Tesla si vyjednala výjimku z 10% dovozních cel na japonský hliník. Ten využívá při výrobě bateriových článků ve své Gigatovárně 1.
Gigatovárna 1 nedaleko nevadského města Reno je dnes s 23 GWh ročně největší továrnou na výrobu baterií na světě. Svou produkci má ale v následujících letech ještě zvyšovat, možná až ke 150 GWh ročně.
foto: Tesla
foto: Tesla
Výjimka na dovoz hliníku z Japonska platí pro 10 000 tun od společnosti Nippon Light Metal Co. Jde o 73 mm široké a 1 mm tlusté pásky hliníku v cívkách. Za minulý rok Tesla dovezla 6400 tun.
Letos ale potřebuje 10 000 tun, což značí až poloviční nárůst výroby bateriových článků. Ačkoliv v Gigatovárně 1 už jsou instalovány výrobní linky pro výrobu až 35 GWh ročně, dosavadní produkce se podle Elona Muska pohybuje kolem 23 GWh.
žeby sa podarilo dosiahnuť projektované/sľubované výkony
žeby sa podarilo dosiahnuť projektované/sľubované výkony na linke?
Ale ony jsou takové jaké mají být. 35 GWh je maximální
Ale ony jsou takové jaké mají být. 35 GWh je maximální nárazové produkční tempo (peak). Nominální tempo je 70% maximálu. 70% z 35 je 24.5. Jinými slovy: Linka jede na plný výkon.
Tesla spíše bude stavět další linky.
bol článok, kde sv. elon povedal, že linka nedosahuje
bol článok, kde sv. elon povedal, že linka nedosahuje sľubované a preto neuvoľní peniaze/neobjedná ďalšiu linku. možná som nepochopil/neporozumel.
ps – keď som mal šéfovi povedať koľko ľudí treba na určitú produkciu, počítal som s 50% nasadením. lenže – to boli robotníci, ktorí vedia, že dôchodok je ďaleko. tuná ide o automaty, ktoré vedia, že životnosť je krátka a tak idú naplno 🙂
Oni chcou spíše modernizovat stávající stroje. Zvedne se
Oni chcou spíše modernizovat stávající stroje. Zvedne se nominál i peak. Navíc díky technologii od Maxwellu budou schopni postavit více linek na menší ploše, takže nepotřebujou další halu, ale spíše nové linky na stejném prostoru.
Pokud tě zajímají technické detaily, máš 2 hodiny čas a umíš anglicky, tak tady je VELMI dobré video o bateriích, o inovacích v Tesle s předním expertem na baterie.
https://www.youtube.com/watch?v=18MYRkx_Vr4
off
Chystá se bitva století, BMW s eklektickými zvuky Hanse
off
Chystá se bitva století, BMW s eklektickými zvuky Hanse Zimmera versus prdy zaměstnanců Tesly :)))))))
Famed film composer Hans Zimmer develops drive sounds for future BMW electric cars
https://electrek.co/2019/06/24/hans-zimmer-bmw-electric/
Bohužel není jisté, že budou tolik potřebovat. Řekl bych
Bohužel není jisté, že budou tolik potřebovat. Řekl bych spíše, že je víceméně jistě, že více nebudou potřebovat. Výjimka z cel není totéž co zaplacená objednávka.
Když to nespotřebujou tak to můžou prodat.
Když to nespotřebujou tak to můžou prodat.
Kde jsi vzal že to nebudou potřebovat? Samozřejmě že budou
Kde jsi vzal že to nebudou potřebovat? Samozřejmě že budou
Mate pravdu. Ovsem jestli je to opravdu jen trik na povzbuzeni
Mate pravdu. Ovsem jestli je to opravdu jen trik na povzbuzeni investoru, tak je to mazane. 🙂
🙂 to je!
🙂 to je!
„Letos ale potřebuje 10 000 tun, což značí až třetinový
„Letos ale potřebuje 10 000 tun, což značí až třetinový nárůst výroby bateriových článků“
Nikoliv třetinový nárůst, ale poloviční nárůst. Konkrétně 56.25%
Díky, opraveno, omlouvám se za nepřenost.
Díky, opraveno, omlouvám se za nepřenost.