Hlavní a zatím jediná továrna na výrobu elektromobilů Tesla stojí v kalifornském městě Fremont. Tesla aktuálně ohlásila plány na zásadní rozšíření továrny v souvislosti s připravovaných uvedením Tesla Model 3.
foto: Tesla
Tesla koupila svou továrnu ve Fremontu v roce 2010. Původně šlo o společnou továrnu automobilek Toyota a GM s názvem NUMMI, která dokázala vyrábět až 430 000 aut ročně.
Dnes v továrně Fremont Tesla zaměstnává 6210 lidí a letos vyrobí asi 80 000 aut. Nový plán na zásadní rozšíření továrny je přípravou na začátek výroby elektromobilu Tesla Model 3.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk: výrobu aut dokážeme zvýšit 20x
V areáu továrny má vyrůst celkem 12 nových budov, které mají podpořit rozjetí výroby Tesla Model 3. Automobilka plánuje už v roce 2018 vyrábět až 500 000 aut ročně, velkou část toho bude tvořit právě Model 3.
Po rozšíření se počet zaměstnanců továrny rozroste na 9315. Vzniknou nové cyklostezky a chodníky, plus se promění i parkovací plochy, které dnes představují pro továrnu, resp. její zaměstnance, problém.
Elon Musk dokonce nedávno prohlásil, že celková produkce automobilky Tesla Motors by se mohla do roku 2020 zvýšit až na milion aut ročně.
Btw neměla ta Tesla už
Btw neměla ta Tesla už včera krachovat? Voni si klidně zdvojnásoběj továrnu. 😀
Tak jste asi všichni byli u
Tak jste asi všichni byli u kartářky, že jste tak chytří. Sami vyrábíte prd a kecáte. Přesně česká povaha. U piva se umí všechno.
Copak ty hysterko, tobě
Copak ty hysterko, tobě vadí že si lidi rádi pokecaj? Buď hoď do pácu ještě větší moudro nebo si zajdi na mimibazar, ať přijdeš na jiný myšlénky 🙂
http://www.he3da.cz/
http://www.he3da.cz/
Jitrnice, kterou svět
Jitrnice, kterou svět neviděl.
Zahájení výstavby
Zahájení výstavby výrobní linky JE plánováno na podzim Roku 2015, spuštění výroby se Konce Roku 2016. V Současné dobe probíhá alokace výrobní kapacita hostelu teto linky zákazníkům.
To už jsme slyšeli 100x. V
To už jsme slyšeli 100x. V rukou neměl nikdo žádný funkční vzorek, jen maketu (jakési sešroubované plechy).
Jakési plechy?? Takže
Jakési plechy?? Takže elektrovzdělání žádné a opravdu jen kecy.Dnešní lion aku jsou dost nebezpečné. Tenhle p.Procházka jde na to jinak, a jestli tomu nevěříte, tak má funkční baterie, které bude sériově vyrábět a oproti amíkům a korejcům o dost levněji.
Blá blá blá. Chceme
Blá blá blá. Chceme důkaz a né sliby. Věrit si můžeš tak maximálně v boha.
Důkaz je zde, jinak si
Důkaz je zde, jinak si zajeďte to Letňan.
https://www.youtube.com/watch?v=RIqHk-U6VSs
Té to video jak rozsvítil
Té to video jak rozsvítil LEDku? 😀
To nemá cenu pánové sem
To nemá cenu pánové sem něco psát, protože prostě nerozumíte problematice akumulátorů.
Díky, žes nám to
Díky, žes nám to vysvětlil a podal přesvědčivý důkaz.
Co kdyby si nebyl línej a
Co kdyby si nebyl línej a nejdřív vyvrátil námitky z diskuze pod zdejším článkem o těchto akumulátorech, který zde vyšel už před drahnou dobou? 😉
Zaujímali by ma nejaké
Zaujímali by ma nejaké konkrétnejšie informácie. Tvárite sa, že máte k danej firme blízko. Snaha o mailovú komunikáciu s danou firmou ztroskotala – neodpovedali mi.
Viete poskytnúť konkrétne parametre batérie, ktorá ide teraz do výroby? Voltáž, kapacita, nabíjacie/vybíjacie prúdy, rozmery, hmotnosť, predpokladaná životnosť, predajná cena.
Bude možné batérie objednať aj v menších množstvách? Eshop by ocenila pravdepodobne široká verejnosť.
Budem vďačný za akékoľvek konkrétne informácie.
Mě odpověděli,
Dobry den
Mě odpověděli,
Dobry den pane M
Radi bychom Vam baterie dodali, ale zatim mame jenom drahe prototypy, musime pockat na seriovy a certifikovany vyrobek.
S pozdravem
Jan Prochazka
To bylo v červnu, pokud už mají v součastnosti konkrétnější termín, tak věřím že do roka a do dne…..
Jinymi slovy nevis nic,
Jinymi slovy nevis nic, dekujeme za uzitecne info…
Škoda, že nemajú
Škoda, že nemajú možnosť predobjednávky ako tesla 🙂
–
–
https://www.youtube.com/watch
https://www.youtube.com/watch?v=RIqHk-U6VSs
Až to začnou masově
Až to začnou masově prodávat tak nás vzbuď.
„alokace výrobní kapacita
„alokace výrobní kapacita hostelu teto linky“
OT: Oni misto baterii zacali delat do ubytovani? Konec OT
Už se o tom tady psalo, ale
Už se o tom tady psalo, ale zatím mají, co vím, tak akumulátory odolné průmyslové, které mají vyšší váhu k poměru ke kapacitě. Takže do elektromobilů méně vhodné.
Hlavní použití. Trakční akumulátory pro energetiku
http://www.hybrid.cz/prelomove-ceske-3d-baterie-budou-vyrabet-cinane
He3da mi odpověděli, že
He3da mi odpověděli, že komerční prodej začne v polovině roku 17
A odhadovaná cena?
A odhadovaná cena? Parametry také asi nenapsali, že?
Pokud dělají něco menšího, mohl by hybrid udělat nezávislý test parametrů, alespoň malý.
Každopádně by bylo dobré kdyby se to rozjelo, i kdyby to mělo parametry jen na úrovni dnešních, fabrika na baterky by se nám tady dost hodila.
O.T.: Pekne v tichosti
O.T.: Pekne v tichosti zacala LG Chem stavet tovarnu na Li-baterie v polskem Wrocław. Planovana vyroba 100.000 akupack rocne. Zacatek vyroby 2. polovina 2017. V madarsku stavi Samsung SDI dalsi tovarnu na 50.000 ks/rok. Nejpozdeji zacatkem 2018 bude veseleji.
A123 je na SM.
A123 je na SM.
a my máme vlastizrádce
a my máme vlastizrádce Sobotku, tupou loutku USA, takže my zase nic, ani dotace na EV pro obyč lidi
Kdyz v CR se asi nenajdou
Kdyz v CR se asi nenajdou ani lide, kteri by mohli pracovat nekde u Amazonu, tak LG nebude tady nic budovat. Je to podobna situace jako v Nemecku v 60-tych letech. Prace hodne a malo lidi. Tak se vozili Turci, Spanele, Portugalci aj. na praci. Turci zustali dodnes jako uzavrena komunita. To chcete aby do CR take prisli nejaky Gastarbeiter?
No oni ti gastarbeitři tu
No oni ti gastarbeitři tu už dávno jsou.
Konkrétně Ukrajinci, už jich je tu skoro víc jak Slováků.
Jen Škodovka přijala cca 2 000 Ukrajinců.
Tovarna Tesla v Holandsku
Tovarna Tesla v Holandsku neni tovarna? Sice se montuji z dovezenych dilu. Ale i klasicke automobilky montuji velkou cast z koupenych dilu jinych dodavatelu. Kde je hranice tovarna/netovarna
Montovna.
Montovna.
Péťa z Audiny říká, že
Péťa z Audiny říká, že Tesla má 7 let náskok před vostatníma. Teď ještě aby si zlepšili kvalitu zpracování, stíhali termíny a nevymejšleli ptákoviny co je zdržej.
https://electrek.co/2016/10/13/tesla-vp-vehicle-production-interview-peter-hochholdinger/?utm_content=bufferfdb7c&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
No On uz je to tak trochu
No On uz je to tak trochu „Peta z Tesly“ oc rika jak je tesla super, tezko si predstavit, ze by tvrdil opak 😀
Péťovi těch 20
Péťovi těch 20 úspěšných let v Audině holenku jen tak jednoduše nevodpářeš 🙂
No to samozrejme ne, ale jak
No to samozrejme ne, ale jak jsem psal vyse, dal to vyjadreni jako zamestnanec tesly, takze to sice muze byt pravda, ale nejspis je to jen „reklama“ pro investory…
Jen tak pro srovnání…
Jen tak pro srovnání… Škoda Auto chce vyrábět v roce 2018 1 500 000 aut/rok.A to celosvětově ve všech 11 výrobních závodech po celém světě.
Elon zvládne 1 000 000 aut/rok v jedné fabrice. Buď je opravdu dobrý manager nebo výroba EV je mnohonásobně jednoduší než fosilů.
Hm tak vzdy meli se vsim
Hm tak vzdy meli se vsim spozdeni a podle me za 4 roky to zvednout ze 100k na 1M je nerealne, pocitam tak ze da 500k v roce 2020 vic ne. Ale kdyz prekvapi zlobit se nebudu :)tim lepe.
Ty si jsi radši do skladu
Ty si jsi radši do skladu přepočítat Savo 😀
OT
Podle sebe soudim tebe?
OT
Podle sebe soudim tebe? Nocni sichty, fnukani, ze na EV bys musel dlooooouho setrit (a zaroven urazky tech, kdo, stejne jako ty, EV nejezdi), hospodsky expert uplne na vsechno, nutkava predstava se ke vsemu vyjadrit, obecne urazeni kohokoliv s jinym nazorem, tapetovani prispevky mimo tema…
Me z toho plyne pravdepodobne mizerne placeny nudici se sekuritak (mozna i ten „warehouse operator“, kdyz uz jsi to zminil) na nocni sichte. Ale treba se pletu a jako vedec s peti tituly sedis na dohledovem centru LHC v CERNu.
Konec OT
Šmarjá to byl ale výlev
Šmarjá to byl ale výlev 🙂
Drž se radši odbornejch věcí než sociologie, jde ti to mnohem líp.
No rekl bych ze vase tvrzeni
No rekl bych ze vase tvrzeni postrada jakykoli smysl….
Skodovka vyrobi vetsinu soucasne produkce ve svem hlavnim zavode v Mlade boleslavi, mensi cast v Kvasinach. Pak se ve spratelenzch yaovdech VW vyrabi licencni modely….
Jinak nevim v cem je lepsi vyrabet milion aut v jedna fabrice, nez milion aut ve dvou nebo trech fabrikach? Autmobilky obecne stavi relativne mensi fabriky primo na cilovem trhu. KLasicka velikost fabriky na bezne auta s jednou liknou ma kapacitu kolem 300 000 aut… to ze postavite vice takovych fabrik vedle sebe neni nejaky „genialni manazersky tah“, ale proste vysledek kalkulace co se vyplati vice (hyundai napriklad uz vicekrat postabil fabriku s jednou linku, a kdyz mu dostatecne narostly prodeje, tak v arealu dostavel dalsi budovy s druhou linkou).
No však právě. Proč chce
No však právě. Proč chce vyrábět 1 000 000 aut v jednom závodě? Kdyby chtěl stavět pobočné závody v Evropě a v Číně tak tomu bych rozuměl víc.
Tak on není problém
Tak on není problém vyrobit vše na jednom místě. Jenom to logisticky nedává normálním automobilkám tak úplně smysl. Doprava hotových vozů je poměrně drahá a tak je lepší vyrábět v místě. A vyhnete se tak často různým clům a daním.
Elon ma velke plany, ale
Elon ma velke plany, ale zatim vsechny tak nejak nestihal, momentalne jsou radi kdys zvladaj vyrabet asi 70-80 tisic aut rocne a to jeste relativne ne moc kvalitne, jako Tesle fandim, ale ze budou v 2020 vyrabet milion aut neverim ani trosku, ja neverim ze zvladnou v 2018 ten pulmilion 🙂 proste velky voči 😀