Japonská automobilka Mitsubishi zažívá se svým elektromobilem Mitsubishi iMiEV nečekaný úspěch. Už několikrát zvýšila plánovaný odhad produkce. Elektrické auto je postavené na lithium-iontových bateriích, a tak není divu, že se objevila potřeba vyrábět jich víc. Mitsubishi a známý výrobce baterií, společnost GS Yuasa, založili společně joint-venture firmu Lithium Energy Japan. Ta vybuduje v Ritto City v Japonsku novou továrnu na výrobu lithium-iontových článků, který bude vyrábět ročně li-ion baterie až pro 50 000 automobilů.
Související články:
Roční produkční kapacita továrny bude 4,4 mil. článků. Výroba má začít zkraje roku 2012. S takovou výrobní kapacitou bude Mitsubishi moct vyrábět až 100 000 elektrických aut iMiEV.
Tak rýchle to nebude, ale
Tak rýchle to nebude, ale rýchlejšie, než si druhá strana myslí.
Ale boj sa vyostruje a aj klasické motory pôjdu so spotrebou rapídne dole. Predstavte si napríklad motor, ktorý nemá vačkovú hriadel na riadenie otvárania ventilov, ale elektromagnety, má malý objem cca 1 liter a je preplňovaný.
A čo keby mal tak okolo 100 koní?
No skrátka zákazník sa môže tešiť – ja predpovedám skôr väčšiu diverzifikáciu „palív“ ako sme zvyknutí. Napriek tomu elektromobily budú poriadne tlačiť na pílu vývoja, čo je viac než zdravé.
Take motory, ako spominate
Take motory, ako spominate su uz dneska celkom bezne. Pred dvoma tyzdnami som navstivil vystavu veteranov v jednom nemenovanom meste a na velke pocudovanie som zistil, ze auta maju yhruba rovnaku spotrebu uz priblizne 70 rokov a to bez ohladu na to, ci maju, alebo nemaju karburator, palivove cerpadlo, alebo samospad, kde maju umiestnene a ako maju pohanane ventily a ci su s variabilnym casovanim, alebo nie su a ich pocte. Rozdiely boli minimalne.
To je pravda, ale aká bola
To je pravda, ale aká bola vtedajšia maximálna rýchlosť takýchto vozidiel a aký komfort a bezpečnosť pri tom poskytovali?.
Ja mám napríklad pri 130 km/h priemer cca 5,6 litra.
No na tu dobu poskytovali
No na tu dobu poskytovali ten najlepsi komfort, aky si ludia dokazali predstavit. Ta rychlost sa pohybovala zhruba od 70 do 110km/h. Vynimkou tam boli len auta Triumph. Tie mali vyssiu rychlost. Tych 5,6 litra je zaujimava spotreba. Je to benzin, alebo nafta? Nemate nahodou nejake Mitsubishi?
No valte výrobu baterií
No valte výrobu baterií pod tlakem!! Čím se jich více vyrobí, tím bude klesat jejich cena a finanční náklady na výrobu!!!! At už se zbavíme té závislosti na ropě. Šejci už si nahrabaly až moc a obyčejní lidi stále platí víc a víc!!!!!!