Auto na vítr přejelo AustráliiREKORD
Auto na vítr přejelo Austrálii
Leaf po 4 letech v Jižní KorejiNISSAN
Leaf po 4 letech v Jižní Koreji
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-BhAUTO
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-Bh
Škodovka letos uvede elektromobilyČESKO
Škodovka letos uvede elektromobily

UNO III – transformer mezi elektrickými skútry

Ivo Hradil - 11 Leden 2011

Jméno BPG Motors patrně nebude pro většinu lidí příliš známé, avšak s názvem by už mohl být přece jen někomu povědomý. Nyní jsme se dočkali jeho pokračovatele.  
elektrické skútry UNO III

Původní skútr byl zkonstruován v roce 2008 jako vysokoškolský projekt mladého vynálezce .

Disponoval tehdy pouze dvěma koly posazenými paralelně blízko u sebe a gyroskopem, který stále udržoval skútr ve vzpřímené poloze.

Nejnovější produkt s označením UNO III pokročil ve vývoji o notný kus dál.

Při nízkých rychlostech se UNO III podobá svému předchůdci s paralelním dvojkolem a se schopností pohybu vpřed i vzad.

elektrické skútry UNO III

Třetí kolo je v tuto chvíli zastrčeno mezi dvěma zadními koly, aniž by se dotýkalo země. Tato krátká konfigurace dává možnost malých poloměrů otáčení, což umožňuje hbitý pohyb v těsných prostorech.

Změna oproti předchozí verzi začíná být zřejmá při zvyšování rychlosti. V této chvíli se UNO III naklání dopředu a zároveň se automaticky vysouvá i dosud zastrčené kolo, zatímco zadní kola se přisouvají blíže k sobě.

Po dokončení celé transformace se už vzhled UNA III nijak výrazně neliší od klasicky vypadajících motocyklů, jejichž jednostopá konstrukce je vhodnější pro vyšší rychlosti.

Při návratu k nižším rychlostem se rovněž i vrací do vzpřímené polohy.

Podrobné specifikace stroje nebyly zatím zveřejněny, ale podle slov výrobce je skútr UNO III schopen dosáhnout rychlosti až 56 km/hod s okolo 50km na jedno nabití.

UNO III není prvním pokusem firmy BPG o transformující se skútr. Jeho předchůdce UNO II byl vybaven pouze dvěma koly, z nichž jedno bylo možné paralelně vysunout vpřed.

Tento koncept byl však pro svou malou opuštěn.

BPG se poté propracovala v konstrukci až k nynějšímu řešení. Výrobci doufají, že se jim s tímto již podaří svůj produkt komercializovat.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi zajímavý koncept, chtělo by to nové informace.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články