Nová Škoda Superb odhalena, nejnižší spotřeba 3,9 l/100 km

Jan Horčík - 18 Únor 2015

Působivá světová premiéra nejlepšího vozu Škoda všech dob. Za doprovodu speciálně zkomponované "Symfonie Superb" se v pražském Fóru Karlín poprvé před početným obecenstvem představila nová Škoda Superb. Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.
foto: Škoda Auto

Světová premiéra nové Škody Superb se odehraje už příští měsíc na . Prodávat se začne v červnu letošního roku. Rozměry novinky jsou 4861 mm délky, 1864 mm šířky a 1468 mm výšky. Rozvor se rozrostl na 2841 mm.

Bohatá nabídka prostoru, inovativní asistenční systémy pro větší bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, komfort, výkonné agregáty splňující normu Euro 6 a pro značku Škoda typické "Simply Clever" detaily posouvají vlajkovou loď značky na horní hranici střední třídy.

Zavazadlový prostor se zvětšil na 625 litrů. Standardem se stal adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), elektrická parkovací brzda, systém pro jízdu v kolonách, systém pro sledování mrtvého úhlu a elektrické páté dveře. Objem nádrže je vždy 66 litrů.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

foto: Škoda Auto

Všechny motorizace nové Škody Superb splňují normu Euro 6 a jsou vybaveny systémem Start-Stop s rekuperací brzdné energie. Škoda Auto nabízí benzinové motory od 1,4 TSI (92 kW a 110 kW) přes 1,8 TSI (132 kW) po 2,0 TSI (162 kW).

Naftové verze budou k dispozici od 1,6 TDI (88 kW) po 2,0 TDI (110 kW a 140 kW). Nejnižší papírovou spotřebu nabízí 1,6 TDI verze, totiž 3,9 l/100 km. Auto využívá stejný podvozek jako nová generace Volkswagen Passat.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva ŠKODA AUTO a šéfdesignér značky ŠKODA Jozef Kabaň s novým vozem ŠKODA Superb při světové premiéře v Praze.
foto: Škoda Auto

Hmotnost nejlehčí verze 1,4 TSI činí 1375 kg, nejtěžší váží 1615. Max. rychlost nejvýkonnější verze 2,0 TSI činí 250 km/h při max. zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,8 vteřiny.

Podrobnosti o cenách ani plug-in hybrid verzi zatím nebyly odhaleny.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ta normova spotreba nemusi byt uplne realna, ale muze poslouzit pri srovnavani aut mezi sebou. Nikde na svete neni nic uplne spravedlive, tak proc zrovna u spotreby, ktera je zavisla na jizdnim stylu. Proto existuje jednotny merici cyklus pro vsechny auta a podle toho se meri. Pokud auto A ma 3,9 a druhe 4,5, tak kazdy clovek usoudi, ze auto A je lepsi nez auto B. Popripade se da jeste dovodit, ze B ma o 15% vyssi spotrebu i v realnem provozu.
Kde je problem s chapanim?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je ten, že cyklus je totálne nereálny. Vieš vôbec aký cyklus ma meranie v Európe?
Výrobcovia by mali udávať spotrebu pre mestský cyklus, mimomestsky a diaľničný. Kombinovaná je potom podla toho kde Travis viac km. Auto ktoré ma udávanú spotrebu o liter viac ako iné ma v skutočnosti spotrebu kľudne menšiu.
Žiaden pomer medzi udávanou a reálnou ako píšeš m
Neexistuje.

Obrázek uživatele honza.t

Když auto s maloobjemovým motorem bez výkonové rezervy naložíte / zatížíte. Musíte slabý motor hodně vytáčet, aby jste stíhal tempu ostatních účastníků provozu. Spotřeba paliva závratně stoupne.
Proto fandím Mazdě že nejde cestou snižování objemu válců, ale vylepšováním motoru a jejich parametrů.
http://www.hybrid.cz/finaliste-souteze-green-car-year
Amíci si to nezávisle kontrolují a hříšníky trestají .
http://www.hybrid.cz/hyundai-kia-musi-zakaznikum-zaplatit-395-milionu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i malý dítěti je jasný že 3,9 = 4/100km, realne 6/100 a za 8/100 jezdí dnešní 20tiletý atmosféry předělaný na LPG za 17kč/litr = 8/2/100km = reálně LPG JEZDÍ jako 4L benzínu / 100km. TAKŽE RUKU NA SRDCE SOUDRUZI, KDE JE POSLEDNÍCH 20LET VÝVOJE TSI?? LEDA VE SNÍŽENÝM CO2 A ZVÝŠENÝCH PM10 ;-) SUPRNAPRD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snad už brzo automobilky začnou být ferovější, už tento udaj o spotřebě 3,9 který je asi v 99 procentech neuskutečnitelný jasně ukazuje jak to automobilka s oblbovaním lidí má.. za mne jasně kalkulační falešný udaj..palec dolu.. :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná vás nepotěším, ale za 4/100 jezdily dieselové oktávky 1,8TDI mimo město běžně. Fabie dokonce ještě méně.

Obrázek uživatele honza.t

Jestli mě pamět nešáli tak to bylo 1.9TDI(SDI) a ne 1.8TDI
Dalo se jezdit za 4.5l a taky to byly držáky i po 500000km nežraly motorový olej .

Jo, ale jet za nima v koloně byste nechtěl....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a proto je potřeba podporovat jen ty správný :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TESLU !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

3,9.. :D jo z kopce na neutrál.. to jsem zvědavý kolik lidi se ještě na takovou blbost chytí.. :/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to ale ještě teprv přijde Diesel 1,6 TDI GreenLine a má mít spotřebu 3,7 /100km :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sakra. Spotřeba 3,9. Neuvádějí, ale kolik km musím auto tlačit, abych toho dosáhl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano Tadeusi máte pravdu! Spotřeba je v tomto případě předpokládaná a spíše reklamní než faktickou! Je dobře, že aspoň upustili od motorizace 1,2! Pokud pojedete s rodinou a bagáží a budete dodržovat minimální rychlost vyšší než 80Km tak rozhodně čtyři litry do nádrže budete muset dát vícekrát!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono motorizace 1,2 u takhle velkého auta je těžký omyl. Tahle velikost by neměla jít pod 2 litry. Pak to není "luxusní" auto, ale popelnice, kterou předjede i Trabant.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám předělanou 1997 HONDU ACCORD 2.2 VTEC 115kw na LPG a reálně jezdím meziměsto za 9L/100km LPG = 9*17Kč= 153Kč/100km děleno 30Kč/litr naturalu = jako 5L/100km NATURALU a to je prosím 18LET stará HONDA z AAA Auto ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jezdím s Mazdou 6 2.5MZR 125kW na LPG za 8,5 l/100km, akorát přimazávání ventilů dělá dalších cca 5,- Kč na 100km navíc. Ale je pravda, že Mazda je skutečně výjimečná, protože je to pouze čtyřválec, většina konkurence s tímhle objemem vám pod kapotu nadělí V6 a to už je nákladnější legrace. Od té doby ale netankuji jako benzin nic jiného, než MaxxMotion100 nebo Verva100 (mají podobné oktanové číslo jako LPG a tak tolik nerozhodí krátkodobé korekce v ECU při přechodech plyn/benzín), při spotřebě 0,5 l/100km (na studené starty/extrémní zátěž) to nehraje roli.

Nová auta s přímým vstřikem a turby a intercoolery mě tudíž vůbec, ale vůbec netankují. Nejdou totiž tak spolehlivě (a levně) na LPG předělávat:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na spotrebu 3,9 ho budes musiet tlačiť tak 30-40km :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jaks to vypočítal? Diesel 1,6 TDI GreenLine 3,7/100km teprve přijde ještě :-) absolutně tam minimalizovali tření a vynechali jeden válec fakticky!! papírově tam furt je :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Absolutně minimalizovali tření". Jak ? To by musely použít technologie, že levnější by bylo auto ze zlata než tohle minimalizované. A ještě jedna poznámka. Konstrukčním vrcholem pístových motorů byly motory letecké. Jejich úrovně konstrukce , obzvlášť u dieselů, ještě automobilový konstruktéři nedorostli a u VW ani nedorostou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Superb ani Passat nedostanu CNG, pojde sa cestou elektro+benzin.
Je to velka skoda si myslim, ale tak moc s tym asi nenarobime.

Velmi som zvedavy, ci pride 1,8tsi CNG (160-180k), to by bola parada..

Prosím?
Takže mi před domem stojí co? A plním do toho co?
Passat má CNG už dva roky a nová verze ji bude mít taky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

P.S.: Passat sa robiv CNG verzii 7 rokov, nie 2 :)

Omlouvám se, moje chyba. Dva roky s ním pracuji já ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a tak je to pohoda žejo prdět z laufu jen CO2 ale zas ten dojezd žejo. Na dálnici zu práglu by se vyplatilo ty bomby v podvozku rovnou vodšpuntovat co a raketa do brna ne?? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Preco tak arogantne?
to ze sa robil - minuly cas, neznamena ze sa aj robit bude.

Info nie je vycucane z prsta, bolo to v nejakom vyhlaseni sefa VW, bohuzial to neviem dohladat - ale smelo do toho, ste isto velmi sikovny, takze to prinesiete do fora..

VW sa asi chce zamerat s CNG na auta typu Octavia, Leon, A3.

Pasik/Superb budu benzin+elektro.. preco sa tak rozhodli, tazko povedat, je to skoda. Idealne by bolo mat oboje, ale predpokladam, ze financie uz rozhodli + konstrukcne sa asi ratalo s touto variantou, tak nepredpokladam ze by sa teraz na zaklade rozhodnutia diskutujeceho na hybrid.cz rozhodol VW Board zmenit plany :)

P.

Protože tvrdíte něco, co není pravda.
Passat CNG bude nejpozději do roka od uvedení nového modelu na trh. Potvrzení od importéra.
Než začnete zase tvrdit nesmysly, zkuste si je ověřit ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi ma mrzi, ze nedisponujem danym vyhlasenim vedenia spolocnosti - rychlo by bolo jasne, akym smerom sa bude passat uberat.

Tajne verim teda, ze ma importer vacsie slovo ako vedenie VW a CNG verzia potesi. Dufam, ze to nebude hovadina 1,4tsi s 110konami :):)

prajem pekny den

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele chlapi nehádejte se kvůli takový kravině jako CNG, putin chrastí zahumny topolama tak kdoví co nepřijde. Možná že ani ELON nakonec nepostaví Superchargery a bude vymalováno :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu chlapi, nehádejte se. Plyn patří do kamen, elektrika na svícení a ne do auta. Mám klasiku benzíňák Mitcubishi Colt, sice 8litrů na 100 , ale mám radost ze svezení jakou s žádným koncernovým autem mít nebudu.A ta radost se nedá zaplatit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a po svezení se v elektromobilu budeš mít radost z jízdy ještě větší!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem půjčený od značkového servisu elektromobil Mitsubishi a faktem je, že se mě to hrozně líbilo a nebít ceny a dojezdu tak do toho jdu. Díky nízko baterkám perfektní jízdní vlastnosti a ten zátah elektromotoru je neskutečný.

Obrázek uživatele Hyperloop

A to Mitsubishi je oproti Tesle jen takové vozítko ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemám rád velká auta, ale malá a vzteklá.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pak doporučujeme vyzkoušet nebo či jiné malé elektromobily na trhu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě stačilo odzkoušení malého elektromobilu Mitsubishi. Elektromobil ve stávající podobě je vybočení z řady. Auto musí umožňovat především mobilitu a nezávislost. A to umožňuje bohužel pouze spalovací motor. Elektřinu do baterií z kanistru nenalejete.
Elektromobil může mít perspektivu v městském a příměstském provozu. Je tu ale jedno ale. Musí na to být vybudována elektrická síť a dostatečně výkonné a kvalitní elektrárny. Takzvaná zelená energie je v tomto případě úplně k ničemu a je kontraproduktivní. Řešením jsou malé kontejnerové jaderné elektrárny. To je ale nad chápání ekologů, jejich myšlení je v tomto oboru velice neefektivní a přímo škodlivé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

místo kanystru se v elmobilu vozí prodlužovačka :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cha, cha. Na Sahaře je mu prodlužka úplně na nic. Kanistr naleju a jedu dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na Sahaře krásně svítí slunce,to se pak baterie rychle dobijou :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za prvé, kde tam seženu sluneční elektrárnu, za druhé, co budu dělat v noci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kanystr sebou ,tak i el panel sebou a v noci spát nebo nahánět afričanky :-)

A proč volit VW když je tu Volvo 2.5FT se 170kW (231 PS)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

aky presne model mate na mysli?

Viem, ze sa robili FlexFuel verzie, ale tusim sa ofiko u nas nepredavali.

Volvo prechadza na totalne inu politiku ako malo, co je skoda - vsade bude 2,0 4valec, ale mozno FlexFuel zostane zachoany.

Superb zostava aj tak nadalej kralom priestoru pre zadnych cestujucich, takze preto mi ucaroval //aj ked sedim vpredu :)

p.

Ano, bohužel, v ČR se nikdy neprodávali a asi ani prodávat nebudou. Ale dají se dovézt ze Švédska kde jsou ceny ojetin velmi příznivé.
Jedná se konkrétně o tento model: http://www.volvocars.com/se/Documents/Volvo_V70_AFV.pdf (info ve švédštině) Nějaké jsou myslím i na tipcars.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ksakru a co je na ní jako HYBRID?? Bude alespoň na CNG?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Plug-in hybridní verze se plánuje, pravděpodobně na příští rok. O CNG verzi zatím můžeme pouze spekulovat.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plug in hybrid - slepá konstrukční cesta. Tedy u osobních automobilů. U těžkých náklaďáků a tahačů byla používána už v hloubi minulého století a tam se osvědčila. Pro osobní auto je to příliš hmotná kombinace. Hovořím o silničních vozidlech nikoliv kolejových. Tam je dieselelektrická trakce už nezastupitelná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já myslím že Superb Hybrid Electric v roce 2016 nestihnou, to byla jen vahlandovina. V kvasinách letos v létě sotva rozjedou 2015ctkovýho Superba a nový haly nemají ještě ani základy ...

Pochybuji, že bude CNG, naprosto by zastínil Passata.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jsou to konzervy všecko ! :-)

A tvoje příspěvky jsou všechny velmi přínosné...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je možné, ale stejnak jsou to konzervy všecko ! :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i s tou 1.4L , to je dobry vtip. Tak to sem se nasmal 3,9 na 100 , hmm :-)
to bude tou rekuperaci :-)
A cena bude taky lidova, jako ta spotreba? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rekuperace brzdné energie ve spalováku, tot mazec. to asi pri brzdení dobíjí 12V baterku a pak při jízdě ji nenabíjí. 12V x 65Ah = 800Wh = 0,8kW baterka, kurna to je bídahybrid to usetri jen pár kapek :-)

Obrázek uživatele DomoKun

Tak teoreticky je cokoliv připojené k alťáku spotřeba navíc, pokud by to v nějakém kopci alťák odpojilo tak to pár 10ti litráků za 10 let života auta něco udělá, otázka jak moc...nicméně mám odzkoušeno že spotřebu na fleku zvedne jen blbé sešlápnutí brzdy (3 silná světla)

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol