Hyundai začal dodávat první v Česku vyrobené elektromobily Kona Electric

Z české továrny Hyundai v Nošovicích vyjede každý den 150 nových elektromobilů Hyundai Kona Electric.

Hyundai Kona Electric je prvním elektrickým vozem nové generace vyrobeným v České republice. Nově spuštěná výroba v Evropě významně zkrátí dodací lhůty modelu Kona Electric pro evropské zákazníky.
foto: Hyundai

V roce 2020 se má v Nošovicích (HMMC) vyrobit asi 30 000 kusů elektromobilu Kona Electric. V dalších letech už by to mohlo být až 35 000 kusů ročně.

Cílem automobilky Hyundai je snížit čekací dobu zejména v Evropě. O auto je velký zájem, ale dosud se elektromobil Kona Electric vyráběl pouze v Jižní Koreji v továrně Ulsan.

I tam se nyní výroba navyšuje. O auta do zásuvky z Jižní Koreje je v Evropě velký zájem. Letos mají prodeje modelů Kona Electric, Hyundai Ioniq Electric a Nexo překročit 80 000 kusů.

V Nošovicích se vyrábí pouze 64kWh verze elektromobilu Hyundai Kona Electric (150kW elektromotor, dojezd až 484 km). Jde o první elektromobil vyráběný v České republice. Hyundai investoval do přípravy výroby téměř 1,8 miliardy korun. Šlo především o úpravy montážní linky a výrobu forem nových dílů u dodavatelů.

Na výrobu modelu Kona Electric byly připravovány všechny výrobní provozy v závodě HMMC: lisovna, svařovna, lakovna i finální montáž. Montážní linka musela být prodloužena o 15 metrů kvůli novému výrobnímu kroku, který zahrnuje montáž baterie.

Baterie budou vyráběny v Evropě, čímž se zkrátí přepravní vzdálenosti, které musí tyto komponenty překonávat. V areálu výrobního závodu pro ně byl vytvořen nový sklad a jsou na montážní linku přepravovány automaticky řízenými roboty.

V lakovně byl zaveden nový proces dvoubarevného lakování, protože model Kona Electric je nabízen s barevně odlišenou střechou.

Lakování je nejdelší fází výroby. Každý vůz stráví v lakovně 8,5 hodiny. Montáž baterie trvá pouhých 100 sekund. Celková doba výroby vozu Kona Electric je 18,5 hodiny.

tisková zpráva

29 komentářů u “Hyundai začal dodávat první v Česku vyrobené elektromobily Kona Electric”

  1. Mozna jsem divny, ale neprijde i ostatnim naprosty ulet
    Mozna jsem divny, ale neprijde i ostatnim naprosty ulet prodavat male SUV za cenu auta stredni stridy? (Tesla?)
    U spalovaku by si kazdy tukal na celo, kdyby hyundai chtel prodavat benzinovou konu za cenu treba passatu, ale u EV to zjevne spouste lidem prijde normalni …..

      1. Nejak mi unika logika toho srovnani? Proste se jen pozastavuju
        Nejak mi unika logika toho srovnani? Proste se jen pozastavuju nad tom, ze u spalovaku kazdemu prijde normalni, ze velky spalovak stoji hodne, maly spalovak stoji malo. Ale u EV lidem prijde normlani, ze maly EV stoji stejne jako o dve tridy vetsi EV s nerovnatelnymi parametry…

    1. Zajímavý test, pravda v Norsku se jezdí velmi pomalu a tam
      Zajímavý test, pravda v Norsku se jezdí velmi pomalu a tam ten e-Tron dává celkem smysl, jak vidno i v zimě, kde mu padá deklarovaný dojezd velmi málo. U TM3 nasadili nejvyšší model LR dual, takže kdyby tam byl SR Plus, dojezd byl kolem 270 km. Ten pád dojezdu v zimě je ale překvapivě velký.

    2. Tesla Model 3 má v běžném režimu spotřebu 18 kWh/100
      Tesla Model 3 má v běžném režimu spotřebu 18 kWh/100 km.

      Někdo psal u předchozího článku, že tepelné čerpadlo je velmi špatně účinné v teplotách nižších než -10 °C. Tady jen příklad, že teploty po -10 °C jsou velmi raritní i v Alpách. Tato Tesla Model 3 LR AWD „bydlí“ v Alpách – 1600 m.n.m. a tato data jsou od října 2019 do března 2020. Klimatizace na 22-26 stupňů.

      Ta spotřeba je prostě i v teplotách 0- -5 mezi 18-19 kWh/100 km

      https://snipboard.io/34jZ07.jpg

    3. Ten eTron se stal v Norsku nejprodávanějším autem celkově
      Ten eTron se stal v Norsku nejprodávanějším autem celkově za leden i únor (nejen za EV), suverénně s velkým náskokem. A hned druhý (res. v lednu třetí) za ním je eGolf. Ale prý teď v březnu zase dorazí do Evropy loď plná Tesel, tak to zas bude jinak, uvidíme. Ale docela překvapení, že tak drahé auto je nejprodávanější.

      Jinak, dobře si vedou i Ioniq a Kona, co se týče dojezdu – moc neklesá ve srovnání s WLTP. A i nabíjení u Kony slušné, Ioniq bída.

      Docela překvapení je i starý eGolf, pokles oproti WLTP jenom cca. 10% a taky ta nová trojčata z dílny VW – ty nemají ani tepelné čerpadlo, co předpokládám, že eGolf v testu měl.

      1. Slovnská trojčata podle mě v létě dojedou dále , než
        Slovnská trojčata podle mě v létě dojedou dále , než podle WLTP. Odhaduji, že bez topení a na letních pneu nebude daleko od 300 Km.

        Na druhou stranu dojezd tesly3 560Km je tedy silně optimistický, proto je v případě tesly3 tak velký propad dojezdu.

        Už jsem to tu s někým řešil, při vytopeném voze a cestování na dálku, resp vybití baterky v jednom kuse, není zas až tak zásadní když chybí tepelné čerpadlo. Navíc Slovenská trojčata mají malý interiér a tepelně izolační skla.

      2. Co byste si vybral mezi luxusnějšími vozy v elektrice,
        Co byste si vybral mezi luxusnějšími vozy v elektrice, když je na výběr jen Tesla nebo eTron a Tesla loď jezdí každé 3 měsíce. Asi ten eTron, že? Navíc je to první jakž takž konkurent, doposud nebylo z čeho vybírat, hlavně pro zapřísáhlé koncernisty.

        1. Ano, vybral bych si eTron. Jen se divím, že tak drahé auto
          Ano, vybral bych si eTron. Jen se divím, že tak drahé auto je vůbec nejprodávanějším autem na trhu.

          A taky jsem zvědavý, jak se ve srovnání s eTron bude prodávat model 3. Až teda dorazí loď. Předpokládam, že prodeje za kvartál už se budou dát srovnat.

  2. off
    Elektrické dopravní letadlo co chce vyrábět eltřinu

    off
    Elektrické dopravní letadlo co chce vyrábět eltřinu třením o vzduch.
    No to jsou mi ale věci. 🙂

    Forget Fuel Tanks and Batteries: This New Electric Jet Concept Uses Air Friction to Generate Power
    Instead of fossil fuel or large battery banks, Eather One will be powered by air friction across its wings and airframe. That kind of renewable, on-demand energy is a radical proposition.

    https://robbreport.com/motors/aviation/business-jet-air-friction-power-2905135/?fbclid=IwAR1_W5zv8MOKcl7c4MyqH7ZIBkcMX4WGnfVdyuQmB4Zu8xpQ_3krB3PYdXM

Napsat komentář