Těžiště světového elektromobilního průmyslu je dnes jednoznačně v Asii a částečně v USA. Evropa stojí na okraji. Změnit to chtějí Francie a Německo.
Naprostá většina baterií pro elektromobily se dnes vyrábí v Asii, případně v USA. Baterie jsou klíčem k elektromobilnímu průmyslu a teprve nyní si to konečně začínají uvědomovat jak evropské automobilky, tak EU.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla varuje před nedostatkem surovin pro výrobu baterií
Aby byla Evropa a místní automobilový průmysl i v budoucnosti konkurenceschopný a soběstačný, musí i zajistit pozice ve výrobě baterií, případně i těžbě potřebných minerálů.
Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací pro mezistátní bateriové konsorcium. To zahrnuje mimo jiné francouzskou automobilku PSA či francouzského výrobce baterií Saft (patří pod Total).
Obě země chtějí do podpory výroby baterií v Evropě investovat asi 1,7 mld. eur. Cílem je snížit závislost evropských výrobců na asijských dovozech baterií. Docela nedávno v tomto směru konal i Volkswagen, když založil spolu s Northvoltem Evropskou bateriovou unii.
Aliance PSA/Saft počítá mimo jiné s tím, že původní továrna Opelu v Kaiserslauternu se přemění v baterkárnu. Kromě těchto společností ale o státní peníze žádají také firmy jako Volkswagen, BMW nebo Varta.
„Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o
„Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací pro mezistátní bateriové konsorcium. To zahrnuje mimo jiné francouzskou automobilku PSA či francouzského výrobce baterií Saft (patří pod Total).“
„Kromě těchto společností ale o státní peníze žádají také firmy jako Volkswagen, BMW nebo Varta.“
Jediný co potřebujou je nakopat p#del lemry líný dinosaurský. Ty fňukny chtěj další milijardy, aby si v klídku mohli vyrábět ty svoje rakovinomety. Baterkárny nemaj protože těžce zachrápali jelita jedny. Nejdřív udělali Dízlgejt k tomu megakartely v osobákách i náklaďákách a teď chtěj žebráci úlevičku. Jediná Čína jim dala koule do svěráku a hned začali makat jak fretky. Kdo ještě chce krmit tyhle vykuky svejma prachama?
Měření opravdu odhalilo, že v autě se před zplodinami z
Měření opravdu odhalilo, že v autě se před zplodinami z výfuků neschováte 🙂
idnes.cz/auto/zpravodajstvi/smog-emise-pevne-castice-michal-vojtisek-emisni-zona.A190506_204229_automoto_fdv
To je hnus velebnosti.
Proč dotace? Na co? má přeci zisk,
To je hnus velebnosti.
Proč dotace? Na co? má přeci zisk, tak ať to platí ze zisku. To je fakt v té evropě zvrácené, kdy se dává dotace firmám na jejich vlastní obchod, zvlášť když je to firma, která má obrovský zisk a nemá problém s nástupem na trh. Už tam je.
Ach jo.
Přesně.
Přesně.
Zase evropský nesmysl. Slibovat že zaměstnám lidi za
Zase evropský nesmysl. Slibovat že zaměstnám lidi za úplatu, zvlášť když je jasné, že to jde i bez toho je donebevolající.
Nic bych jim nedal!
Tak to je fakt špatně. Evropa TOTÁLNĚ zaspala ve výrobě
Tak to je fakt špatně. Evropa TOTÁLNĚ zaspala ve výrobě elektromobilů a samozřejmě baterií a teď to chtějí zachraňovat z veřejných peněz? To je příšerná ubohost. Ať si to zaplatí ze svého zisku a někteří z nich skončí. Nezvládli odhad vývoje trhu, tak musí skončit a přijdou jiní. Tesla postaví gigatovárnu č.4 v Evropě a zaměstná lidi ze zkrachovalých automobilek. Nelíbí se mi to, ale podporovat automobilky, které do poslední chvíle vydělávali na spalovákách a pak přijdou fňukat o peníze, musí prostě skončit.
Tak ono je třeba se na to podívat ze dvou stran. Kdyby EU
Tak ono je třeba se na to podívat ze dvou stran. Kdyby EU nenařídila automobilkím snížení emisních limitů, tak vesele budou prodávat levná spalovací auta. A budou vydělávat jen to hučí. Pokud tedy EU ( což je hlavně Francie a Německo ) direktivně nařídí takové snížení limitů, tak na druhou stranu asi není od věci zajistit výrobu baterií ( u subvencemu ). konec konců dotujeme tepelná čerpadla, kotle, zateplení … Taky budem bohužel dotovat „další Temelím“, pokud to vláda schválí. Neříkám, že je to ideální cesta, ale zajištění baterií pro E mobilitu je z pohledu Evropy správný krok.
Problém je, že to co jste napsal, tak není
Problém je, že to co jste napsal, tak není pravda.
Čínský trh je mnohem významější než ten evropský a Čína má mnohem tvrdší pravidla než Evropa. Automobilky musí investovat do elektrifikace ať chcou nebo nechcou, protože jinak skončí na všech aspoň trochu významných odbytištích.
Přesně tak. A nezapomínal bych ani na USA, kde se EV
Přesně tak. A nezapomínal bych ani na USA, kde se EV prosazuje mnohem rychleji než v Evropě, která je na tom vlastně z rozvinuté části světa skoro nejhůř.
V Čině maji samozřejmě hodně pravidel, většina by se
V Čině maji samozřejmě hodně pravidel, většina by se Vám opravdu nelíbila.
Ano, dotace. A proto jsem pro nepodmineny zakladni prijem.
Ano, dotace. A proto jsem pro nepodmineny zakladni prijem. Kdyz muzou dostavat dotace bohaci a obri fabriky, tak proc ne obycejni lidi.
Protože je to blbost z obou stran.
Protože je to blbost z obou stran.
K zakladnimu zarucenemu prijmu mel jeden kolega celkem trefnou
K zakladnimu zarucenemu prijmu mel jeden kolega celkem trefnou poznamku – kdyz ti umele zamestnani urednici budou za ty prachy radsi sedet doma, tak to stat vyjde nastejno a alespon nam nebudou skodit…
“Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o
“Francie a Německo proto požádali Evropskou komisi o schválení státních dotací ”
Takhle se dnes v Evrope podnika. Chcete vybudovat nejaky byznys, zacnete tim, ze si pozadate o dotaci. Jsme fakt v prde…
Ac je to cynicke, „hloupy, kdo dava, hloupejsi, kdo nebere“. A
Ac je to cynicke, „hloupy, kdo dava, hloupejsi, kdo nebere“. A pokud bude nekdo zasadovy, tezko muze konkurovat nekomu, kdo takove skrupule nema, a vyrazne si diky subvencim snizi naklady.
Ještě je tu jedno hledisko: máme USA, Evropa, Čína. A
Ještě je tu jedno hledisko: máme USA, Evropa, Čína. A pokud chceme aspoň trochu konkurovat, musíme to rozhýbat. A jako bonus malá (no ne zrovna malá) domů na úplatcích, předražených zakázkách a pod. Jsem už moc starý na to abych si těmito vedlejšími efekty kazil zdraví. Takže jsem pro dotace. Aspoň bude práce v odvětvích budoucnosti.
To nezpochybnuji. Take uz mame zazadano o dotaci na dve auta a
To nezpochybnuji. Take uz mame zazadano o dotaci na dve auta a mobilni dc nabijecku.
Spatne se mi dela z toho systemu jako celku.
Nejprve sesneruji firmy milionem povinnosti, zakazu, prikazu, odvody, danemi a birokracii az se stanou na svetovem trhu nekonkurenceschopne a pak to chteji zachranovat prerozdelovanim toho co vybrali od tech schopnych co v tom bordelu jeste dokazi existovat tem vetsinou neschopnym nebo vsehoschopnym s tim, ze vetsina tech penez se stejne rozkrade nebo utrati za dalsi birokracii s tim spojenou…
To bez diskuze.
Bohuzel zatim asi neexistuje udrzitelny
To bez diskuze.
Bohuzel zatim asi neexistuje udrzitelny system, v kterem by rozkradani casem nevzniklo.
To je neuvěřitelná drzost, když si firma která má zisk
To je neuvěřitelná drzost, když si firma která má zisk 14 miliard Euro požádá o dotaci.
Kdyz muze, byla by blba kdyby nezadala…..ac smutne je to tak.
Kdyz muze, byla by blba kdyby nezadala…..ac smutne je to tak.
Chtěl by jste raději dát dotace na důležitou strategickou
Chtěl by jste raději dát dotace na důležitou strategickou výrobu firmě, která neumí podnikat a pokaždé končí v obří ztrátě?
Ale je pravda, že tímto EU poškozuje komerčně budované velké baterkárny v Polsku, Švédsku a Maďarsku.
A vazne veris tomu, ze ty ostatni „komerčně budované velké
A vazne veris tomu, ze ty ostatni „komerčně budované velké baterkárny v …“ zadne statni podpory (at uz v jakekoliv forme) nezinkasovaly?
+1
+1
EU staty ti penize ve skutecnosti nemaji, oni jenom prodaji
EU staty ti penize ve skutecnosti nemaji, oni jenom prodaji dluhopisy a splacet to budou pracujici v budoucnosti tedy generace narozene v EU po roce cca 2010.