Z agentury Reuters přišla zpráva, že pilotní produkce elektromobilu Tesla Model 3 začne 20. února. Továrnu ve Fremontu předtím čeká týdenní přestávka výroby, která umožní rozšířit kapacitu lakovny.
foto: Lance Neveu/electrek.co
Tesla Motors informaci potvrdila magazínu Electrek.co. Už koncem minulého roku se objevily plány na rozšíření továrny Tesla ve Fremontu.
Zdá se tedy, že vše jde podle plánu a výroba Tesla Model 3 by mohla začít v červnu 2017. Dodávky auta pak koncem letošního roku.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla zveřejnila nové záběry ze stavby své gigatovárny
„Navýšení produkce se posunuje kupředu tak rychle, jako náš nejpomalejší dodavatel,“ komentovala Tesla trochu nezvykle pro magazín InsideEVs. Už během roku chce Tesla vyrobit asi 400 000 elektromobilů Model 3.
Dnes přitom své elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X vyrábí zhruba tempem 100 000 aut ročně. Mnoho odborníku je v najpatém očekávání, jak úspěšně a zda vůbec se automobilce podaří pětinásobné zvýšení výroby během pouhého jednoho roku.
Není úplně bez šancí, protože v gigatovárně už vyrábí nové články 2170 pro baterie Modelu 3 a rozjede tam i výrobu elektromotorů a převodovek pro Model 3. V současné době má na auto (možná o hodně) více než 400 000 rezervací.
Předpokládám-li správně, tak 100 000 budou modely Tesla S
Předpokládám-li správně, tak 100 000 budou modely Tesla S a X, zbytek tj. 300 000 by měl být model Tesla 3? Pro srovnání: GM plánuje letos vyrobit 30 000 kusů modelu Chevrolet Bolt. 🙂
Nemate nekdo zkusenost, jestli jsou schopni v nejakem
Nemate nekdo zkusenost, jestli jsou schopni v nejakem neautoriaku udelat zakladni servisni prohlidku na EV? S modelem 3 by to bylo docela zadouci (jet na servis do vidne a platit za to palku by se mi nechtelo) – nejaka zakladni kontrola podvozku, brzd apod – to by mohl zvladnout kdejaky garazista ne?
A nebude náhodou servis i v Praze?
A nebude náhodou servis i v Praze?
O tom jsem zatim neslysle, ale do te vidne to mam asi bliz jak
O tom jsem zatim neslysle, ale do te vidne to mam asi bliz jak do prahy 😀 Spise slo o to, ze co jsem tak zjistoval, tak ta bezna servisni prohlidka stoji docela palku na S a X, coz u auta za 3 mega je asi jedno, ale kdybych sel do 3ky tak mne by to jednu urco nebylo 😀 A zas jezdit s tim bez jakekoli kontroly ze „na EV se nema co pokazit“ se mi uplne nechce 😀
Upřímně nevím, co může na prohlídkách stát pálku.
Upřímně nevím, co může na prohlídkách stát pálku. BMW má 5 let free prohlídky, Tesla ne? Ono teda i kdyby nebyly free, tak budou stát tak asi 1000 Kč.
cca 500 eur za prohlidku (pri predplatnem na 4 navstevy),
cca 500 eur za prohlidku (pri predplatnem na 4 navstevy), doporuceno po 20.000km nebo po roce
To je hustá cena. Neztrácí tím tak trochu Tesla jednu z
To je hustá cena. Neztrácí tím tak trochu Tesla jednu z výhod BEV?
samozřejmě že ztrácí. Hodnota Tesly jde nahoru pouze ve
samozřejmě že ztrácí. Hodnota Tesly jde nahoru pouze ve vlnách populismu jinak každopádně to je drahý špás. Lidovka TM3 se rozumí pro američany nejlépe s kalifornskými dotacemi. Pro východoevropana žádná lidovka. A proto by se hodila nějaká místní garážová serviska. Až se pár desítek TM3 v čechách prodá věřím že parta koumáků béčkový servis někde v garáži rozjede. Venkovských autoservisů je jakosrček český ručičky to časem daj 😉
lžete, ty servisy Tesly nejsou povinný 😉
A když se něco
lžete, ty servisy Tesly nejsou povinný 😉
A když se něco pokazí, zdarma oprava, takže servis NULA, drazí lháři 😉
No ono jezdit do servisu jen „az se neco pokazi“ neni uplne
No ono jezdit do servisu jen „az se neco pokazi“ neni uplne idealni stav ze, kdyz clovek zjisti treba pri brzeni ze se pokazily brzdy, protoze jsou uz moc opotrebene, tak je fajn, ze fajn, ze mu to pak opravi, ale kdyz to auto bude na kasi, tak uz vlastne nebude co opravovat.
Proto je dobre nechat i EV obcas zkontrolovat (mimochdem, u tesly se nemusi menit kabinovy filtr nebo treba brzdova kapalina? to je je dost odvazne)
Mám Leafa, v Praze garančka s výměnou brzdové kapaliny a
Mám Leafa, v Praze garančka s výměnou brzdové kapaliny a pilového filtru 2500 (v Pardubicích dle ceníku 2000), pokud se nemění brzdovka (1x za 60000km), tak o 500 méně. Prohlídka je po 30t..
Co se týče Tesly, tak garanční prohlídka je pouze doporučená (nemá to vliv na záruku) a dle mých info se stejně jako u Leafa dělá 1x za 30000km. A známý u Tesly S za garančku platil 440 Euro, ale v ceně mu např. vyměnili i stěrače. Ale myslím, že brzdovku vymění kde kdo, určitě nebude mít Tesla něco extra.
Tyto běžné věci Vám udělá kde jaký šikovný
Tyto běžné věci Vám udělá kde jaký šikovný automechanik. Je to stejný jak u spalováku.
Spíš by mě zajímalo zda se dají volně koupit ND třeba na TESLU? Nárazník, blatník, rameno…
u Tesly si můžeš vše základní vyměnit sám, navíc
u Tesly si můžeš vše základní vyměnit sám, navíc oproti rakovin neztrácíš záruku (prodlouženou).
zase ušetříš, s rakovinou prostě neušetříš, ti myjí byznys na servisech založen, Tesla ne
tak přestaň lhát a vysílat bludy…
u všech aut jdeš do servisu, až se něco pokazí, tak zase nelži 😉
to jen rakoviny potřebují neustálou výměnu palivových a vzduchových filtrů a oleje, jinak bych do servisu ani nejezdil, v podstatě se nemá co pokazit, tak zase nelži 😉
No nevim, treba brzdove desticky zrovna, brzdovou kapalinu a
No nevim, treba brzdove desticky zrovna, brzdovou kapalinu a spol se vyplati vymenit driv nez „se pokazi“, uprimne nemam tuseni jak bych si doma u tesly menil brzdovou kapalinu nebo desticky?
bože, to je jak s dítětem mluvit 🙂
tyhle základní věci
bože, to je jak s dítětem mluvit 🙂
tyhle základní věci udělá KAŽDÝ levný servis 😉
No to je ten „problem“ tesla nema free prohlidky a uz vubec
No to je ten „problem“ tesla nema free prohlidky a uz vubec nestoji kolem 1000kc, ale atakuji cenove 20 000 (predlacene jsou levnejsi za 2000 dolaru/4 prohlidky)
1000,- Je asi tak za jarní prohlídku elektrokola.
1000,- Je asi tak za jarní prohlídku elektrokola.
No a co byste asi tak chtěl na té prohlídce platit?
No a co byste asi tak chtěl na té prohlídce platit? Prvních 5 let je u BMW zdarma. A pak se stejně mění jen brzdovka a kabinovej filtr. To je vše. Kolik by to podle vás asi tak mělo stát?
Shodou okolností připravujeme už delší dobu článek
Shodou okolností připravujeme už delší dobu článek týkající se servisních nákladů elektromobilů, ve kterém se dozvíte přesná čísla. Vyjde ještě tento nebo v průběhu příštího týdne.
Servis EV nebude úplně pro každého garážistu. Vozidlo
Servis EV nebude úplně pro každého garážistu. Vozidlo má soustavu s vysokým napětím a bude potřeba proškolený člověk s certifikátem. Nikdo jiný by na to neměl sahat. Propojovací kabely jdou i po podvozku. Údržbu a opravy by měl dělat jen člověk s vědomostmi a těch zatím moc není. Autorizovaný servis bude mít proškoleného člověka a dá Vám i garanci, že na vozidle nic nepoškodí.
Ono toho bude vic. Soused od nasich (ma autoservis) rikal, ze
Ono toho bude vic. Soused od nasich (ma autoservis) rikal, ze byl na jakemsi skoleni u vyrobce klimatizaci a ze jim (jako neautorizaku) explicitne zakazuji sahat na chladici okruh u EV. Duvod nevedel, muj odhad je, ze proto, aby nejaky expert nevypustil misto klimy chlazeni baterie/motoru..
Klimatizace se u EV normálně opravují a servisují. Má to
Klimatizace se u EV normálně opravují a servisují. Má to ale svoje bezpečnostní pravidla. Jako například: Vysokonapěťový systém nechte vypnout k tomu příslušnou kvalifikovanou osobou. A jiné. Nikdo ze školitelů si na sebe nevezme, aby to někoho zpopelnilo.
Chlazení u EV a již skoro 20let u hybridů je rozdílné v
Chlazení u EV a již skoro 20let u hybridů je rozdílné v tom,že nemá kompresor poháněný mechanicky řemenem,ale elektřinou z HV baterie.Olej pro mazání kompresoru,kteý je v systému klimatizace(dnes už se používá i obráceně jako topení-tepelné čerpadlo)musí mít lepší elektrické izolační vlastnosti,než pro normální mechanický kompresor.Když někdo nevědomky přesto použije normální plničku chladiva kontaminovanou v hadicích atd.normálním olejem,ale olej se alespon nedoplní,většinou se jednou dvakrát nic nestane.Když se ale okruh kontaminuje normálním olejem víc,kompresor má menší izolační odpor,což podle konstrukce vozu a okolností zničí kompresor,vyřadí klimu a topení,nebo vyřadí celé vozidlo kvůli izolaci HV okruhu.Mimoto nesprávný olej,který se roznese chladivem po celém chladícím okruhu z něj nikdo nikdy nedostane.
Exclusive: Tesla pausing factory for Model 3 preparation this
Exclusive: Tesla pausing factory for Model 3 preparation this month
http://www.reuters.com/article/us-tesla-model-idUSKBN15N2W7
cestina a jeji pravidla…..trapas
cestina a jeji pravidla…..trapas
Rezervace niesu zavazne….
Rezervace niesu zavazne….
Pravda, opravili jsme.
Pravda, opravili jsme.
Vážený pane Horčíku,
jsem rád, že se věnujete tvorbě
Vážený pane Horčíku,
jsem rád, že se věnujete tvorbě www stránek, které jsou speciálně zaměřeny na elektromobily a další věci, které souvisí s vývojem dopravních prostředků, které k vlastnímu pohonu využívají jiné zdroje energie než benzín a naftu. Je to příjemné počtení. Obzvlášť pokud se článek objeví na Vašich stránkách se zpožděním řádově hodin, proti článku, který vyjde v originálu někde na cizojazyčném serveru.
Na druhou stranu mne děsí některé komentáře pod vašimi články. Už celkem přehlížím pravopisné chyby. Přesto, že mne ve škole učili, že je dobré znát pravopis, protože napsat v dopise (dnes spíš na facebooku) své milé, že ji myluji, určitě mi na rande nepřijde. Mám na mysli jiné komentáře, jejichž vypovídací hodnota je téměř nulová. Jsou to spíš výkřiky hostů z restaurace poslední cenové skupiny těsně před zavíračkou. Ubohost obsahu neumím ani slušně popsat. Stejně tak rádoby technická nebo ekonomická posouzení k daným článkům. Hrůza. Naprostá neznalost a nekompetentnost.
Nedivím se politikům, že umně manipulují s míněním občanů a dokáží právě tyto blbé komentáře a jim podobné hoaxy využít pro sebe a k prosazení následného sledování a cenzury internetu, které však v konečném důsledku nebude mít na kvalitu komentářů žádný vliv. Pouze to umožní politikům lépe kontrolovat svoje stádo daňových poplatníků, vlastně spíš otroků, kteří jim měsíčné odvádí ze své výplaty výpalné.
Proto vás obdivuji, že jste schopen tyto komentáře přehlížet, nevšímat si jich. A psát v klidu dál. Držím palce.
Mluvíte mi ze srdce.
Mluvíte mi ze srdce.
Tudle se jistý český vysokoškolský profesor pohoršoval
Tudle se jistý český vysokoškolský profesor pohoršoval nad tím, že jeho žáci opisují nepřesnosti z wikipédie a internetu, až mu nakonec došlo, že pokud to do té wikipédie sám nezačne psát správně tak to za něj nikdo jinej neudělá. Od té doby přispěl na wikipédii pěknou porcí článků a dále v tom smysluplném díle pokračuje. Myslím, že to byl Jan Sokol.
1*
1*
Kazateli! Víš co je to svoboda slova? A zapoměls na
Kazateli! Víš co je to svoboda slova? A zapoměls na místní propagandu CNG že by malá domů?? ;)))
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000605/1596353/ADAC-sokuje–Rea
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000605/1596353/ADAC-sokuje–Realne-je-Skoda-Octavia-CNG-ekologickejsia-ako-Tesla-P90D-
samozřejmě lži, stačí k tomu připočíst náklady a
samozřejmě lži, stačí k tomu připočíst náklady a zatížení přírody těžbou surovin a hled jsou rakoviny to nejhorší na světě
protože čerpat elektřinu u Tesly můžeš jen z obnovitelných, čistých zdrojů, je to tvá volba 😉
A lithium roste na stromech ze jo?
A lithium roste na stromech ze jo?
stále lepší než rakoviny, zapni mozek 🙂
stále lepší než rakoviny, zapni mozek 🙂
Jestli bys ho neměl zapnout spíš ty, já se bavím o CNG.
Jestli bys ho neměl zapnout spíš ty, já se bavím o CNG.
CNG? Ten vybuchující nesmysl rakovin, který také podporuje
CNG? Ten vybuchující nesmysl rakovin, který také podporuje vysoké servisní náklady?
Mozek stále nezapnut, že 🙂
http://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nejvic-energie-st
http://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nejvic-energie-stale-ziskavame-z-uhelnych-elektraren
Už loni to bylo pod 50% a každý další rok se energetický
Už loni to bylo pod 50% a každý další rok se energetický mix ČR lepší.
Ale já vím, jenže je to furt mizerné.
Ale já vím, jenže je to furt mizerné.
Když vyjíždím ze své garáže, tak mi nevadí tepelná
Když vyjíždím ze své garáže, tak mi nevadí tepelná elektrárna na horizontu, ale soused s dieslem, který vyjel z hned té sousední. To je smrad !!!
Anebo sousedka co zrovna zatopila a z jejich komína padá hnědý kouř dolů všude kolem. Hnus.
Souhlas.
Souhlas.
tvůj argument je jen ČR? Ty musíš mít velmi omezené
tvůj argument je jen ČR? Ty musíš mít velmi omezené myšlení :-O
Nadávat ti jde, ale argumentovat fakty už moc ne co? Ano
Nadávat ti jde, ale argumentovat fakty už moc ne co? Ano bavím se o ČR, protože v ČR žiju, Teslou bych jezdil a elektřinu „tankoval“ taky v ČR.
víš, hloupí lidé si myslí, že ČR je jediný argument,
víš, hloupí lidé si myslí, že ČR je jediný argument, zatímco na západě majitelé Tesel (ostatně i někde u nás) si člověk může vybrat zdroj elektřiny
tak příště ne tak omezeně 🙂
těmito „argumenty“ začíná cenzura a končí fašismem,
těmito „argumenty“ začíná cenzura a končí fašismem, drahý fašisto 😉
To bude radosti na starém Bělidle 🙂
To bude radosti na starém Bělidle 🙂
nj, mají to pěkně načasovaný jak nažhavit akcionáře na
nj, mají to pěkně načasovaný jak nažhavit akcionáře na 22.02.2017 kdy budou výsledky 4Q2016 a očekává se ten Elonův slíbený zisk 😉
ir.tesla.com/events.cfm