Působivá světová premiéra nejlepšího vozu Škoda všech dob. Za doprovodu speciálně zkomponované „Symfonie Superb“ se v pražském Fóru Karlín poprvé před početným obecenstvem představila nová Škoda Superb.
foto: Škoda Auto
Světová premiéra nové Škody Superb se odehraje už příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Prodávat se začne v červnu letošního roku. Rozměry novinky jsou 4861 mm délky, 1864 mm šířky a 1468 mm výšky. Rozvor se rozrostl na 2841 mm.
Bohatá nabídka prostoru, inovativní asistenční systémy pro větší bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, komfort, výkonné agregáty splňující normu Euro 6 a pro značku Škoda typické „Simply Clever“ detaily posouvají vlajkovou loď značky na horní hranici střední třídy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Auto představuje omlazený Superb
Zavazadlový prostor se zvětšil na 625 litrů. Standardem se stal adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), elektrická parkovací brzda, systém pro jízdu v kolonách, systém pro sledování mrtvého úhlu a elektrické páté dveře. Objem nádrže je vždy 66 litrů.
Všechny motorizace nové Škody Superb splňují normu Euro 6 a jsou vybaveny systémem Start-Stop s rekuperací brzdné energie. Škoda Auto nabízí benzinové motory od 1,4 TSI (92 kW a 110 kW) přes 1,8 TSI (132 kW) po 2,0 TSI (162 kW).
Naftové verze budou k dispozici od 1,6 TDI (88 kW) po 2,0 TDI (110 kW a 140 kW). Nejnižší papírovou spotřebu nabízí 1,6 TDI verze, totiž 3,9 l/100 km. Auto využívá stejný podvozek jako nová generace Volkswagen Passat.
foto: Škoda Auto
Hmotnost nejlehčí verze 1,4 TSI činí 1375 kg, nejtěžší váží 1615. Max. rychlost nejvýkonnější verze 2,0 TSI činí 250 km/h při max. zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,8 vteřiny.
Podrobnosti o cenách ani plug-in hybrid verzi zatím nebyly odhaleny.
Ta normova spotreba nemusi
Ta normova spotreba nemusi byt uplne realna, ale muze poslouzit pri srovnavani aut mezi sebou. Nikde na svete neni nic uplne spravedlive, tak proc zrovna u spotreby, ktera je zavisla na jizdnim stylu. Proto existuje jednotny merici cyklus pro vsechny auta a podle toho se meri. Pokud auto A ma 3,9 a druhe 4,5, tak kazdy clovek usoudi, ze auto A je lepsi nez auto B. Popripade se da jeste dovodit, ze B ma o 15% vyssi spotrebu i v realnem provozu.
Kde je problem s chapanim?
Problém je ten, že cyklus
Problém je ten, že cyklus je totálne nereálny. Vieš vôbec aký cyklus ma meranie v Európe?
Výrobcovia by mali udávať spotrebu pre mestský cyklus, mimomestsky a diaľničný. Kombinovaná je potom podla toho kde Travis viac km. Auto ktoré ma udávanú spotrebu o liter viac ako iné ma v skutočnosti spotrebu kľudne menšiu.
Žiaden pomer medzi udávanou a reálnou ako píšeš m
Neexistuje.
i malý dítěti je jasný
i malý dítěti je jasný že 3,9 = 4/100km, realne 6/100 a za 8/100 jezdí dnešní 20tiletý atmosféry předělaný na LPG za 17kč/litr = 8/2/100km = reálně LPG JEZDÍ jako 4L benzínu / 100km. TAKŽE RUKU NA SRDCE SOUDRUZI, KDE JE POSLEDNÍCH 20LET VÝVOJE TSI?? LEDA VE SNÍŽENÝM CO2 A ZVÝŠENÝCH PM10 😉 SUPRNAPRD
Když auto s maloobjemovým
Když auto s maloobjemovým motorem bez výkonové rezervy naložíte / zatížíte. Musíte slabý motor hodně vytáčet, aby jste stíhal tempu ostatních účastníků provozu. Spotřeba paliva závratně stoupne.
Proto fandím Mazdě že nejde cestou snižování objemu válců, ale vylepšováním motoru a jejich parametrů.
http://www.hybrid.cz/finaliste-souteze-green-car-year
Amíci si to nezávisle kontrolují a hříšníky trestají .
http://www.hybrid.cz/hyundai-kia-musi-zakaznikum-zaplatit-395-milionu
Snad už brzo automobilky
Snad už brzo automobilky začnou být ferovější, už tento udaj o spotřebě 3,9 který je asi v 99 procentech neuskutečnitelný jasně ukazuje jak to automobilka s oblbovaním lidí má.. za mne jasně kalkulační falešný udaj..palec dolu.. 🙁
no a proto je potřeba
no a proto je potřeba podporovat jen ty správný 🙂
TESLU !!
TESLU !!
Možná vás nepotěším,
Možná vás nepotěším, ale za 4/100 jezdily dieselové oktávky 1,8TDI mimo město běžně. Fabie dokonce ještě méně.
Jestli mě pamět nešáli
Jestli mě pamět nešáli tak to bylo 1.9TDI(SDI) a ne 1.8TDI
Dalo se jezdit za 4.5l a taky to byly držáky i po 500000km nežraly motorový olej .
Jo, ale jet za nima v
Jo, ale jet za nima v koloně byste nechtěl….
3,9.. 😀 jo z kopce na
3,9.. 😀 jo z kopce na neutrál.. to jsem zvědavý kolik lidi se ještě na takovou blbost chytí.. :/
to ale ještě teprv přijde
to ale ještě teprv přijde Diesel 1,6 TDI GreenLine a má mít spotřebu 3,7 /100km 🙂
Sakra. Spotřeba 3,9.
Sakra. Spotřeba 3,9. Neuvádějí, ale kolik km musím auto tlačit, abych toho dosáhl.
Tak na spotrebu 3,9 ho budes
Tak na spotrebu 3,9 ho budes musiet tlačiť tak 30-40km 🙂
jaks to vypočítal? Diesel
jaks to vypočítal? Diesel 1,6 TDI GreenLine 3,7/100km teprve přijde ještě 🙂 absolutně tam minimalizovali tření a vynechali jeden válec fakticky!! papírově tam furt je 🙂
„Absolutně minimalizovali
„Absolutně minimalizovali tření“. Jak ? To by musely použít technologie, že levnější by bylo auto ze zlata než tohle minimalizované. A ještě jedna poznámka. Konstrukčním vrcholem pístových motorů byly motory letecké. Jejich úrovně konstrukce , obzvlášť u dieselů, ještě automobilový konstruktéři nedorostli a u VW ani nedorostou.
Ano Tadeusi máte pravdu!
Ano Tadeusi máte pravdu! Spotřeba je v tomto případě předpokládaná a spíše reklamní než faktickou! Je dobře, že aspoň upustili od motorizace 1,2! Pokud pojedete s rodinou a bagáží a budete dodržovat minimální rychlost vyšší než 80Km tak rozhodně čtyři litry do nádrže budete muset dát vícekrát!
Ono motorizace 1,2 u takhle
Ono motorizace 1,2 u takhle velkého auta je těžký omyl. Tahle velikost by neměla jít pod 2 litry. Pak to není „luxusní“ auto, ale popelnice, kterou předjede i Trabant.
Mám předělanou 1997 HONDU
Mám předělanou 1997 HONDU ACCORD 2.2 VTEC 115kw na LPG a reálně jezdím meziměsto za 9L/100km LPG = 9*17Kč= 153Kč/100km děleno 30Kč/litr naturalu = jako 5L/100km NATURALU a to je prosím 18LET stará HONDA z AAA Auto 😉
Já jezdím s Mazdou 6
Já jezdím s Mazdou 6 2.5MZR 125kW na LPG za 8,5 l/100km, akorát přimazávání ventilů dělá dalších cca 5,- Kč na 100km navíc. Ale je pravda, že Mazda je skutečně výjimečná, protože je to pouze čtyřválec, většina konkurence s tímhle objemem vám pod kapotu nadělí V6 a to už je nákladnější legrace. Od té doby ale netankuji jako benzin nic jiného, než MaxxMotion100 nebo Verva100 (mají podobné oktanové číslo jako LPG a tak tolik nerozhodí krátkodobé korekce v ECU při přechodech plyn/benzín), při spotřebě 0,5 l/100km (na studené starty/extrémní zátěž) to nehraje roli.
Nová auta s přímým vstřikem a turby a intercoolery mě tudíž vůbec, ale vůbec netankují. Nejdou totiž tak spolehlivě (a levně) na LPG předělávat:-)
Superb ani Passat nedostanu
Superb ani Passat nedostanu CNG, pojde sa cestou elektro+benzin.
Je to velka skoda si myslim, ale tak moc s tym asi nenarobime.
Velmi som zvedavy, ci pride 1,8tsi CNG (160-180k), to by bola parada..
A proč volit VW když je tu
A proč volit VW když je tu Volvo 2.5FT se 170kW (231 PS)?
aky presne model mate na
aky presne model mate na mysli?
Viem, ze sa robili FlexFuel verzie, ale tusim sa ofiko u nas nepredavali.
Volvo prechadza na totalne inu politiku ako malo, co je skoda – vsade bude 2,0 4valec, ale mozno FlexFuel zostane zachoany.
Superb zostava aj tak nadalej kralom priestoru pre zadnych cestujucich, takze preto mi ucaroval //aj ked sedim vpredu 🙂
p.
Ano, bohužel, v ČR se
Ano, bohužel, v ČR se nikdy neprodávali a asi ani prodávat nebudou. Ale dají se dovézt ze Švédska kde jsou ceny ojetin velmi příznivé.
Jedná se konkrétně o tento model: http://www.volvocars.com/se/Documents/Volvo_V70_AFV.pdf (info ve švédštině) Nějaké jsou myslím i na tipcars.
Prosím?
Takže mi před
Prosím?
Takže mi před domem stojí co? A plním do toho co?
Passat má CNG už dva roky a nová verze ji bude mít taky.
Preco tak arogantne?
to ze
Preco tak arogantne?
to ze sa robil – minuly cas, neznamena ze sa aj robit bude.
Info nie je vycucane z prsta, bolo to v nejakom vyhlaseni sefa VW, bohuzial to neviem dohladat – ale smelo do toho, ste isto velmi sikovny, takze to prinesiete do fora..
VW sa asi chce zamerat s CNG na auta typu Octavia, Leon, A3.
Pasik/Superb budu benzin+elektro.. preco sa tak rozhodli, tazko povedat, je to skoda. Idealne by bolo mat oboje, ale predpokladam, ze financie uz rozhodli + konstrukcne sa asi ratalo s touto variantou, tak nepredpokladam ze by sa teraz na zaklade rozhodnutia diskutujeceho na hybrid.cz rozhodol VW Board zmenit plany 🙂
P.
Protože tvrdíte něco, co
Protože tvrdíte něco, co není pravda.
Passat CNG bude nejpozději do roka od uvedení nového modelu na trh. Potvrzení od importéra.
Než začnete zase tvrdit nesmysly, zkuste si je ověřit 😉
Velmi ma mrzi, ze
Velmi ma mrzi, ze nedisponujem danym vyhlasenim vedenia spolocnosti – rychlo by bolo jasne, akym smerom sa bude passat uberat.
Tajne verim teda, ze ma importer vacsie slovo ako vedenie VW a CNG verzia potesi. Dufam, ze to nebude hovadina 1,4tsi s 110konami :):)
prajem pekny den
hele chlapi nehádejte se
hele chlapi nehádejte se kvůli takový kravině jako CNG, putin chrastí zahumny topolama tak kdoví co nepřijde. Možná že ani ELON nakonec nepostaví Superchargery a bude vymalováno 🙂
Opravdu chlapi, nehádejte
Opravdu chlapi, nehádejte se. Plyn patří do kamen, elektrika na svícení a ne do auta. Mám klasiku benzíňák Mitcubishi Colt, sice 8litrů na 100 , ale mám radost ze svezení jakou s žádným koncernovým autem mít nebudu.A ta radost se nedá zaplatit.
a po svezení se v
a po svezení se v elektromobilu budeš mít radost z jízdy ještě větší!
Měl jsem půjčený od
Měl jsem půjčený od značkového servisu elektromobil Mitsubishi a faktem je, že se mě to hrozně líbilo a nebít ceny a dojezdu tak do toho jdu. Díky nízko baterkám perfektní jízdní vlastnosti a ten zátah elektromotoru je neskutečný.
A to Mitsubishi je oproti
A to Mitsubishi je oproti Tesle jen takové vozítko 😉
Nemám rád velká auta, ale
Nemám rád velká auta, ale malá a vzteklá.
Pak doporučujeme vyzkoušet
Pak doporučujeme vyzkoušet BMW i3 nebo Renault Zoe či jiné malé elektromobily na trhu.
Mě stačilo odzkoušení
Mě stačilo odzkoušení malého elektromobilu Mitsubishi. Elektromobil ve stávající podobě je vybočení z řady. Auto musí umožňovat především mobilitu a nezávislost. A to umožňuje bohužel pouze spalovací motor. Elektřinu do baterií z kanistru nenalejete.
Elektromobil může mít perspektivu v městském a příměstském provozu. Je tu ale jedno ale. Musí na to být vybudována elektrická síť a dostatečně výkonné a kvalitní elektrárny. Takzvaná zelená energie je v tomto případě úplně k ničemu a je kontraproduktivní. Řešením jsou malé kontejnerové jaderné elektrárny. To je ale nad chápání ekologů, jejich myšlení je v tomto oboru velice neefektivní a přímo škodlivé.
místo kanystru se v
místo kanystru se v elmobilu vozí prodlužovačka :-))
Cha, cha. Na Sahaře je mu
Cha, cha. Na Sahaře je mu prodlužka úplně na nic. Kanistr naleju a jedu dál.
na Sahaře krásně svítí
na Sahaře krásně svítí slunce,to se pak baterie rychle dobijou 🙂
Za prvé, kde tam seženu
Za prvé, kde tam seženu sluneční elektrárnu, za druhé, co budu dělat v noci.
kanystr sebou ,tak i el
kanystr sebou ,tak i el panel sebou a v noci spát nebo nahánět afričanky 🙂
P.S.: Passat sa robiv CNG
P.S.: Passat sa robiv CNG verzii 7 rokov, nie 2 🙂
Omlouvám se, moje chyba.
Omlouvám se, moje chyba. Dva roky s ním pracuji já 😉
a tak je to pohoda žejo
a tak je to pohoda žejo prdět z laufu jen CO2 ale zas ten dojezd žejo. Na dálnici zu práglu by se vyplatilo ty bomby v podvozku rovnou vodšpuntovat co a raketa do brna ne?? 🙂
Ksakru a co je na ní jako
Ksakru a co je na ní jako HYBRID?? Bude alespoň na CNG?
Pochybuji, že bude CNG,
Pochybuji, že bude CNG, naprosto by zastínil Passata.
jsou to konzervy všecko !
jsou to konzervy všecko ! 🙂
A tvoje příspěvky jsou
A tvoje příspěvky jsou všechny velmi přínosné…
to je možné, ale stejnak
to je možné, ale stejnak jsou to konzervy všecko ! :-))
i s tou 1.4L , to je dobry
i s tou 1.4L , to je dobry vtip. Tak to sem se nasmal 3,9 na 100 , hmm 🙂
to bude tou rekuperaci 🙂
A cena bude taky lidova, jako ta spotreba? 🙂
rekuperace brzdné energie
rekuperace brzdné energie ve spalováku, tot mazec. to asi pri brzdení dobíjí 12V baterku a pak při jízdě ji nenabíjí. 12V x 65Ah = 800Wh = 0,8kW baterka, kurna to je bídahybrid to usetri jen pár kapek 🙂
Tak teoreticky je cokoliv
Tak teoreticky je cokoliv připojené k alťáku spotřeba navíc, pokud by to v nějakém kopci alťák odpojilo tak to pár 10ti litráků za 10 let života auta něco udělá, otázka jak moc…nicméně mám odzkoušeno že spotřebu na fleku zvedne jen blbé sešlápnutí brzdy (3 silná světla)
Plug-in hybridní verze se
Plug-in hybridní verze se plánuje, pravděpodobně na příští rok. O CNG verzi zatím můžeme pouze spekulovat.
já myslím že Superb
já myslím že Superb Hybrid Electric v roce 2016 nestihnou, to byla jen vahlandovina. V kvasinách letos v létě sotva rozjedou 2015ctkovýho Superba a nový haly nemají ještě ani základy …
Plug in hybrid – slepá
Plug in hybrid – slepá konstrukční cesta. Tedy u osobních automobilů. U těžkých náklaďáků a tahačů byla používána už v hloubi minulého století a tam se osvědčila. Pro osobní auto je to příliš hmotná kombinace. Hovořím o silničních vozidlech nikoliv kolejových. Tam je dieselelektrická trakce už nezastupitelná.