Baterie z Chevroletu Volt půjde využít v inteligentních sítích

Jan Horčík - 04 Říjen 2010

s koncem jejich životnosti často bývá jedním z argumentů proti . Nehledě na to, že recyklace baterií je dnes už zvládnutým procesem, má například automobilka pro použité baterie z zajímavý plán. Využije je v tzv. "smart grids", neboli .   
hybridy - Chevrolet Volt - baterie

General Motors aktuálně spojila síly s americkou energetickou společností ABB Group. Společně budou studovat možnosti využití "vyjetých" baterií z Chevroletu Volt. označovaný také jako "E-REV" bude moct čistě na elektřinu ujet až 60 km. Následně bude možné baterii dobít. Automobilka garantuje osmiletou/160 000km záruku. Jakmile se přiblíží konec životnosti , společnosti GM a ABB Group by je rády využily v oblasti a inteligentních sítí.

Čím dál tím větší podíl jako jsou či si totiž žádá takové , které dokážou s proměnlivou výrobní kapacitou pracovat. To znamená zapojení velkých úložišť energie - a právě zde mohou vysloužilé baterie posloužit.

To, že už nejsou využitelné v samotné , totiž neznamená, že by byly zcela bez kapacity. , které najdeme v elektrických autech jako je a další, se totiž nevyužívají na maximální nebo minimální kapacitu. I poté, co už nejsou vhodné pro provoz elektrického auta je lze využít právě pro budování rozsáhlých úložišť energie. Automobilky tak dostávají novou možnost ekonomického využití vysloužilých baterií, což by mohlo ve výsledku snížit ceny pro koncového zákazníka.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vidím to jako velice rozumné. Ve vozidlech se již nevyplatí vozit ssebou baterie s kapaCITOU MENŠÍ, NEŽ cca 80%, vyjma specielních případů. Bylo by i škoda tyto baterie likvidovat, pokud mohou ještě fungovat a stabilizovat síť podobně jako to mohou dělat elektromobily. Pokud se zrealizuje a nepřijde u nás někdo na nějakej velenápad, jak to dělat složitě....


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil