Tesla představila Megapack: modulární 3MWh bateriové úložiště

Tesla spouští dodávky zatím největšího modulárního bateriového systému. Po domácím Powerwallu a průmyslovém Powerpacku přichází Megapack.

Nový typ bateriového úložiště Tesla Megapack
foto: Tesla

Nový produkt typu BESS nabízí kapacitu 3 MWh a invertor o výkonu 1,5 MW. Podle Tesly Megapack „významně snižuje složitost velkých bateriových úložišť, jejich instalace a připojení“.

Megapack se dodává v rozměrech nákladního kontejneru, takže ho lze na místo snadno přepravit kamionem, lodí nebo vlakem. Díky tomu je podle Tesly možné 250MW/1GWh úložiště elektřiny zprovoznit během pouhých tří měsíců.

Pro srovnání, vybudování podobné fosilní elektrárny by trvalo minimálně čtyřikrát déle. Navíc je možné k Megapacku připojit bezemisní zdroje jako jsou solární či větrné elektrárny, pro fotovoltaiku je k dispozici stejnosměrné propojení.

Tesla Megapack uvnitř

Tesla Megapack uvnitř
foto: Tesla

Všechny Megapacky se připojují k softwaru Powerhub, pokročilé monitorovací a ovládací platformě určené pro velké energetické projekty.

Navíc je možné ho integrovat se softwarem Autobidder, což je platforma Tesly založená na strojovém učení, určená pro automatické obchodování s elektřinou.

I takhle může vypadat úložiště čisté energie ze slunce nebo větru

I takhle může vypadat úložiště čisté energie ze slunce nebo větru
foto: Tesla

Podobně jako je možné software elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X či Tesla Model 3 vzdáleně aktualizovat, bude možné aktualizovat také řídící software Megapacků.

V současné době už Tesla připravuje první projekt využívající produkt Megapack. Půjde o obří úložiště Moss Landing budované ve spolupráci s kalifornskou energetickou společností PG&E.

Skládat se bude z přibližně 400 Megapacků pro celkový výkon 600 MW a úložnou kapacitu 1,2 GWh. Mělo by tak jít o jedno ze světově největších bateriových úložišť.

Tesla

29 komentářů u “Tesla představila Megapack: modulární 3MWh bateriové úložiště”

    1. Jednou a doufám, že brzo to tak bude i u nás,
      ale zatím

      Jednou a doufám, že brzo to tak bude i u nás,
      ale zatím čez nedovolí oficiálně žádné takové bateriové úložiště připojit k síti.
      To tak ,ještě aby nám vyrovnávala síť a majiteli vydělávala peníze, které chceme jen pro sebe (čez).

      Musíme všechny peníze dát na atomku,
      taky mně čez připadá jak dřívější a teď novodobí lupiči – peníze nebo život!
      🙂

        1. Já to vím, já tomu komandu říkal Lidové Milice
          Já to vím, já tomu komandu říkal Lidové Milice ČEZu.

          Ale horší jak toto je, že si čez uplatí jakoukoliv vládu co tam byla, je a bude (doufám, že už ne dlouho), tak aby všechny pravidla s elektřinou byla výhodná pro ně a podle nich a proti spotřebitelům.
          Jediný kdo je trochu krotí je EU a ne naše vlády!

          🙂

        1. Já si naopak myslím, že to do 10 let bude, možná dřív.
          Já si naopak myslím, že to do 10 let bude, možná dřív. Je to „jen“ otázka masové produkce. Li-ion články už jedou na zkušenostní křivce a cena klesá jako kámen. Teď se musí „jen“ vše standardizovat okolo produkce a výstavby celých baterií, hlavně co nejvíce udělat ve fabrice, tam je vysoká produktivita práce a vysoká úroveň automatizace. Dělat standardizované moduly v cargo kontejneru má své obrovské výhody v tom, že je na tenhle rozměr připravená komplet logistická infrastruktura (náklaďáky, vlaky, lodě, jeřáby, … a kontejnery do sebe zapadají skoro jako kostky lega, takže i na sestavování větších kompletů je to úžasně jednoduché.

          1. Přesně. Modulární bateriové celky dle potřeby. Taky jsem
            Přesně. Modulární bateriové celky dle potřeby. Taky jsem to už někde psal. Co se týče ceny. Za pět let bude už skoro pozdě. Deset je moc dlouho. Potřebujeme razantně snižovat emise a zvyšovat efektivitu a tohle je jedna z cest.

            1. Už při dnešních cenách mají baterie své „business
              Už při dnešních cenách mají baterie své „business case“. Už se vyplatí je mít pro frekvenční a napěťové regulaci, jako špičkový zdroj, jako způsob odlehčení problémových míst sítě, apod.
              Hlavní problémy jsou jinde, jde hlavně o legislativní a administrativní bariéry, zkostnatělost provozovatelů sítí a hlavně v zoufale nedostatečných produkčních kapacitách. Ale to se snad postupně poddá. Ne nadarmo mluví Elon Musk o produkci baterií v Tesle na úrovni 1 TWh/rok.

  1. tak prý InoBat ve spolupráci s americkou Wildcat Discovery
    tak prý InoBat ve spolupráci s americkou Wildcat Discovery na Slovensku začne stavět v roce 2020 fabriku na baterie, produkce 1.500 kusů ročně by měla začít již ke konci roku 2021, cílovka je 150 000 baterií týbrďo někde vycucali 😉

    https://www.garaz.cz/clanek/na-slovensku-vznikne-tovarna-na-vyrobu-baterii-elektromobilu-21002259

        1. To si piš, že je niečo špatne, bohužial 🙁
          Inak ta

          To si piš, že je niečo špatne, bohužial 🙁

          Inak ta americká firma ešte nevyrobila ani jednu baterku, má závod s rozlohou 1200m2 aj s chodbami a záchodmi.
          A títo „naši“ podvodníci si to založili v januári tohto roku, lebo vedeli, že zo svojimi politickými kamarátmi pumpnú EÚ.
          http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=450639&SID=6&P=1

          Tu majú zasa rozpracované dotácie do vodíka: http://www6.teraz.sk/ekonomika/inobat-bude-so-skupinou-mol-spolupracova/395938-clanok.html

          Je to smutné.

  2. Kolik je tam jednotlivých článků ?
    Když Na 1kWh kapacity

    Kolik je tam jednotlivých článků ?
    Když Na 1kWh kapacity Potřebuje Tesla S 84ks jednotlivých článků 18650 ?
    Tak na 1 MWh je to 84 000 ks jednotlivých článků 18650 ?
    Při 1GWh se počet znásobí na 84 000 000 ks jednotlivých článků 18650 ?
    Ty jsou nové nebo recyklované (model S/X) ?

      1. Powerwall/powerpack používajú 2170. Predpokladám že
        Powerwall/powerpack používajú 2170. Predpokladám že megapack bude tiež.
        Vyrábajú sa v GF1, majú tam vraj dve linky pre toto vyhradené (tieto kúsky by mali byť mierne odlišné od tých čo idú do auta)
        Alebo keď nestíhajú (ako v prípade ten Austrálskej batérie) nakúpia od napr. Samsung-u.

Napsat komentář