TÉMA:

Saft


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Továrna Opel se promění v obří výrobnu baterií s kapacitou 24 GWh

Opel nyní nově patří PSA a chce se změnit v elektrickou automobilku. Továrna Kaiserslautern se promění v továrnu na výrobu baterií s roční kapacitou 24 GWh.   auto elektromobily výroba baterií továrna Německo Kaiserslautern

PSA a Saft postaví v Evropě dvě velké továrny na baterie

Ve Francii a v Německu postaví společnosti PSA Group a Saft vždy po jedné továrně na výrobu baterií pro elektromobily.   továrna na výrobu baterií Saft a PSA

Francie a Německo chtějí společně podpořit výrobu baterií

Těžiště světového elektromobilního průmyslu je dnes jednoznačně v Asii a částečně v . Evropa stojí na okraji. Změnit to chtějí Francie a Německo.   auto nabíjecí port konektor Mitsubishi Outlander PHEV

Peugeot představil elektroskútr e-Vivacity

představil nový e-Vivacity. Je vybaven novými, pokročilými lithium-iontovými bateriemi značky Saft. Ty firma speciálně vyvinula právě pro tento .   
elektroskútry Peugeot e-Vivacity

Li-ion baterie s výdrží stovek tisíc kilometrů

Southern California Edison

Životnost současné generace lithium-iontových baterií zatím není příliš obdivuhodná, například v případě Tesly Roadster předpokládá výrobce 70% kapacitu po pěti letech ježdění a 80 000 najetých kilometrů. O to více potěšil všechny zastánce nejnovější test společnosti Southern California Edison (SCE) provedený na baterii od společnosti Johnson Controls-Saft. Firma na li-ion baterii simulovala více než dva a půl roku takové podmínky, které by nejspíš zažila v lehkém komerčním vanu. Dosud baterka "ujela" 289 682 km s minimálním "opotřebením". Díky výsledkům testu dostala společnost SCE od amerického Ministerstva energetiky "plnou" verzi baterie (test probíhal pouze na jedné šestině článku, který obvykle využívají plug-in hybridy nebo ). SCE má vyzkoušet, jak dobře by se taková baterie hodila pro osobní automobily. SCE tento test bude provádět ve spolupráci s Institutem pro výzkum elektřiny. SCE ve spolupráci s dalšími partnery, jako je např. automobilka , také v současné době testuje lehké, střední i těžké automobily typu plug-in hybrid.

 

Elektromobily jsou předurčeny k vítězství, říká výrobce baterií

Johnson Controls - logo

Pravda, od výrobce baterií bychom ani nemohli čekat cokoliv jiného. Společnost Johnson Controls však v tomto oboru patří k nejstraším (viz. Wikipedia) - byla založena už v roce 1885 v USA vynálezcem termostatu. Dnes zaměstnává celosvětově 140 000 lidí a operuje v oblasti automobilového průmyslu, stavebnictví a energetických řešení. Na Globálním summitu o životním prostředí pořádaném agenturou Reuters prohlásil Alex Molinaroli, prezident společnosti, něco v tom smyslu, že dlouhodobé investice do výzkumu a vývoje směřují především k elektromobilům. "Lidé sice mluví o palivových článcích, ale popravdě, není kolem toho vidět tolik snahy a energie jako je dnes vidět kolem elektromobilů," dodal. Johnson Controls dnes ve spolupráci s francouzskou společností Saft dodává lithium-iontové baterie pro Daimler a jeho hybridní sedany Mercedes-Benz třídy S, kromě toho spolupracuje také s automobikou Ford. Ve svém výzkumu se společnost zaměřuje především právě na li-ion baterie. Návratnost velkých investic očekává do pěti let. "Být v tomhle byznysu je dnes velmi drahé," kometuje současnou situaci. Přesto zde vidí obrovský potenciál a odhaduje, že hybridní automobily či elektromobily budou do roku 2020 mít 6% trhu v USA a západní Evropě. Ještě větší příležitost ale vidí Molinaroli v Číně, kde mají elektromobily šanci obrovského rozvoje - místní lidé totiž budou moct rovnou "přeskočit" klasické agregáty.

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil