Nissan pracuje na elektromobilech s bezdrátovým dobíjením

Elektromobil, který se dobíjí i bez připojení do zásuvky? Jen velmi těžko představitelný koncept, ale přesto se i tímto směrem ubírají zraky výzkumníků společnosti Nissan. Zdánlivé science fiction totiž není zas tak nereálné, jak na první pohled vypadá. Minoru Shinohara, senior vice prezident technologického vývoje v Nissanu, nedávno v rozhovoru o takovém konpcetu mluvil. „Elektrické dobíjení bez připojení je velmi futuristické, ale my potřebujeme automobily s nulovými emisemi. …V Rusku, Indii i Číně se očekává obrovský nárůst automobilů,“ řekl doslova Shinohara. Právě on je ve společnosti tím, kdo velkou měrou propaguje elektromobily na úkor ostatních alternativních typů pohonu, jako jsou třeba biopaliva. V jiném rozhovoru prozradil, že Nissan uvede plug-in hybridy do roku 2010 a elektromobily do roku 2011 s tím, že první plně elektrická auta mohou být v USA a v Japonsku (možná také Izraeli a Dánsku) v prodeji už také v roce 2010. Půjde především o malé městské automobily, nicméně zákazníci začnou podle Shinohary požadovat časem také sedany či sportovní automobily. „Chceme být jedničkou v oblasti elektromobilů, což znamená, že musíme pokrýt trh. Jinými slovy, musíme připavit více typů automobilů,“ dodal. Ale zpět k dobíjení elektromobilů – podle magazínu Seeking Alpha jsou jednou z možností řešení superkondenzátory, další pak třeba vodíkové palivové články. Bedrátový přenos energie nedávno předvedli také výzkumníci společnosti Intel. Pro elektromobily jsou dnes hlavními překážkami cena, váha, infrastruktura dobíjecích stanic a doba nabíjení. Všechno tohle se Japonsko snaží řešit. Nissan například už dlouho pracuje na inteligentním dopravním systému, nedávno se pustil do jeho masivního testování. V zemi jsou postupně budovány pilotní dobíjecí stanice, některé dokonce rychlo-dobíjecí. Co se týká ceny, uvažuje se o tom, že část ceny z elektromobilu by mohla platit japonská vláda. První elektromobily Nissan mají údajně stát podobně jako klasický automobil – ale to jen díky tomu, že nebudou zahrnuty baterie, které si zákazník pronajme samostatně.

8 Comments on “Nissan pracuje na elektromobilech s bezdrátovým dobíjením”

  1. Představuji Vám svoje
    Představuji Vám svoje stránky o bezdrátovém přenosu energie,
    který vynalezl Nikola Tesla a koncovku tomu dal Edwin Gray
    v podobě svého bezpalivového elektromotoru. V roce 1975 byl
    v USA patentován a následně zakázán. Po roce 2000 se patent
    motoru objevil na Internetu. Provedl jsem jeho fyzikální analýzy a na základě nich vytvořil svoje internetové stránky:
    http://www.free-motor.org
    http://www.free-motor.org/wireless_cze.htm

    Ing.Michal Martinů

    P.S.Motory Edwina Graye poháněné z okolního elektrostatického
    pole mohou dosahovat výkonu i 50 [kW], ale to by bylo nehospodárné.

    1. Já si myslím, že Nikola
      Já si myslím, že Nikola Tesla rozsvítil zářivku bezdrátově z elektrického pole s pomocí pulzně vyvolané vysokofrekvenční elektromagnetické transformace. Že by tako šlo svítit klidně i v lese, ale asi by to rušilo ether, pokud by se to neudělalo frekvenčně nízko. Měl jsem i ty jeho patenty, ale nedaří se mi je najít.

  2. Nikola Tesla to vedel velmi
    Nikola Tesla to vedel velmi dobre a aj to patricne prezentoval.Ale v tej dobe to bolo nepredstavitelne.Hold jeho geniu.Podla mna to co zacinaju teraz aplikovat automobilky v elektromobiloch je vo svojej podstate 100 rokov stara technologia.Tie najjednoduchsie veci su predsa najlepsie.Skoda ze vyvoj tychto technologii bol tak podceneny.

  3. Taky nechápu, co je na
    Taky nechápu, co je na bezkontaktním dobíjení tak revolučního. Indukce přeci funguje, p.Wegner(snad jsem nezkomolil jméno. 🙂 ) už to má doma v garáži. 🙂

    Vypadá to, že článek je jen odněkud přebraný bez ladu a skladu. Nevěřím, že p.Horčík nemá o tomto ani potuchy…

Napsat komentář