Tesla staví v Kalifornii novou největší baterii na světě: 730 MWh!

Energetická společnost Pacific Gas & Electric (PG&E) si objednala novou Tesla baterii o kapacitě 730 MWh.

Obří baterie se skládá z modulů Tesla Megapack o kapacitě 3 MWh a výkonu 1,5 MW.
foto: KMMetering

Největší americká a na nějaký čas nejspíš i světová baterie právě roste u paroplynové elektrárny Moss Landing v Kalifornii. Dokončená bude mít kapacitu 730 MWh a výkon 182,5 MW.

Skládá se z 256 jednotek baterií Tesla Megapack umístěných na 33 betonových deskách v rozvodně Moss Landing. Fungovat by měla začít hned zkraje roku 2021 a do plného komerčního provozu najet v jeho druhém čvrtletí.

EKMMetering

17 Comments on “Tesla staví v Kalifornii novou největší baterii na světě: 730 MWh!”

      1. ČEZ na tom vydělá tak jako tak. Ty bateriové úložiště
        ČEZ na tom vydělá tak jako tak. Ty bateriové úložiště bude vlastnit beztak on. Vlastní i elektrárny.
        Výborná zpráva pro majitele EV? Kdyby vzrostla poptávka po elekřině v noci a za 1 kWh se platilo třeba 4 Kč, tak to výborná zpráva pro majitele EV nebude.

          1. Čím bude cena rozhoupanější tím větší zisk bude mít
            Čím bude cena rozhoupanější tím větší zisk bude mít majitel baterie. To je vlastně princip burzy. Velcí hráči se snaží trh rozhoupat aby mohli oholit ty drobné hráče. Když je burza klidná tak nevydělává nikdo. Takže záleží kdo bude majitel baterie a jestli bude chtít výkyvy uklidňovat nebo na tom vydělávat.

    1. Vyrovnaná cena by pro mě opravdu nebyla dobrá zpráva.
      Vyrovnaná cena by pro mě opravdu nebyla dobrá zpráva. :-))
      Už o tom přemýšlím delší dobu jestli bateriová úložiště vyrovnají cenu den/noc. Možná, že ne, protože cenu určuje poptávka na burze. A ta bude v noci pořád nižší než ve dne. Bude záležet v kterém místě distribučního řetězce se bude vyrovnávací baterka nacházet.

      1. Podle mne nemáte pravdu. V současné době vstupují v noci
        Podle mne nemáte pravdu. V současné době vstupují v noci na burzu kromě distributorů také přečerpávací elektrárny. Zájemců o elektřinu je málo a cena je nízká. V budoucnu to budou ještě bateriová úložiště. Takže větší poptávané množství elektřiny = vyšší cena na burze.
        Pokud by byla baterie součástí elektrárny, tak bude situace obdobná. V noci nebude elektrárna dodávat do sítě, ale bude nabíjet baterii. Výsledkem bude, že na burzu půjde méně elektřiny v noci a více ve dne, což napomůže zbližování cen.

      2. Vse se zatim vyviji a tak se muze trh vyvijet vselijak. Jiste
        Vse se zatim vyviji a tak se muze trh vyvijet vselijak. Jiste je, ze v budoucnu budou v noci nabijet miliony EV po cele Evrope a tak by se dalo cekat, ze ty lukrativni vykyvy pro spekulace ubydou. Zaporne ceny budou minulosti a take denni suprespicky odpadnou. Baterky zahladi spicky uplne stejne jako stabilizacni kondensator u elektronickeho aparatu. Elektromobilita bude fungovat presne obracene nez alarmiste vykrikuji. Misto black-outu bude sit stabilnejsi. Samozrejme bude nutne do celeho chaosu pridat trochu smart techniky.

      1. V současnosti se v Madarsku vyrábějí Akumulátory pro
        V současnosti se v Madarsku vyrábějí Akumulátory pro Hyundai, Kia, BMW, VW, Audi…
        SK Innovation má zajištěno 30 000 tun kobaltu na dalších pět let
        http://www.hybrid.cz/sk-innovation-ma-zajisteno-30-000-tun-kobaltu-na-dalsich-pet-let

        2017 Samsung dokončil továrnu na baterie v Maďarsku
        http://www.hybrid.cz/samsung-dokoncil-tovarnu-na-baterie-v-madarsku

        Každý 8-10 vyrobený Hyundai je elektromobil
        https://www.youtube.com/watch?v=3f9s5EeH9kc

        1. A BYD https://bydeurope.com/products už se taky přiznal, že
          A BYD https://bydeurope.com/products už se taky přiznal, že poptávku po elektrobusech v EU bude uspokojovat ze dvou závodů v Evropě: Maďarska a Francie. Továrna Komarom se sídlem v Maďarsku od té doby dodává ebusy nizozemským klientům Connexxion a Syntus a švédskému provozovateli Nobina a vyrábí specializované letištní ebusy pro bruselské letiště a podvozky pro zákazníky ve Velké Británii. Spolupráce mezi BYD a Alexanderem Dennisem, největším britským výrobcem autobusů a autobusů, vedla k 60% podílu na trhu ve Velké Británii. Závod ve francouzském Beauvaisu slouží především jako montážní závod pro francouzský trh a od svého otevření v listopadu loňského roku dodal ebusy do tří velkoměst ve Francii.
          Před 2 lety to vypadalo početně takto https://www.patria.cz/zpravodajstvi/3815299/uspech-elektrobusu-zacina-ropny-prumysl-bolet.html .
          Posunuli jsme se o další 2 roky a BYD dobývá Evropu. Nejen v autobusech, pomaličku se objevují auta. BYD 6 konkrétně, taková kopie Mercedesu B. Už v roce 2014 BYD ebusy zvládaly dojezd 250 km, evropští dinosauři dávají i ve 2020 sotva půlku https://www.youtube.com/watch?v=ZvnZEfHVUjc
          A něco na dlouhé večery, mají to promyšleno, kluci šikmooký https://theicct.org/sites/default/files/BYD%20EV%20SEDEMA.pdf

Napsat komentář