Nová Škoda Superb odhalena, nejnižší spotřeba 3,9 l/100 km

Působivá světová premiéra nejlepšího vozu Škoda všech dob. Za doprovodu speciálně zkomponované „Symfonie Superb“ se v pražském Fóru Karlín poprvé před početným obecenstvem představila nová Škoda Superb.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.
foto: Škoda Auto

Světová premiéra nové Škody Superb se odehraje už příští měsíc na . Prodávat se začne v červnu letošního roku. Rozměry novinky jsou 4861 mm délky, 1864 mm šířky a 1468 mm výšky. Rozvor se rozrostl na 2841 mm.

Bohatá nabídka prostoru, inovativní asistenční systémy pro větší bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, komfort, výkonné agregáty splňující normu Euro 6 a pro značku Škoda typické „Simply Clever“ detaily posouvají vlajkovou loď značky na horní hranici střední třídy.

Zavazadlový prostor se zvětšil na 625 litrů. Standardem se stal adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), elektrická parkovací brzda, systém pro jízdu v kolonách, systém pro sledování mrtvého úhlu a elektrické páté dveře. Objem nádrže je vždy 66 litrů.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

foto: Škoda Auto

Všechny motorizace nové Škody Superb splňují normu Euro 6 a jsou vybaveny systémem Start-Stop s rekuperací brzdné energie. Škoda Auto nabízí benzinové motory od 1,4 TSI (92 kW a 110 kW) přes 1,8 TSI (132 kW) po 2,0 TSI (162 kW).

Naftové verze budou k dispozici od 1,6 TDI (88 kW) po 2,0 TDI (110 kW a 140 kW). Nejnižší papírovou spotřebu nabízí 1,6 TDI verze, totiž 3,9 l/100 km. Auto využívá stejný podvozek jako nová generace Volkswagen Passat.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva ŠKODA AUTO a šéfdesignér značky ŠKODA Jozef Kabaň s novým vozem ŠKODA Superb při světové premiéře v Praze.
foto: Škoda Auto

Hmotnost nejlehčí verze 1,4 TSI činí 1375 kg, nejtěžší váží 1615. Max. rychlost nejvýkonnější verze 2,0 TSI činí 250 km/h při max. zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,8 vteřiny.

Podrobnosti o cenách ani plug-in hybrid verzi zatím nebyly odhaleny.

tisková zpráva

55 Comments on “Nová Škoda Superb odhalena, nejnižší spotřeba 3,9 l/100 km”

  1. Ta normova spotreba nemusi
    Ta normova spotreba nemusi byt uplne realna, ale muze poslouzit pri srovnavani aut mezi sebou. Nikde na svete neni nic uplne spravedlive, tak proc zrovna u spotreby, ktera je zavisla na jizdnim stylu. Proto existuje jednotny merici cyklus pro vsechny auta a podle toho se meri. Pokud auto A ma 3,9 a druhe 4,5, tak kazdy clovek usoudi, ze auto A je lepsi nez auto B. Popripade se da jeste dovodit, ze B ma o 15% vyssi spotrebu i v realnem provozu.
    Kde je problem s chapanim?

    1. Problém je ten, že cyklus
      Problém je ten, že cyklus je totálne nereálny. Vieš vôbec aký cyklus ma meranie v Európe?
      Výrobcovia by mali udávať spotrebu pre mestský cyklus, mimomestsky a diaľničný. Kombinovaná je potom podla toho kde Travis viac km. Auto ktoré ma udávanú spotrebu o liter viac ako iné ma v skutočnosti spotrebu kľudne menšiu.
      Žiaden pomer medzi udávanou a reálnou ako píšeš m
      Neexistuje.

      1. i malý dítěti je jasný
        i malý dítěti je jasný že 3,9 = 4/100km, realne 6/100 a za 8/100 jezdí dnešní 20tiletý atmosféry předělaný na LPG za 17kč/litr = 8/2/100km = reálně LPG JEZDÍ jako 4L benzínu / 100km. TAKŽE RUKU NA SRDCE SOUDRUZI, KDE JE POSLEDNÍCH 20LET VÝVOJE TSI?? LEDA VE SNÍŽENÝM CO2 A ZVÝŠENÝCH PM10 😉 SUPRNAPRD

      2. Když auto s maloobjemovým
        Když auto s maloobjemovým motorem bez výkonové rezervy naložíte / zatížíte. Musíte slabý motor hodně vytáčet, aby jste stíhal tempu ostatních účastníků provozu. Spotřeba paliva závratně stoupne.
        Proto fandím Mazdě že nejde cestou snižování objemu válců, ale vylepšováním motoru a jejich parametrů.
        http://www.hybrid.cz/finaliste-souteze-green-car-year
        Amíci si to nezávisle kontrolují a hříšníky trestají .
        http://www.hybrid.cz/hyundai-kia-musi-zakaznikum-zaplatit-395-milionu

        1. „Absolutně minimalizovali
          „Absolutně minimalizovali tření“. Jak ? To by musely použít technologie, že levnější by bylo auto ze zlata než tohle minimalizované. A ještě jedna poznámka. Konstrukčním vrcholem pístových motorů byly motory letecké. Jejich úrovně konstrukce , obzvlášť u dieselů, ještě automobilový konstruktéři nedorostli a u VW ani nedorostou.

    1. Ano Tadeusi máte pravdu!
      Ano Tadeusi máte pravdu! Spotřeba je v tomto případě předpokládaná a spíše reklamní než faktickou! Je dobře, že aspoň upustili od motorizace 1,2! Pokud pojedete s rodinou a bagáží a budete dodržovat minimální rychlost vyšší než 80Km tak rozhodně čtyři litry do nádrže budete muset dát vícekrát!

          1. Já jezdím s Mazdou 6
            Já jezdím s Mazdou 6 2.5MZR 125kW na LPG za 8,5 l/100km, akorát přimazávání ventilů dělá dalších cca 5,- Kč na 100km navíc. Ale je pravda, že Mazda je skutečně výjimečná, protože je to pouze čtyřválec, většina konkurence s tímhle objemem vám pod kapotu nadělí V6 a to už je nákladnější legrace. Od té doby ale netankuji jako benzin nic jiného, než MaxxMotion100 nebo Verva100 (mají podobné oktanové číslo jako LPG a tak tolik nerozhodí krátkodobé korekce v ECU při přechodech plyn/benzín), při spotřebě 0,5 l/100km (na studené starty/extrémní zátěž) to nehraje roli.

            Nová auta s přímým vstřikem a turby a intercoolery mě tudíž vůbec, ale vůbec netankují. Nejdou totiž tak spolehlivě (a levně) na LPG předělávat:-)

      1. aky presne model mate na
        aky presne model mate na mysli?

        Viem, ze sa robili FlexFuel verzie, ale tusim sa ofiko u nas nepredavali.

        Volvo prechadza na totalne inu politiku ako malo, co je skoda – vsade bude 2,0 4valec, ale mozno FlexFuel zostane zachoany.

        Superb zostava aj tak nadalej kralom priestoru pre zadnych cestujucich, takze preto mi ucaroval //aj ked sedim vpredu 🙂

        p.

      1. Preco tak arogantne?
        to ze

        Preco tak arogantne?
        to ze sa robil – minuly cas, neznamena ze sa aj robit bude.

        Info nie je vycucane z prsta, bolo to v nejakom vyhlaseni sefa VW, bohuzial to neviem dohladat – ale smelo do toho, ste isto velmi sikovny, takze to prinesiete do fora..

        VW sa asi chce zamerat s CNG na auta typu Octavia, Leon, A3.

        Pasik/Superb budu benzin+elektro.. preco sa tak rozhodli, tazko povedat, je to skoda. Idealne by bolo mat oboje, ale predpokladam, ze financie uz rozhodli + konstrukcne sa asi ratalo s touto variantou, tak nepredpokladam ze by sa teraz na zaklade rozhodnutia diskutujeceho na hybrid.cz rozhodol VW Board zmenit plany 🙂

        P.

          1. Velmi ma mrzi, ze
            Velmi ma mrzi, ze nedisponujem danym vyhlasenim vedenia spolocnosti – rychlo by bolo jasne, akym smerom sa bude passat uberat.

            Tajne verim teda, ze ma importer vacsie slovo ako vedenie VW a CNG verzia potesi. Dufam, ze to nebude hovadina 1,4tsi s 110konami :):)

            prajem pekny den

                1. a po svezení se v
                  a po svezení se v elektromobilu budeš mít radost z jízdy ještě větší!

                2. Měl jsem půjčený od
                  Měl jsem půjčený od značkového servisu elektromobil Mitsubishi a faktem je, že se mě to hrozně líbilo a nebít ceny a dojezdu tak do toho jdu. Díky nízko baterkám perfektní jízdní vlastnosti a ten zátah elektromotoru je neskutečný.

                3. A to Mitsubishi je oproti
                  A to Mitsubishi je oproti Tesle jen takové vozítko 😉

                4. Nemám rád velká auta, ale
                  Nemám rád velká auta, ale malá a vzteklá.

                5. Mě stačilo odzkoušení
                  Mě stačilo odzkoušení malého elektromobilu Mitsubishi. Elektromobil ve stávající podobě je vybočení z řady. Auto musí umožňovat především mobilitu a nezávislost. A to umožňuje bohužel pouze spalovací motor. Elektřinu do baterií z kanistru nenalejete.
                  Elektromobil může mít perspektivu v městském a příměstském provozu. Je tu ale jedno ale. Musí na to být vybudována elektrická síť a dostatečně výkonné a kvalitní elektrárny. Takzvaná zelená energie je v tomto případě úplně k ničemu a je kontraproduktivní. Řešením jsou malé kontejnerové jaderné elektrárny. To je ale nad chápání ekologů, jejich myšlení je v tomto oboru velice neefektivní a přímo škodlivé.

                6. místo kanystru se v
                  místo kanystru se v elmobilu vozí prodlužovačka :-))

                7. Cha, cha. Na Sahaře je mu
                  Cha, cha. Na Sahaře je mu prodlužka úplně na nic. Kanistr naleju a jedu dál.

                8. na Sahaře krásně svítí
                  na Sahaře krásně svítí slunce,to se pak baterie rychle dobijou 🙂

                9. Za prvé, kde tam seženu
                  Za prvé, kde tam seženu sluneční elektrárnu, za druhé, co budu dělat v noci.

                10. kanystr sebou ,tak i el
                  kanystr sebou ,tak i el panel sebou a v noci spát nebo nahánět afričanky 🙂

                1. Tak teoreticky je cokoliv
                  Tak teoreticky je cokoliv připojené k alťáku spotřeba navíc, pokud by to v nějakém kopci alťák odpojilo tak to pár 10ti litráků za 10 let života auta něco udělá, otázka jak moc…nicméně mám odzkoušeno že spotřebu na fleku zvedne jen blbé sešlápnutí brzdy (3 silná světla)

      1. Plug in hybrid – slepá
        Plug in hybrid – slepá konstrukční cesta. Tedy u osobních automobilů. U těžkých náklaďáků a tahačů byla používána už v hloubi minulého století a tam se osvědčila. Pro osobní auto je to příliš hmotná kombinace. Hovořím o silničních vozidlech nikoliv kolejových. Tam je dieselelektrická trakce už nezastupitelná.

Napsat komentář