Japonská automobilka Toyota uveřejnila zprávu o tom jak pokračují její snahy o snížení zátěže životního prostředí. Podle všeho jí to jde víc než dobře. Vyvíjí např. vodíkový autobus a letos očekává prodej víc než milionu hybridních aut.
foto: Hybrid.cz
Toyota to má rozjeté doslova na všech frontách. A proti ostatním výrobcům má minimálně v oblasti hybridních aut více než desetiletý náskok. Do konce roku 2015 představí 21 (!!!) nových hybridních modelů.
Toyota škrtá plány na čisté elektromobily, podrobnosti o elektrickém iQ
TEST: Toyota Prius plug-in hybrid – první dojmy
TEST: Toyota Yaris Hybrid – hybridní revoluce konečně začíná!
Kromě toho aktuálně představila výrobní verzi svého elektromobilu Toyota iQ EV a ačkoliv na rovinu světu sdělila, že v elektromobilech zatím blízkou a střednědobou budoucnost nevidí, má ustavenu speciální výzkumnou divizi pro výzkum pokročilých technologií pro baterie. Pracuje také na bezdrátovém dobíjení pro plug-in hybridy a elektromobily.
Už v nových modelech v roce 2013 se objeví 2,5l benzinový motor s maximální tepelnou účinností 38,5 %. V roce 2014 představí Toyota jeho dvoulitrovou zmenšenou turbo-verzi. v roce 2015 uvede na trh Toyota 1,4l diesel pro osobní auta splňující Euro 6.
Toyota také nadále pracuje na diverzifikaci svých pohonů. Vůz Toyota Plug-in hybrid má nabídnout další stupně výbavy, plus přídavnou zásuvku, která umožní využít hybridní systém pohonu jako zdroj energie v době nouze.
Co se týká nabídky elektromobilu Toyota iQ EV (v nové tiskové zprávě označeného jako “eQ”, ta bude určena především pro místní vlády a vybrané jednotlivce v USA a Japonsku. Jednoduše řečeno, nabídka elektrického auta od Toyoty bude velmi omezená.
Auta na vodík. Další velké téma Toyoty, kterému se už nějaký ten pátek automobilka věnuje. V roce 2015 chce pustit na trh vodíkový sedan, který bude mít vodíkové palivové články s výkonovou hustotou 3 kW/l. To je dvakrát více než mají současné prototypy FCHV-adv, přitom v poloviční velikosti a hmotnosti.
Zmíněný vodíkový autobus, vyvíjený ve spolupráci s Hino Motors, půjde na trh nejspíš v roce 2016. Další klíčové technologie na kterých Toyota pracuje jsou: baterie s pevným elektrolytem, bezdrátové dobíjení (testovat se bude během roku 2013 v Toyota City).
Zajímavý je ale poslední odstavec tiskovky: “Hybridní technologii, která umožňuje nízkou spotřebu a vysoký výkon, je možné snadno kombinovat s různými typy paliv a zároveň obsahuje klíčové technologie nutné pro vývoj mnoha typů ‘eko-aut’.”
Vzhledem k tomu, že Toyota vyvíjí hybridní technologii od začátku 90. let, zatímco ostatní automobilky se o ni opět začaly zajímat teprve po roce 2005, je jasné, proč Toyota dokáže prodat milion hybridů ročně a ostatní sotva pár desítek tisíc.
Máme doma Priuse snad jako
Máme doma Priuse snad jako jedni z mála v OVě a to auto je prostě super. Jeho vzhled sice u té starší generace neoslní, ale ta nová co jsme si pořídili s manželkou tady u http://www.toyota-Ostrava.cz , ta nás nadchla. Spotřeba kolem 4 l při rychlejší jízdě je prostě fenomenální. To starý Fusion co jsme měli, žral i 8
A k čemu je dobré mít
A k čemu je dobré mít auto, s maximální TEPELNOU ÚČINNOSTÍ 38,5%. Aby navíc dobře topil? Nebo se další ztráty vykompenzují mechanickým opotřebováním součástek? Nebo naopak benzíňák bude účinný s více než 50%?