Tesla mění vývojáře čipů pro Autopilot

Jan Horčík - 28 Červenec 2016

Tesla se rozchází s izraelskou společností Mobileye, která pro ni až dosud zajišťovala vývoj čipů pro Tesla Autopilot. Obě strany popírají, že by šlo o přímou reakci na nedávnou první fatální nehodu.auto elektromobil Tesla Model S Autopilot Mobileye čip

Technologii Autopilot dnes využívají elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X, brzy také - nejspíš v pokročilejší verzi - i Tesla Model 3
foto: Tesla

V pravidelném konferenčním hovoru aktuálně zástupci společnosti Mobileye potvrdili, že ukončí partnerství s Tesla Motors. Automobilka Tesla sice vyvíjela technologii Autopilot interně, ale využívala přitom počítačové čipy Mobileye EyeQ3, které zpracovávají informace ze senzorů vozu.

Vztah obou společností se poslední dobou značně komplikoval a zdá se, že Elon Musk nebyl s možnostmi izraelských čipů zcela spokojený. Ostatně, i to je důvod, proč začala Tesla najímat přední odborníky na vývoj mikroprocesorů z AMD (např. legendu Jima Kellera).

Elon Musk nicméně nedávno na svém twitteru řekl, že chce poděkovat firmám i Mobileye za jejich pomoc při zlepšování technologie Autopilot. "Prosím směřujte veškerou kritiku na Teslu," napsal doslova. A kromě toho dodal, že s Bosch pracují na zlepšení radarového senzoru prostřednictvím softwarového updatu.

Zástupci Mobileye potvrdili, že ještě budou dodávat do Tesly své čipy EyeQ3, ale nové čipy EyeQ4 a EyeQ5, které budou třeba pro pokročilejší autonomní funkce, už Tesla nechce.

Celou situaci ještě následně okomentoval Musk s tím, že hlavním problémem je šíře záběru Mobileye. Firma totiž dodává své čipy do stovek modelů aut, včetně starších vozů. Musí s sebou tedy táhnou velkou zátěž z minulosti.

"Tesla je laserově zaměřena na na dosažení plně robotického řízení na jedné integrované platformě s řádově vyšší bezpečností než běžné manuálně řízené auto," dodal Elon Musk, šéf Tesla.

Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud by to nekoho zajimalo, prednaska (v anglictine) CEO Mobileye na konferenci o pocitacovem videni. Ukazky vypadaji dost impozantne. Jen mi trochu prijde, ze taktne opomiji spatne podminky (mlha, slejvak, snezeni) a je trochu kamera-centric (predni kamera staci na vsechno). Ale co jineho muze ze sve pozice rict, ze? :)
https://www.youtube.com/watch?v=n8T7A3wqH3Q

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle interních informací Mobileye nebyl spokojený s marketingem Tesly (název "Autopilot" je značně zavádějící) a nechtěl být spojován s následky...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemyslím že by byl zavádějící, to spíše lidské poědomí o tom co autopilot skutečně dělá je dost zastřené. Za to ale Tesla ani nikdo jiný jaksi nemůže.

Obrázek uživatele ozana

ano, v letadlech autopilot taky sám, bez spolupráce s věží, neumí ani přistát, ani vzlétnout a ani se automaticky vyhnout bouřce.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Kuk

Letadla umí sama přistát, ale nevyužívaj na to pouze své senzory, ale i naváděcí radiomajáky apod vnější pomůcky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Já měl za to, že Mobileye je hlavně o softwaru a čipy jsou jen nutná součást systému.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

jeste nekolikrat ji vymeni nez pochopi, ze plne autonomni rizeni je a dlouho bude jenom dalsi z elonovych snu, ktere soucasne technologie proste nejsou schopne zvladnout. ano. jednoho dne budou urcite auta jezdici na baterky v noci dobijene prebytkovym proudem vozit posadku bez ridicaku. ale ta doba je hodne daleko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)

zajimave bude sledovat to, kam sahnou pro nahradu

Obrázek uživatele Jan Horčík

Právě že to vypadá, že si chtějí čipy vyvíjet interně.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

jj ale to je otazka nekolika let, do te doby musi neco mit i pro model 3, Jim urcite musel lidem z Tesly zdelit ze prumer vyvoje cipu je okolo 5-7 let, nepocitaje celej ekosystem daneho hardware, a ikdyby si licencovali nejakou erchitekturu tak to zas as tak moc nezkrati, ocekavam spise ze projekt jen presunou k jine firme kde si budou moci diktovat vice parametru presne tak jak to nadiktuje Jim, a ze to bude firma sidlici nekde v blizkosti aby spoluprace mohla bejt co nejuzsi a s rychlima odezvama

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsadím se, že Musk zkrátí vývojový cyklus čipu na třetinu času.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hlavně by bylo fajn kdyby nahradili systém kamerových senzorů, které lze snadno oslepit pořádným lidarem, nehoda o které se psalo by se s lidarem nemohla stát

Obrázek uživatele PaRi

Lidi taky nemají lidar a jezdí...

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (4900 km)

...a bouraji

Obrázek uživatele Kuk

a umíraj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ale taky jezdí nalitý a honí si ego. Bouračka z oslnění není tak často.

Ale taky jezdí nalitý a honí si ego. Bouračka z oslnění není tak často.


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion