Šéf Tesly Elon Musk Tesla Model 3 klasicky na svém Twitteru oznámil, že zákazníci mají do této neděle poslední možnost objednat si elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X ve verzi se 75kWh baterií.
foto: Tesla
Po uvedení elektromobilu Tesla Model 3 se to tak trochu dalo čekat. Tesla Model S ve verzi se 75kWh baterií byla nejlevnější dostupnou verzí ikonického sedanu. Tak trochu ale kolidovala s nejdražší verzí Tesla Model 3.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla v nových statistikách potvrzuje, že její auta patří mezi nejbezpečnější na světě
Baterie s kapacitou 75 kWh byla u elektromobilů Tesla Model S a X představena před dvěma lety. Tesla ale průběžně upravuje nabídku svých aut tak, aby výroba byla co nejjednodušší. Nyní zůstane v nabídce pouze 100kWh verze poté, co v červnu 2017 byla ukončena nabídka 90kWh baterie. Rapidně se tak zvýší nejnižší pořizovací cena elektromobilů Model S a X.
Zároveň je možné, že jde o přípravu na facelift/příchod nové generace Modelu S (je na trhu už šest let), a spolu s ní možná i větší kapacity baterie. Ta už by měla být postavena na nové generaci článků typu 2170 namísto dříve používaných 18650.
.
.
No hlavně aby se v nabídce taky objevilo to slibované malé
No hlavně aby se v nabídce taky objevilo to slibované malé a přiměřeně nedrahé auto.
Že bude k dispozici model S a X jen se stovkovou bateríí je sice asi logické, ale pro mne naprosto zbytečné.
Já bych raději kdyby uvedli na trh něco v duchu tohoto videa.
https://www.youtube.com/watch?v=MevKTPN4ozw
Asi poslední komentář.
To auto nedělají pro tebe.
Asi poslední komentář.
To auto nedělají pro tebe.
Asi jeden z nejzbytečnějších komentářů, co svět
Asi jeden z nejzbytečnějších komentářů, co svět internetu viděl.
No, proto byl poslední. (Teda původně 🙂 )
No, proto byl poslední. (Teda původně 🙂 )
Na takové auto nemusíte čekat, takove auta se už
Na takové auto nemusíte čekat, takove auta se už prodávají volaji se i3, ioniq, 500e, niro atp. Tesla nic levnějšího nenabídne.
Ale já (respektive my – jde o auto sdílené dvěma rodinami
Ale já (respektive my – jde o auto sdílené dvěma rodinami od nás z domu) mám Peugeota – Iona.
Jenže Pažout je už 7 let starý, a za pár let nám udělá pá pá… a pak musíme najít náhradu.
Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu, bylo by to rozhodování snažší.
A jestli jsem tomu dobře v tom videu rozuměl, tak nějaké lidové vozítko (nepřekládat do němčiny) plánují.
„Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu,
„Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu, bylo by to rozhodování snažší.“
A v čem je dnes to rozhodování těžší? Pro vaše potřeby je EV na trhu už docela dost (malé s malou baterkou) a po Peugeotu iOn bude asi každé auto pokrokem, ne? 🙂
To je právě to.
Tehdy nebylo z čeho vybírat, bylo to
To je právě to.
Tehdy nebylo z čeho vybírat, bylo to jasné.
A teď by jsme chtěli Teslu, ale nemáme na žádný ze současných modelů peníze.
Nechci kazit radost, ale neni to tak davno, co Musk nekde
Nechci kazit radost, ale neni to tak davno, co Musk nekde prohlasil, ze mensi/levnejsi auto nez TM3 se neplanuje.
Myslím, že se mýlíte.
Za prvé to více méně vyplývá z
Myslím, že se mýlíte.
Za prvé to více méně vyplývá z onoho rozhovoru, který jsem dal v prvním příspěvku.
A tuším, že hned model Y měl být původně zmenšený TM3, ale nově to prý má být na své vlastní platformě. Nicméně menší.
Model Y mel byt SUV velikosti modelu 3 – v podobnem vztahu
Model Y mel byt SUV velikosti modelu 3 – v podobnem vztahu jako model X k modelu S.
Vy se mýlíte.
Y bude velikostně hatchback TM3, hlavní
Vy se mýlíte.
Y bude velikostně hatchback TM3, hlavní výhoda co trochu sníží cenu (ale spíš hlavně zvýší marže) bude lepší návrh konstrukce pro rychlejší robotickou výrobu, a snad možná konečně i možnost oprav po menších nárazech za nelikvidační ceny.
a pri jine prilezitosti zase rikal ze auto za $25.000 by bylo
a pri jine prilezitosti zase rikal ze auto za $25.000 by bylo mozne za par let.
Plané naděje.
Jestli chcete skutečně lidové elektroauto,
Plané naděje.
Jestli chcete skutečně lidové elektroauto, tak si musíte počkat na VW, Tesla na vás se…
Tak mozna cekate na Sion od Sono motors
Tak mozna cekate na Sion od Sono motors https://sonomotors.com/ a ani o tom nevite.
A víte, že to vypadá hodně dobře.
Děkuji.
Tento koncept
A víte, že to vypadá hodně dobře.
Děkuji.
Tento koncept jsem ještě nikdy neviděl.
Nevyplatí se jim to. Zájem jejich zákazníků je spíš o
Nevyplatí se jim to. Zájem jejich zákazníků je spíš o auta s vyšším dojezdem, prodávají se velmi dobře a s vyšší marží než levnější auta s malou baterkou. Není jediný (zatím) ekonomický důvod, aby Tesla vyráběla nějaké „lidové“ auto.
Jak píšete v závěru, zatím. Já taky nespěchám.
Teď se
Jak píšete v závěru, zatím. Já taky nespěchám.
Teď se prémiové vozy prodávají a vše co píšete je logické – vyšší třída = vyšší marže. Teď mají zákazníků víc, než stačí vyrábět, ale dříve či později bude muset zabrousit i do vod průměrnějších zákazníků s nižšími nároky.
No a když ne, tak si Teslu holt nekoupíme, škoda, ale není to konec světa ne? Přesto doufat můžu. 🙂
Ne nutně, Tesla se klidně může soustředit jenom na
Ne nutně, Tesla se klidně může soustředit jenom na dražší vozy a vůbec nenabízet levnější. Záleží na situaci na trhu a na ostatních hráčích, co nabídnou za EV. Třeba Apple taky nenabízí žádné levné modely jako např. konkurenti v Androidu. A přesto mu kšeft prosperuje, ve vysoce konkurenčním prostředí.
Apple už také narazil na své
Apple už také narazil na své hranice.
https://www.kurzy.cz/zpravy/479018-skonci-apple-jako-nokia/
https://www.kurzy.cz/zpravy/478492-apple-pada-jako-hruska-trump-zjistuje-ze-se-strelil-do-nohy-a-cina-slavi/
To by bylo v primem rozporu s mnoha prohlasenimi Muska i
To by bylo v primem rozporu s mnoha prohlasenimi Muska i Tesly.
napr:
„Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy.“
Což se jim daří velmi dobře i bez malého auta. A
Což se jim daří velmi dobře i bez malého auta. A nezapomínejte, že jde o americkou firmu, takže pojem malé auto je relativní.
Levnější varianta určitě přijde. Musk to nedávno
Levnější varianta určitě přijde. Musk to nedávno několikrát sliboval. Ale samozřejmě až se jim to ekonomicky vyplatí. Tedy že budou mít na každém i tom nejlevnějším autě hrubou marži aspoň 15 procent.
Levnější ano, ale v kontextu Tesly a USA. Nečekejte od
Levnější ano, ale v kontextu Tesly a USA. Nečekejte od nich variaci na trojčata nebo up!/Citygo.
No ja zas slusel jak nekolikrat rikal, ze nemaji v planu delat
No ja zas slusel jak nekolikrat rikal, ze nemaji v planu delat levnejsi auto nez model 3, ono tech 35k USD je na americke pomery dost celkem dostupne auto….
Může cokoliv. Jen by si Musk neměl pouštět pusu na
Může cokoliv. Jen by si Musk neměl pouštět pusu na špacír a slibovat levné auto když to nechce splnit.