Tesla znásobí výrobní kapacitu továrny ve Fremontu

Hlavní a zatím jediná továrna na výrobu elektromobilů Tesla stojí v kalifornském městě Fremont. Tesla aktuálně ohlásila plány na zásadní rozšíření továrny v souvislosti s připravovaných uvedením Tesla Model 3.

Tesla nedávno koupila také sousedící volnou plochu na severu, na obrázku vlevo
foto: Tesla

Tesla koupila svou továrnu ve Fremontu v roce 2010. Původně šlo o společnou továrnu automobilek Toyota a GM s názvem NUMMI, která dokázala vyrábět až 430 000 aut ročně.

Dnes v továrně Fremont Tesla zaměstnává 6210 lidí a letos vyrobí asi 80 000 aut. Nový plán na zásadní rozšíření továrny je přípravou na začátek výroby elektromobilu Tesla Model 3.

V areáu továrny má vyrůst celkem 12 nových budov, které mají podpořit rozjetí výroby Tesla Model 3. Automobilka plánuje už v roce 2018 vyrábět až 500 000 aut ročně, velkou část toho bude tvořit právě Model 3.

Po rozšíření se počet zaměstnanců továrny rozroste na 9315. Vzniknou nové cyklostezky a chodníky, plus se promění i parkovací plochy, které dnes představují pro továrnu, resp. její zaměstnance, problém.

Elon Musk dokonce nedávno prohlásil, že celková produkce automobilky Tesla Motors by se mohla do roku 2020 zvýšit až na milion aut ročně.

45 Comments on “Tesla znásobí výrobní kapacitu továrny ve Fremontu”

              1. Jakési plechy?? Takže
                Jakési plechy?? Takže elektrovzdělání žádné a opravdu jen kecy.Dnešní lion aku jsou dost nebezpečné. Tenhle p.Procházka jde na to jinak, a jestli tomu nevěříte, tak má funkční baterie, které bude sériově vyrábět a oproti amíkům a korejcům o dost levněji.

                1. Blá blá blá. Chceme
                  Blá blá blá. Chceme důkaz a né sliby. Věrit si můžeš tak maximálně v boha.

                2. Té to video jak rozsvítil
                  Té to video jak rozsvítil LEDku? 😀

                3. To nemá cenu pánové sem
                  To nemá cenu pánové sem něco psát, protože prostě nerozumíte problematice akumulátorů.

                4. Díky, žes nám to
                  Díky, žes nám to vysvětlil a podal přesvědčivý důkaz.

                5. Co kdyby si nebyl línej a
                  Co kdyby si nebyl línej a nejdřív vyvrátil námitky z diskuze pod zdejším článkem o těchto akumulátorech, který zde vyšel už před drahnou dobou? 😉

                6. Zaujímali by ma nejaké
                  Zaujímali by ma nejaké konkrétnejšie informácie. Tvárite sa, že máte k danej firme blízko. Snaha o mailovú komunikáciu s danou firmou ztroskotala – neodpovedali mi.
                  Viete poskytnúť konkrétne parametre batérie, ktorá ide teraz do výroby? Voltáž, kapacita, nabíjacie/vybíjacie prúdy, rozmery, hmotnosť, predpokladaná životnosť, predajná cena.
                  Bude možné batérie objednať aj v menších množstvách? Eshop by ocenila pravdepodobne široká verejnosť.
                  Budem vďačný za akékoľvek konkrétne informácie.

                7. Mě odpověděli,
                  Dobry den

                  Mě odpověděli,

                  Dobry den pane M
                  Radi bychom Vam baterie dodali, ale zatim mame jenom drahe prototypy, musime pockat na seriovy a certifikovany vyrobek.
                  S pozdravem
                  Jan Prochazka

                  To bylo v červnu, pokud už mají v součastnosti konkrétnější termín, tak věřím že do roka a do dne…..

                8. Jinymi slovy nevis nic,
                  Jinymi slovy nevis nic, dekujeme za uzitecne info…

                9. Škoda, že nemajú
                  Škoda, že nemajú možnosť predobjednávky ako tesla 🙂

          1. A odhadovaná cena?
            A odhadovaná cena? Parametry také asi nenapsali, že?

            Pokud dělají něco menšího, mohl by hybrid udělat nezávislý test parametrů, alespoň malý.

            Každopádně by bylo dobré kdyby se to rozjelo, i kdyby to mělo parametry jen na úrovni dnešních, fabrika na baterky by se nám tady dost hodila.

      1. Kdyz v CR se asi nenajdou
        Kdyz v CR se asi nenajdou ani lide, kteri by mohli pracovat nekde u Amazonu, tak LG nebude tady nic budovat. Je to podobna situace jako v Nemecku v 60-tych letech. Prace hodne a malo lidi. Tak se vozili Turci, Spanele, Portugalci aj. na praci. Turci zustali dodnes jako uzavrena komunita. To chcete aby do CR take prisli nejaky Gastarbeiter?

  1. Jen tak pro srovnání…
    Jen tak pro srovnání… Škoda Auto chce vyrábět v roce 2018 1 500 000 aut/rok.A to celosvětově ve všech 11 výrobních závodech po celém světě.
    Elon zvládne 1 000 000 aut/rok v jedné fabrice. Buď je opravdu dobrý manager nebo výroba EV je mnohonásobně jednoduší než fosilů.

        1. OT
          Podle sebe soudim tebe?

          OT

          Podle sebe soudim tebe? Nocni sichty, fnukani, ze na EV bys musel dlooooouho setrit (a zaroven urazky tech, kdo, stejne jako ty, EV nejezdi), hospodsky expert uplne na vsechno, nutkava predstava se ke vsemu vyjadrit, obecne urazeni kohokoliv s jinym nazorem, tapetovani prispevky mimo tema…

          Me z toho plyne pravdepodobne mizerne placeny nudici se sekuritak (mozna i ten „warehouse operator“, kdyz uz jsi to zminil) na nocni sichte. Ale treba se pletu a jako vedec s peti tituly sedis na dohledovem centru LHC v CERNu.

          Konec OT

    1. No rekl bych ze vase tvrzeni
      No rekl bych ze vase tvrzeni postrada jakykoli smysl….
      Skodovka vyrobi vetsinu soucasne produkce ve svem hlavnim zavode v Mlade boleslavi, mensi cast v Kvasinach. Pak se ve spratelenzch yaovdech VW vyrabi licencni modely….
      Jinak nevim v cem je lepsi vyrabet milion aut v jedna fabrice, nez milion aut ve dvou nebo trech fabrikach? Autmobilky obecne stavi relativne mensi fabriky primo na cilovem trhu. KLasicka velikost fabriky na bezne auta s jednou liknou ma kapacitu kolem 300 000 aut… to ze postavite vice takovych fabrik vedle sebe neni nejaky „genialni manazersky tah“, ale proste vysledek kalkulace co se vyplati vice (hyundai napriklad uz vicekrat postabil fabriku s jednou linku, a kdyz mu dostatecne narostly prodeje, tak v arealu dostavel dalsi budovy s druhou linkou).

    2. Elon ma velke plany, ale
      Elon ma velke plany, ale zatim vsechny tak nejak nestihal, momentalne jsou radi kdys zvladaj vyrabet asi 70-80 tisic aut rocne a to jeste relativne ne moc kvalitne, jako Tesle fandim, ale ze budou v 2020 vyrabet milion aut neverim ani trosku, ja neverim ze zvladnou v 2018 ten pulmilion 🙂 proste velky voči 😀

Napsat komentář