Rodinný elektromobil Tesla Model S – podrobnosti

Americká automobilka nedávno otevřela svůj další evropský obchod. Velká akce v italském Miláně se neobešla bez odhalení několika dalších detailů týkajících se nejbližší novinky – rodinného .   

Dodávky elektromobilu mají v Severní Americe začít už v polovině roku 2012. To znamená, že začátek výroby naplánovaný na 1-2. čtvrtletí 2012 automobilka bez problémů stihne.

Stejně jako 100 prvních elektromobilů , tak i 1000 prvních Modelů S bude tzv. „podpisová série“. Tzn. že půjde o vybavená bateriemi pro dojezd až 480 km s možností osobních úprav podle přání zákazníka.

Jakmile se těchto 1000 aut prodá, bude Tesla v továrně i nadále vyrábět verzi s dojezdem 480 km. Verze s dojezdem 370 km a 256 km půjdou do výroby teprve koncem roku 2012.

Základní model s dojezdem 256 km (160 mil) se bude prodávat za 57 000 dolarů. Od této ceny je ale nutné odečíst minimálně federální daňovou úlevu 7500 dolarů, čímž cena spadne na 49 500 dolarů. V hrubém přepočtu k dnešnímu velmi nízkému kurzu dolaru to je nějaých 866 000 Kč.

Verze s dojezdem 370 km (230 mil) bude o 10 000 dolarů dražší, verze s nejvyšším dojezdem bude dražší o 20 000 dolarů. V roce 2012 chce Tesla vyrobit celkem 5000 kusů auta, v roce 2013 se už má ale výroba rozjet na plno a z linek sjede 20 000 kusů .

Prodej rodinného elektromobilu Tesla Model S samozřejmě nebude omezen pouze na Spojené státy americké, resp. severní Ameriku. V Evropě se začne auto prodávat ve druhé polovině roku 2012. Do poloviny roku 2013 bude mít navíc Tesla k dispozici verzi s pravostranným řízením pro Británii a Asii.

15 Comments on “Rodinný elektromobil Tesla Model S – podrobnosti”

  1. Minulý týden jsem nejen
    Minulý týden jsem nejen viděl všechny 3 kusy, které jsou zatím v Evropě, ale v bílém provedení jsem i jezdil a tak měl možnost vyzkoušet. Byl to velice silný zážitek a když jsem po cestě přes Gross Glockner přemýšlel, jak to popsat, dospěl jsem k jedinému slovu “ DOKONALÉ“. Kdo vyzkouší, ten pochopí.
    Viděl jsem jezdit i Koncept One.
    Nějaká foto budou časem na http://www.elektromobily-os.cz

  2. V souvislosti se soucasnym
    V souvislosti se soucasnym prusvihem v japonsku me napadlo:
    Lze si nejak soukrome poradit se zabezpecenim zdroje energie pro elektromobil?
    Tj. predstavme si situaci lokalni energeticke krize, 200l benzinu (= ten plechovy zahradni sud pod okapem) je zasoba na 3-5 mesicu bezneho jezdeni (predpokladam male auto a cca nadrz mesicne) a je uskladnen temer naporad (jasne taky se kazi, voda … 🙂 ) .
    Jak velky soukromy zdroj musim mit, abych si umel dobit elektromobil nezavisle na siti? Respektive abych se zasobil na tech 3-5 mesicu (coz technicky nejde) 🙂
    Ustoji to nejaky primerene maly solar?
    At jsme konkretni, tak napr. ten peugeot co ma ekolo.

    Berme vyse nahozenou otazku jako kuriozni intelektove cviceni na tema fosil versus elektro.
    Vazne resit coby kdyby je blbost, prte bez elektriky jdeme kukat stejne jako bez benzinu a tipuju do dvou dnu nebo jeste driv a bez rozdilu 🙂

    1. Vždyť jste si odpověděl
      Vždyť jste si odpověděl sám. Zásadní rozdíl je v tom, že benzín si doma nevytěžíte ani nezrafinujete. Takže když nebude, tak prostě nebude a basta. Elektřinu můžete vyrábět mnoha různými způsoby a zdaleka to nemusí být jenom ten zprofanovaný fotovoltaický panel.

    2. V tom je prave problem
      V tom je prave problem celeho automobiloveho priemyslu. Nikto sa nesnazi vyrabat auto, ktore by bolo schopne jazdit na viac druhov paliva (mozno okrem plug-in hybridov). V podstate robia vsetci auta „do mesta“, ktore funguju iba v pripade, ze je naokolo dostatok znackovych servisov a benzinovych pump a ropy aj elektriny je dostatok a nevznikne ani najmensi vypadok. Ved auto by malo byt schopne jazdit za kazdych podmienok (ekonomickych), pretoze je na to urcene.

    3. Obavam se ze pri podobnem
      Obavam se ze pri podobnem prusvihu v Japonsku by Vam ten vas sud plny benzinu nekam odplaval, tak jako cokoliv!
      Ja mám na svem pozemku dva kolektory od izraelske firmy ZenithSolar a nepotrebuji uz NIKDY jezdit k pumpe a podporovat tak „rozvoj“ arabskeho sveta.
      Navic elektricke auto nesmdi a tiche.
      Jde jen o radikalni zmenu mysleni, coz vidim u vas takhle: misto benzinu nafta.
      Coz je dle meho jeste horsi reseni a navrat do stredoveku.
      Ty vase smrdute a rechtajici „ciste diesely“,to je pohroma!

      1. Super, co mate za auto a co
        Super, co mate za auto a co za solar respektive jaky ma vykon, fakt to staci?
        Jsem rad, ze se pokousite videt mi do hlavy, ale vidite spatne. Soukrome pole repky je blbost. Pracne slozite ergo nepouzitelne. Soukromy zdroj elektriny uz ne, jen pochybuju o jeho schopnosti dobit auto.
        Skutecne uz existuje dostupny soukromy nefosilni zdroj elektriny schopny v rozumnem case dobit auto?

          1. V našich podmínkách dá
            V našich podmínkách dá instalovaná kw přibližně 3kwh denně a 5 kw se na střechu hravě vejde. To je 15 kwh při průměrném dojezdu cca 6km na kwh to dělá 90km. Ale je potřeba brát zřetel na běžnou spotřebu(min. svícení, lednička televize a teplá voda) a na auto by už nezbylo. Takže kdybych chtěl živit elektroauto musím narvat na střechu víc fotovoltaiky, nebo když mám podmínky, tak použiju větrnou turbínu – třeba Sky Stream 600, která má dávat v dobrých podmínkách přes 7000 kwh ročně. Navíc energeticky mix je spolehlivější. Otázkou je za kolik se podaří sehnat technologii, aby zůstala rozumná návratnost.

      2. a copa děláte,když
        a copa děláte,když nesvítí punťa s dvěma panely třeba 14 dní anebo ještě déle a nebo vám přes den panely zasněží?já mám totiž na svém pozemku pro změnu 8 panelů,4 amorfní a 4 polykrystalické,k tomu ještě nějaké menší na větrání a experimenty,které ukazují v létě v poledne klidně 15 a i víc A při 12-15 V,ale v zimě je to bída a třeba i jen stěží 0,5 A pár hodin,spíš míň než víc…chodíte pěšky?komu to lejete do hlavy?jezdíte i v zimě na elektrokole,které dobíjíte benzínovou centrálou?nebo používáte perendev,magnetický motor?ha ha…

Napsat komentář