Francie a Německo chtějí společně podpořit výrobu baterií

Těžiště světového elektromobilního průmyslu je dnes jednoznačně v Asii a částečně v . Evropa stojí na okraji. Změnit to chtějí Francie a Německo.

Naprostá většina baterií pro elektromobily se dnes vyrábí v Asii, případně v . Baterie jsou klíčem k elektromobilnímu průmyslu a teprve nyní si to konečně začínají uvědomovat jak evropské automobilky, tak .

Aby byla Evropa a místní automobilový průmysl i v budoucnosti konkurenceschopný a soběstačný, musí i zajistit pozice ve výrobě baterií, případně i těžbě potřebných minerálů.

Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací pro mezistátní bateriové konsorcium. To zahrnuje mimo jiné francouzskou automobilku PSA či francouzského výrobce baterií Saft (patří pod Total).

Obě země chtějí do podpory výroby baterií v Evropě investovat asi 1,7 mld. eur. Cílem je snížit závislost evropských výrobců na asijských dovozech baterií. Docela nedávno v tomto směru konal i Volkswagen, když založil spolu s Northvoltem Evropskou bateriovou unii.

Aliance PSA/Saft počítá mimo jiné s tím, že původní továrna Opelu v Kaiserslauternu se přemění v baterkárnu. Kromě těchto společností ale o státní peníze žádají také firmy jako Volkswagen, BMW nebo Varta.

24 Comments on “Francie a Německo chtějí společně podpořit výrobu baterií”

  1. „Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o
    „Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací pro mezistátní bateriové konsorcium. To zahrnuje mimo jiné francouzskou automobilku PSA či francouzského výrobce baterií Saft (patří pod Total).“

    „Kromě těchto společností ale o státní peníze žádají také firmy jako Volkswagen, BMW nebo Varta.“

    Jediný co potřebujou je nakopat p#del lemry líný dinosaurský. Ty fňukny chtěj další milijardy, aby si v klídku mohli vyrábět ty svoje rakovinomety. Baterkárny nemaj protože těžce zachrápali jelita jedny. Nejdřív udělali Dízlgejt k tomu megakartely v osobákách i náklaďákách a teď chtěj žebráci úlevičku. Jediná Čína jim dala koule do svěráku a hned začali makat jak fretky. Kdo ještě chce krmit tyhle vykuky svejma prachama?

  2. To je hnus velebnosti.
    Proč dotace? Na co? má přeci zisk,

    To je hnus velebnosti.

    Proč dotace? Na co? má přeci zisk, tak ať to platí ze zisku. To je fakt v té evropě zvrácené, kdy se dává dotace firmám na jejich vlastní obchod, zvlášť když je to firma, která má obrovský zisk a nemá problém s nástupem na trh. Už tam je.

    Ach jo.

  3. Tak to je fakt špatně. Evropa TOTÁLNĚ zaspala ve výrobě
    Tak to je fakt špatně. Evropa TOTÁLNĚ zaspala ve výrobě elektromobilů a samozřejmě baterií a teď to chtějí zachraňovat z veřejných peněz? To je příšerná ubohost. Ať si to zaplatí ze svého zisku a někteří z nich skončí. Nezvládli odhad vývoje trhu, tak musí skončit a přijdou jiní. Tesla postaví gigatovárnu č.4 v Evropě a zaměstná lidi ze zkrachovalých automobilek. Nelíbí se mi to, ale podporovat automobilky, které do poslední chvíle vydělávali na spalovákách a pak přijdou fňukat o peníze, musí prostě skončit.

    1. Tak ono je třeba se na to podívat ze dvou stran. Kdyby EU
      Tak ono je třeba se na to podívat ze dvou stran. Kdyby EU nenařídila automobilkím snížení emisních limitů, tak vesele budou prodávat levná spalovací auta. A budou vydělávat jen to hučí. Pokud tedy EU ( což je hlavně Francie a Německo ) direktivně nařídí takové snížení limitů, tak na druhou stranu asi není od věci zajistit výrobu baterií ( u subvencemu ). konec konců dotujeme tepelná čerpadla, kotle, zateplení … Taky budem bohužel dotovat „další Temelím“, pokud to vláda schválí. Neříkám, že je to ideální cesta, ale zajištění baterií pro E mobilitu je z pohledu Evropy správný krok.

      1. Problém je, že to co jste napsal, tak není
        Problém je, že to co jste napsal, tak není pravda.
        Čínský trh je mnohem významější než ten evropský a Čína má mnohem tvrdší pravidla než Evropa. Automobilky musí investovat do elektrifikace ať chcou nebo nechcou, protože jinak skončí na všech aspoň trochu významných odbytištích.

      1. Ještě je tu jedno hledisko: máme USA, Evropa, Čína. A
        Ještě je tu jedno hledisko: máme USA, Evropa, Čína. A pokud chceme aspoň trochu konkurovat, musíme to rozhýbat. A jako bonus malá (no ne zrovna malá) domů na úplatcích, předražených zakázkách a pod. Jsem už moc starý na to abych si těmito vedlejšími efekty kazil zdraví. Takže jsem pro dotace. Aspoň bude práce v odvětvích budoucnosti.

      2. To nezpochybnuji. Take uz mame zazadano o dotaci na dve auta a
        To nezpochybnuji. Take uz mame zazadano o dotaci na dve auta a mobilni dc nabijecku.

        Spatne se mi dela z toho systemu jako celku.
        Nejprve sesneruji firmy milionem povinnosti, zakazu, prikazu, odvody, danemi a birokracii az se stanou na svetovem trhu nekonkurenceschopne a pak to chteji zachranovat prerozdelovanim toho co vybrali od tech schopnych co v tom bordelu jeste dokazi existovat tem vetsinou neschopnym nebo vsehoschopnym s tim, ze vetsina tech penez se stejne rozkrade nebo utrati za dalsi birokracii s tim spojenou…

    1. Chtěl by jste raději dát dotace na důležitou strategickou
      Chtěl by jste raději dát dotace na důležitou strategickou výrobu firmě, která neumí podnikat a pokaždé končí v obří ztrátě?
      Ale je pravda, že tímto EU poškozuje komerčně budované velké baterkárny v Polsku, Švédsku a Maďarsku.

Napsat komentář