Tesla mění vývojáře čipů pro Autopilot

Jan Horčík - 28 Červenec 2016

Tesla se rozchází s izraelskou společností Mobileye, která pro ni až dosud zajišťovala vývoj čipů pro Tesla Autopilot. Obě strany popírají, že by šlo o přímou reakci na nedávnou první fatální nehodu.auto elektromobil Tesla Model S Autopilot Mobileye čip

Technologii Autopilot dnes využívají elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X, brzy také - nejspíš v pokročilejší verzi - i Tesla Model 3
foto: Tesla

V pravidelném konferenčním hovoru aktuálně zástupci společnosti Mobileye potvrdili, že ukončí partnerství s Tesla Motors. Automobilka Tesla sice vyvíjela technologii Autopilot interně, ale využívala přitom počítačové čipy Mobileye EyeQ3, které zpracovávají informace ze senzorů vozu.

Vztah obou společností se poslední dobou značně komplikoval a zdá se, že Elon Musk nebyl s možnostmi izraelských čipů zcela spokojený. Ostatně, i to je důvod, proč začala Tesla najímat přední odborníky na vývoj mikroprocesorů z AMD (např. legendu Jima Kellera).

Elon Musk nicméně nedávno na svém twitteru řekl, že chce poděkovat firmám i Mobileye za jejich pomoc při zlepšování technologie Autopilot. "Prosím směřujte veškerou kritiku na Teslu," napsal doslova. A kromě toho dodal, že s Bosch pracují na zlepšení radarového senzoru prostřednictvím softwarového updatu.

Zástupci Mobileye potvrdili, že ještě budou dodávat do Tesly své čipy EyeQ3, ale nové čipy EyeQ4 a EyeQ5, které budou třeba pro pokročilejší autonomní funkce, už Tesla nechce.

Celou situaci ještě následně okomentoval Musk s tím, že hlavním problémem je šíře záběru Mobileye. Firma totiž dodává své čipy do stovek modelů aut, včetně starších vozů. Musí s sebou tedy táhnou velkou zátěž z minulosti.

"Tesla je laserově zaměřena na na dosažení plně robotického řízení na jedné integrované platformě s řádově vyšší bezpečností než běžné manuálně řízené auto," dodal Elon Musk, šéf Tesla.

Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud by to nekoho zajimalo, prednaska (v anglictine) CEO Mobileye na konferenci o pocitacovem videni. Ukazky vypadaji dost impozantne. Jen mi trochu prijde, ze taktne opomiji spatne podminky (mlha, slejvak, snezeni) a je trochu kamera-centric (predni kamera staci na vsechno). Ale co jineho muze ze sve pozice rict, ze? :)
https://www.youtube.com/watch?v=n8T7A3wqH3Q

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle interních informací Mobileye nebyl spokojený s marketingem Tesly (název "Autopilot" je značně zavádějící) a nechtěl být spojován s následky...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemyslím že by byl zavádějící, to spíše lidské poědomí o tom co autopilot skutečně dělá je dost zastřené. Za to ale Tesla ani nikdo jiný jaksi nemůže.

Obrázek uživatele ozana

ano, v letadlech autopilot taky sám, bez spolupráce s věží, neumí ani přistát, ani vzlétnout a ani se automaticky vyhnout bouřce.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Letadla umí sama přistát, ale nevyužívaj na to pouze své senzory, ale i naváděcí radiomajáky apod vnější pomůcky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Já měl za to, že Mobileye je hlavně o softwaru a čipy jsou jen nutná součást systému.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

jeste nekolikrat ji vymeni nez pochopi, ze plne autonomni rizeni je a dlouho bude jenom dalsi z elonovych snu, ktere soucasne technologie proste nejsou schopne zvladnout. ano. jednoho dne budou urcite auta jezdici na baterky v noci dobijene prebytkovym proudem vozit posadku bez ridicaku. ale ta doba je hodne daleko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)

zajimave bude sledovat to, kam sahnou pro nahradu

Obrázek uživatele Jan Horčík

Právě že to vypadá, že si chtějí čipy vyvíjet interně.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

jj ale to je otazka nekolika let, do te doby musi neco mit i pro model 3, Jim urcite musel lidem z Tesly zdelit ze prumer vyvoje cipu je okolo 5-7 let, nepocitaje celej ekosystem daneho hardware, a ikdyby si licencovali nejakou erchitekturu tak to zas as tak moc nezkrati, ocekavam spise ze projekt jen presunou k jine firme kde si budou moci diktovat vice parametru presne tak jak to nadiktuje Jim, a ze to bude firma sidlici nekde v blizkosti aby spoluprace mohla bejt co nejuzsi a s rychlima odezvama

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsadím se, že Musk zkrátí vývojový cyklus čipu na třetinu času.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hlavně by bylo fajn kdyby nahradili systém kamerových senzorů, které lze snadno oslepit pořádným lidarem, nehoda o které se psalo by se s lidarem nemohla stát

Obrázek uživatele PaRi

Lidi taky nemají lidar a jezdí...

...a bouraji

a umíraj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Ale taky jezdí nalitý a honí si ego. Bouračka z oslnění není tak často.

Ale taky jezdí nalitý a honí si ego. Bouračka z oslnění není tak často.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter