Tesla Model S: podrobnosti o výrobě a superdobíječce

Jan Horčík - 28 Červen 2012

Automobilka Tesla Motors pustila do světa svůj elektromobil Model S. První recenze jsou více než nadšené. A my pro vás máme další podrobnosti týkající se monstrózní rychlodobíječky, kterou Tesla nazývá “superdobíječka”. Plus další informace o výrobě Tesla Model S.auto elektromobil Tesla Model S Tesla Motors výroba prodej nabíjení

Elektrický sedan Model S se konečně rozjel k prvním zákazníkům
foto: Tesla Motors

Magazín Autobloggreen skrze časopis Automotive News zjistil, že J.B. Straubel se rozpovídal o tzv. “superdobíječkách”. Tedy rychlodobíjecích stanicích pro elektromobily Tesla. Tohle 90kW 440V monstrum dokáže 85kW verzi Modelu S dobít během jedné hodiny.

Pro srovnání, dnešní běžné rychlodobíječky naplní elektromobil Mitsubishi i MiEV s dojezdem asi 130 km během přibližně 40 minut (vyzkoušeno v praxi v Praze na rychlodobíjecí stanici PRE).

Podle Straubela budou superdobíječky (“superchargers”) k dispozici do jednoho roku. Zároveň je tu několik zajímavých informcí týkající se výroby auta. Tesla Motors dnes vyrábí jeden Model S denně. Na konci roku už to může být až 80 kusů.

To znamená, že během jednoho roku dokáže vyrobit až 8000 kusů na jedné směně. Během 1. čtvrtletí 2012 měla Tesla už 9800 rezervací na Model S. To znamená, že když si dnes auto zarezervujete, dostanete jej až v květnu 2013. Nicméně je možné, že Tesla výrobu urychlí – např. spuštěním další směny.

V současné době je po celkem 12 Tesla Stores (obchodů Tesla). Do konce roku 2012 jich bude celkem 22. Tesla očekávala, že obchody projde asi 1000 lidí měsíčně. Číslo se ale vyšplhalo až na 4000. Jak je vidět, dobrý retail funguje – ví to moc dobře Apple, teď už i Tesla Motors a zkouší to dokonce i BMW.

A co říkají na elektromobil Tesla Model S první zákazníci? Podívejte se na videa křenících se řidičů!

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nelze než souhlasit...jeden známej je tak posedlej elektrovozy že mě až smazal ze skype když jsem mu řekl, že v dnešní době si elektro auto koupí pouze "ekobursík" ale pro normální rodinu je to zatím vzdálená budoucnost, asi jsou ty EV nějaký nový druh moru který napadá mozkové buňky a lidi jsou pak agresivní na lidi opačného pohlaví (rozuměj vyznavače konvenčních pohonů)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jestli chcete vidět co tady u nás jezdí na elektřinu přijeďtě příští sobotu do Prčic. My ukazujeme jak to jde. ..elektromobily-os.cz

a k dotazu proč Tesla jezdí na malé články: vyšlo to prostě jednoduše v exelové tabulce,kam se zadala cena, hmotnost a rozměry.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete mi prosím někdo srozumitelně vysvětlit v čem je 6800 Li-on článků do noteboku lepší než velké články.
Hlídat každý článek sólo, balancovat, opravovat...
Jediné co mě napadá je, že články už jsou delší dobu na trhu a jsou vyzkoušené.

Díky.

Obrázek uživatele Jolinar

Nevim, ale predpokladam, ze hlavni vyhoda je v cene diky velkemu objemu vyroby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je lež! Nejdražší byl vývoj a investice do výroby managementu baterií. Samotné články jsou celkem levné.

Obrázek uživatele Jolinar

Vubec nechapu jak muzete zacit svuj prispevek frazi: "To je lez!", kdyz ja zacal slovy "Nevim, ale predpokladam"...
Kdyz reknu ze nevim, znamena to, ze si to pouze myslim a ne ze to tvrdim.

A ted si jeste MYSLIM, ze BMS je sice narocne vyvinout, ale uz to neni narocne na vyrobu, tak jako samotne baterie. Duvodem je to ze baterie o kapacite 85kWh jsem videl za $30.000 + $3500 BMS. Bohuzel nevim o jaky typ baterii a BMS slo a ted se mi nedari najit odkaz na zdroj :-(
Samozrejme bych ocenil jakykoli zdroj, ktery by potvrdil Vasi verzi a mohl bych si tak lepe utridit myslenky a domenky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen detail, ke krmení té nabíječky je potřeba 200A. Kdo má tak silné dráty, kdo si připlatí za tyto jističe?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já tomu rozumím tak, že je řeč o veřejných dobíjecích stanicích, nikoliv o něčem co si budou lidi pořizovat do garáže. Už jenom proto, že by to nedávalo smysl. Ve vlastní garáži prostě budete stejně dobíjet jen přes noc protože přes den budete mimo domov. A tam právě budou tyto rychlodobíječky, když vám dojde šťáva uprostřed dlouhé cesty daleko od domova.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navštěvuju spoustu diskuzních fór, zaměřených na různá témata, ale skoro nikde nejsou lidé na sebe tak zlí, jako tady na Hybridu. Co to s váma je lidi?

Obrázek uživatele Jolinar

To je dano tim, ze mnoho lidi se boji neznama (platilo to vzdy a vzdy taky bude platit) a elektricke auta jsou pro ne proste krok do neznama.
A ono staci jeden ci dva anonymove, ketri vasnive odsuzuji neco, co nikdy nezkusili a nici tak celou diskuzi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle Straubela budou superdobíječky (“superchargers”) k dispozici do jednoho roku.

To si snad dělají srandu. Ta firma je parodií na profesionalitu. Už chápu proč přežila do dnešní doby jen díky dotacím vybraným z daní i na fosilní paliva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A vy jste prosím profesionál z jakého oboru smím-li se zeptat. Ok každý můžeme mít svůj názor. Lidi co žerou elektromobilitu bude klidně věřit teoriím o velkém spiknutí proti elektromobilitě a konzervativci co věří osvědčeným spalovákům budou elektromobilisty a všechny co se kdy pustí do tohoto byznysu považovat za naivní snílky. Tak už to prostě je, vždy je nějáká strana a protistrana. Nicméně říkat o někom kdo to skutečně byť s velkými potížemi rozjel že to trapný amatér a sám (ačkoliv fakt nemůžu vědět kdo jste) by to patrně ani nevymyslel je myslím vrchol malosti a skutečné trapnosti. Takhle se u nás na internetových forech prezentuje opravdu hodně lidí. Někdy mám pocit že si snad léčí nějaké svoje komplexy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OMG, nechte si psychologii a začněte diskutovat k věci. O snílkách jsem nikde nepsal, tak mi nepodsouvejte vaše domněnky. Napsal jsem svůj názor, který je v tomto případě nenapadnutelný, protože začít prodávat produkt a až za rok k němu dát doplňující produkt díky kterému dokážu na 100% využít původní produkt...to chce velkou dávku drzosti a amatérismu. Přiznejte si to - kdykoliv se objeví jakákoliv chyba u Tesla Motors, tak přijde blb s výmluvou jak na to mají právo, protože jsou mladí a nezkušení a stejně nakonec vyjde Tesla jako nejlepší společnost na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si zrovna nemyslím, mě taky na Tesla vadí např. to, že zatím prý vyrábí kus denně. To vzhledem k tomu, že mají k dispozici takovou fabryku je dost málo, ale nechci soudit předem. Pak taky chápu, že většina toho co se zatím o Tesle objevilo je velké PR prostě markteting jak sviňa. Inspirace Applem v tomto ohledu zjevná, stačí se podívat na ty reklamy atd. Ale zase si nemyslím navzdory všem těm přešlapům a zpožděním, že jsou to úplní amatéři, protože už jen budovat takovou firmu není jen tak. A upřímně řečeno většina z nás tady v tom foru by na to ani neměla, ani kdyby měli těch dotací na to neurekom. Takže uznávám, že jsem se v předchozím příspěvku docela naštval. Nepotřebuji Teslu glorifikovat, ostatně na hodnocení tohoto podniku je ještě docela dost brzo, avšak podobné příspěvky v diskuzích mě prostě vytáčejí. Toť vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě dodatek. Už jenom to, že z monotovny (spíše spolku nadšenců) kteří defacto do hotových karoserií lotosu akurát dělali elektropohon s baterie se pomalu stává firma co si doslova od základu vyvinula a vyrobila zcela vlastní auto čistě na elektřinu a to ještě takových parametrů a ještě s tím rozjíždí seriovou výrobu. To mi prostě nepříjde málo. Jasně není to žádná revoluce na poli elektroaut a taky se klidně může stát, že za rok nedejbože zkrachuje, protože nebude zájem, špatný busines plan atd. Ale proč proboha už teď říkat jak jsou neschopní a nanic? Když začínala železnice v 19. století taky bylo spoustu předsudků, třeba o tom, že nemůže jezdit okolo stovky nebo to lidi vysaje, či to bude hromadně zapalovat domy a kdesi cosi. Když začínali na počátku 20. století auta, tak se taky povídalo lecos o tom, že kůň či vlak je lepší a, že by si jednou bude mít něco takového doma v garáži téměř každý na to nikdo ani nepomyslel. Já prostě nechápu proč se lidé většinou tak brání novým věcem a mnozí mají dokonce potřebu je ještě shazovat. To se v tomto případě netýká jen Tesly, ale třeba elektromobility obecně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No prave ze Tesla udelala svym zpusobem prulom v elektromobilite....tim ze jako prvni je napadlo vzit clanky Li-on do noteboku a 6800 techto clanku pouzit jako baterii pro napajeni elektromotoru auta a tuto myslenku dovect do maloseriove vyroby.Kdyz si zjistite kdo od zacatku za Tesla Motors stal,zjistite ze je to Elon Musk a ten si myslim ze nedela nic nahodne a nepromyslene,kdyz ted uz vlastne poslal raketu do vesmiru.

To, co se strhlo v předchozím příspěvku od ropáků zřejmě bylo očekáváno. Ale i tak nemůžu pochopit, proč jsou lidé tak zaslepení.

Vzdávám hold těm, kteří se snažili vysvětlit v diskuzi, proč je Tesla Model S tak revoluční.

Už se těším, až takových bude více!

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě, člověk s jiným názorem je hned zaslepený ropák. Na ropu jezdí většina lidí a Tesla Model S s tím nic neudělá, tak se nezlob, že jsme ti pošpinili tvoji modlu. Díky ropě máš co žrát a na čem psát příspěvky, tak prosím odhoď svoji iracionální fóbii.

PS: CNG mám raději než ropu, ale i tak nevidím na Modelu S nic revolučního a dal bych přednost i té „zlé" ropě.

Iracionální fóbie je myslím naprosto přesná diagnóza. Ale je to fóbie z elektormobilů. Normální člověk, který je skutečně přesvědčený o tom, že elektorombilita je něco okrajového a zcela nezajímavého přece nebude chodit na takto zaměřená fóra a hystericky to tam na všechny strany vykřikovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ako to, že skoro všetko jazdí na ropu súvisí s revolučnosťou Tesly model S? Áno, je to pravda, ale autá ako Tesla S sú tu preto, aby sa s tým niečo robilo. Zatiaľ ste nepodali žiaden argument proti tvrdeniu, že Tesla S je revolučné auto. Prosím, normálne argumenty a nie lacné kecy ako "běžné české rodině stačí Superb v motorizaci TSI". Proste povedzte, prečo nie je Tesla S konkurencieschopná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

agresívny tón žiadne argumenty...pane ale vy ste úplne typický príklad fanatika :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Narozdíl od tebe uvedl těch argumentů několik. Ty ani jeden.

Obrázek uživatele Jolinar

Me spis udivuje proc se tak vasnive lidi navazi do elektromobilu na webu, ktery je zamereny na nove technologie v oboru dopravy. To je jako navazet se do noveho opalovaciho kremu na strankach o kosmetice... proste kdyz me to nezajima, tak na ty stranky vubec nechodim... A navic proc odsuzuji nejaky produkt, ktery ani nevyzkouseli, je mi tez zahadou...

PS: vsechny odpurce tady zadam o nejaky link na YouTube (Vimeo, ci jiny video server), na kterem nekdo, kdo uz jel v Modelu S, ho odsuzuje stejne vasnive. Rad bych se podival na nejake argumenty a nasledne posoudil, zda-li se mne tyto argumenty tykaji jakozto spotrebitele.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil