Z české továrny Hyundai v Nošovicích vyjede každý den 150 nových elektromobilů Hyundai Kona Electric.
foto: Hyundai
V roce 2020 se má v Nošovicích (HMMC) vyrobit asi 30 000 kusů elektromobilu Kona Electric. V dalších letech už by to mohlo být až 35 000 kusů ročně.
Cílem automobilky Hyundai je snížit čekací dobu zejména v Evropě. O auto je velký zájem, ale dosud se elektromobil Kona Electric vyráběl pouze v Jižní Koreji v továrně Ulsan.
I tam se nyní výroba navyšuje. O auta do zásuvky z Jižní Koreje je v Evropě velký zájem. Letos mají prodeje modelů Kona Electric, Hyundai Ioniq Electric a Nexo překročit 80 000 kusů.
V Nošovicích se vyrábí pouze 64kWh verze elektromobilu Hyundai Kona Electric (150kW elektromotor, dojezd až 484 km). Jde o první elektromobil vyráběný v České republice. Hyundai investoval do přípravy výroby téměř 1,8 miliardy korun. Šlo především o úpravy montážní linky a výrobu forem nových dílů u dodavatelů.
Na výrobu modelu Kona Electric byly připravovány všechny výrobní provozy v závodě HMMC: lisovna, svařovna, lakovna i finální montáž. Montážní linka musela být prodloužena o 15 metrů kvůli novému výrobnímu kroku, který zahrnuje montáž baterie.
Baterie budou vyráběny v Evropě, čímž se zkrátí přepravní vzdálenosti, které musí tyto komponenty překonávat. V areálu výrobního závodu pro ně byl vytvořen nový sklad a jsou na montážní linku přepravovány automaticky řízenými roboty.
V lakovně byl zaveden nový proces dvoubarevného lakování, protože model Kona Electric je nabízen s barevně odlišenou střechou.
Lakování je nejdelší fází výroby. Každý vůz stráví v lakovně 8,5 hodiny. Montáž baterie trvá pouhých 100 sekund. Celková doba výroby vozu Kona Electric je 18,5 hodiny.
Mozna jsem divny, ale neprijde i ostatnim naprosty ulet
Mozna jsem divny, ale neprijde i ostatnim naprosty ulet prodavat male SUV za cenu auta stredni stridy? (Tesla?)
U spalovaku by si kazdy tukal na celo, kdyby hyundai chtel prodavat benzinovou konu za cenu treba passatu, ale u EV to zjevne spouste lidem prijde normalni …..
Není úlet prodávat diamantové náhrdelníky, když to
Není úlet prodávat diamantové náhrdelníky, když to může nahradit bižuterie?
EV mají nějaké výrobní náklady a náklady na R&D rozpočítaný na celkem nízký objem výroby…
Nejak mi unika logika toho srovnani? Proste se jen pozastavuju
Nejak mi unika logika toho srovnani? Proste se jen pozastavuju nad tom, ze u spalovaku kazdemu prijde normalni, ze velky spalovak stoji hodne, maly spalovak stoji malo. Ale u EV lidem prijde normlani, ze maly EV stoji stejne jako o dve tridy vetsi EV s nerovnatelnymi parametry…
Tesla je schopna díky nižším výrobním nákladům na
Tesla je schopna díky nižším výrobním nákladům na baterie stlačit cenu níž než jiní výrobci, kteří jsou závislí na dodavatelích.
Začni to vyrábět levnějc. Vyděláš majlant. Co ti
Začni to vyrábět levnějc. Vyděláš majlant. Co ti brání?
Už si konečně něco elektrickýho kup a furt tu nebreč,
Už si konečně něco elektrickýho kup a furt tu nebreč, já jsem s cenou v pohodě.
Off: Megatest EV v zime:
Off: Megatest EV v zime:
https://insideevs.com/news/404632/winter-range-test-best-evs-cold-weather/
„Zboznovana“ Tesla Model 3 – nejvetsi pokles dojezdu v zime.
„Nenavideny“ Audi E-tron – nejrychlejsi nabijeni (z 10 na 80% za 27 minut)
Budme objektivni.
Citigo e IV společně se Seatem a VW eUP mají v tomto testu
Citigo e IV společně se Seatem a VW eUP mají v tomto testu dojezd mezi 220-226km. Jako majitel mohu tyto čísla v zimě mimo dálnici potvrdit. Mimochodem víc, než 40kwh Leaf, což jsem předpokládal.
Zajímavý test, pravda v Norsku se jezdí velmi pomalu a tam
Zajímavý test, pravda v Norsku se jezdí velmi pomalu a tam ten e-Tron dává celkem smysl, jak vidno i v zimě, kde mu padá deklarovaný dojezd velmi málo. U TM3 nasadili nejvyšší model LR dual, takže kdyby tam byl SR Plus, dojezd byl kolem 270 km. Ten pád dojezdu v zimě je ale překvapivě velký.
A přesto dojede TM3 stejně daleko jako vůz s nejnižším
A přesto dojede TM3 stejně daleko jako vůz s nejnižším poklesem dojezdu za nízké teploty.
Je to tak ale je to dost zvlastni argument.
Je to tak ale je to dost zvlastni argument.
Tesla Model 3 má v běžném režimu spotřebu 18 kWh/100
Tesla Model 3 má v běžném režimu spotřebu 18 kWh/100 km.
Někdo psal u předchozího článku, že tepelné čerpadlo je velmi špatně účinné v teplotách nižších než -10 °C. Tady jen příklad, že teploty po -10 °C jsou velmi raritní i v Alpách. Tato Tesla Model 3 LR AWD „bydlí“ v Alpách – 1600 m.n.m. a tato data jsou od října 2019 do března 2020. Klimatizace na 22-26 stupňů.
Ta spotřeba je prostě i v teplotách 0- -5 mezi 18-19 kWh/100 km
https://snipboard.io/34jZ07.jpg
Tak jelikož Tesla nemá tepelné čerpadlo, tak se není
Tak jelikož Tesla nemá tepelné čerpadlo, tak se není čemu divit.
Ale evidentně se Tesla poučila a pochopila, že promrzlý norský trh je pro ně důležitý. Takže do modelu Y to tepelné čerpadlo konečně přidali.
Tesla X sauna v ledovém Norsku i bez tepelnýho čerpadla
Tesla X sauna v ledovém Norsku i bez tepelnýho čerpadla :))))
https://www.youtube.com/watch?v=3qrmWVaGIP4&t=853s
Ten eTron se stal v Norsku nejprodávanějším autem celkově
Ten eTron se stal v Norsku nejprodávanějším autem celkově za leden i únor (nejen za EV), suverénně s velkým náskokem. A hned druhý (res. v lednu třetí) za ním je eGolf. Ale prý teď v březnu zase dorazí do Evropy loď plná Tesel, tak to zas bude jinak, uvidíme. Ale docela překvapení, že tak drahé auto je nejprodávanější.
Jinak, dobře si vedou i Ioniq a Kona, co se týče dojezdu – moc neklesá ve srovnání s WLTP. A i nabíjení u Kony slušné, Ioniq bída.
Docela překvapení je i starý eGolf, pokles oproti WLTP jenom cca. 10% a taky ta nová trojčata z dílny VW – ty nemají ani tepelné čerpadlo, co předpokládám, že eGolf v testu měl.
Slovnská trojčata podle mě v létě dojedou dále , než
Slovnská trojčata podle mě v létě dojedou dále , než podle WLTP. Odhaduji, že bez topení a na letních pneu nebude daleko od 300 Km.
Na druhou stranu dojezd tesly3 560Km je tedy silně optimistický, proto je v případě tesly3 tak velký propad dojezdu.
Už jsem to tu s někým řešil, při vytopeném voze a cestování na dálku, resp vybití baterky v jednom kuse, není zas až tak zásadní když chybí tepelné čerpadlo. Navíc Slovenská trojčata mají malý interiér a tepelně izolační skla.
Co byste si vybral mezi luxusnějšími vozy v elektrice,
Co byste si vybral mezi luxusnějšími vozy v elektrice, když je na výběr jen Tesla nebo eTron a Tesla loď jezdí každé 3 měsíce. Asi ten eTron, že? Navíc je to první jakž takž konkurent, doposud nebylo z čeho vybírat, hlavně pro zapřísáhlé koncernisty.
Ano, vybral bych si eTron. Jen se divím, že tak drahé auto
Ano, vybral bych si eTron. Jen se divím, že tak drahé auto je vůbec nejprodávanějším autem na trhu.
A taky jsem zvědavý, jak se ve srovnání s eTron bude prodávat model 3. Až teda dorazí loď. Předpokládam, že prodeje za kvartál už se budou dát srovnat.
Ty, takovej naivní ukřivděnej snílek nabádáš k
Ty, takovej naivní ukřivděnej snílek nabádáš k objektivitě? No ty máš dost. 😀
Off Korona :
Pokud se chcete zapojit do hledání léků na
Off Korona :
Pokud se chcete zapojit do hledání léků na nemoci včetně aktuální pandemie můžete svým nevyužitým výkonem pomoct. Samozrejme to jede pod systémem BOINC.
https://www.cnews.cz/folding-at-home-gpu-projekty-hledani-leku-na-koronavirus
Tak to by mohli aspoň trochu snížit cenu ne???
Tak to by mohli aspoň trochu snížit cenu ne???
A baterky se vozej odkud? Z Koreje?
A baterky se vozej odkud? Z Koreje?
SK Innovation – Maďarsko
kompletace Mobis
SK Innovation – Maďarsko
kompletace Mobis
Díky.
Díky.
off
Elektrické dopravní letadlo co chce vyrábět eltřinu
off
Elektrické dopravní letadlo co chce vyrábět eltřinu třením o vzduch.
No to jsou mi ale věci. 🙂
Forget Fuel Tanks and Batteries: This New Electric Jet Concept Uses Air Friction to Generate Power
Instead of fossil fuel or large battery banks, Eather One will be powered by air friction across its wings and airframe. That kind of renewable, on-demand energy is a radical proposition.
https://robbreport.com/motors/aviation/business-jet-air-friction-power-2905135/?fbclid=IwAR1_W5zv8MOKcl7c4MyqH7ZIBkcMX4WGnfVdyuQmB4Zu8xpQ_3krB3PYdXM
No a mohli bysme to nabíjet
No a mohli bysme to nabíjet tímhle:
https://ie.energy/
nebo
http://hmsbturk.com/
Nejlepší bude volná energie z vesmíru.
Nejlepší bude volná energie z vesmíru.
Nebo z Bureše, ten jí má dost.
Nebo z Bureše, ten jí má dost.
:-)))))))))
:-)))))))))