síly. Ta ale po absolvování dlouhé pěší cesty si bude potřebovat tak rok-dva odpočinout na sociálních dávkách a pak se ještě uvidí jak to bude s použitelností tohoto materiálu. Jsem v klidu, čína ať klidně maká dále. Aspoň bude konkurence.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě nejpohodlnější a minimálně k běžnému provozu i zcela jasně nejlepší elektroauto na trhu už začalo Audi sériově vyrábět před pár dny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha, tak se sem vrátíme za týden a povíme si jak jsme v autosalonech narazili na výsledky té sériové výroby. Pravděpodobně by byli proti sobě aby vyráběli na sklad a pokud možno nedostatkové zboží nikomu neprodali. Do té doby plky a matlání medu kolem huby. Nenech se vysmát. Sériová výroba znamená jeden vůz za 90 sekund třeba jen na jednu šichtu. Pokud ne, je to kusovka.

Obrázek uživatele ozana

Ale že jim to trvalo, nějaký startup by to měl za 1/4 času a 1/10 nákladů.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně, ale pak by takovým narychlo splácaným autům odpadávali za jízdy kusy :)

Obrázek uživatele ozana

Taková drobnost se dá ve výrobě odstranit za pár dní.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Takova drobnost se hlavne vubec nemela dostat ven (mineno za interni testovani na prototypech) - kdyby se o ten upadly naraznik nekdo rozmazl, tak je to mega prusvih. Ale kdyz ono je tak cool preskocit ty "zbytecne" faze pred zahajenim vyroby, co delaji "dinosauri".

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele jurazhor

dělají?tak proč každou chvíli nějaká svolávačka?

---

jurazhor

Obrázek uživatele Radovan

I muži mají své dny :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

To byla spíše chyba výroby než nějaká kontrukční chyba, kterou neodhalilo testování na prototypech.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Psalo se o blbem tvaru nejakych plastu. Pokud nakonec nasli jinou pricinu, tak jsem to nikde nezaregistroval (ale je pravda, ze jsem po tom dal nepatral).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo a kterej například? :D hloupost

Obrázek uživatele ozana

Lucid Air

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a kolik toho asi vyrobí milionů? bez velkých výrobců neudělají nic, to je něco jako rimac, jako mi tu někdo srovnával s buggati, v podstatě i TESLA se neustále učí vyrábět masově a jaké mají problémy, ono je rozdíl udělat "v garáži" auto na kterém pracuji rok ohromuji s tím svět a vyrábět ho pak masově kdy se výroba počítá v minutách a ještě to musí vykazovat odpovídající kvalitu a zisk

Obrázek uživatele ozana

Mají rychleji hotový vývoj celého auta a ne jen platformy jako VW, o masové výrobě se teď nebavíme.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Vždycky si rád poslechnu, jak nás spalovací dinosauři spasí masovou výrobou elektromobilů. Pak se projedu elektrickým vlakem na trati Ostrava-Praha a vidí nekonečné hady autovlaků nacpaných sračkomety Hyundai, Škoda, TPCA trojčaty a dalšími. Za jízdy i na nákladních kolejích. Oni neumí masově vyrábět EV. A hlavně - nechtějí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pokud planuji prulom typu z brouka na golf tak to potom jo. Ze Tesla dela prulomy typu z auta na kosmickou raketu je asi nezajima.

budoucnost benzínek...
https://bit.ly/2NqCtdn

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Hezká pohádka, taková barvitá, posazená do různých měst a městeček, i trakař už ukázali, penízky do toho prý z váčku u pasu nasypali, no úplná Rotkäppchen (ta o Červené Karkulce).
A teď vážně - opravdu 150 tisíc za 2 a 1/4 roku? Tedy i se svátky +-200 denně? Když eGolfů dnes dokáží po brutálním 100% zvýšení výroby z března 2018 dělat jen 72 denně? A čekačka na ně je skoro rok? To fakt ztrojnásobí denní výrobu elektrik? Jenom? A to má být průlom a útok na post světového lídra?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Hlavně poomaaluu, aby se nezlomili v pase.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasan.
Aby dělňas nebo vývojář makali co nejrychleji, je třeba kolem nich a za jimi produkované peníze vytvořit co nejširší okruh humanitních žvanilů, kteří na ně budou permanentně pořvávat ZRYCHLÍÍÍÍÍÍÍÍÍ.
Případně jim domigrují tmavé pomocníky, aby jim za obří veřejné peníze pomohli uspokojit manželky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aha aha ahááá :))))) už to vižn :DDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel dělám v podobné korporaci jako VW.

Takže nadhodím jak to funguje v reálu (zkušenost z posledních 4 týdnů). Někdo nadhodí, že to nejde.
Já navrhnu že to jde.
On řekne že nejde, půjde to s vyjímkou a navrhne postup, který je 12x časově náročnější (ale nevyžaduje jeho činnost)
Já následně najdu důkazy že to jde a donutím ho udělat levnější postup.

Celkové zpoždění řešení - 4 týdny

A proč? Protože daný člověk prostě nechce, tak hledá jak se dané práci vyhnout

Nastavte tento způsob korporátního chování pro vývoj noveho vozu - a hned uvidíte, proč to korporaci nejde levně a rychle - stačí jeden člověk co nechce/neumí a půl roku zpoždění.

Proto startupy dokáží zázraky - mají jen lidi, kteří chtějí výsledek. V korporaci poskládat takový tým je velmi těžké a i potom pokud ho poskládáte tak stačí jeden, co nechce a dokáže vás zbrzdit. Proto jsem zastáncem regulací EU - v okamžiku, kdy jde korporaci o peníze dokáže se posunout. Takže pokud bude EU trvat na emisích 95gramů tak máme šanci i proti VW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč Cvikově, je to přeci Zwikau, nebo snad v českém Cvikově?
Kassel a Salzgitter taky nekomolíte!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mnichov
Drazdany

Varsava
Londyn

Uplne korektne Zwickau :-) Take nemam rad kdyz se vsechno komoli, pocestuje a vznika maglajs. Mate pravdu. Jak zni Schade Auto Jungbunzlau. Nebo Lidovy vuz Vlci hrad. Pekne blbe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten název je český a ne počeštění jak liživě píšeš...
takže zbytek logiky, proč je to špatně už jsou jenom žvásty blbečka co vidí český název čehokoliv a má pocit, že nikdy neexistovalo české slovo apod. jinak řečeno, když necheš mluvit česky, tak se přestěhuj do německa a jinam a nevysvětluj nám proč máš nas... v hlavě

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A Vídeň znáš?

On asi jen tu vesnici nad VelMezem :-) Pokud jde o rakouske hlavni mesto, asi zna jen Wien :-)

Další tlachy vo budoucnosti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

VW pořád přešlapuje na místě. MEB, MEB, MEB. Poněkud odbočím. Vyjíždějí první H2 železniční soupravy. Na videu je úplně na konci vidět, jak se mu kouří z komína. Století páry je zpět? :-)
Alstom železniční souprava

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak chvastání to jim jde zatim nejlíp. Kdyby misto tlachání vo tom co už tesla používa 10 let, a voni to teď jakože vymysleli, zacali konecne vyrábět elektroauta!!! Kašpaři...

VW se ohani kompetenci a know-how. V elektromobilite jsou skoro uplni greenhorni. A velky problem vidim v odborech. Az budou EV ubirat mista, pak odborari vsechny EV rozmlati a vypnou cele ID. Takovy problem u Tesly nejspis nehrozi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, proto Tesla ze strachu z tradičních amerických odborů najímá radši nekvalifikované mexikánce, a pak podle toho vypadá kvalita sestavení jejich vozů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A tu o Cervene karkulce byste tu nemel?
Ano sam jsem slysel a videl kvalitu nekterych vozu - a zmetky se stavaji vsude - ono ale dost podstatne je, jak se k nim vyrobce stavi. A Tesla velmi dobre. S mym vozem jsem se byl podivat v krajich SchadeSranec a misti pan z fabriky na ty Ceske zmetky koukal s otevrenou pusou jak to ti amici jen delaji (podotykam, ze to je vedouci pracovnik jenz ma pod sebou 100+ lidi).
Takze takove 'urban story' co tady popletove Vaseho formatu melou dokola o vyrobcich jenz davno byly opraveny - takovi by opravdu meli jezdit srancem z MB, aby videli jak se produkuji zmetky, ktere NIKDO od vyrobce neopravuje ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zmetky se stávají všude, ale aby se 87% produkce muselo opravovat před expedicí k zákazníku, tak to se povedlo pouze Tesle. Snad už jsou na tom lépe, ale obvykle je tolerované procento cca 1-2% s tím že u zákazníka musí být procento chyb hluboko pod 1%.

Obrázek uživatele Radovan

Víte, když někomu vrážím kudlu do zad, je mu jedno jak dizajnově vypadá a zda není tak trochu zmetek. Prostě ho zabije. Zato elektrickému autu, díky jeho vlastnostem a pohonu, rádi odpustíme slícování na setinu milimetru.
Bude Vás zajímat, zda ten smradlavý výfuk na přechodu pro chodce je na milimetr přesně uložen v prohlubni podvozku? Asi se raději projdete kolem čistého tichého vozu, i když mu odstává nárazník vpravo dole.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když je tedy kupujícím Tesly jedno, v jakém jsou stavu, hlavně když je to elektro, tak proč vlastně Tesla těch 87% produkce opravovala ? Mohli to všechno prodat rovnou a ušetřit si náklady, ne ? ;-)

Pokud sama Tesla uzná že 87% produkce je třeba opravit před opuštěním výroby, tak to znamená, že kvalita výroby je tragická a trochu to zachraňuje až oddělení kvality. To lze tolerovat u kusové výroby, ale ne u hromadné. Zjevně Tesle nefunguje nebo chybí oddělelní Total quality control. Tedy lidé, kteří řeší ne kvalitu konkrétních aut, ale systémové příčiny chyb a jejich odstraňování.

A vzhledem k tomu, co se i pres tech 87% oprav dostane k zakaznikum, tak ani to oddeleni kvality nebude uplny zazrak :(
A nebo je to i jinde (neumim posoudit), ale vlastnici jinych znacek nemaji nutkani se s tim okamzite pochlubit na internetu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych zase uznal, že pokud nesrovnalosti opraví a fabriku opouští funkční vozy, tak je mi jedno zda je jejich vnitřní kontrola průběžná, nebo až výstupní. Je to věcí té fabriky.
To že i třeba Hnůjdaj má pooperační kontroly a vrací xks procent karoserií na opravu po lakování, to jsi také započítal do tragické bilance kvality jeho výroby? Takže ruce z5 do kapes a masturbovat pouze neveřejně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedno to rozhodně není. Jedná se o náklady. Pokud výrobek projde linkou a v nastaveném taktu se do něj montují nějaké komponenty, tak jsou výrobní náklady takové jaké se spočítaly při vývoji a jsou relativně malé. Pokud musíte výrobek dát stranou a něco na něm opravit a to pokaždé něco jiného, tak jsou náklady úplně jinde a výrobní časy taky. Pokud ty opravy jsou na 1-2% výroby, tak vám stačí proti výrobě pár lidí a i když budou v průměru dražší, tak navýšení celkových nákladů bude rozumné. Pokud se musí opravovat 87% výroby, tak to abych měl víc lidí na těch opravách než na samotné výrobě. A náklady na výrobu pak jsou taky úplně jinde.

Já bych si s dovolením počkal na prvních 100.000 vyrobených a prodaných jejich e-aut. Potom budu hodnotit jejich pravdomluvnost a spolehlivost ve slibech.
Zatím se všude píše o jakémsi porážení Tesly a vystavují se prototypy.

Tesla má reálně vyrobených a prodaných 93.000 "Tesla Model 3", o souběžně vyráběných a prodávaných typech ani nehovořím.

A kolik jich soudruzi chtějí vyrábět v poměru ke spalovákům? 1:1000, 1: 10000, či ještě méně?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1:10 okolo roku 2023.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem netusil ze Fuc_wafen konci - uz bylo na case - akorat proc vyroba 11ti vozu bude jeste pokracovat ve 2023? Bych ten kram zavrel drive...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

20. 8. 2018 - Volkswagen plánuje vyrábět ve Wolfsburgu 1 milion vozidel ročně

hybrid.cz/volkswagen-planuje-vyrabet-ve-wolfsburgu-1-milion-vozidel-rocne

1 promile asi tak ;))

Aktuálně jsou na 0,9 % (počítáno BEV i PHEV dohromady), takže by se v roce 2020 měli dostat ke 2 %. Pro porovnání třeba BMW nebo Nissan jsou někde okolo 7 % už teď. A pak je tu Tesla (100 %) a Škoda (0 %).

Obrázek uživatele Joe

Já teda fakt nevím.. už to tady někdo psal...

Kdyby za každý průlom pro elektromobily, potažmo průlom ve vývoji baterií člověk dostal 100 korun, tak je dolarovej milonář.....
Ale budiž... mládencům ve Wolfsburgu fandím. Ten flastr co maj za dízlgejt nebude lehký zprovodit ze světa.

P.S. Jo a fakt bych padnul na zadek, kdyby někdo přeložil do lidovýho jazyka co je to dostupná cena ?
(To bude auto za 400 klacků nebo tak nějak ???) Že by těch 6 miliard Euro co daj do vývoje nechtěli zpátky v prodejní ceně ? To je cca 152,5 miliard korun. Jinými slovy asi 12% českého státního rozpočtu. K tomu náklady na výrobu a distribuci aut. I berňák chce svých 21% DPH... No jsem mírně skeptický... Za svou kariéru jsem tenhle typ dobročinnosti v automobilovém průmyslu ještě neviděl ...

P.S.2 Ještě jsem nad tím koumal.. asi za dostupnou cenu bude k mání ten pojízdný podvozek a zbytek- DIY prostě si kastli zbouchej doma přes víkend z překližky....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jaký pardón? ten flastr má už i svou wiki :)))))

cs.wikipedia.org/wiki/Dieselgate

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja bych ty smejdy nezaviral, nechal bych je tahat povoz rukama pekne po meste - za ty autodrozky co vyrabej...

152,5 miliard na plánovaných 10 milionů aut na této platformě je 15 tisíc korun na auto, tedy nic závratného, myslím, že bychom všichni rádi viděli EV za cenu třeba stejně vybaveného nafťáka v automatu + 15 tisíc.

Obrázek uživatele Joe

No jo to je v pohodě.... Ale VW utratil šílený prachy na vývoj platformy MQB pro popelnice (Vývoj ukončen 2011) Podle zprávy vedení koncernu, aby se tato modulární platforma ekonomicky vyplatila bylo její použítí vedením VW prodlouženo o odalší dvě vývojové generace do roku 2030 !!!
Roční výroba popelnic VW cca 10 milion kusů.
Ekonomická návratnost MQB platformy vyžaduje ještě výrobu cca 100 milionů popelnic.

Tak buď výrobu na MQB budou snižovat v prospěch výroby EV na platformě MEB, a tím pádem pude část nákladů na MQB nenávratně do kytek, anebo výroba na MQB pofrčí na plný koule do 2030 ale pak 10 mega elektromobilů vyrobí kdy ? Na dvou židlích soudruzi budou sedět velice ztěžka a bude to bolet ....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW dal velké peníze hlavně na to praktické prosazení konceptu pár platforem, čímž přinesl dobrodiní celému průmyslovému světu.
Teprve pak to rychle levněji zkopírovali první PSA a teď Toyota.

Ale počet platforem měl být vždy větší, VW počítal minimálně se 3, tak teď s elektrickou bude mít 4 a nakonec nejspíš 5.
Hlavní ušetření je z počtu vyrobených vozů, takže nejvýhodnější bude mít každou platformu maximálně co nejdéle, a zbytečně ji nemodernizovat jen kvůli blbým marketérům, pokud by to nepřinese skutečně významné vylepšení.

Škoda jen diesegatu, jinak by dnes VW už kupoval Fiat-Chrysler nebo Forda a rychlost modernizace celého automobilového průmyslu by byla podstatně větší.

Takhle asi nemají automobilky moc šanci, a hlavní zisky z oboru bude mít nakonec Google s patenty na robotické řízení, a ostatní pro něj budou jen montovat.

Tak ještě, že nejlepší automobilová montovna a výrobna dílů světa je v Česku a okolí :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim odkud jste nacerpal tento komunisticko-oidealismus - ta firma v zivote nevyrobila ZADNE kvalitni vozidlo. Jednine co, tak levny kram. TO ze ma auto 4 kola a volant - to neznamena, ze je to auto. Staci si rozebrat jakekoli jine vozidlo ze stejneho roku a F_ckVagon je v porovnani s tema technologiema asi tak 2 roky po padu opic. Tezky, nekvalitni kram, ktery ve vysledku musi podvadet na zakaznicich - pffff.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pocit že vývoj stávajích platforem byl zadarmo ? Skoro všechny auta VW group se snaží využívat jen pár platforem aby se vývoj rozpoztřel na co největší počet vyrobených kusů a náklady na kus pak byly menší. Je tedy logické, že pokud chce VW vyrábět za rozumnou cenu elektromobily, tak si musí připravit platformu na které bude různé auta stavět.

Obrázek uživatele ozana

Mají to vyvíjet rychle a efektivně, ne schválně poomaaluu jen aby se nepředřeli. Pak by nemuseli rozpuštět desítky, ale jen jednotky miliard.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW je z celé EU nakonec masově nejrychlejší.
A levnou elektrickou platformu má první na světě.

Kdeždo žvanilové ze strany evropských globalizátorů (co to celé nejvíc tlačili i umělými krizemi) nezvládli postavit ani vlastní baterkárnu a i v bývalých koloniích jim většinu dolů na klíčové suroviny rychleji zabrala Čína.

Obrázek uživatele ozana

Nikdo neví, jak "levná" opravdu bude.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. Zatímco Nissan v GB, Renault ve Francii a BMW v Německu vyrábí, VW šmudlá svých pár elektroaut a vystavuje koncepty a platformy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter