Tesla propustí 7 % zaměstnanců, potřebuje začít vyrábět nejlevnější verzi Modelu 3 se ziskem

Tesla aktuálně ořezala (velice štědré) odměny za doporučení. Tím ale šetření nekončí a letos propustí 7 % zaměstnanců, tedy přes 3000 lidí.

Ač se Tesla letos chystá propouštět, připravuje zároveň podle Muska „nejvíc vzrušující“ produktovou roadmapu ze všech spotřebních společností. Ta zahrnuje kromě nové generace sporťáku Tesla Roadster (na obrázku) také plně autonomní řízení, pick-up truck, , Tesla Semi, nové Powerpacky, solární tašky a panely a další.
foto: Tesla

Šéf Tesly Elon Musk dnes rozeslal zaměstnancům dopis, ve kterém popisuje úspěchy minulého roku, ale i překážky, které na firmu čekají v letech následujících. Hlavní výzvou je učinit auta, baterie a solární panely Tesla cenově konkurenceschopné fosilním palivům.

Musk upozorňuje, že zatímco ostatní výrobci aut jsou na trhu celá desetiletí, Tesla reálně vyrábí aut jen necelých deset let. Musí proto pracovat mnohem tvrději, než ostatní, aby přežila a byla konkurenceschopná.

Připustil také, že mírný zisk ve 3. a 4. čtvrtletí 2018 byl způsoben tím, že se firma zaměřila nejprve na nejdražší verze elektromobilu Tesla Model 3. Klíčovým cílem je ale uvést úspěšně na trh nejlevnější verzi za cenu $35 000, kterou Musk od začátku slibuje.

Protože v polovině roku 2019 se Tesle v poníží federální daňové úlevy na nákup elektromobilů na polovinu a na konci roku zmizí úplně, je podle Muska potřeba soustředit se na uvedení Mid Range a Standard Range verzí Modelu 3 nejen v USA, ale také na všech dalších trzích.

Musk v dopisu zaměstnancům de-facto přiznává, že si je vědom, že práce v Tesle nedokáže lidem nabídnout právě nejlepší rovnováhu mezi soukromým životem a prací (work-life balance), a že existuje spousta společností, kde je něco takového přístupnější.

Tesla proto bude muset propustit asi 7 % zaměstnanců. Minulý rok vyrostl jejich počet o 30 %, což je víc, než si dnes firma může dovolit. Přes to všechno ale bude muset i letos zvyšovat výrobu elektromobilu Tesla Model 3 a zlepšovat celý výrobní proces.

Tesla, Elon Musk

164 Comments on “Tesla propustí 7 % zaměstnanců, potřebuje začít vyrábět nejlevnější verzi Modelu 3 se ziskem”

      1. A to je ma jako omlouvat? Vzdyt to vypada, ze o centimetr dva
        A to je ma jako omlouvat? Vzdyt to vypada, ze o centimetr dva sirsi mezera mezi hranou skla a tesnenim by to resila a voda by odtekla stejne jako u normalniho auta. U TMS to funguje, do kufru netece, takze udelat to spravne ocividne umi.

        EDIT: Kdyz vezmu aferu s naraznikem upadavajicim v silnem desti (na zacatku prodeje), vazne nekdo veri, ze to auto do te doby videlo dest? Ale co, v Kalifornii to prece funguje bezvadne a zacatek prodeje byl „podle planu“ a vubec ne uspechany…

            1. Je spousta věcí, který u vozů stoletých automobilek
              Je spousta věcí, který u vozů stoletých automobilek fungují (nebo nefungují?) ke vzteku. Spousta věcí které Tesla udělala jinak a předběhla dobu a oni to teď dohání nebo si hrají na to, že to není správná cesta a zákazník to nechce.
              Proč nemít dveře, který se otevřou samy když přijdu k autu, posadím se a zase se zavřou. Proč nemít displej na ovládání vetšiny funkcí? Aktualizace vzduchem bez návštěvy servisu! Vždycky jsem nesnášel na faktuře poloźku načtení paměti závad. Není to nutný, ale čas ukáže co je správná cesta.

    1. Zářnej příklad jak ti „velcí hráčí“ opanujou segment
      Zářnej příklad jak ti „velcí hráčí“ opanujou segment elektromobilty. Plánovaným kriplením za udržitelný rozvoj spalováků. :(( Nebo že by jednoduše neměli baterky? :)))
      Dokázali si že uměj udělat nejúspornější EV, tak ho aspoň držej pod krkem co to dá, protože až to někdy nedej bože bude mít 60 kWh baterku, tak už ty jejich spalováky fakt nebude nikdo chtít. Škoda. V americe todle auto držej tvrdě pod radarem a kromě pár kusů v Kalifornii ho vůbec nikde jinde nenabízej :))

              1. to si nemyslim… teda u nekterych poskytovatelu mozna jo,
                to si nemyslim… teda u nekterych poskytovatelu mozna jo, takovy Ionity treba. Ale ve vetsine pripadu se podle me stabilizuje nekde mezi 5-13Kc/kWh pro rychle nabijeni a nekde kolem 5Kc/kWh pro pomale verejne a nekde kolem 3Kc pro domaci nabijeni.

                Ona ta rychlonabijeci nemusi byt zase o tolik drazsi, je treba uvazit o kolik vic aut je schopna nabit v porovnani s pomalou stanici.

                1. Elektřina je v podstatě monopolní, když vidím ceny v
                  Elektřina je v podstatě monopolní, když vidím ceny v Německu, třeba až cca 500 Kč za jednorázové nabití, tak nevím, kde se to zastaví.

                2. myslim ze Tesla SuperChargery tento monopol slusne nabouravaji
                  myslim ze Tesla SuperChargery tento monopol slusne nabouravaji jak lepsi rychlosti, vetsim poctem stojanu tak i cenou…

                3. No za jednorázové nabití na SC 60 kWh zaplatí řidič taky
                  No za jednorázové nabití na SC 60 kWh zaplatí řidič taky 500, nevidím rozdíl v ceně, zatím je rozdíl v rychlosti.

            1. Jenže 2,40 Kč na 1 km je spotřeba 8L na 100 km a 30,- Kč
              Jenže 2,40 Kč na 1 km je spotřeba 8L na 100 km a 30,- Kč za litr. A to auta velikosti Tesly Model S či X, hlavně ve městě, nedosahují ani náhodou.
              Audi A7 píše kombinovaná 6,8 L, což jak všichni víme bude minimálně 8 https://www.audi.cz/a7/a7-sportback-novy-model/technicka-data. A8 pak kombinovaná v silnější verzi 7,5 L, spíše se bavme v reálu o 9-10 https://www.audi.cz/a8/a8/technicka-data. Ve městě oboje těžce přes 10 L. A pořád se bavíme jen o palivu, ne o dalších spotřebních nutnostech pro spalovací motor, tedy oleji, filtrech, svíčkách, turbu, výfukovém potrubí, katalyzátoru/DPF filtru, lambda sondě……

              1. Ano, srovnáváme jen spotřebu (bez toho co fosily
                Ano, srovnáváme jen spotřebu (bez toho co fosily potřebují navíc) a tu je třeba srovnávat buď v průměru nebo za stejných podmínek. Uvedená auta nejezdí převážně v městech, jak teoretizujete, ale na dálnicích.
                Navíc jde o stávající stav. Co ale budoucnost? Stačí se podívat na ceny v okolních zemích. Jezdím EV hlavně proto, že jezdím zatím „zadarmo“.

            2. Ale TM3 nejezdi za 28kWh/100km. A taky jeste nechapu proc do
              Ale TM3 nejezdi za 28kWh/100km. A taky jeste nechapu proc do zavorky uvadis 8kč.
              Ale pokud tedy pocitas velke SUV TMX se zrychlenim jako supersport a se spotrebou 1.96kč/km, tak mi prosim dej odkaz na podobny spalovak se spotrebou 6.2l/km . Děkuji.

              1. Ty už jezdíš TM3? 😉
                Ano tam spotřeba bude asi tak na

                Ty už jezdíš TM3? 😉
                Ano tam spotřeba bude asi tak na polovině oproti TMX, ale zase se musí TM3 porovnávat s jinými fosily, které jezdí také za méně (1,30 – 1,80 Kč/100km). Tam to bude hodně podobné.

                (8) protože mi to v přepočtu vyšlo nad 7 a když se započítá min. 10% ztrát, tak se jezdí skutečně spíše za 8 než za 7.

                1. A ty snad jezdis TMX? 😀 Nejaky ten stotisic TM3 uz na silnich
                  A ty snad jezdis TMX? 😀 Nejaky ten stotisic TM3 uz na silnich jezdi, takze spotreba je jasna.
                  Prosimtebe, tak mi posli nejake ty spalovaci SUV. Ja hlupak jen nasel napr BMW X5 se prumernou spotrebou 13l benzin/10l diesel nebo Porshe Caynne s 15l benal/10 diesel. (vse ze sprintmonitoru).At hledam jak hledam tak se 6l nemuzu najit, ale ty mi urcite pomuzes. A kdyz budes v tom tak mi posli par tech fosilu velikosti TM3 se zrychlenim pod 5s pokud mozno co jezdi s prumernou spotrebou 4.1l – 5.7l :D:D

                  Edit: Jo a TMX ma podle sprintmonitoru primer 23kW/100km nikoliv 28. On asi kazdy taky nema performance verzi jako Michelin, ktera zere vic.

                2. Ne TMX nejezdím 😀
                  Proč chceš srovnávat uvedené obludy s

                  Ne TMX nejezdím 😀
                  Proč chceš srovnávat uvedené obludy s TM3. Ty je možné srovnávat s TMX (TMY).
                  Nebavíme se o zrychlení, ale o spotřebě, která je u velké většiny běžných fosilů dost pod 6 l/100 díky zpřísňujícím se emisním normám.
                  Nechci se dohadovat, jen jsem napsal jak to vidím. Vidíš-li to jinak, O.K.

                3. Ale vzdyt ja ty obludy srovnavam s TMX a ne TM3. A jejich
                  Ale vzdyt ja ty obludy srovnavam s TMX a ne TM3. A jejich prumerna spotreba je 10-15l /100km, zatimco TMX (s prumere 28kW/100km) jezdi pri nabijeni na SCH za 6.2l. Takkze se te jeste jednou ptam, kdyz tvrdis jak draje je nabijeni na SCH, na spalovaci SUV podobne TMX Performacne verze, ktere jezdi za prumernych 6l /100km. Dekuji. Ale tipuji ze odpovedi se nedockam a tady debata asi konci…..

                4. Od mého příspěvku ze 14:16 se bavím o TM3. Vidím že ty
                  Od mého příspěvku ze 14:16 se bavím o TM3. Vidím že ty stále o TMX, takže to dál nemá cenu, omlouvám se.

                5. Ale tak ja ti dal obe moznosti. Me je to prece jedno jestli
                  Ale tak ja ti dal obe moznosti. Me je to prece jedno jestli TMX nebo TM3. Ja stale jen cekam na ty spalovaky ktere tvrdis ze jezdi za dane spotreby to je vse 🙂 Ty tvrdis ze spalovaky podobne TMX jezdi za 6l a ze spalovaky podobne TM3 jezdi za 1.3-1.8Kč/100k, tedy za 4.1l-5.7l pri dnesni cene benzinu. Tak mi je prosim jen ukaz, to je vse co celou dobu od tebe chci 😀

                6. Nechtěl jsem uvádět žádného fosila, jelikož těch je u
                  Nechtěl jsem uvádět žádného fosila, jelikož těch je u nás kolem mraky a nechci se dohadovat o nějakém konkrétním autě.
                  Jako příklad uvedu, že můj poslední Focus TDCI, jezdí kolem předepsané 5,2 l/100 (na delší trasy i pod pět) a to je z roku 2006. Před ním mi Vectra 1,7D žrala 4,5-5 l/100 a ani v zimně nešla přes 5,5. Dnešní auta jako NIRO a další hybridy (nepočítám PHEV) jezdí kolem 4 litrů benzínu.
                  Podívej se sám v okolí čím lidé jezdí, jde téměř o všechna auta co vidíš kolem sebe…

                7. Ok,takze uz vime kde je kamen urazu.
                  Vuz jako Ford Focus je

                  Ok,takze uz vime kde je kamen urazu.

                  Vuz jako Ford Focus je uplne jine auto nez TM3. Mnohem pomalejsi a mensi. TM3 se vykonem a velikosti nejvice blizi BMW 3, ktery ti v dieslu jezdi za 6.5l/ a benzin za 9l. Takze doporucuji srovnavat porovnatelne.

                  Ale i presto preze vsechno TM3 na Superchargerech za 7kč/kWh mi jezdi za 3.5l/100km. K tomu se nedostanes ani se svym Focusem 😀 Takze stale si trvam na svem, asice ze ceny na SCH jsou super levne, kdyz me natankovani vyjde na cca polovinu toho co by me vyslo se srovnatelnym spalovakem.

                8. Nesrovnávali jsme „pomalejší a menší“, ale pouze
                  Nesrovnávali jsme „pomalejší a menší“, ale pouze spotřebu na kilometr.
                  Jinak, Vectra se nechá rozměrově srovnat s TM3, ba naopak jsem v ní vezl komplet dvojdílnou skříň i s nástavcem. Lyže se tam krásně vejdou dírou v zadních sedadlech při pohodlné jízdě 4 cestujících a spotřeba stále pod 5 litrů. Ano výkon to mělo 42kW. Najezdil jsem na tom ale přes 300 tisíc téměř bez údržby… Proč to ale píši? Přeci srovnáváme pouze náklady na spotřebu! Které třeba u té Vectry jsou tak 1,50 Kč/100km. Psal jsem, že jsou ale auta, která dnes jezdí běžně kolem 1,20 Kč/100km i méně kolem 1 Kč/100km (a netahám sem žádné LPG atd.).
                  Když bych jezdil s TM3, tak na stejná místa rychleji než s Focucem nedojedu, ba naopak! Naopak cena 7(8)Kč/kWh není zdaleka konečná, časem to může být dvojnásob a naopak benzín a nafta může klesnout…
                  Nicméně jezděme, neb zlatá doba v ČR už byla, ale jezdit se stále dá a výhodněji, proto to přeci většina z nás dělá. Já už jezdím v druhém EV a šetřím…

                9. Cenu ma srovnavat pouze podobne auta, jinak jakekoliv srovnani
                  Cenu ma srovnavat pouze podobne auta, jinak jakekoliv srovnani nema smysl. Pak si srovnavej spotrebu treba TMX s Citigem, me je to jedno.
                  Musim te zklamat ale je mi fuk co si do te sve Vectry nacpal, ale bohuzel stale to JE mensi auto nez TM3. Je kratsi, uzsi i nizsi…nevim co vic definuje mensi auto 😀
                  A navic jak sasm pises jezdis za 4.5l/100km, tesla na SCH jezdi za 3.5l/100km a neni to herka se 42kW ale 165.kW..

                  Dale se snazis stocit debatu jinam, do toho nejdu, nez si ujasnime toto.

                  Takze stale trvam na tom, ze kdyz vezmu podobne auto jako je TM3 jak rozmery, tak vykonem , tak TM3 na SCH nabiju za polovinu ceny. Tedy je to stale velice levne. Zadne auta s podobnymi paramtry, ktere jezdi za 3.5l/100km si mi neby schopen ukazat, tedy tve puvodni tvrzeni je stale nepravdive. Souhlas?

                10. Každý máme svoji pravdu. Ty trváš na svém, já také.
                  Každý máme svoji pravdu. Ty trváš na svém, já také.

                11. v tomto pripade se musim postavit na Vondrakovu stranu. Vy
                  v tomto pripade se musim postavit na Vondrakovu stranu. Vy srovnavate jahody s melounem na vahu a divite se, ze jsou jahody drazsi i kdyz maji oba plody cervenou duzinu… Ty vase priklady proste nedavaji zadny smysl.

                  EDIT: kdyz uz chcete srovnavat pouze spotrebu a vyprdnout se na vsechno ostatni tak proc to nesrovnavate s jeste nejakym mensim autem? Nebo zrovna s motorkou nebo kolem?

                12. Jak jsem Vám odpovídal v druhém příspěvku, snažil jsem
                  Jak jsem Vám odpovídal v druhém příspěvku, snažil jsem se poukázat na pohled fosilisty, který jezdí běžným autem a chtěl by nějaké EV a hlavní co hledá je úspora za ujetý kilometr…

                13. kdyz chce srovnavat pouze naklady tak si nekoupi Teslu ale
                  kdyz chce srovnavat pouze naklady tak si nekoupi Teslu ale jeteho iOna…

                14. Třeba koupí iOna, kde ho bude stát kilometr asi ještě
                  Třeba koupí iOna, kde ho bude stát kilometr asi ještě více než u zmiňované TM3…

                15. Ted je jen otazka jestli SC nezdrazi za nejakej patek na tolik
                  Ted je jen otazka jestli SC nezdrazi za nejakej patek na tolik ze to bude opravdu drazsi nez jakykoliv auto na benzin. Uz i tahle diskuze by vam vsem prisla pred dvema lety smesna. Na druhou stranu so myslim ze Jesus na nekdo tolik penez ze si muze koupit Teslu, fakt ho nemusi trapit nejaky zdrazeni na SC.

                16. Ja jezdim s Priusem Plugin 2012 v ciste hybridnimmt Modu za
                  Ja jezdim s Priusem Plugin 2012 v ciste hybridnimmt Modu za 3,4l/100km.

                17. A měnil by jste dnes za některé EV (samozřejmě s
                  A měnil by jste dnes za některé EV (samozřejmě s doplatkem:)).

                18. Skvele. Ale EV ti jezdi za 1l/100km furt, kdyz nabijis doma..
                  Skvele. Ale EV ti jezdi za 1l/100km furt, kdyz nabijis doma..

                19. proc pocitate nejakou ztratu 10% ?
                  SuperCharger nabiji DC a

                  proc pocitate nejakou ztratu 10% ?
                  SuperCharger nabiji DC a tudiz zdtraty jsou uz zapocitany v te cene 7Kc.

                20. Z tohoto pohledu ano. Někam jsem těch alespoň 10% chtěl
                  Z tohoto pohledu ano. Někam jsem těch alespoň 10% chtěl přidat, ikdyž to bude asi více než 20% jak zde někdo psal.
                  Když se bavíme o spotřebách, tak jde většinou o spotřeby jeté a někde vyčtené v menu vozu nebo aplikaci a pak je potřeba počítat se skutečnou spotřebou (odběr ze stojanu).

                21. Tesla uctuje odber ze stojanu dobity do baterie (7.02 Kc/kWh)
                  Tesla uctuje odber ze stojanu dobity do baterie (7.02 Kc/kWh) a vuz pote ukazuje spotrebu ve Wh/km z baterie.

                  Ale tak v zasade proti tem 5-10% nic nemam, ale 20% uz je vazne premrsteny nesmysl.

                22. Děkuji za osvětu. Myslel jsem, že je to u všech EV stejné
                  Děkuji za osvětu. Myslel jsem, že je to u všech EV stejné – kolik odeberu ze stojanu, za to zaplatím. Bohužel někdo zde uváděl ztráty 22% na DC. Také si myslím, že by to mělo být méně než doma, kde mám kolem 13% ztrát.

                23. to zalezi na tom zda se meri pred nebo za vykonovou
                  to zalezi na tom zda se meri pred nebo za vykonovou elektronikou. Tesla myslim ze meri za a tudiz ztraty jsou jiz minimalni. Ceska legislativa myslim ze umoznuje oboji, ale uzivatel musi o tom byt informovan.

                24. Takže asi i proto jede ČEZ v minutách.
                  Takže asi i proto jede ČEZ v minutách.

                25. Tesla dokonce meri az ve stojanu, takze (pokud tahle hodnota
                  Tesla dokonce meri az ve stojanu, takze (pokud tahle hodnota slouzi pro uctovani) nepocitaji ani ztraty mezi elektronikou a stojanem – viz video „Daerik koupil SCh stojan“, je tam videt, ze ve stojanu jsou proudove senzory.

      1. Nejsem elektromobilista, tak mě prosím opravte, pokud to
        Nejsem elektromobilista, tak mě prosím opravte, pokud to počítám špatně, ale pokud je průměrná spotřeba Modelu S 21 kWh/100 km a supercharging stojí 7,02 Kč za 1 KWh, tak je to 147,42 Kč na 100 km. Jezdím s VW Passat s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, tzn. cca 190,- Kč/100 km. Nerozumím tedy, proč tu tvrdíte, že je to „super levné“. A pokud vezmu navíc v potaz pořizovací cenu Modelu S/X… ufff…pro dálkové cestování ekonomický nesmysl a pěkně drahá legrace 🙁

        1. Možná proto že tu cenu nebude platit za každý kWh ale jen
          Možná proto že tu cenu nebude platit za každý kWh ale jen na těch dálkových cestách?
          Průměr pak závisí od četnosti dálkovek ale pokud jsou to vyjímky tak neovlivní cenu tak moc a i se 100% podílem je to levnější jak jste právě vypočítal.

          Navíc… kdo si kupuje Teslu aby ušetřil ?

        2. Tesla S je o 20 cm delší a hlavně o 600 kg těžší,
          Tesla S je o 20 cm delší a hlavně o 600 kg těžší, takže na místě je spíš porovnání se stejně velkou (byť také o 300 kg těžší) Teslou 3, která má průměrnou spotřebu 16 kWh/100 km, tedy 1,1 Kč/km na SC, resp. 0,5 Kč/km doma.
          Pokud byste navíc porovnával stejně výkonná auta, tak se se spalovákem nedostanete pod 10 l/100 km.

            1. Vzhledem k tomu, ze mam sc dozivotne zdarma opravdu usetrim.
              A

              Vzhledem k tomu, ze mam sc dozivotne zdarma opravdu usetrim.
              A vzhledem k tomu, ze i pres muj vysoky najezd uskutecnim 2/3 nabijeni palubni nabijeckou, tedy doma za 2,5Kc, tak i kdybych platil za DC nabijeni tech 7Kc (jakoze cast z toho je z DC nabijecek Cezu za pausal) tak to stale pri me celkove prumerne spotrebe 28,8kWh/100km vychazi na 1.14Kc/km. Stejne velky spalovak s nejsilnejsim motorem jezdi kolem 4Kc/km.

              A ano, plati to moje firma, kterou jsem pred 19 lety zalozil se svim spolecnikem, kdyz jsme meli oba holy zadek, a do dnes ji vedeme tak, ze si muze dovolit nam obema platit Tesly, nasim zamestnancum velmi nadprumerne platy, a dale jim vsem plati auta, ktera zaciname menit take za elektromobily.
              Mate s tim nejaky problem, ze by zavist?

              A ze bych na tom, ze to plati firma neco usetril? Napriklad DPH? Jestli ma nase firma neco usetrit na tom, ze plati DPH tak pak nechapu proc kazdy mesic odvedeme na teto dani statu tucny balik.
              To stejne z dane ze zisku.

              1. Máme diskuzi ohledně nákladů, tedy zřejmé si necháte
                Máme diskuzi ohledně nákladů, tedy zřejmé si necháte TMX doživotně. Nicméně můj příspěvek byl o tom, že někteří lidé argumentují levným nabíjením při extrémní ceně auta, které platí někdo jiný, byť firma spolumajitele, nic víc nic míň, nehledejte za tím spiknutí, závist apod.

                1. Zatim jsem stale odhodlan si to auto nechat do konce jeho
                  Zatim jsem stale odhodlan si to auto nechat do konce jeho zivota, uz proto, ze zatim bohuzel pres vsechny jeho nedostatky nic lepsiho stale na trhu neni.
                  Doufam, ze se to brzy zmeni, ale Teslu si asi fakt necham dokud to pujde. To budu spise mozna v budoucnu uvazovat o vymene baterky za vetsi, pokud s nejakou vetsi pro TMX prijdou a umozni to.

                  Co se tyka te firmy. Neni mi proste jasne proc to rozlisovat. Kdybych byl osvc a auto si dal do nakladu, patrne by jste se nad tim nepozastavil. Jestlize si ho da do nakladu firma, kterou vlastnim (a je jedno jestli celou a nebo pulku s tim, ze muj spolecnik si koupi druhou Teslu za stejne penize) je to to stejne.
                  A ze jsem usetril treba to DPH proste neni pravda, protoze moje firma DPH naopak plati z kazde koruny, kterou vyinkasuje. A princip dane z pridane hodnoty neni aby stat penize rozdaval, ale vybiral, takze dokonce ani, kdyz jsme ho za ty auta zaplatili (kvuli potvrzeni pro registr vozidel) tak nam pak nic nevraceli, protoze se proste jen pristi odvod snizil o tu castku.
                  Jinymi slovy, kdyby nase firma nemusela byt platcem DPH pak bych ho sice musel zaplatit i za to auto, ale celkove by jsme na tom mnohonasobne vydelali.

                2. Neřešte to, nemá to smysl, mě bude stát auto za čtyři
                  Neřešte to, nemá to smysl, mě bude stát auto za čtyři roky provozu 700 tis, vás 4 mil. a oba budeme říkat že jsme na tom ušetřili (vydělali) 🙂

                3. No vidite, a ja si dosud zadne auto se spalovacim motorem (az
                  No vidite, a ja si dosud zadne auto se spalovacim motorem (az na jednu vyjimku) kvuli vysokemu najezdu ty 4 roky ani nechat nemohl.

                4. Lexus RX 450h těch 400 tis. km dá a stojí polovinu 🙂
                  Lexus RX 450h těch 400 tis. km dá a stojí polovinu 🙂

                5. Ale takovej zážitek z jízdy v něm mít nebudu. To mi za tu
                  Ale takovej zážitek z jízdy v něm mít nebudu. To mi za tu druhou půlku stojí. 🙂

                  PS: Koukám na toho Lexuse a je to mrňous. Tam bych se s rodinou určitě nevešel.
                  Ještě tak v té prodloužené verzi, i tam je, ale Tesla o 5cm delší a hlavně o více než 10cm širší. Přičemž cena už není poloviční a ta spotřeba (přiznaná kombinovaná) 8,1-8,4l/100km teda nijak neoslní.

                6. S tím porovnáním OSVČ a obchodní společnosti
                  S tím porovnáním OSVČ a obchodní společnosti samozřejmě nemáte pravdu. Nějak jste zkreslil skutečnost, že u OSVČ musíte po prvém odpisu ze zbytku hodnoty auta ještě zaplatit zdravotní a sociální pojištění (jako by jste měl peníze), a to vám setsakra vyskočí cena nahoru, kterou musíte celkem za auto zaplatit. Určitě to bude víc, než ten odpočet DPH při pořízení vozidla.

                7. Tak to jsem netusil.
                  Kazdopadne mi slo o to, ze povazovat

                  Tak to jsem netusil.
                  Kazdopadne mi slo o to, ze povazovat fakt, ze mi plati auto vlastni firma za nejakou vyhodu je hloupost.
                  Tu firmu mi nikdo nenadelil.

                8. Ale to „firma DPH naopak plati z kazde koruny, kterou
                  Ale to „firma DPH naopak plati z kazde koruny, kterou vyinkasuje“ bude platit i kdyz firma to auto nekoupi. Nebo ne? Nevim, ptam se.

                9. No to bude, ale fakt, ze jsme platci DPH nam to auto nijak
                  No to bude, ale fakt, ze jsme platci DPH nam to auto nijak nezlevni.

                10. Diky. Kdyz nad tim premyslim, tak ten rozdil firma/nefirma je
                  Diky. Kdyz nad tim premyslim, tak ten rozdil firma/nefirma je docela brutus. Necht mam na zacatku 10M.
                  Firma zaplati 2M dane z prijmu (neresme odpisy… ktere dan snizi) a 5M da za auto. Zbydou 3M.
                  Ovsem, kdyz si to auto za 5M bude chtit koupit Michelin fyzicka osoba, tak na strane firmy musi do mzdovych nakladu hodit nejakych 8M (hadam, takovahle cisla zadna kalkulacka, co jsem zkousel, nestravi). Ze zbylych 2M zaplati 400k dane z prijmu, zbyde 1.6M.

                  Doufam, ze tam nemam zadnou zasadni botu.

        3. Jak pise kolega pode mnou. Opet porovavas neporovnatelne.
          Jak pise kolega pode mnou. Opet porovavas neporovnatelne. Passat je mensi a jeho vykon je na urovni mountfield sekacky v porovnani s Skem. A i tak to Sko pak jezdi za 4.6l/100km zatimco tvuj pomaly cmoud za 6.4l/100km diesl a 8.9l benzin (sprintmonitor). Takze, opet, mensi, pomalejsi diesel kram co jezdi o 40% draz…. Me se tedy zdaji SCH stale super levne. Proste kluci mate smulu, muzete se stavet na hlavu ale supersport velikost Ska se spotrebou 4.6l/100km nemate sanci porazit, ani Citigo za 4 litry nejezdi 😀

    1. Nabíjanie na Suprechargeri je určené na cestovanie. To, že
      Nabíjanie na Suprechargeri je určené na cestovanie. To, že si to väčšina kolenovrtov a chytrákov vysvetlila, tak že sa budú chodiť nabíjať na SC, aby sa nemuseli nabíjať doma je fakt. Asi nechápeš ani ty, že elektromobilita má tú výhodu, že nemusím chodiť „tankovať“ na pumpu ako všetci závisláci postihnutí ropou.
      Ja si vpohodičke nabijem doma zo svojej FVE alebo ak slabo svieti, tak na nočný prúd :))
      Premnazamna nech to Tesla zdraží aj o 200%, aspon ubudne príživníkov a vychcálkov. A tí, čo budú chcieť nabiť, tak nebudú čakať, kým sa im (v budúcnosti) uvolní miesto, kde nabíjal kolenovrt.
      Ja mám tiež nabíjanie zdarma a SC mám 40km od domu a aj tak nabíjam viac ako 90% doma. Preto som si kúpil EV s velkou baterkou, aby som „neplakal“ ako tu niektorí úbožiačkovia, ktorí majú obrovskú traumu z toho, že Tesla zdražila o pár %%%%
      Je mi vás ľúto.

      1. Další hnup chytrej jako rádio 😀 Kolenovrt si nabíjí doma
        Další hnup chytrej jako rádio 😀 Kolenovrt si nabíjí doma ze své FVE a udílí tady rady jak je skvělé nabíjet doma. To by mě zajímalo jak budeš nabíjet EV v sedmém patře paneláku ty chytráku. Jedině, že by ještě Tesla dávala do výbavy domek se zahradou a FVE ne? 😀

  1. Elon má v zásadě dvě možnosti:
    1) Osvojit si styl

    Elon má v zásadě dvě možnosti:
    1) Osvojit si styl uvažování, kdy jeho prioritou bude hledět na těch 7% zaměstnanců a koumat co je pro ně nejlepší (možná by mohl najmout i 20 řezníků jako borci na Vlkohradu a v kantýně rozdávat vlastní Tesla párky)
    2) Myslet na to, co je nejlepší a nejefektivnější pro Teslu, zvyšovat výrobu a dosahovat zisk, který umožní automobilce i zbylým 93% mančaftu přežít ve zdraví nasledující léta..:-)))
    Myslím, že není potřeba to dál rozvádět …

  2. Když GM v listopadu taky propustilo 7 % lidí tedy 14 000 a
    Když GM v listopadu taky propustilo 7 % lidí tedy 14 000 a pozavíralo 5 továren tak jim akcie stouply protože to bylo hodnoceno jako správné strategické rozhodnutí a když teď strategicky kvůli ziskovosti a budoucí rentabilitě propustí Tesla 7 % zaměstnaců a staví další továrnu, tak je konec světa a akcie sleťej dolů na prdel. Hahaha :)))))

  3. Trh ještě ukáže, nakolik půjdou předražené tratary na
    Trh ještě ukáže, nakolik půjdou předražené tratary na odbyt, až se pořádně proflákne jejich omezená použitelnost.
    Iluze naivků o drandění do Krkonoš s přetěžkou obludou vyhasnou, až uvidí, že tam někde u horský chaty dobíjet nebude. Následně zacáluje taxík a plaťák zpátky do Kavárnova, přehodnotí a zakoupí jiný trakař…

      1. Trh ukáže, kdo je realista a kdo neználek.
        Co chvíli

        Trh ukáže, kdo je realista a kdo neználek.
        Co chvíli vidím někde stát zdechlý elektromobil, jehož naivní uživatel nechápe, jak funguje akumulátor. Naposled v úterý ráno na jižní spojce, čekala tam nějaká mladší pipina na odtah s elektrickým Fiatem 500.

          1. Jo, nabíjí. Občas zapomenou a pak čučí. Taky znám
            Jo, nabíjí. Občas zapomenou a pak čučí. Taky znám troubu, který zde velmi živě diskutuje a který nechápe, jaká záhadná bednička ten akumulátor je. Diví se, že hraje roli teplota, neví, co je převýšení, rekuperaci chápe jako nadpřirozený zázrak. Má přetěžký trakař, zvaný TESLA X, takže prachů dost. Visel již několikrát.

                1. Tak chceš ten důkaz blbečku? Nemám na tebe celej den,
                  Tak chceš ten důkaz blbečku? Nemám na tebe celej den, jeste sem si nevzal prášky! Blbečci ste všichni. Jen já sem teplý realista! Všude potkávám stojící EV, dneska mi jeden stál ve vaně!

                2. Chechto.
                  Kdyby si byl můj pacient, tak nosíš pemanentně

                  Chechto.
                  Kdyby si byl můj pacient, tak nosíš pemanentně kazajku i s roubíkem, ty schizofreniku!

          2. A pokud nesledují palivoměr spalováku dopadnou stejně. To
            A pokud nesledují palivoměr spalováku dopadnou stejně. To není o autě. To je o lidské blbosti. Ale to si pán výše jistě také je vědom. Jen nenávidí elektromobiltu. Je mi ho líto. Musí se mu s námi chytrými špatně žít.

        1. Stovka se sešla v Letňanech na E-salonu. Nabíjecí stanici
          Stovka se sešla v Letňanech na E-salonu. Nabíjecí stanici tam v okuhu 500m najdeš jednu a světě div se, nikdo tam nezůstal. Realista by taky mohl vědět, že z hor tj.z kopce dolů umí jezdit každý elektromobil i téměř s prázdnou baterií. S prázdnou baterií jsem dojel z Klínovce až do Karlových Varů 40km. Rekuperace se tomu realisto říká. 🙂
          Moc bych za to nedal, že tam na horách spíš zůstane někdo se zamrzlou naftou.

    1. Aneb proste to nakonec k nejake (pro provozovatele udrzitelne)
      Aneb proste to nakonec k nejake (pro provozovatele udrzitelne) cene doiteruje (nejen u Tesly).
      A ta realna cena z principu nebude ani ta, kterou mam doma ani marketingove akce typu „neomezene zadarmo“ (Tesla v minulosti) ani „neomezene za 600“ (CEZ)…

      1. Zřejmě se to srovná všechno nastejno. Je možné, že
        Zřejmě se to srovná všechno nastejno. Je možné, že jízda EV bude čistě na kilometr dražší než na benzín nebo naftu… Vlastně už tomu tak je – viz. ceny některých DC nabíječek včetně SC.
        Stále ale zůstává možnost nabíjení EV doma a hlavně z FVE.

        1. Poskytovatelé nabíjení pomalého zjevně počítají podle
          Poskytovatelé nabíjení pomalého zjevně počítají podle největších palubních nabíječek 22 kW. Pak je to v pohodě, protože třeba v Bílovci na stojanu je 30,- Kč za 30 minut a 60,- za 60 minut. 2 možnosti. Mennekes. Placení normální platební kartou. Zatímco silnější Smart ED, Renault Zoe a většina Tesel (s Dual Charger 2×11 kW) si tam trojfázově za půl hodiny vezme 11, za hodinu 22 kWh, takže cena 2,72 Kč/1 kWh, trojčata mají maximum 3,6 kW, takže za hodinu nabíjení 3,6 kWh a 16,70 Kč/1 kWh. Ovšem je pravda, že trojčatům se tam neoplatí stát, těm stačí obyčejná zásuvka kdekoli v okolí. Zbytečně ten trojfázový Mennekes blokují. Mrzí mne ty jedno a dvoufázové zmršeniny palubních nabíječek u „moderních“ elektromobilů, tam by měla být trojfáze alespoň 11 kW standard. 22 kW za příplatek u kapacitně větších baterek nad 30 kWh. Aby se hodina nabíjení při parkování rovnala zhruba těm 80% u rychlonabíječek.

          1. Naprosto souhlasím. Již dlouhodobě uvažuji o instalaci
            Naprosto souhlasím. Již dlouhodobě uvažuji o instalaci palubní nabíječky 22 kW třeba do staršího Leafa a nebo e-NV200 nebo … Ta nabíječka stojí něco přes 100k Kč (cca 5000 $). Život dostane nové rozměry … Celkově to bude stát ještě více, ale ten výsledek!

              1. Také jsem o ní uvažoval. Přece jen Leafa to nabije za
                Také jsem o ní uvažoval. Přece jen Leafa to nabije za hodinu, to je pohodově akceptovatelná doba. Jen je škoda, že je to krabice venku, která se musí hlídat a taky předpokládám, že do ní nesmí napršet.

                No, kdyby náhodou nějaká taková věc někomu překážela a byla strašně levná, pište ok1zjv@@gmail.com a třeba uděláme obchod. 🙂

                1. V mailu. Predpokladam ze staci jeden @ a nemusi tam byt dva
                  V mailu. Predpokladam ze staci jeden @ a nemusi tam byt dva

                1. Asi ne. Je to chademo vystup vhodne pro Nissany.
                  Asi ne. Je to chademo vystup vhodne pro Nissany.

                2. A nezabere to nahodou pul kufru? Jen jsem zvedavy, je mi
                  A nezabere to nahodou pul kufru? Jen jsem zvedavy, je mi jasne, ze pro tve pouziti no nevadi.

                3. No zalezi na aute. Nepocital jsem pro NV 200 kolik mi zabere.
                  No zalezi na aute. Nepocital jsem pro NV 200 kolik mi zabere. Ma objem cca 5 kubiku tak to pujdu spocitat. Do Leafa se vejde v pohode. Zalezi taky na tom zda dotycny jezdi v 5ti lidech a ma plny kufr. Pak se asi nevejde. Zda se mi to jako akademicka diskuse.

                4. Dala by se rozhodit z vetsi case na jednotlive komponenty a
                  Dala by se rozhodit z vetsi case na jednotlive komponenty a pak by zabrala podstatne mene. Pokud by byla natvrdo tak privod chademo nedavat venkem ale pripojit do konektoru primo. Tim by zbyl chademo konektor + kus kabelu na prodej. To neni zanedbatelna polozka.

                5. Jasne, ze je to (pro me) akademicka diskuze, proto jsem psal
                  Jasne, ze je to (pro me) akademicka diskuze, proto jsem psal „jen jsem zvedavy“. Tak nejak jsem doufal v existenci fotky (typu nabijecka lezici v kufru leafa/iona). Ale fakt to kvuli me jit fotit nemusis 😉

                6. Tak je to v case jako velky pocitac. Ale uvnitr je plno tak
                  Tak je to v case jako velky pocitac. Ale uvnitr je plno tak tretina obsahu. Je tam vykonova cast a elektronika a obrazovka + jistic 3x25A. Da se to rozhodit a objemove to snizit cca na jednu tretinu. Pak uz to moc mista nezabere. Je to predimenzovane ani se to nehreje.

                7. Takze uvnitr krabice 43 x 43 x 9cm to se vejde i do
                  Takze uvnitr krabice 43 x 43 x 9cm to se vejde i do Leafa.
                  Obrazovka na ovladani se da prodlouzit kabely k pristrojovce a pak nejaka sbernice na privod 3 x 400V a jistic 3 x 25A a vyvod na charemo kabel.

      1. 1.3. Musi splatit 920M$ coz je tretina cashe ktery maji k
        1.3. Musi splatit 920M$ coz je tretina cashe ktery maji k dispozici. Mohli ho splacet akciemi pokud by je udrzeli nad 359$ za kus. Ted jsou na 302$ a neverim ze to o tolik za mesic zvednou. Nechapu proc s propoustenim nepockali cca na pulku brezna. Naklady na lidi za dva mesice urcite budou mensi nez ztrata 40$ na akcii a obsluha toho dluhu. Prijde mi, ze maji trable 🙁

                1. Tak právě teď Tesla oznámila datum zveřejnění
                  Tak právě teď Tesla oznámila datum zveřejnění finančních výsledků za 4Q a celý rok 30. ledna (2 týdny dříve, než se čekalo). Náhoda? 🙂

                2. Asi jak jsi to opravil, tak to Musk potvrdil.
                  :))
                  Třeba taky

                  Asi jak jsi to opravil, tak to Musk potvrdil.
                  :))

                  Třeba taky čte diskusi na Hybridu.
                  :)))

      1. Hovnajs.
        Nejefektivnější automobilky jsou z Japonska, kde

        Hovnajs.
        Nejefektivnější automobilky jsou z Japonska, kde funguje kultura celoživotního zaměstnávaní v jedné firmě.

        Americké automobilky jsou prostě líné přeškolovat dělníky, ovšem částečně je to i spotřebitelskou a masmediální kulturou v USA a zastaralým kapitalistickým pohledem (Huxley), že dělnickou práci vydrží dělat jen blbci, a velká část místní populace kvůli tomu musí být neustále ohlupována.

        1. A jestli budou chtít uvést i 30.000 vezri tak budou muset
          A jestli budou chtít uvést i 30.000 vezri tak budou muset začít zaměstnávat i děti na minimálně 72 hodinové týdenní šichty.
          Potom už zbývají jen otroci, ale ty by musel začít dodávat stát zdarma, protože Tesle by se jejich náročné chytání v Africe nemohlo prvních minimálně 5 let vyplácet.

      1. Propustěj dělňase, naberou elektrikáře, chemiky,
        Propustěj dělňase, naberou elektrikáře, chemiky, metalurgy, programátory, vývojáře elektroniky, senzorů, umělé inteligence, datových center, bezdrátové komunikace, autopilotů a já nevim čeho všeho ještě. Potřeby se mění a tak vznikají nová místa. Už dávno jsem tu psal, že měli učně ve se svým učnáku učit stavět a opravovat elektromobily a ne montovat vymírající spalováky.
        Už na vejšce jsem se smál když nás nutili programovat v cobolu na děrnejch štítcích na sálovejch počítačích, zatímco moje domácí zaprášené ZX spectrum už byl dávno zastaralý stroj a ve světě končili minipočítače s terminálama a nastupovala PC od IBM a jeho klonů. Přípravou budoucích kádrů na historické technice výukou odumírajících technologií a postupů jdeme vstříc nové zářivé budoucnosti :)))

          1. To víš že jo ty trole vpatlanej, bež si olizovat svůj
            To víš že jo ty trole vpatlanej, bež si olizovat svůj výuční list myče nádobí co sis namaloval protože tě nepustili ani do školky, aby si svou duševní paralýzou neděsil ostatní děti. 😀

            Na tady máš složitou hračku. Možná to zvádneš už za 20 let pilnýho tréninku ;-D
            https://www.feedo.cz/goki-drevena-vkladacka-ii-tvary/?utm_campaign=4103753&utm_medium=affiliate&utm_source=CJ&utm_term=F056560&utm_content=12984087&cjevent=78c52a6e1bd211e98031007b0a18050f#799633146

  4. NORMÁLKA redukce zaměstnanců kerý v začátku TM3 pomohly
    NORMÁLKA redukce zaměstnanců kerý v začátku TM3 pomohly rozjet výrobu no a ted je nahrazují konečně nejen ti čínští roboti KUKA a zaměstnanci nesou už počeba a dostanou trvalý volno 🙂

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

    žádný socík jako fčezký díře, trvale k udržitelnosti zisku soudluzi 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    1. Odhadovaných 800 tisíc amerických státních úředníků v
      Odhadovaných 800 tisíc amerických státních úředníků v pátek poprvé po vypuknutí rozpočtové krize nedostalo pravidelnou výplatu. Dvě miliardy dolarů, připravených na mzdových fondech státních organizací, nenašlo své adresáty a na Twitteru se začaly objevovat fotografie výplatnic s jasně vyznačenou nulou.
      Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/800-tisic-americanu-bez-vyplaty-statni-zamestnanci-se-ocitli-bez-penez-kvuli-trumpove-zdi.A190111_203343_ln_zahranici_form

      A u nás si tohle nikdo nedovede ani představit.

      1. no myslím že u nás veřejný mínění kamuflují média
        no myslím že u nás veřejný mínění kamuflují média obzvlást debilní komerční televize. S tema rádobyhvězdama zapulter si myslí že ho definují i když to tak není. A tudíž skutečně si to u nás každý inteligent dovede představit, to jen televizí paky vytrubují socík že ne 😉

Napsat komentář