Honda prodala první milion hybridů

Jan Horčík - 17 Říjen 2012

Japonská automobilka Honda se rozhodně neprofiluje v oblasti hybridů jako leader. Pouze se snaží následovat svého rivala, automobilku Toyota. Ta zaznamenala první milion prodaných hybridních aut už 31.5.2007, celkově má už přes 4 miliony prodaných hybridů a brzy dosáhne první pěti. Aktuálně prodává milion hybridů ročně. Přesto lze konkurenční Hondu považovat za druhého nejúspěšnějšího výrobce hybridních aut na světě.Honda Insight

Hybrid Honda Insight představuje zdánlivě konkurenci pro Toyotu Prius. Ve skutečnosti jde ale o mnohem menší auto spíš o kategorii níž.
foto: Honda

Zpoždění Honda vs. Toyota je dáno mimo jiné i tím, že Honda začala svůj první hybrid – první generaci vozu Honda Insight, prodávat teprve v roce 1999. To už byla Toyota Prius tři roky na trhu. Teprve v roce 2005 dosáhla Honda mety 100 000 prodaných hybridních aut.

V roce 2001 představila automobilka model Honda Civic Hybrid, o tři roky později Honda Accord Hybrid. V roce 2007 už měla prodaných 200 000 hybridů celkem. V únoru 2009 představila druhou, výrazně odlišnou a Priusu se blížící generaci Honda Insight. V srpnu téhož roku dosáhla 400 000 celkem prodaných hybridních vozů.

V roce 2010 představuje Honda modely Honda CR-Z (ten nemá příliš velký úspěch) a Honda Fit Hybrid/Honda Jazz Hybrid vyráběný v Thajsku a brzy také v Malajsii. Během roku 2011 pak zatím pouze v Japonsku představuje v reakci na Prius v model Honda Fit Shuttle, dále také Freed Hybrid a Freed Spike Hybrid. Naposledy květnu 2012 uvedla automobilka v USA a Kanadě model Honda Acura ILX Hybrid.

V současné době připravuje Honda minimálně dva nové hybridy: nový Accord Hybrid a navíc také Honda Accord .

Honda Accord plug-in hybrid Honda Accord plug-in hybrid Honda Accord plug-in hybrid
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám rád Hondu. Ať se daří.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

H ma u mna velke + za 2 velmi dolezite veci dlhodobo vonku, ASIMO, Clarity.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, Clarity je fakt dobrý nápad. Vodíku fandím. To ASIMO je pokud se nepletu robot, že?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nie hocijaky robot, ma dobre zvládnutý SW a jeho prezentacie su uchvatne. hondu toto ukazovanie technologickeho kapitalu po dlhsiu dobu, vyrazne tlaci na hor. I Clarity, to co jej chyba je neexistencia technologie lacneho konvertora z vodika a kyslika na elektrinu, takze okrem hypoteticky vysokej ceny jej nechyba absolutne nic uz od roku 2006. Mnohe testy tretich stran vyvolavaju viditelne uprimnejsie nadsenie, spokojnost a radost nez testy kvalitnejsich BEV aut, kde to neurcite zakrutenie nosom este vidiet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak vám neviem, ale to ASIMO má ešte stále svoje muchy. youtube.com/watch?v=EKU7omqjvn8

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hybrid znamená kombinování, takže nevím, kde je problém?
Případ Tesly Motors ukazuje, že elektromobily zatím negenerují kladné cash-flow, takže se zatím neuživí. Když se neuživí, nemá smysl je vyrábět. Vývoj v automobilovém průmyslu je zhruba 5 letý, takže se není čemu divit. Podle mého názoru se elektromobily stanou konkurence-schopné až v roce 2020, pokud se nezačne masivně těžit břidlicový plyn.

Jaký příklad Tesly Motors? Vždyť sotva začala vyrábět. To si vážně myslíte, že po pár týdnech výroby se jí vrátí náklady a za rok začne vydělávat? Takhle to mohlo jít u facebooku, ale rozhodně ne u automobilky. Tam bude mít smysl něco hodnotit tak za 10 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

IMHO Facebook ještě žádné peníze, kromě primární emise akcií zakladatelů na burze, nevydělal.

Nejsem expert na hospodaření Facebooku, ale i kdyby prodej akcií byl jediným ziskem, tak je to zisk astronomický. Hlavně na začátku byl jenom nápad a "trochu" toho programování. Nebylo potřeba brát si miliardové úvěry na stavbu fabrik, vývoj, nákup materiálu a financování výroby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se tedy dost mýlíte. Clustery serverů na kterých služba běží, jejich správa a jejich napájení rozhodně nejsou zadarmo.
Třeba Googlu se už dávno vyplatí postavit a provozovat vlastní elektrárnu.

Nikde jsem nepsal, že provoz FB je zadarmo. Psal jsem, že k rozjetí nebyly potřeba obrovské investice do vývoje a vybavení a prakticky od samého začátku těžce vydělával. Schválně jsem ťuknul do Google a vidím: odhadovaný čistý zisk za rok 2011 byl 500 milionů USD (Reuters). Hodnota firmy 80 mld USD. Takže asi tak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je skoda ze sa hybrid nazve kazde auto ktore ma k "beznemu" pohonu i elektormotor a ciastocne akumuluje.

auta ktore nejdu aj samostatne nabit ci samostatne "dostatocnu" trasu z "ineho zdroja" podla mna hybridom rozhodne nie su, a skor je to nova moda isteho zavadzania polopravdami uz priamo od vyrobcu pripadne len distributora.

ak to inak ako nalievanim jedneho "..." benzinu, cmg, lpg, nabitim akumulatora ci doliatim nafty nepojde, nie je to celkom logicky hybrid.

plug-in ... ako barlicka, to je totalne prekrucovanie a bezinformacia aby sa v tom potom "bezny" clovek vyznal.

len polopravdy.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?