Tesla po celém světě zdražuje poplatky za nabíjení u Superchargerů

Tesla v posledních týdnech podniká významné kroky ke zvýšení ziskovost. Osekala nabídku Modelu S, ruší odměny za doporučení, bude propouštět. A k tomu zdražuje nabíjení.

Spolu s cenou elektřiny se u nabíjecích stanic Tesla Supercharger zvyšuje také poplatek za dlouhé stání. Pokud po pěti minutách po ukončení nabíjení z nabíječky neodjedete, bude vás to v Česku stát místo 5,45 Kč/min dvojnásobek, tedy 10,90 Kč/min.
foto: Tesla

Síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger je jednou z hlavních konkurenčních výhod amerického výrobce elektromobilů. To, co zbytek automobilového světa teprve pomalu dohání, Tesla už několik let úspěšně provozuje a rozšiřuje.

V samotných začátcích lákala Tesla nové majitele elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X na skvělou nabídku: doživotní nabíjení u Superchargerů zdarma. Tuto nabídku ale postupně zrušila a naopak zavedla platbu za odebranou elektřinu.

Její ceny nyní celosvětově zvyšuje zhruba o třetinu. Nově se cena elektřiny u Tesla Superchargerů může lišit stanici od stanice i v rámci jednoho státu. V České republice to znamená zvýšení z asi 5 Kč/kWh na 7 Kč/kWh.

Electrek.co

84 Comments on “Tesla po celém světě zdražuje poplatky za nabíjení u Superchargerů”

  1. Jsem zklamaný z této redakce, která se snaží vydat
    Jsem zklamaný z této redakce, která se snaží vydat nějaký článek bez ohledu na to jakou vypovídající hodnotu má. Jezdím na supercharger po celé Evropě za vysíraní na sc platím běžně 0,80€ nikde jsem neviděl 5kč ani tomu částku podobnou. Zrovna před Vánocema jsem zaspal na sc za 500€ fakturu si můžete omrknout na letecké poště 573182128, pokud tu někdo tvrdí, že Tesla zdražila na tokovejhle výsměch za minutu potom je to paráda. Opravdu neřeším jak tu psal někdo výše jestli je to 5/10/20 Kč. Není to u EV za 3m podstatou, naopak fajn téma pro čitálky a lidi kteří mají nutkání se vyjadřovat k problematice kterou nikdy řešit nebudou. Elektru zdar.

  2. Tak tyto rozhovory jsou to, co nemá prostě cenu. Někdo si
    Tak tyto rozhovory jsou to, co nemá prostě cenu. Někdo si koupí auto pro radost a je mu jedno za kolik jezdí. Někoho zajímá cena za km, ale také je důležité kam a jak často jezdí. Já také už nepojedu autem do Chorvatska, tak nebudu u EV řešit tolik dojezd. Na firmu to mám 9 km. Tedy i se svým hybridem s malou baterií jezdím jen na elektřinu z vlastní zásuvky, kterou „dopuju“ z FVE na střeše. Pro mne je auto s dojezdem 150 km naprosto dostačujícím přemisťovadlem ( což tedy moje vozidlo neumí ), ale Leafa nebo E-golfa pořídím manželce a očas jí ho „ukradnu“ pro radost. Vždyť auto je pro chlapy „hračka“, to si přiznejme. Budoucnost zřejmě v těch EV skutečně je!!!

  3. Teslu sleduji, TMS bych si dokazal predstavit mit, ale kdyz
    Teslu sleduji, TMS bych si dokazal predstavit mit, ale kdyz vezmu moji rocni skladbu cest, tak ji proste kvuli dvema dlouhym cestam v roce na DOV nevyuziji.
    Vice bych uzil dva leafy e+ a jednoho 24 coz je cenove jako nova tms.
    Takova je u mne realita.

  4. Ten kdo dal za TESLU milion a víc, tak není tip člověka,
    Ten kdo dal za TESLU milion a víc, tak není tip člověka, kterého by tyto drobné částky jakkoliv zajímali.
    A my ostatní, co máme obyčejná EV u Tesla SCH nedobíjíme.
    Z 95% dobíjím doma (jinde jen v případě výletu párkrát za rok), a mám na to na střeše garáže ostrovní FV elektrárnu s virtuální baterií.
    A pokud si vzpomínám, dříve (před dvěma lety) jsem platil za plné nabití našeho 16KW Peugota Iona cca 22,- Kč / 100km – zdražení o 33% mi z toho dělá cca 30,- Kč / 100 km – moment zamyslím se… hmm, stále je to neuvěřitelnej nářez.

    PS: dnes platím s tou FVE cca 8,- kč / 100km

    1. Ano, souhlas.
      A kdyby to u nas dali za 7, tak to je v

      Ano, souhlas.
      A kdyby to u nas dali za 7, tak to je v soucasnosti supercena, hlavne tim, ze to je za kWh. Treba se v souvislosti s tim dockame roamingu pro jine na SCH. Q je, zda by to pro ta mista neprineslo jiz tak dnes vcelku velkou obsazenost v nekterych lokalitach, ale kdyz to nebude pro vetsinu gratis, asi by to nebylo tak vyrazne.

          1. Nechápu proč vegani, při tý svý častý militantnosti,
            Nechápu proč vegani, při tý svý častý militantnosti, maj ještě potřebu si tvarovat jídlo do podoby výrobku z masa jako jsou hambáče, párky, salámy apod. a ješte se tím halasně chluběj…??? Zvláštní, asi se jim moc stýská. Holt stará láska nerezaví. :)))

            1. A nepletete si vegany a vegetariány?
              To co popisujte je

              A nepletete si vegany a vegetariány?
              To co popisujte je obvykle spojeno s vegetariány – ti ano, ale vegani nic tvarově, chuťově a vzhledově podobné klasické potravě nedělají, tedy alespoň jsem o tom ještě neslyšel.
              A podle mne je jejich motivace taková, aby nalákali další doposud masožravé jedince. Aby měli pocit, že přechodem na vegetariánství se zas až tak moc nemění.
              To že tvarem, vzhledem a chutí v životě nenaženete živočišné bílkoviny se tiše pomíjí. 😀
              No a praktika je to v podstatě stejná jako u EV – výrobci se také snaží aby EV co nejvíce připomínala spalováky. Neustále se mluví o tom, kdy už někdo vyrobí EV, které bude adekvátní náhradou fosila. Přitom je to blbost. Proč hledat adekvátní náhradu. EV je prostě něco jiného, jiný tip osobní mobility, a nové generace se přizpůsobí. Na přelomu devatenáctého a dvacátého století všichni srovnávali novodobou technologii spalovacího motoru s koněm a párou, a stále čekali kdy bude ekvivalentní kočáru a parní mašině. No a v polovině dvacátého století už nikoho nenapadlo nic srovnávat.

              1. Nevím přesně jakej je mezi nimi rozdíl, ale vím že můj
                Nevím přesně jakej je mezi nimi rozdíl, ale vím že můj kámoš je velmi militatní vegan a běžně si kupuje veg párky i hambáče a ještě so ti fotí dává to na soc sítě jaká je to bašta. A taky ta buchta Leilani Münter co jezdí Indy a propaguje teslu a veganství doporučuje na svým FB profilu restaurace kde dělají skvělé veg hambáče. Takže shrnuto podrtženo z těch co propagujou napodobeniny masitejch výrobků znám jen militantní vegany a proto mě to zarazilo.
                https://www.facebook.com/leilanimunter/

                1. Ještě by to chtělo hnutí, které by jídlo zavrhlo zcela a
                  Ještě by to chtělo hnutí, které by jídlo zavrhlo zcela a pili jen vodu. 🙂
                  Jen nevím jak dlouhou životnost by takové hnutí mělo, kdyby jeho členové v průměru do 14ti dnů umírali. 😀

                2. Pozor prý existují tzv. brethariáni a ty ani nepijí ani
                  Pozor prý existují tzv. brethariáni a ty ani nepijí ani nejedí a živí se jen dýcháním. 🙂

            1. Tak Infotherma v podání cateringu Restaurace Stará kuželna
              Tak Infotherma v podání cateringu Restaurace Stará kuželna je zcela masožravá. Cigáro, šunková klobása, šunkové chlebíčky, svíčková, řízek, žebra, kýta, vepři knedlo zelo, kuřecí s rýží atd. 🙂
              P.S. Vaří výborně a na výstaviště porce slušné a ceny mírné, do 125,- Kč (svíčková se 4). Svijany 11° půllitr za 30,-.

          1. 1)Trochu extrémní až apokaliptický případ ne? Nevím
            1)Trochu extrémní až apokaliptický případ ne? Nevím tedy jestli Vám už se to stalo, ale já jsem o ustřiženém přívodním kabelu do domu snad ještě ani neslyšel (jedna pani povídala), natož věrohodně.
            2) I když jistě na mnoha místech kabely stále vedou po sloupech, zrovna u nás jsou cca metr pod zemí.
            3) Pokud by se rozmohla móda přerušování přívodních kabelů, tak je nahraných mnohem více lidí než jen já.
            4) Pokud by existoval takový vandal, který by neváhal odstřihnout přívodní kabel do domu, nevím proč by mi tedy nezdevastoval i bateriové úložiště.

            1. S tim ustrirenym kebelem jsem to obrazne.
              Faktem zustava, že

              S tim ustrirenym kebelem jsem to obrazne.
              Faktem zustava, že že nemuzete mít ostrovni systém, když na tom vašem ostrovu tu baterii fyzicky nemáte.
              Výpadek síte (a to z jakehokoliv duvodu) u vas znamená výpadek elektríny a nepoužitelnou FVE. To u skutečneho ostrovniho systemu nenastane.

        1. Protože je buď ostrovní FVE nebo síťová FVE která
          Protože je buď ostrovní FVE nebo síťová FVE která může být bez baterií nebo s bateriemi a pak umožňuje provoz v tzv. ostrovním režimu při výpadku sítě. Pro poslední 2 varianty lze zřídit tzv. virtuální baterii, která je v 90 % případů výhodná hlavně pro jejího poskytovatele. Pokud patříte do těch 10 % tak gratuluji. Ale jsou i jiné možnosti jak výhodně využít přebytky z FVE. Už jste si spočítal na kolik vás vyjde takto virtuálně odložená kWh?

          To jen pro objasnění názvů a funkčnosti aby se tu nepletly jabka s hruškami.

          1. Tak já jsem ta varianta síťová FVE bez baterie, s
            Tak já jsem ta varianta síťová FVE bez baterie, s možností dokoupení baterie. Ale za tu se mi nechtělo platit.
            Máte pravdu v tom, že drobná nevýhoda je, že já dodám do sítě 1kW za cenu kW, ale zpět mi ji vracejí za cenu síťové – tedy ochucenou za poplatky OZE, platbu za rozvodné sítě, jistič, daň a všechny ty další chuťovky. Tedy není to 1:1 to je pravda.
            Přesto rozdíl je tak malý, že rozpočítán do ceny bateriového úložiště by se mi ta baterka splácela 20 let.
            Kdežto takhle se mi ona FVE zaplatí za 6 let ( z toho už mám dva roky za sebou).

            Ale jestli znáte nějaké jiné efektivní úložiště než bateriové, tak sem s ním. Rozhodně bych raději ostrovní systém, než tohle.
            Já krom vodíku jako to vyřešili v Řeži neznám nic efektivního. A technologie vodíku mi pro domácí použití přijde trochu složitá, a zatím je to i dražší než bateriové úložiště.

              1. Jo, rozdíly chápu.
                Jak jsem psal, já bych rád s

                Jo, rozdíly chápu.
                Jak jsem psal, já bych rád s úložištěm, ale prostě stálo o tolik víc, že jsem to zavrhnul. Jen jsem si tam nechal dát elektroniku, která umožňuje dodatečné připojení pro případ, že by třeba za dva roky výrazně zlevnila.

                PS: žádnou dotaci jsem nedostal, platil jsem to celé ze svého. A ani žádný ohřev vody – nejednalo se o obytnou budovu.
                FVE mám jen na garáži 3 X 5 m kvůli EV Peugeot Ion. Dům mi jede zcela samostatně dokonce u jiného dodavatele energií než garáž.
                Udělal jsem to jako experiment.

                1. Předpokládám, že máte garáž daleko od domu, jinak
                  Předpokládám, že máte garáž daleko od domu, jinak nevím proč jste si nechal dávat dva jističe a elektroměry za které musíte měsíčně platit poplatek místo jednoho.

                  Trochu by mne zajímala ta cena za zaslání a za odběr z virtuální baterie.
                  Co jsem četl nabídky, tak cena by měla být stejná ale musíte platit její dopravu tam i zpět včetně poplatku systémových služeb, činnost OTE a příspěvek na POZE.
                  U těch co mají nízkou cenu elektřiny by to vycházelo dráž než ji přímo nakoupit?

                2. Dům je bytový, společný pro 4 rodiny – jeden trojfázový
                  Dům je bytový, společný pro 4 rodiny – jeden trojfázový jistič 3 x 32A – dodavatel vybrán společným hlasováním domácností – a vybrán takový, který „virtuální baterii“ nenabízí (nebo o tom nevím) – konkrétně MND.

                  Garáž je samostatně stojící přes ulici – ale jenom moje.

                  S tím placením to není tak hrozné. Tedy alespoň v mém případě platím ony přídavky jen na za kilowaty, které odeberu zpět. Za ty co dodávám neplatím nic – tak jako kdybych FVE neměl vůbec.
                  Funguje to tak, že to jejich počítadlo počítá kolik proudí ven a kolik zpět, a pak při ročním (nebo kratším) vyúčtování se kW započtou proti sobě, a buď doplácím já (pokud jsem víc odebral), a nebo mám přeplatek.
                  Nemyslím si, že by to někomu mohlo vyjít dráž než jen čistě odebírat.

                3. To je zajímavé.
                  Můžete mi poslat více podrobných

                  To je zajímavé.
                  Můžete mi poslat více podrobných informací na můj email.

                  e-LUKY@email.cz
                  Děkuji.

                4. No nevím, nevím, je to výhodné hlavně pro ně.
                  Už jste

                  No nevím, nevím, je to výhodné hlavně pro ně.
                  Už jste dostal celkovou fakturu za používání?

                  Mně osobně se nelíbí ani jedno ale je tam už náznak nějakého net-meteringu.

                5. Lepší jak drátem do oka, ale jak jsem psal, výhodné je to
                  Lepší jak drátem do oka, ale jak jsem psal, výhodné je to hlavně pro distributora. Ještě si do ceny 1 kWh rozpočítejte měsíční paušál, který musíte “za službu” platit.

                6. Já psal to samé, „pro ně“ jsem myslel provozovatele
                  Já psal to samé, „pro ně“ jsem myslel provozovatele virtuální baterie včetně distribuce sítě.

                7. Včera v rámci přednášek jsme se na Infothermě
                  Včera v rámci přednášek jsme se na Infothermě dozvěděli, že net metering neuplatňuje v podstatě jen ČR a SR. Ty také od počátku uplatňují účtování po fázích a světe div se, Německo se dnes snaží zavést tutéž sviňárnu. Tedy že díky spotřebě v domě na jedné fázi, ale výrobě jednofázové FVE na jiné fázi, dochází místo spotřebování v místě výroby k přetoku do sítě z jedné fáze za současného nákupu ze sítě z druhé fáze. Obvykle nákupu v ceně 5- Kč / 1 kWh a přetoku s prodejní cenou 0,50 Kč / 1 kWh. 🙁

                8. Bude to znit nepopularne, ale to je prece dobre, ze za spatne
                  Bude to znit nepopularne, ale to je prece dobre, ze za spatne navrzeny system (jednu fazi zatezuje odberem, druhou vyrobou) proste jeho provozovatel zaplati.

                9. A jak byste chtěl správně technicky navrhnout jednofázový
                  A jak byste chtěl správně technicky navrhnout jednofázový systém? Jedině tak, že vyrábí do fáze, na které je největší průměrný odběr přes den. Což ovšem nevylučuje a samozřejmě se tak děje, že můžete odebírat okamžitě v jiné ze zbylých 2 fází a současně v té výrobní nic. Ale co to mění na kWh, za které platíte a které odebíráte? Nic. Jinými slovy Vaše elektřina vyteče před dům po jedné fázi, aby vzápětí natekla do domu jinou fází. Taková legalizovaná krádež, respektive minimálně bezdůvodné obohacení, z hlediska dodavatele elektřiny.

                10. V tom pripade zrejme jednofazovy FVE system (s netrivialnim
                  V tom pripade zrejme jednofazovy FVE system (s netrivialnim vykonem) pripojeny k trifazove pripojce neni spravne reseni, co na to mam jineho rict?
                  Ta elektrina „navic“ neudela celem vzad do druhe faze za elektromerem, ale bude delat neplechu v dalsich castech site.

                  Jsem si vcelku jisty, ze kdyz kteremukoliv vetsimu vyrobci vypadne 1 faze, musi odpojit i ty zbyvajici a ne spokejene inkasovat alespon za neco.

                11. Nebylo jiné řešení (roky 2006-2011) a současně se
                  Nebylo jiné řešení (roky 2006-2011) a současně se bavíme o instalacích do 5, max. 10 kWp, takže v síti nula nula nic.

                12. Nebylo jiné řešení (roky 2006-2011) a současně se
                  Nebylo jiné řešení (roky 2006-2011) a současně se bavíme o instalacích do 5, max. 10 kWp, takže v síti nula nula nic.

  5. Nedávno jsem bral naftu za 28,5 Kč, jezdím úsporně a mám
    Nedávno jsem bral naftu za 28,5 Kč, jezdím úsporně a mám průměrnou spotřebu 5 litrů na 100 km. Při ceně 7Kč/kwh vychází náklady na 1km stejně u elektromobilu jako u nafty, pořizovací náklady jsou úplně někde jinde a odpadá oser s čekáním u dobíječky.

      1. Můj Soul EV zatopí kabinu dřív, než spalovák,
        Můj Soul EV zatopí kabinu dřív, než spalovák, nepotřebuji čekat, než motor je teplý. A zkuste před odjezdem zatopit s dieselem v garáží…

        SC a jiné rychlonabiječky nejsou místa, kde se stále dobíje, ale dáváji možnost rychle pokračovat v ceště. Doma přes den a hlavně přes noc dobíjete za výrazně lepší cenu.

      1. A kdo by dneska chtěl jezdit dlouhý cesty autem?
        – hodiny na

        A kdo by dneska chtěl jezdit dlouhý cesty autem?
        – hodiny na (leckdy ucpané) dálnici.
        – poplatky za dálnice, mosty, tunely.
        – místy pasti v podobě lokálních dopravních předpisů (příklad ze života – zkuste někdo rozluštit systém parkovacích zón v Peskaře Itálie)
        – a na vrh riskuji, že se nabourám (nebo někdo mě), případně poruchu, a s ochotou pojišťoven hradit odtah z destinace mimo ČR už mám taky své zkušenosti. Musel jsem si to uhradit sám, a pak to vymáhat. Po roce mi dali 50%

        Děkuji NECHCI.
        Dnes jedu MHD na letiště / nádraží (záleží na vzdálenosti – do 500km vlak, nad letadlem). A na místě buď MHD, nebo TAXI (UBER), nebo autopůjčovna / carharing.
        Ale trávit hodiny na dálnici v autě, (udržovat pozornost, a nemoct si dát ani pivo), pak hledal kde a jak budu v destinaci parkovat a co za to zaplatím, a nakonec ještě řešil nehodu nebo odtah???
        To už mě nikdo nedonutí.

        1. To osefujou (kdyz budou chtit) celkem snadno, kazde auto zacne
          To osefujou (kdyz budou chtit) celkem snadno, kazde auto zacne platit „silnicni dan“ odpovidajici prumeru zaplacene spotrebni daně v dané kategorii. Stat zustane na svem, zadne technicke obtize se „zaplombovanym elektromerem“. Z ridicu nekdo prodela, nekdo usetri.

        1. V kontextu s nadpisem článku by původní myšlenka byla:
          V kontextu s nadpisem článku by původní myšlenka byla: Kdo má dukáty a starou Teslu, tak s tou starou se rozloučí a obstará si Teslu mladou… Provozní náklady budou vyšší ale to majitel dukátů neřeší. Kdo dukáty nemá, se holt musí uspokojit s tím co má doma…. S holkama to bude podobně …:-)

Napsat komentář