Tesla po celém světě zdražuje poplatky za nabíjení u Superchargerů

Jan Horčík - 21 Leden 2019

Tesla v posledních týdnech podniká významné kroky ke zvýšení ziskovost. Osekala nabídku Modelu S, ruší odměny za doporučení, bude propouštět. A k tomu zdražuje nabíjení.auto elektromobily Tesla Model S zvýšení ceny elektřiny u Superchargerů

Spolu s cenou elektřiny se u nabíjecích stanic Tesla Supercharger zvyšuje také poplatek za dlouhé stání. Pokud po pěti minutách po ukončení nabíjení z nabíječky neodjedete, bude vás to v Česku stát místo 5,45 Kč/min dvojnásobek, tedy 10,90 Kč/min.
foto: Tesla

Síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger je jednou z hlavních konkurenčních výhod amerického výrobce elektromobilů. To, co zbytek automobilového světa teprve pomalu dohání, Tesla už několik let úspěšně provozuje a rozšiřuje.

V samotných začátcích lákala Tesla nové majitele elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X na skvělou nabídku: doživotní nabíjení u Superchargerů zdarma. Tuto nabídku ale postupně zrušila a naopak zavedla platbu za odebranou elektřinu.

Její ceny nyní celosvětově zvyšuje zhruba o třetinu. Nově se cena elektřiny u Tesla Superchargerů může lišit stanici od stanice i v rámci jednoho státu. V České republice to znamená zvýšení z asi 5 Kč/kWh na 7 Kč/kWh.

Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Joe

*

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Prave vypadlo z RSS, aneb odvolavam, co jsem odvolal...
Cerstve zvysene ceny se zase snizuji o 10%
https://electrek.co/2019/01/22/tesla-cuts-supercharger-prices-back-down-customer-backlash/

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

V reakci na reakce uživatelů ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Z neceho ten cirkus platit musi. Pripravuji sc na prichod TM3 jak o zivot.
Napriklad dnes mi ukazal kolega jak posilili SC Schweitenkirchen nad Mnichovem.

https://postimg.cc/XGSQvpd0

Puvodnich 8 stojanu vykukuje uplne vlevo, vpravo pridali dalsich 6, pripojenych kabelem pres konstrukci nad tim.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano je tam už skoro rok, zajímavější jsou konspirační teorie o tom jaký konektor bude mít M3 a jakým způsobem to Tesla řeší už déle jak půl roku na nových SC postimg.cc/gallery/xmexzczs/

Obrázek uživatele Michelin

To jsem tam tak dlouho nebyl?
Ne, kdepak. Byl jsem tam v srpnu a jeste tam bylo jen tech puvodnich osm stojanu.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem zklamaný z této redakce, která se snaží vydat nějaký článek bez ohledu na to jakou vypovídající hodnotu má. Jezdím na supercharger po celé Evropě za vysíraní na sc platím běžně 0,80€ nikde jsem neviděl 5kč ani tomu částku podobnou. Zrovna před Vánocema jsem zaspal na sc za 500€ fakturu si můžete omrknout na letecké poště 573182128, pokud tu někdo tvrdí, že Tesla zdražila na tokovejhle výsměch za minutu potom je to paráda. Opravdu neřeším jak tu psal někdo výše jestli je to 5/10/20 Kč. Není to u EV za 3m podstatou, naopak fajn téma pro čitálky a lidi kteří mají nutkání se vyjadřovat k problematice kterou nikdy řešit nebudou. Elektru zdar.

Obrázek uživatele Michelin

Na te fakture mate cenu 0,4eur za minutu nabijeni coz je pri prikonu 120kW v prepoctu prave zminovanych 5Kc za 1kWh. Za blokovani stojanu po ukonceni nabijeni jste pak platil tech 0,8eur/min.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikoliv, mám nabíjení SC zdarma, prvních par minut po skončení nabíjení účtují za menší poplatek než ty další minuty. Zkušeností s účtováním mám dost opravdu je to tak.

Obrázek uživatele Michelin

Aha. Ok
A co se vam probuh prihodilo? “Mikro”spanek? :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vám se v Tesle očividně dobře spí. Třeba za to může i ten zdravý mořský vzduch v Kalábrii.

Drahý hotel ....11 hodin za 500€

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

To sa*ere. Ale treba pristi rok k vanocum dostaneme misto prditka neco uzitecneho - treba budik.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Co dodat.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vám tam naúčtovali, že jste v tom snu sexoval s Muskem nebo co?

Off.

Druhá lod s 3000 TM3 vyplula

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Obrázek uživatele Kuk

Pluj pluj

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Tesla servis bude v pronajatejch prostorách firmy Advantage auto ve Vysočanech vedle Lidovýho domu ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

To by bylo pekne misto. Blizko Fenix, Harfa i metro.
I kdyz na druhou stranu zajizdka do centra.
A je to duveryhodna informace? Nejakej zdroj?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Kuk

Cože, a já ti jako důvěryhodnej zdroj nestačim? :)))

https://fdrive.cz/clanky/servis-tesly-bude-stat-u-advantage-cars-ve-vysocanech-otevrit-by-mohlo-uz-v-unoru-3263

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A kde to vzal ten fdrive.cz? ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Určitě jo, ale sám tu často vyžadujete zdroje, tak mi to nedalo. ;-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Jestli je to ten showroom pod Fenixem tak Vysočany zase moc centrum nejsou, vždyť je to "o ulici" vedle okruhu...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

V porovnani treba s Vestcem docela jo (hlavne z hlediska dostupnosti).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Pokud to je opravdu ono, tak super lokalita, kousek od metra.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Pokud to je opravdu ono a servis Tesly nebude jen jedna garáž, tak nevím kam to nacpou a kde se bude parkovat.
Pokud tedy není k pronájmu ereál celý.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Vic nez 1-2 stani bych ani necekal. Dame se prekvapit. Asi si nekdy udelam cestu kolem, jestli se tam neco deje.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak tyto rozhovory jsou to, co nemá prostě cenu. Někdo si koupí auto pro radost a je mu jedno za kolik jezdí. Někoho zajímá cena za km, ale také je důležité kam a jak často jezdí. Já také už nepojedu autem do Chorvatska, tak nebudu u EV řešit tolik dojezd. Na firmu to mám 9 km. Tedy i se svým hybridem s malou baterií jezdím jen na elektřinu z vlastní zásuvky, kterou "dopuju" z FVE na střeše. Pro mne je auto s dojezdem 150 km naprosto dostačujícím přemisťovadlem ( což tedy moje vozidlo neumí ), ale Leafa nebo E-golfa pořídím manželce a očas jí ho "ukradnu" pro radost. Vždyť auto je pro chlapy "hračka", to si přiznejme. Budoucnost zřejmě v těch EV skutečně je!!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf

Teslu sleduji, TMS bych si dokazal predstavit mit, ale kdyz vezmu moji rocni skladbu cest, tak ji proste kvuli dvema dlouhym cestam v roce na DOV nevyuziji.
Vice bych uzil dva leafy e+ a jednoho 24 coz je cenove jako nova tms.
Takova je u mne realita.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla se rozhodla, že nastal čas konečně pořádně oholit stádo oveček :)

Ten kdo dal za TESLU milion a víc, tak není tip člověka, kterého by tyto drobné částky jakkoliv zajímali.
A my ostatní, co máme obyčejná EV u Tesla SCH nedobíjíme.
Z 95% dobíjím doma (jinde jen v případě výletu párkrát za rok), a mám na to na střeše garáže ostrovní FV elektrárnu s virtuální baterií.
A pokud si vzpomínám, dříve (před dvěma lety) jsem platil za plné nabití našeho 16KW Peugota Iona cca 22,- Kč / 100km – zdražení o 33% mi z toho dělá cca 30,- Kč / 100 km – moment zamyslím se… hmm, stále je to neuvěřitelnej nářez.

PS: dnes platím s tou FVE cca 8,- kč / 100km

Ostrovní FVE s virtuální baterií - to je slovní spojení jako vegetariánský steak :-)

Proč? Tedy pobavil jsem se to ano, ale jinak je to skvělej produkt, narozdíl od představy vegetariánského steaku.

Protože je buď ostrovní FVE nebo síťová FVE která může být bez baterií nebo s bateriemi a pak umožňuje provoz v tzv. ostrovním režimu při výpadku sítě. Pro poslední 2 varianty lze zřídit tzv. virtuální baterii, která je v 90 % případů výhodná hlavně pro jejího poskytovatele. Pokud patříte do těch 10 % tak gratuluji. Ale jsou i jiné možnosti jak výhodně využít přebytky z FVE. Už jste si spočítal na kolik vás vyjde takto virtuálně odložená kWh?

To jen pro objasnění názvů a funkčnosti aby se tu nepletly jabka s hruškami.

Tak já jsem ta varianta síťová FVE bez baterie, s možností dokoupení baterie. Ale za tu se mi nechtělo platit.
Máte pravdu v tom, že drobná nevýhoda je, že já dodám do sítě 1kW za cenu kW, ale zpět mi ji vracejí za cenu síťové - tedy ochucenou za poplatky OZE, platbu za rozvodné sítě, jistič, daň a všechny ty další chuťovky. Tedy není to 1:1 to je pravda.
Přesto rozdíl je tak malý, že rozpočítán do ceny bateriového úložiště by se mi ta baterka splácela 20 let.
Kdežto takhle se mi ona FVE zaplatí za 6 let ( z toho už mám dva roky za sebou).

Ale jestli znáte nějaké jiné efektivní úložiště než bateriové, tak sem s ním. Rozhodně bych raději ostrovní systém, než tohle.
Já krom vodíku jako to vyřešili v Řeži neznám nic efektivního. A technologie vodíku mi pro domácí použití přijde trochu složitá, a zatím je to i dražší než bateriové úložiště.

Předpokládám že jste šel na dotaci NZÚ s ohřevem vody, tedy 55 000,- Pokud byste vzal i baterie dostal byste o 100 000,- víc a za to už máte 6 - 9 kWh v bateriích a můžete právě využít funkce ostrovního režimu.

Jo, rozdíly chápu.
Jak jsem psal, já bych rád s úložištěm, ale prostě stálo o tolik víc, že jsem to zavrhnul. Jen jsem si tam nechal dát elektroniku, která umožňuje dodatečné připojení pro případ, že by třeba za dva roky výrazně zlevnila.

PS: žádnou dotaci jsem nedostal, platil jsem to celé ze svého. A ani žádný ohřev vody - nejednalo se o obytnou budovu.
FVE mám jen na garáži 3 X 5 m kvůli EV Peugeot Ion. Dům mi jede zcela samostatně dokonce u jiného dodavatele energií než garáž.
Udělal jsem to jako experiment.

Předpokládám, že máte garáž daleko od domu, jinak nevím proč jste si nechal dávat dva jističe a elektroměry za které musíte měsíčně platit poplatek místo jednoho.

Trochu by mne zajímala ta cena za zaslání a za odběr z virtuální baterie.
Co jsem četl nabídky, tak cena by měla být stejná ale musíte platit její dopravu tam i zpět včetně poplatku systémových služeb, činnost OTE a příspěvek na POZE.
U těch co mají nízkou cenu elektřiny by to vycházelo dráž než ji přímo nakoupit?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Dům je bytový, společný pro 4 rodiny - jeden trojfázový jistič 3 x 32A - dodavatel vybrán společným hlasováním domácností - a vybrán takový, který "virtuální baterii" nenabízí (nebo o tom nevím) - konkrétně MND.

Garáž je samostatně stojící přes ulici - ale jenom moje.

S tím placením to není tak hrozné. Tedy alespoň v mém případě platím ony přídavky jen na za kilowaty, které odeberu zpět. Za ty co dodávám neplatím nic - tak jako kdybych FVE neměl vůbec.
Funguje to tak, že to jejich počítadlo počítá kolik proudí ven a kolik zpět, a pak při ročním (nebo kratším) vyúčtování se kW započtou proti sobě, a buď doplácím já (pokud jsem víc odebral), a nebo mám přeplatek.
Nemyslím si, že by to někomu mohlo vyjít dráž než jen čistě odebírat.

To je zajímavé.
Můžete mi poslat více podrobných informací na můj email.

e-LUKY@email.cz
Děkuji.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Dám Vám to klidně sem.
Šlo o tento produkt.
https://www.eon-solar.cz/?gclid=EAIaIQobChMIsZHP8tGB4AIVuArTCh11LgfHEAAYASAAEgL_xPD_BwE

ale myslím, že už jsou na trhu i lepší nabídky.
Dnes bych asi volil tuto:

https://www.solarniexperti.cz/virtualni-baterie-net-metering-porovnani-vyhodnosti/

No nevím, nevím, je to výhodné hlavně pro ně.
Už jste dostal celkovou fakturu za používání?

Mně osobně se nelíbí ani jedno ale je tam už náznak nějakého net-meteringu.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Lepší jak drátem do oka, ale jak jsem psal, výhodné je to hlavně pro distributora. Ještě si do ceny 1 kWh rozpočítejte měsíční paušál, který musíte “za službu” platit.

Já psal to samé, "pro ně" jsem myslel provozovatele virtuální baterie včetně distribuce sítě.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Radovan

Včera v rámci přednášek jsme se na Infothermě dozvěděli, že net metering neuplatňuje v podstatě jen ČR a SR. Ty také od počátku uplatňují účtování po fázích a světe div se, Německo se dnes snaží zavést tutéž sviňárnu. Tedy že díky spotřebě v domě na jedné fázi, ale výrobě jednofázové FVE na jiné fázi, dochází místo spotřebování v místě výroby k přetoku do sítě z jedné fáze za současného nákupu ze sítě z druhé fáze. Obvykle nákupu v ceně 5- Kč / 1 kWh a přetoku s prodejní cenou 0,50 Kč / 1 kWh. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Bude to znit nepopularne, ale to je prece dobre, ze za spatne navrzeny system (jednu fazi zatezuje odberem, druhou vyrobou) proste jeho provozovatel zaplati.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

A jak byste chtěl správně technicky navrhnout jednofázový systém? Jedině tak, že vyrábí do fáze, na které je největší průměrný odběr přes den. Což ovšem nevylučuje a samozřejmě se tak děje, že můžete odebírat okamžitě v jiné ze zbylých 2 fází a současně v té výrobní nic. Ale co to mění na kWh, za které platíte a které odebíráte? Nic. Jinými slovy Vaše elektřina vyteče před dům po jedné fázi, aby vzápětí natekla do domu jinou fází. Taková legalizovaná krádež, respektive minimálně bezdůvodné obohacení, z hlediska dodavatele elektřiny.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

V tom pripade zrejme jednofazovy FVE system (s netrivialnim vykonem) pripojeny k trifazove pripojce neni spravne reseni, co na to mam jineho rict?
Ta elektrina "navic" neudela celem vzad do druhe faze za elektromerem, ale bude delat neplechu v dalsich castech site.

Jsem si vcelku jisty, ze kdyz kteremukoliv vetsimu vyrobci vypadne 1 faze, musi odpojit i ty zbyvajici a ne spokejene inkasovat alespon za neco.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Nebylo jiné řešení (roky 2006-2011) a současně se bavíme o instalacích do 5, max. 10 kWp, takže v síti nula nula nic.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Radovan

Nebylo jiné řešení (roky 2006-2011) a současně se bavíme o instalacích do 5, max. 10 kWp, takže v síti nula nula nic.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když ti nekdo ustrihne kabel na sloupu, tak jak dostaneš domu energii z te svoji vurtualni baterie ? Budeš ji kyblovat :)

1)Trochu extrémní až apokaliptický případ ne? Nevím tedy jestli Vám už se to stalo, ale já jsem o ustřiženém přívodním kabelu do domu snad ještě ani neslyšel (jedna pani povídala), natož věrohodně.
2) I když jistě na mnoha místech kabely stále vedou po sloupech, zrovna u nás jsou cca metr pod zemí.
3) Pokud by se rozmohla móda přerušování přívodních kabelů, tak je nahraných mnohem více lidí než jen já.
4) Pokud by existoval takový vandal, který by neváhal odstřihnout přívodní kabel do domu, nevím proč by mi tedy nezdevastoval i bateriové úložiště.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tim ustrirenym kebelem jsem to obrazne.
Faktem zustava, že že nemuzete mít ostrovni systém, když na tom vašem ostrovu tu baterii fyzicky nemáte.
Výpadek síte (a to z jakehokoliv duvodu) u vas znamená výpadek elektríny a nepoužitelnou FVE. To u skutečneho ostrovniho systemu nenastane.

Obrázek uživatele ozana

Na výstavě CES si pochutnávali na vegetariánském hamburgeru...

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Ze zvědavosti bych taky zkusil, ale ač tu zkušenost nemám tak jen tipuji, že u mne by se to dlouhodobě neujalo.
Nicméně stále nechápu paralelu s FVE a virtuální baterií.

Obrázek uživatele Radovan

Tak Infotherma v podání cateringu Restaurace Stará kuželna je zcela masožravá. Cigáro, šunková klobása, šunkové chlebíčky, svíčková, řízek, žebra, kýta, vepři knedlo zelo, kuřecí s rýží atd. :-)
P.S. Vaří výborně a na výstaviště porce slušné a ceny mírné, do 125,- Kč (svíčková se 4). Svijany 11° půllitr za 30,-.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Nechápu proč vegani, při tý svý častý militantnosti, maj ještě potřebu si tvarovat jídlo do podoby výrobku z masa jako jsou hambáče, párky, salámy apod. a ješte se tím halasně chluběj...??? Zvláštní, asi se jim moc stýská. Holt stará láska nerezaví. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A nepletete si vegany a vegetariány?
To co popisujte je obvykle spojeno s vegetariány - ti ano, ale vegani nic tvarově, chuťově a vzhledově podobné klasické potravě nedělají, tedy alespoň jsem o tom ještě neslyšel.
A podle mne je jejich motivace taková, aby nalákali další doposud masožravé jedince. Aby měli pocit, že přechodem na vegetariánství se zas až tak moc nemění.
To že tvarem, vzhledem a chutí v životě nenaženete živočišné bílkoviny se tiše pomíjí. :-D
No a praktika je to v podstatě stejná jako u EV - výrobci se také snaží aby EV co nejvíce připomínala spalováky. Neustále se mluví o tom, kdy už někdo vyrobí EV, které bude adekvátní náhradou fosila. Přitom je to blbost. Proč hledat adekvátní náhradu. EV je prostě něco jiného, jiný tip osobní mobility, a nové generace se přizpůsobí. Na přelomu devatenáctého a dvacátého století všichni srovnávali novodobou technologii spalovacího motoru s koněm a párou, a stále čekali kdy bude ekvivalentní kočáru a parní mašině. No a v polovině dvacátého století už nikoho nenapadlo nic srovnávat.

Obrázek uživatele Kuk

Nevím přesně jakej je mezi nimi rozdíl, ale vím že můj kámoš je velmi militatní vegan a běžně si kupuje veg párky i hambáče a ještě so ti fotí dává to na soc sítě jaká je to bašta. A taky ta buchta Leilani Münter co jezdí Indy a propaguje teslu a veganství doporučuje na svým FB profilu restaurace kde dělají skvělé veg hambáče. Takže shrnuto podrtženo z těch co propagujou napodobeniny masitejch výrobků znám jen militantní vegany a proto mě to zarazilo.
https://www.facebook.com/leilanimunter/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ještě by to chtělo hnutí, které by jídlo zavrhlo zcela a pili jen vodu. :-)
Jen nevím jak dlouhou životnost by takové hnutí mělo, kdyby jeho členové v průměru do 14ti dnů umírali. :-D

Obrázek uživatele Kuk

Pozor prý existují tzv. brethariáni a ty ani nepijí ani nejedí a živí se jen dýcháním. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ano, souhlas.
A kdyby to u nas dali za 7, tak to je v soucasnosti supercena, hlavne tim, ze to je za kWh. Treba se v souvislosti s tim dockame roamingu pro jine na SCH. Q je, zda by to pro ta mista neprineslo jiz tak dnes vcelku velkou obsazenost v nekterych lokalitach, ale kdyz to nebude pro vetsinu gratis, asi by to nebylo tak vyrazne.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nedávno jsem bral naftu za 28,5 Kč, jezdím úsporně a mám průměrnou spotřebu 5 litrů na 100 km. Při ceně 7Kč/kwh vychází náklady na 1km stejně u elektromobilu jako u nafty, pořizovací náklady jsou úplně někde jinde a odpadá oser s čekáním u dobíječky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale zase chrlite karcinogeny detem pod nos.

Když budete brát naftu za 28,5 při průměrné ceně 32,-Kč, dlouho vám ten ropák jezdit nebude.

---

ecotaxiolomouc.cz

A taky si muzes doma kazdou noc t ten svuj diesl shit dokankovat doplna za cenu cca 10kč/ litr? :D Asi ne co....

Presne a proto si EV nekupujte, netopi, nejede a jeste to drahe dobijeni, hruza fakt :-):-):-):-)

Můj Soul EV zatopí kabinu dřív, než spalovák, nepotřebuji čekat, než motor je teplý. A zkuste před odjezdem zatopit s dieselem v garáží...

SC a jiné rychlonabiječky nejsou místa, kde se stále dobíje, ale dáváji možnost rychle pokračovat v ceště. Doma přes den a hlavně přes noc dobíjete za výrazně lepší cenu.

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Asi jste nepochopil ironii ze :-) ja uz jezdim EV 4 mesice a najeto mam 15tis km.

Už jsem měl obavy, když máte v názvu "i3".

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pořizovací náklady jsou jen část nákladů.
Co TCO?

To platí v případě že veškerou energii čerpáte u SCH.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ještě států cca 1kc daň za kilometr a je s cenou vymalováno :-),,kdo má fotovoltaiku vyhrál!

Jen jestli ona se ta fotovoltaika trosku spatne nevozi s sebou na dlouhe cesty...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď je to trochu punk,nabíjet si svobodně auto,ale brzo to státní aparát pěkně zdani,z domácí solel. To těžko osefujou,tak to bylo myšleno :-)

To osefujou (kdyz budou chtit) celkem snadno, kazde auto zacne platit "silnicni dan" odpovidajici prumeru zaplacene spotrebni daně v dané kategorii. Stat zustane na svem, zadne technicke obtize se "zaplombovanym elektromerem". Z ridicu nekdo prodela, nekdo usetri.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A kdo by dneska chtěl jezdit dlouhý cesty autem?
- hodiny na (leckdy ucpané) dálnici.
- poplatky za dálnice, mosty, tunely.
- místy pasti v podobě lokálních dopravních předpisů (příklad ze života - zkuste někdo rozluštit systém parkovacích zón v Peskaře Itálie)
- a na vrh riskuji, že se nabourám (nebo někdo mě), případně poruchu, a s ochotou pojišťoven hradit odtah z destinace mimo ČR už mám taky své zkušenosti. Musel jsem si to uhradit sám, a pak to vymáhat. Po roce mi dali 50%

Děkuji NECHCI.
Dnes jedu MHD na letiště / nádraží (záleží na vzdálenosti - do 500km vlak, nad letadlem). A na místě buď MHD, nebo TAXI (UBER), nebo autopůjčovna / carharing.
Ale trávit hodiny na dálnici v autě, (udržovat pozornost, a nemoct si dát ani pivo), pak hledal kde a jak budu v destinaci parkovat a co za to zaplatím, a nakonec ještě řešil nehodu nebo odtah???
To už mě nikdo nedonutí.

A co "Marťan" ? Ten to dal ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj nic netrvá věčně soudluzi ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Obrázek uživatele Joe

Nic netrvá věčně ani láska k jedné slečně..:-)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Kuk

Stará láska nerezaví. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

V kontextu s nadpisem článku by původní myšlenka byla: Kdo má dukáty a starou Teslu, tak s tou starou se rozloučí a obstará si Teslu mladou... Provozní náklady budou vyšší ale to majitel dukátů neřeší. Kdo dukáty nemá, se holt musí uspokojit s tím co má doma.... S holkama to bude podobně ...:-)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je ale NESPRAVEDLNOST.

Obrázek uživatele Joe

V jednom filmu a nevím už v kterém, byl super dialog:

Herec č.1

To je nespravedlnost !

Herec č.2

Jó hochu, spravedlnost je jenom pro bohaté....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol