Tesla spouští dodávky zatím největšího modulárního bateriového systému. Po domácím Powerwallu a průmyslovém Powerpacku přichází Megapack.
Nový produkt typu BESS nabízí kapacitu 3 MWh a invertor o výkonu 1,5 MW. Podle Tesly Megapack „významně snižuje složitost velkých bateriových úložišť, jejich instalace a připojení“.
NEPŘEHLÉDNĚTE Český bateriový kontejner úspěšně otestován v Německu
Megapack se dodává v rozměrech nákladního kontejneru, takže ho lze na místo snadno přepravit kamionem, lodí nebo vlakem. Díky tomu je podle Tesly možné 250MW/1GWh úložiště elektřiny zprovoznit během pouhých tří měsíců.
Pro srovnání, vybudování podobné fosilní elektrárny by trvalo minimálně čtyřikrát déle. Navíc je možné k Megapacku připojit bezemisní zdroje jako jsou solární či větrné elektrárny, pro fotovoltaiku je k dispozici stejnosměrné propojení.
foto: Tesla
Všechny Megapacky se připojují k softwaru Powerhub, pokročilé monitorovací a ovládací platformě určené pro velké energetické projekty.
Navíc je možné ho integrovat se softwarem Autobidder, což je platforma Tesly založená na strojovém učení, určená pro automatické obchodování s elektřinou.
foto: Tesla
Podobně jako je možné software elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X či Tesla Model 3 vzdáleně aktualizovat, bude možné aktualizovat také řídící software Megapacků.
V současné době už Tesla připravuje první projekt využívající produkt Megapack. Půjde o obří úložiště Moss Landing budované ve spolupráci s kalifornskou energetickou společností PG&E.
Skládat se bude z přibližně 400 Megapacků pro celkový výkon 600 MW a úložnou kapacitu 1,2 GWh. Mělo by tak jít o jedno ze světově největších bateriových úložišť.
Pro porovnání. ČR má denní spotřebu něco kolem 200 GWh.
Pro porovnání. ČR má denní spotřebu něco kolem 200 GWh. 20 úložišť po 1 GWh by už dost podstatně mohlo ovlivnit jak stabilitu sítě, tak i aktuální cenu, takže by to mohlo i slušně vydělávat.
Jednou a doufám, že brzo to tak bude i u nás,
ale zatím
Jednou a doufám, že brzo to tak bude i u nás,
ale zatím čez nedovolí oficiálně žádné takové bateriové úložiště připojit k síti.
To tak ,ještě aby nám vyrovnávala síť a majiteli vydělávala peníze, které chceme jen pro sebe (čez).
Musíme všechny peníze dát na atomku,
taky mně čez připadá jak dřívější a teď novodobí lupiči – peníze nebo život!
🙂
A od čeho si myslíš že měli ČEZ komando a bandu
A od čeho si myslíš že měli ČEZ komando a bandu právníků? Přesně od toho.
Já to vím, já tomu komandu říkal Lidové Milice
Já to vím, já tomu komandu říkal Lidové Milice ČEZu.
Ale horší jak toto je, že si čez uplatí jakoukoliv vládu co tam byla, je a bude (doufám, že už ne dlouho), tak aby všechny pravidla s elektřinou byla výhodná pro ně a podle nich a proti spotřebitelům.
Jediný kdo je trochu krotí je EU a ne naše vlády!
🙂
Dobře to chlapci dělají. Elektřinu čistě vyrobíme,
Dobře to chlapci dělají. Elektřinu čistě vyrobíme, čistě uložíme, auta s ní šupem čistě nabijeme a čistě projezdíme. Paráda.
Problém je pořád ale cena. Kdyby to bylo $100/kWh, tak je
Problém je pořád ale cena. Kdyby to bylo $100/kWh, tak je to $100 000/MWh. Tj. cca 2,5 MKč. 1 GWh za 2,5 miliardy. Žádná velká sleva, ale asi by to pro státní sektor i šlo. Za kolik to nabízí?
$100/kWh by bylo luxusní, ale tam ještě pár (desítek) let
$100/kWh by bylo luxusní, ale tam ještě pár (desítek) let nebudeme. Ta baterie v Austrálii (129 MWh) vycházela na nějakých $500/kWh (komplet celý projekt se vším), u nás ty MWh+ jsou cca za $750/kWh.
Já si naopak myslím, že to do 10 let bude, možná dřív.
Já si naopak myslím, že to do 10 let bude, možná dřív. Je to „jen“ otázka masové produkce. Li-ion články už jedou na zkušenostní křivce a cena klesá jako kámen. Teď se musí „jen“ vše standardizovat okolo produkce a výstavby celých baterií, hlavně co nejvíce udělat ve fabrice, tam je vysoká produktivita práce a vysoká úroveň automatizace. Dělat standardizované moduly v cargo kontejneru má své obrovské výhody v tom, že je na tenhle rozměr připravená komplet logistická infrastruktura (náklaďáky, vlaky, lodě, jeřáby, … a kontejnery do sebe zapadají skoro jako kostky lega, takže i na sestavování větších kompletů je to úžasně jednoduché.
Přesně. Modulární bateriové celky dle potřeby. Taky jsem
Přesně. Modulární bateriové celky dle potřeby. Taky jsem to už někde psal. Co se týče ceny. Za pět let bude už skoro pozdě. Deset je moc dlouho. Potřebujeme razantně snižovat emise a zvyšovat efektivitu a tohle je jedna z cest.
Už při dnešních cenách mají baterie své „business
Už při dnešních cenách mají baterie své „business case“. Už se vyplatí je mít pro frekvenční a napěťové regulaci, jako špičkový zdroj, jako způsob odlehčení problémových míst sítě, apod.
Hlavní problémy jsou jinde, jde hlavně o legislativní a administrativní bariéry, zkostnatělost provozovatelů sítí a hlavně v zoufale nedostatečných produkčních kapacitách. Ale to se snad postupně poddá. Ne nadarmo mluví Elon Musk o produkci baterií v Tesle na úrovni 1 TWh/rok.
tak prý InoBat ve spolupráci s americkou Wildcat Discovery
tak prý InoBat ve spolupráci s americkou Wildcat Discovery na Slovensku začne stavět v roce 2020 fabriku na baterie, produkce 1.500 kusů ročně by měla začít již ke konci roku 2021, cílovka je 150 000 baterií týbrďo někde vycucali 😉
https://www.garaz.cz/clanek/na-slovensku-vznikne-tovarna-na-vyrobu-baterii-elektromobilu-21002259
V tomto „prípade“ sú isté dve veci.
1. Táto firma, ktorá
V tomto „prípade“ sú isté dve veci.
1. Táto firma, ktorá vznikla iba za účelom získania dotácie, tých 100 milionov aj získa.
2. Žiadne baterky nevyrobia
pěkný takže stejný jako ten náš žaluda jo, to je snad
pěkný takže stejný jako ten náš žaluda jo, to je snad nemoc, něco špatně je ve společnosti
To si piš, že je niečo špatne, bohužial 🙁
Inak ta
To si piš, že je niečo špatne, bohužial 🙁
Inak ta americká firma ešte nevyrobila ani jednu baterku, má závod s rozlohou 1200m2 aj s chodbami a záchodmi.
A títo „naši“ podvodníci si to založili v januári tohto roku, lebo vedeli, že zo svojimi politickými kamarátmi pumpnú EÚ.
http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=450639&SID=6&P=1
Tu majú zasa rozpracované dotácie do vodíka: http://www6.teraz.sk/ekonomika/inobat-bude-so-skupinou-mol-spolupracova/395938-clanok.html
Je to smutné.
Asi kámoši Bureše.
Asi kámoši Bureše.
O.T. Najväčší elektromobil sveta s 700kWh
O.T. Najväčší elektromobil sveta s 700kWh baterkou
https://www.teslamagazin.sk/komatsu-edumper-elektromobil/
Jen škoda toho jednoho vadného článku na pozici X24,
Jen škoda toho jednoho vadného článku na pozici X24, Y3667, Z681, který brzo začne hořet 😀
Tak ma napadlo pri pohlade na to pole Megapackov, ak by to
Tak ma napadlo pri pohlade na to pole Megapackov, ak by to celé pokryli FV článkami, tak by boli v tieni (menej by sa to zahrievalo) a ešte by to aj produkovalo nejakú energiu navyše.
🙂
Pro srovnání největší bateriové úložiště v ČR má
Pro srovnání největší bateriové úložiště v ČR má 1,75 MWh (v Mydlovarech za 24 milionů), druhé 1,2 MWh (v Prakšicíh za 20 milionů) a staví se 2,5 MWh (v Plané nad Lužnicí, za 67 milionů).
no a co tam do těchhle úložišt cpou za baterky/techno
no a co tam do těchhle úložišt cpou za baterky/techno když ne od Tesly?
Na kontejneru je napsáno Alfen The Battery, víc nevím 🙂
Na kontejneru je napsáno Alfen The Battery, víc nevím 🙂
Tak to asi vyrábí takovej ten chlupatej Alf co o něm byl
Tak to asi vyrábí takovej ten chlupatej Alf co o něm byl asi před dvaceti lety natočen sitcom.
A ty ho máš vycpanýho v postýlce a říkáš mu
A ty ho máš vycpanýho v postýlce a říkáš mu táto.
https://bit.ly/2YeMKPc
celkem slusne predrazeny 😀 ale u prumyslovych ulozist asi nic
celkem slusne predrazeny 😀 ale u prumyslovych ulozist asi nic vyjimecneho, staci se podivat za jake nesmysly nabizi CEZ a EON ty jejich fotovoltaicke instalace s bateriema, 3-5x draz nez konkurence 🙂
Kolik je tam jednotlivých článků ?
Když Na 1kWh kapacity
Kolik je tam jednotlivých článků ?
Když Na 1kWh kapacity Potřebuje Tesla S 84ks jednotlivých článků 18650 ?
Tak na 1 MWh je to 84 000 ks jednotlivých článků 18650 ?
Při 1GWh se počet znásobí na 84 000 000 ks jednotlivých článků 18650 ?
Ty jsou nové nebo recyklované (model S/X) ?
Je to ekvivalent 2500 Tesel se 100kWh akumulátorem. Což mi,
Je to ekvivalent 2500 Tesel se 100kWh akumulátorem. Což mi, i vzhledem k poklesu výroby modelů S/X, nepřijde zas tak moc.
Powerwall/powerpack používajú 2170. Predpokladám že
Powerwall/powerpack používajú 2170. Predpokladám že megapack bude tiež.
Vyrábajú sa v GF1, majú tam vraj dve linky pre toto vyhradené (tieto kúsky by mali byť mierne odlišné od tých čo idú do auta)
Alebo keď nestíhajú (ako v prípade ten Austrálskej batérie) nakúpia od napr. Samsung-u.
Bylo to myšleno spíš jako příměr, že i když se to zdá
Bylo to myšleno spíš jako příměr, že i když se to zdá být moc, tak je to ‚jen‘ jak baterky do půltýdenní produkce EV.
Co je v tom za baterky? Nejdou tam ty stejné či jim údajně
Co je v tom za baterky? Nejdou tam ty stejné či jim údajně chybí pro zvýšení výroby Modelu 3? A nebo naopak použijí ty co jim přebývají z výroby modelu S/X??