PXP - jízdní kolo, které ovládáte silou myšlenek

Jan Horčík - 01 Červenec 2011

Parlee Cycles patří mezi respektované výrobce . Automobilka aktuálně povolala tohoto výrobce k novému úkolu. Zadání zní: vyrobte šetrné kolo inspirované naším . Parlee Cycles se činili a přišli s úžasným modelem PXP.   
jízdní kolo PXP Parlee Cycles
foto: prollyisnotprobably.com

Parlee Cycles byli pověřeni nesnadným úkolem: postavit jízdní kolo, které v sobě ponese pokrokové myšlenky vozu . Bostonská společnost známá pro své výrobní a designérské kvality se úkolu nezalekla.

Vše začalo prvními designovými nákresy a skeči. Tým se rozhodl postavit kolo na konceptu "aero road bike", tedy aerodynamické silniční kolo. To kombinuje agresivní geometrii závodních bicyklů s přístupností běžného silničního kola.

jízdní kolo PXP Parlee Cycles nákres
foto: prollyisnotprobably.com

PXP je tedy kolo, které nabízí jak pohodlí na dlouhých tratích, tak výkon. Podobně jako Prius. Během třetího týdne od zadání úkolu už začalo tvarování prvních materiálů. Jedním z nich jsou i uhlíková vlákna.

Ta pomáhají snižovat hmotnost kola. A brzy i - většina automobilek chce začít využít materiály z ve velkém.

Naprosto revoluční věcí na kole PXP je ovšem způsob řazení. Abychom vše uvedli na pravou míru: nejde o . Nicméně přehazování rychlostí probíhá elektronicky, a to bezdotykově. Pouze silou myšlenky!

jízdní kolo PXP Parlee Cycles cyklistická helma
foto: prollyisnotprobably.com

S unikátním nápadem přišli vizionáři z malého digitálního studia Deel Local. Do cyklistické helmy instalovali elektrody snímající aktivitu mozku. Přeřadit rychlost na kole PXP je pak otázkou pouhé myšlenky!

Nakonec bylo ještě kolo testováno ve větrné tunelu kvůli celkové aerodynamice, podobně jako běžná auta. Celý projekt ale zatím nekončí a vývojáře čeká k finálnímu produktu ještě minimálně několik týdnů práce.

Celé snažení je součástí velkého programu Toyota Prius Projects. V jeho rámci vznikají po celém světě nejrůznější projekty inspirované technologií Toyota, konkrétně pohonným systémem a hybridním autem Prius.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě spíš zaráží že i tak banální běc jako šlapací kolo musejí nuceně zmršit elektronickým udělátkem na baterky. Proboha proč? K čemu to jako je dobrý?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednoduše proto, že elektronické řazení je lepší, než mechanika a to z několika důvodů. Lanko se VŽDY časem přetrhne, bowden zalomí, či jinak poškodí, navíc bowden nepěkně odírá lak rámu, el. káblík ne, protože je statický, tudíž se neopotřebovává a nepohybuje.
Další výhodou el. řazení je to, že odpadá seřizování a dolaďování řazení za jízdy. Elektronika si sama posune vodítka dle člověkem zvoleného převodu, přesně tak, aby řetěz nedřel ani vpředu, ani vzadu. Zejména pro amatéry Tvého typu je to obrovský přínos a pokud to nechápeš, pak je to tím, že na kole nejezdíš. Přesněji: na kole, kde je i přesmykovač a kde i řadíš, nejen se vezeš.
ELEKTRONIKA SE DO JÍZDNÍCH KOL SÉRIOVĚ MONTUJE 6LET a žádný její uživatel si nestěžuje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I v tom Tvem elektronickem razeni jsou mechanicke casti,ktere se odiraji,kurvi a rozbijeji,spolecne s krehkou elektronikou to cele vede k totalni omezenosti jak Tvoji inteligence,tak kratke zivotnosti tohoto vehementu.U prastare prehazovacky se sice jednou za 40 let pretrhne lanko,ale porad se da jet k cili,zato tady slezes a tlacis do servisu,kde nechas nekolik tisic kazdych ctvrt roku.Proste novodoba sracka,jako vse dnes.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Píšeš zcela bez jakékoliv znalosti o principu a fungování přehazky, zjevně jsi toho nikdy moc nenajezdil a jen teoretizuješ, či spíš prudíš.
V el. řazení nejsou ŽÁDNÉ mechanické části, které by nebyly v běžném řazení, ale naopak mnohé pohyblivé (tedy mechanické) části tam právě díky elektronice a elektrice nejsou, to jen Ty, z ryzí neznalosti, podsouváš tyto své domněnky, které jsou zcela zcestné a nesmyslné. Stejně, jako Tebou zmiňovaná "krehká elektronika", nic takového tam není, naopak v běžném řazení jsou neelektronické díly slabší a zranitelnější, než bytelně zkonstruovaná a uvnitř zabudovaná elektronika. Při kolizi (používáním nikoliv) se rozbije spíš materiál, než elektronika, jako taková, protože ta je ukryta uvnitř a tedy chráněna.
Čili právě tato Tvá neznalost a amatérizmus vede k Tvé totalni omezenosti, protože, jak přiznáváš a ukazuješ, inteligenci už omezenou máš, jak, mimo jiné, dokazuje i absence diakritiky.
Naopak Tebou zmiňovaná kratká životnost platí právě u lankového řazení. Jen hlupák, teoretik a amatér může napsat "U prastare prehazovacky se sice jednou za 40 let pretrhne lanko,ale porad se da jet k cili,zato tady slezes a tlacis do servisu,kde nechas nekolik tisic kazdych ctvrt roku.Proste novodoba sracka,jako vse dnes."
Důkazy:
"jednou za 40 let pretrhne lanko" - To platí jen u víkendového obtloustlého omezence, který vyjede 1x do roka, já měním lanka 2x do roka (najezdím přes 25000 km), jinak prasknou za jízdy, někde, kde není servis.
Toto u elektroniky odpadá!!

"ale porad se da jet" - s prasklým lankem přehazky se dá sice jet, ale jen po rovině a pomalu. Když praskne lanko přehazky v Alpách, pak už toho moc nevyjedeš (a Ty už vůbec ne, když na kole neumíš) převodem 39 x 11.
"zato tady (u elektroniky) slezes a tlacis do servisu,kde nechas nekolik tisic kazdych ctvrt roku." - Naprostý blábol analfabeta, který o elektronice slyšel akorát z nefunkční krystalky.
Jednak elektronika se nemá jak rozbít. Může dojít akorát baterie a to ještě jen tehdy, pokd někdo hloupě ignoruje včasné signály k dobití.
Ale! Když už se to stane, alektronika automaticky nastaví řazení na střední převod, takže se dají vyjet i kopce a dá se jet poměrně rychle i po rovině. To jsou fakta, ne Tvé bláboly neználka.

Čili jediné, co je tu (jak píšeš) "Proste sracka,jako vse dnes.", jsi tu jen Ty, který z pozice anonymity píšeš nesvéprávné věty bez logiky. Zřejmě jsi tlustý zamindrákovaný ožrala, který z nedostatku jiné činnosti prudí tam (např. do rubriky o PC nemáš šanci přispět, tam ani nechápeš, o čem je řeč) kde si myslí, že jeho primitivní omezenost nebude poznat. Bohužel, je vidět z každého Tvého slova.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to pěkná ptákovina. Podle toho 3. obrázkou je pod helmou laciný EEG systém od Emotivu. Ten nemá moc kvalitní signál ani při normálním měření, elektrody špatně přiléhají, často odstávají a produkuje to spoustu artefaktů. Při jízdě na kole, kdy se hlava potí, hýbá ze strany na stranu a shora dolů a ještě je to celé zakryté tou helmou - no nazdar. Kvalita signálu bude asi dost mizerná. Celý systém je navíc velmi křehký, elektrody se při neopatrném zacházení snadno lámou a když na to dáte helmu, tak se to asi moc nezlepší. Nikde navíc není zmíněno, jak si cyklista před jízdou EEG zkalibruje signály na podřazení a nadřazení. O tom, že by to dokázalo podřadit najednou třeba o 2 stupně asi nemůže být ani řeč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Funguje to na principu EEG, dnes jsou již velmi jednoduše použitelné, i když drahé. Například projekt insight na kickstarteru apod.

Sakra to nejlepší co v článku je je málo vysvětlené. Jak tedy pokud to není kachna funguje to jejich řízení převodovky? :-)
Nechci nic říkat, ale to je fatk super nápad, jen by se dal použít ne jen na řazení převodů na kole :-)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol