Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100 km

Jan Horčík - 18 Říjen 2010

aktuálně rozvířil mediální vody kontroverzí týkající se toho, zda je skutečně tím, co posledních pár let slibovali. Ať už je či není, magazín Motor Trend si jeden kousek vypůjčil k testu. A žasli. S dosáhli redaktoři spotřeby 1,85 l/100 km!   
Chevrolet Volt

Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt

A to nikoliv v nějakém speciálním testu, ale během každodenního ježdění po dálnicích, silnicích a silničkách v . Zatímco jiná (americká) auta by na ujetí celkem 299 mil (481,2 km) spotřebovala plnou nádrž, Volt spotřeboval 8,934 litrů (2,36 galónů US). Nepříliš překvapivě byli touto hodnotou redaktoři magazínu Motor Trend doslova unešeni.

Na jednom z výletů o délce 120 mil (193,121 km) se střídali dva řidiči. Jeden jel opatrně - tak, aby se držel barevných pokynů přístrojové desky , která řidiči ukazuje jak šetrně nebo nešetrně jezdí. Druhý jel naopak agresivně. Projeli nejprve nejznámější části Los Angeles - na 36. míli (58. km) došla energie a naskočil benzinový motor, aby ji dobil.

I potom se chová úplně stejně jako když jede na elektřinu - protože na ni stále jede. Teprve v rychlostech nad 70 MPH (112 km/h) se k pohonu náprav částečně přidává také benzinový motor. Na konci výletu o délce necelých 200 km, kdy se prodíralo betonovou džunglí Los Angeles, horskými cestami i , a to i nejvyšších povolenou rychlostí 162,5 km/h byla spotřeba 74,6 mílí na galon (3,15 l/100 km).

O něco horší výsledek, než průměrných 1,85 l/100 km naměřených na celkově ujetých 480 km, ale je to pochopitelné. Hybrid Chevy Volt je skvěle stavěný především pro krátké popojíždění po městě a příměstské dojíždění, kdy do vzdálenosti zhruba 40 - 60 km může jet čistě na baterie, a tedy s nulovou spotřebou benzinu. Není pak nic jednoduššího, než jej následně připojit k /do zásuvky, dobít a jezdit opět za nulu.

Nic vás ale nebude omezovat v tom, abyste v tomhle autě vyrazili na jakkoliv dlouhou vzdálenost uznáte za vhodné. Protože nádrž Chevroletu Volt můžete kdykoliv dotankovat a průměrná spotřeba kolem 3 l/100 km dává při objemu nádrže 34 l teoretický dojezd až 1100 km!

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim si, ze prizpusobovat uzivani hybridu jinak nez zamyslel
slel vyrobce je nespravne. Kdo si jde tato vozidla koupit pocita s timto systemem uzivani. Je treba si vzit, ze je to alternativa
ke klasice. Tim, ze se pridava vice a vice vyrobcu, bude konkurence a ceny budou s mnozstvim prodanych kusu klesat a parametry se budou vylepsovat. Ale je treba si uvedomit, ze muze rust cena elektriny. Myslim si, ze tuto dilemu asi nevyresime. Rozhodne by bylo dobre jiz jasne od vyrobcu stanovit kolik let mi vydrzi baterie pri dennodennim nabijeni. Pak by i vypocet efektivnosti byl trochu jasnejsi. Kazdopadne je to dalsi cesta jak cestovat a je potreba si vazit a kdo ji chce, aby si mohl koupit. Jinak by chtelo mozna nahlednout do statu, kde podporuji tyto automobili runymi formami proc to delaji. Peknou debatu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je lehke, jestli baterie vydrzi 3000 nabiti, tak pri dennim nabijeni je to 8 let

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je zaujímavé že konkurenčný PRIUS PLUG-IN HYBRID ktorý okrem toho že je lacnejší a má deklarovaný menší dojazd na elektriku má vyššie MPG teda presne 95MPG proti voltu s 94MPG čo je spôsobené účinejším hybridným systémom (fungujúcim ako v prípade klasického priusu) najmä pri dlhých tratiach bez možnosti dobitia batérií, takže praktickejší a aj lacnejší je tým pádom Prius plug in hybrid. No vzhľadom k cenám je to pre bežných ľudí stále SCI-FI, nó ešte tak klasický PRIUS či AURIS HSD sa na leasing dá, nó, ja si počkám na cenovo najdostupnejší a najúspornejší full hybrid v podobe yarisu HSD a ten je na každodenné jazdenie po meste určite najideálnejší a ušetrené peniaze ktoré by som vrazil do pluginov môžem užiť rozumnejšie napríklad na rodinný kombík s nízskou spotrebou akým je napríklad nová toyota avensis 2.0D-4D s variabilnou geometriou lopatiek turba a kombinovanou spotrebou 4,6L/100km resp. 3,9-4,0L/100km mimo mesta!
A tak dostanem za svojich 34000€(prisupluginhybrid) resp 46000€ (chevroletampera) dve plnohodnotné a úsporné autá a ešte aj ušetrím!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych se rád vrátil k srovnání s Hummerem. Je sice absurdní , ale má opodstatnění. Celou diskuzí se vleče nit pouze okamžitých nákladů, ale ty jsou z celkového hlediska pouze zlomkem . Jednak záleží na kupní ceně , dále na servisu běžného auta ve vztahu k nové bateriei hybridu, či její trvanlivosti . Na to nikdo neodpověděl. Asi když o tom nikdo nemluví , tak to nebude nic moc. Abychom nešli cestou větrných elektrárem - pracují skoro zadarmo , ale mají neúměrné pořizovací náklady a provozní servis, když se započítá spotřebavaná energie na výrobu , tak po desítkách letech provozu se to nidky nevyplatí.
Leda tak se subvencí od státu ( Německo ).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ešteže na vodnú,atomovú,alebo uhoľnú elektráreň sa nespotrebuje pri výrobe žiadna energia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem zastáncem zelené dopravy ale prosím pěkně cesta přes elektromobily vede do úplně stejnýho pekla jako cesta přes fosilní paliva dám vám takovej malej příklad.Když si koupíte hamra kterej bude žrát klidně 30 litrů na 100 kilometrů a srovnáte ho klidně i s tím nejlepším elektromobilem...tak co si myslíte že v průběhu výroby životnosti výrobku a následná likvidace bude v produkci skleníkových plynů nižší???.............jestli odpovídate elektromobil tak je to špatně zprávná odpověd je hummer a jde o to že elektromobil při výrobě spotřebuje daleko víc chemických látek velice nebezpečných a potřebuje taky více energie na výrobu....a likvidaci tu zatím nikdo neumí protože chemikálie a těžké kovy neumí dnes nikdo ekologicky likvidovat znovupoužití bohužel zatím není možné a proto apeluji na všechy kterým se líbí pokrok kupte si radši auto na plyn to je daleko ekologičtější než nějakej posranej elektromobil!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto čo ste tu napísali, je prosím pekne úplná vtákovina. Lítiové a NiMH batérie sú recyklovateľné z viac ako 90% - a to priamo na nové batérie. Rovnako tak aj elektromotor - vyseparujú sa jednotlivé materiály. Ďalšia vec - keď používate spalovač, tak musíte meniť remene, oleje, kvapaliny, filtre, ešte keď sa čas od času pokazí nejaká potrebná mechanická časť motora... a to sú ďalšie haldy odpadu. Rovnako tak aj výroba benzínu je omnoho zložitejšia a prostrediu škodlivejšia, ako výroba elektriny, hoci aj z uhoľnej elektrárne. Tak mi prosím netvrďte, že Hummer so spotrebou 30 litrov, z ktorého každú chvíľu "lieta odpad" je ekologickejší než elektromobil :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No podle ministerstev ano, jelikoz za HUMMERA se ekodan neplati, ale za dobre serizeneho Favorita se spotrebou pod 5l/100 km se palti 10000. A o tom to je :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ta dskuse je dobrá ale nikdo se ještě nezmínil kolik to autíčko stojí .a jen tak pro zajímavost dá se koupit někde v evropě?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Staci se podivat na oficialni stranky vyrobce a tam je jasne uvedna spotreba kdyz auto jede (dobiji baterii) pouze na spalovaci motor 1,4:

ve meste spotreba 35 MPG = cca 7,4 l/100km
a mimo mesto: 40 MPG = cca 5,9 l/100km

celkovy dojezd: baterie 60km, benzin 600km

to jsou oficialni data, ale skutecnost dle clanku muze byt prijemnejsi, zalezi na stylu jizdy atd..

ale jak jiz tady bylo psano, auto je konstruovano pro kratke trate. Nic mene pokud 2x za rok jedete na hory tak celkovou ROCNI prumernou spotrebu vam to moc nezvedne, pokud se pres rok snazite dobijet ze zasuvky co nejvice. A ano elektrina sice neni zadarmo ale v prepoctu jedno nabiti auta (tedy 60km) stoji priblizne 1 euro a to je proti dnesnim cenam benzinu opravdu zapakatel. V prepoctu tedy 1,4 Eura za 100km tedy dnesni 1 litr benzinu. Zdroj: oficilani web a FAQ vyrobce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DÍKY LUBOŠI - ZA OSVĚTU !!!
A PŘESNĚ O TOM TOTO AUTO /A VŠECHNY OSTATNÍ plug-in hybridy + E-MOBILY/ JSOU !!!

Spotřeby bylo dosaženo tak, že test probíhal celkem tři dny a Volt byl vždy přes noc dobíjen ze zásuvky. Zdroj zde: MotorTrend.com Vypadá to, že pro Plug-IN Hybridy budeme muset vymyslet nový způsob počítání spotřeby...

Tendečnost článku MotorTrend dokazuje výpočet na konci tohoto článku "spotřeba kolem 3 l/100 km dává při objemu nádrže 34 l teoretický dojezd až 1100 km!" Ve skutečnosti na jednu nádrž, která je skutečně 9 galonů tedy 34 litrů, však ujedete 50-80 km na elektřinu s nulovou spotřebou a pak se spotřebou 4,5 až 7,5 l/100 km ujedete 450 až 750 km na benzín. Celkem dojezd na jedno nabití a nádrž je tedy 500 až 830 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to super kára!!! Každý den jezdím do práce celkem 50 km!!
Mám garáž a přes noc parkuji auto právě v ní. Nebyl by problém přes noc nabít baterii a ráno hurá do práce!!!!!!!
A podělanejm šejkům už ani korunu!!!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A podělanejm šejkům + RUSÁKŮM ... už ani korunu!!!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

šejkové za to ani tak moc nemůžu jako spíš daně v české republice je to 60% ceny z jednoho litru takže kdyby náš stát nekradl tak můžeme jezdit v klidu za polovinu a myslím že by to nikomu nevadilo....ale ty č.... co sedí nahoře na židli ty benzin ani naftu neplatí tak jim je to fuk kolik to stojí!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda, pravda, ale za co by se stavěly dálnice, opravovaly cesty, platila zimní údržba, policajti co hlídají, abyste se na cestách nepozabíjeli, elektřina na osvětlení atd.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady asi někdo neumí počítat!!!
Když se dá s autem jezdit za 1,5 litru a 80 km dojede jen na elektriku, tak nádrž o 35 litrech vyjde hodně přes 1500 km!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to tak ako pises, nemozes iba zratat dojazd na benzin a na baterku. To ako keby si v priuse plug in zratal dojazd baterka 20km a zvysok benzin nadrz cca 800km. Je to blud, prius mam a na jednu nadrz spravis cez 2000km, pretoze baterka sa stale dobija a ked vies jazdit, spravis na celu nadrz priemerku do 1.5l/100km... pretoze efektivne vyuzivat celu jazdu bateriu glide a pri co najefektivnejsom vyuzivani benzinu dobijas baterku, ked zerie cca okolo 2-2.5l po zahriati motora pri rychlosti cca 70-90km/h ... a zase baterka.. a zase dobija same zs benzinom.... cize spotreba 2.5l/100km... potom zase xy kilometrov 0 l/100kk a tak sa ti to priemeruje az zistis ze na jednu nadrz si daleko cez 2k km. S obycajnym priusom
3gen, co ma beterku iba na 3km... takto viem zajazdit nadrz pod 3l/100km a teda cez 1400km na jednu malu nadrz. Hybridy su bomba, ale treba ich vediet soferovat a spravite daleko lepsiu spotrebu, ako uvadza vyrobca.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíše neumíte počítat a chábat technické poarametry spolu s redaktory časopisu. Pán to pořítal dobře.

Dojezd pouze na elektriku cca 80km

Nádrž má obsah 34litrů což při spotřebě jenom na benzin 4,5/100km je cca 755 km.

Takže nikdy nejste schopen dojet dál než 755+80. Pokud neporušíte fyzikální zákony, či nepřilejete něco do nádrže mimo výpočet.

Chtělo by to nevěřit zmateným výpočtům absolventů amerického systému školství(možná i placených nejen časopisem ale i automobilkou) a použít vlastní hlavu a znalosti základní školy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne ne, bateria sa automaticky dobija. Das na jednu nadrz 2200km, ked vies jazdit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když si koupím novou baterii do mobilního telefonu, udrží ho živý (ten můj), při plném nabití cca čtyři dny. Po dvou letech to však jsou asi dva dny.
Kolik kilometrů ujedu po třech letech provozu na jedno nabití a kolik litrů benzínu kopím za cenu nové baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tá výdrž batérie vôbec nie je podstatná z pohľadu spotreby. Podstata nízkej spotreby je v efektívnom využívaní jednotlivých komponentov. Spaľovací motor má vysokú spotrebu mimo svojich optimálnych otáčok (vo Volte sa využíva len v režime optimálnych otáčok na dobitie bateriek). Elektromotor využívaný na pohon má vysokú účinnosť (okolo 90%) v celom rozsahu otáčok už od nuly. Takže staršie baterky spôsobia častejšie, ale aj kratšie dobíjanie. Spotreba stúpne len mierne. Tento princíp pohonu sa využíva vo výkonných strojoch už 100 rokov (napr. diesel-elektrické lokomotívy).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vaše argumenty dovedu zcela bez problému pochopit a přijmout. Nemohu ale souhlasit s tím, že :"Tá výdrž batérie vôbec nie je podstatná z pohľadu spotreby.". To by platilo pouze za předpokladu, že budu vždy a výhradně dobíjet baterii pomocí spalovacího motoru a nikoli z vnějšího zdroje. S klesající kapacitou baterie se sníží akční rádius vozidla bez použití spalovacího motoru.
Pokud pak budeme uvažovat nikoli striktně o spotřebě, ale o nákladech na provoz, pak je cena výměny baterie neopomenutelným nákladem. Vzhledem k ceně vozidla je třeba počítat s jeho delší životností(jinak je jeho existence ekonomicky zcela neopodstatněná) a pokud nedojde k nějakému významnému vývoji výměna baterie bude nezbytná.
Uměl by někdo udělat kvalifikovaný odhad provozních nákladů?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vzhlednem k tomu ze cena baterie jako nahradniho dilu + montaz v "odbornem servisu" se blizi cene vozidla tak to neme smysl resit. Pro ste si kupujete hybrida na cenu zivotnosti baterie, pripadne se modlete ze za dva roky bude cena baterie nizsii, ale vzhledem k tomu ze se baterie vyrabeji v Cine, a EU na vse cinske napaluje silene dane, a nase vrchnost taktez, tak elektromobily budou vzdy jen pro nadsence a ne pro masove nasazeni. Tak jako kterakoli rozumna vec u nas

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, řekl bych, že se náhled na elektromobily začíná měnit. Asi to bude spíše politická záležitost, vzhledem k tomu, že se ropa těží v ne příliš přátelsky nakloněných státech k USA. A pokud je nyní priorita politiky USA působit v těchto státech chaos asi bychom brzy ten benzín nebyli schopni zaplatit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ucinnost elektromotora je mozno 90% ale ucinnost elektromotora ako prevodu je okolo 70% lebo presne ako ste napisali elektromotor nepracuje v optimalnom rezime, cize dieselelektricka lokomotiva nema elektroprevod preto ze by mal ucinnost 90% on ju ma zalostnu, len 70% mozno aj menej, ale elektroprevod je ekonomickejsi ako stavat klasicku prevodovku pre taky rozsah rychlosti a zatazeni......okrem toho aj power split device v priuse ma na elektrickej strane tiez ucinnost 70%

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zalezi na to, ake ma mobil baterie. Ja mam jeden mobil uz asi 8 rokov, pouzivany je kazdy den a bateria vydrzi bez nabijania cca 5 dni. Myslim ze sa jedna o Li-Pol baterie. Podotykam, ze to ani v dobe kupy nebol ziadny luxusny model.

Ač E-REV velice fandím, myslím si, že "férovější" údaje o spotřebě po vybití baterie jsou 30 - 50 MPG což představuje asi 7,5 až 4,5 litrů na 100 km. Samozřejmě , že během jízdy pouze na nabitou baterii, tedy během prvních 50 až 80 kilometrů je spotřeba nulová. (zdroj: PopularMechanics a www.gm-volt.com)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ta informace o skutečné spotřebě jde z těch údajů dopočítat. Jeli 193 km s průměrnou spotřebou 3,15 l/100km čili projeli 6l. Pokud jim baterka došla na 58 km, tak ujeli 135 km čistě na benzín a 6/1,35 dává spotřebu 4,44 l/100km.
To už je o něco horší, ale pořád fajn.

Obrázek uživatele Jan Horčík

V článku jsem to nezmínil, ale sluší se dodat, že během zmíněného výletu v Los Angeles a jeho okolí byla v autě zapnutá klimatizace.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není pak nic jednoduššího, než jej následně připojit k dobíjecí stanici/do zásuvky, dobít a jezdit opět za nulu.

elektrinu mame zdarma ? dalsia vec, na test vyrazali s nabitou bateriou ? to aj ja by som mohol spravit test s klasickym autom s dvoma nadrzami, jednou oficialnou a druhou neoficialnou (bateria) dotankovanou mimo a tiez by som dosiahol fantasticku spotrebu, uzasnu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistě, máte pravdu v tom (a v celé diskuzi se to tahá) že tady chybí nějaký objektivní přesně stanovený test anebo více testů. Např. bych si představoval test na 500 km anebo také na 200 km. A také by bylo potřebné udávat energii na opětné nabití aku (např. 30 kWh) a rovněž přičíst cenu za aku (při výměne aku) přepočítanou např. na 100km jízdy (např. výdrž 300000km cena aku 4000 USD tedy v tomto případu 4000USD/3000 (3000 úseků 100 km dlouhých), tedy 1,33 USD na 100km. Čísla jsou vymyšlená, o nich není potřeba diskutovat, uvádím pouze pro lepší pochopení.
Pouze jsem chtěl poukázat na nesrovnalosti v hodnocení hybridů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektřina sice zdarma není, nicméně ve srovnání s benzínem/naftou k tomu nemá moc daleko...

Je faktem, že ten test není úplně ideálně postavený, protože vychází z metod testování spalovačů. S výjimkou kanystru v kufru lze spalovač dotankovat pouze na benzínce, takže tam má smysl zjišťovat maximální dojezd. EV a EV hybridy se ale dají nabít z libovolné zásuvky, která je dnes k dispozici skoro všude, kde jsou silnice, takže má smysl zjišťovat spíš hranici vybití baterek a dojezd poté - a k tomu odpovídajícím způsobem dopočítávat spotřebu, nejlépe trojitě: V jednotkách dle médií ( kWh, l ), v cenách a energetickém ekvivalentu...

Žel, zatím jsem na takový test nenarazil...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže jednoduché řešení: vyjet s úplně vybitou baterkou a dojet s pokud možno taky úplně vybitou baterkou. Dobití v průběhu jízdy by se dělo jen prostřednictvím spalovacího motoru a celý provoz by bylo možno vyjádřit spotřebou v litrech benzínu. Že se dá využít i levnější energie ze zásuvky, by se muselo opominout, aby bylo možné srovnání s klasickými spalováky. marcell

Obrázek uživatele Jan Horčík

Elektřinu zdarma určitě nemáme, alespoň ne ti kdo nemají na střeše solární elektrárnu nebo malou větrnou turbínu na farmě. Nebo třeba vodní elektrárnu, proč ne. Myšleno bylo samozřejmě "jezdit s nulovou spotřebou benzínu". Určitě nelze baterii opomíjet, ale když už si někdo plug-in hybrid kupuje, nejspíš je obeznámen s možností připojit jej do zásuvky a chystá se ji alespoň někdy ku svému prospěchu využít.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdit "s nulovou spotřebou benzínu" se dá i s 30 let starou škodovkou přestavěnou na plyn.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Tyhle udávané spotřeby benzínu u plug-in hybridů jsou nesmyslné a zavádějící. Mě by třeba zajímalo, kolik by to sežralo, kdybych vyjel s vybitými akumulátory a ujel třeba 1000km bez dobíjení. Jak a jestli by se tam projevila úspora vzniklá rekuperací a optimálním pracovním bodem spalovacího motoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

spotreba by bola do 2litr/100km ..nakolko by sa po par km dobila a system by znovu fungovalv hybridnom mode so spotrebou 1.5

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je vlastne otazka "mne by zajimalo, jakou by to melo spotrebu, kdybych auto provozoval extremne zcela jinak nez pro co bylo navrzeno". To je jenom nejake teoreticke mentalni cviceni. To co pozadujete by mozna melo smysl u hybridu, ale ne u plugin hybridu, ktery prave na velke baterii stoji. Uvazovat provozovani plugin hybridu bez baterie nedava smysl. To, ze je vuz postaven pro tu vetsinu americkych ridicu, kteri denne najezdi do 50km a parkrat do roka vyrazi na delsi cesty, tvurci rikaji od zacatku.

Prave uvedene cislo se nejvice blizi hodnote "kombinovana spotreba" u spalovaciho motoru a muze s ni byt porovnavana. Jednoduse ty necele 2L + elektrina, to je ta spotreba, kterou bude mit uzivatel, pouzivajici vuz za takovych podminek, pro ktere tvurci pouziti vozu predpokladaly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omyl. Právě proto, že jde o hybrid, byť plugin, tak je potřeba znát oba údaje. Tedy jak maximální dojezd na nabití čistě v elektrickém režimu, tak spotřebu v čistě spalovacím režimu. Jde o naprosto rovnocenné údaje. Pak si teprve člověk může udělat celkový obrázek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ctirad to trafil, v tom ma byt vyhoda hybridu.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, také by mě tato data zajímala. Jasné ale je už teď, že pokud popojíždíte každý den po městě a občas vyrážíte někam na chatu na hory nebo k moři, je Chevy Volt (nebo jiný podobný) auto přesně pro Vás. Jestli ale často jezdíte tisíce km a k tomu ještě třeba po dálnicích, pořiďte si úsporný turbodiesel a na hybrid prostě zapomeňte...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě tam chybí nutná podmínka, že musíte mít rodinný dům nebo alespoň garáž s dostupnou zásuvkou. Z okna paneláku si prodlužovačku k chodníku těžko spustíte ;) To naštěstí není můj případ, mě by na 95% ježdění bohatě stačil čistý elektromobil s dojezdem ~100km, ale ceny včetně ojetin jsou bohužel hrůzostrašné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že EV s dojezdem ~100km by stačil 90% řidičů v rámci ČR a 99% řidičů v rámci Prahy..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon, ale tohle tvrdit je docela nesmysl. Pořizovat si drahé auto jen s dojezdem 100 km? A co když se rozhodnu jet na hory? Z Prahy je to 130 km. Co budu dělat? Kde budu na cestě nabíjet? Pokud elektromobily nenabídnou reálný dojezd 500 - 600 km, tak nemají šanci se uchytit masově..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobil nebude nikdy tak dobrý, aby vyhovoval lidem jako je Jirka. Já to mám na hory cca 165 km (mám tam chalupu, takže tam jezdím častěji nežli 2x do roka) a elektomobil bych si koupil (nebýt jeho dnes véélmi vysoké ceny). Prostě bych cestou musel zastavit u restaurace nebo u nějakého obchodu a aspoň částečně dobít akumulátory (půl hodina času). Stejně musím někde nakoupit potraviny na víkendový pobyt nebo se i najíst. Prostě to cestování by bylo jiné než doposud. A že jsou elektromobily drahé ?? No to jsou ... používal jsem před lety mobilní telefon, tehdy ten přístroj stál něco kolem 40 000 Kč (čtyřicet tisíc korun). V dnešní době se to zdá, že to ani nemohla být pravda, že? A první plazmové televize stály skoro půl milionu Kč. Takže i ty elektromobily se mohou dostat časem na ceny srovnatelné s dnešními osobními vozy.
A běžné spotřeby těchto vozů jsou dle novinářských testů kolem 17 - 20 kWh/100 km (nesmíme s tím ovšem stále uhánět 130 km/h -- stejně je povoleno mimo dálnice max. 90 km/h).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na hory..? Kvůli 2 cestám ročně během jarních prázdnin je potřeba dojezd odpovídající dvojnásobku ujeté trasy..?

To mi přijde rozhodně lepší si těch 357 dní v roce odjezdit v malém a agilním EV s dojezdem ~100 km a na ten prázdninový týden si půjčit něco většího...
(Nebo ještě lépe - domluvit se s dalšími lidmi mířícími z Prahy do stejné lokace a zařídit si soukromou cestu (mini)busem)

Krom toho - v ČR je poměrně dost hustá síť dobíjecích stanic EV klubu..

Obrázek uživatele Jan Horčík

V tom případě doporučuji zaměřit pozornost na Tesla Model S s dojezdem 480 km.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych to viděl ideálně do rodiny jeden malý elektromobil do města a jeden větší hybrid na delší cesty - samozřejmě ale poté, až klesnou ceny na nějakou rozumnou úroveň. A dobíjecí místa - to bude také ještě zajímavé. Třeba já mám společnou garáž v domě, musel bych si nechat udělat rozvody od jističů. S tím se asi v budoucnu rozjede také docela slušný byznys...

Obrázek uživatele Petr Soukup

Ano. Doufejme, že se nám poštěstí v dohledné době Volt/Amperu otestovat :o)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Groupe-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineBUS2BUS

Newsletter