Nošovický Hyundai už letos vyrobil přes 100 000 vozů
Letošní produkce nošovické automobilky Hyundai je nad výrobním plánem, v prvním čtvrtletí bylo vyrobeno o 1 500 vozů více oproti předpokladům.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Letošní produkce nošovické automobilky Hyundai je nad výrobním plánem, v prvním čtvrtletí bylo vyrobeno o 1 500 vozů více oproti předpokladům.
Hyundai v Nošovicích, kde loni v srpnu začala výroba už druhé generace elektromobilu Hyundai Kona Electric, ukončil produkci manuálních převodovek.
Nošovická továrna Hyundai vyrobila 340 500 aut. Dlouhodobě nejvyráběnější model Tucson tvořil loni 72 % výroby.
V pondělí 3. listopadu 2008, 19 měsíců po zahájení výstavby, sjel z linky v nošovické továrně Hyundai první sériově vyrobený vůz – Hyundai i30 první generace.
Z české továrny Hyundai v Nošovicích vyjede každý den 150 nových elektromobilů Hyundai Kona Electric.
– oficiální stránky www.hyundai.com
– české stránky www.hyundai.cz
Korejsky znamená Hyundai „moderní“. Dnes je automobilka Hyundai čtvrtou největší na světě. Je součástí Hyundai Group, jihokorejského konglomerátu založeného v roce 1947. V roce 1998 se automobilová část Hyundai spojila s tehdejší dvojkou Jižní Koreje, automobilkou Kia, čímž vznikla skupina Hyundai Kia Automotive. Ta je dnes druhou největší automobilkou v Asii.
Jihokorejský gigant Hyundai, který u nás staví v Nošovicích pokutami stíhanou továrnu, se podle tiskové zprávy hodlá v následujících letech mnohem více soustředit na hybridní automobily a další alternativy. Oznámení přišlo den poté, co Toyota ohlásila start prodeje hybridů Toyota Prius a Camry Hybrid v Jižní Koreji. První hybridním modelem Hyundai má být příští rok Elantra. Zatím není jasné zda půjde o klasický, nebo plug-in hybrid, jisté je, že bude k dispozici také LPG model. Další vozy Hyundai se v hybridních verzích objeví během roku 2010. Do roku 2012 pak chce Hyundai představit malé elektromobily na palivové články.
Aktuálně.cz informuje: Ekologové kritizují Hyundai: Neplní své závazky. Problém spočívá v projektové dokumentaci nové továrny v Nošovicích, která podle Ekologického právního servisu není úplná.
„Z analýzy dokumentace vyplynulo, že v rozporu se zákonem neobsahuje vypořádání vlivů na životní prostředí – posouzení vnějších hlukových emisí, emisí do ovzduší, celkové objemy odpadních vod.“ (celý článek)
Korejská automobilka Hyundai připravuje pro kategorii vozů nižší střední třídy nový přírustek. Hyundai i30 byl vyvíjen jako typický evropský vůz, který se bude vyrábět v továrně v Nošovicích a prodávat se bude pouze v Evropě.
Důraz je od začátku kladen na nejen na nízkou cenu, ale především moderní koncepci, bezpečnost, ekologii a spotřebu. Hyundai i30 bude k dispozici v dieselové i benzinové podobě.
Benzinová čtvrnáctistovka Hyundai i30 si vezme při výkonu 80 kW velmi slušných 4,7 litru. Benzinový dvoulitr při výkonu 105 kW sežere 7,1 litru (kombinovaná spotřeba), zatímco dvoulitr diesel by se měl pochlubit spotřebou 5,4 litru. Emise CO2 mají mít velmi dobrou hodnotu 126 g/km.
V základní výbavě nabídne Hyundai i30 osm airbagů, centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s MP3 a CD a patnáctipalcová kola. První modely by z Nošovic měly sjet už v roce 2009, později se objeví také verze kombi.
Kompletní galerie vozu Hyundai i30