Elektrickou Fabii koupíte už za 550 000 Kč!

Společnost , která se v dlouhodobě věnuje na elektrický pohon, přichází s lákavou novinkou. Jde o přestavbu vozu na za cenu 550 000 Kč bez DPH.   

foto: EVC Group

O tom, že nabízejí nízké provozní a servisní náklady není třeba diskutovat. Hlavní překážkou k jejich nákupu, a tedy i většímu rozšíření elektrický aut obecně, byla dosud vysoká pořizovací cena. EVC Group proto přichází s levným .

Jde o model EVC F3 ELECTRIC přestavěný z vozu Škoda Fabia II. r.v. 2008. Přestavba proběhla v roce 2011. Elektromotor nabízí jmen. výkon 15 kW, max. výkon 30 kW, max. toč. moment 110 N.m., jeho napětí je 80 V.

Společnost EVC Group nabízela stejný model ještě před pár měsíci za cenu 640 000 Kč bez DPH. Obrovský pokles cen baterií i aut jako takových ale způsobuje i pád . Martin Jahn z EVC Group upřesnil, že pokles ceny není tentokrát dán pádem cen baterií, ale použitím vozu starší výroby – rok 2008, jak je uvedeno výše.

Český elektromobil EVC F3 využívá akumulátory LiFeYPO4. Doba nabíjení je pět hodin na 90 % kapacity z 230 V. Max. rychlost auta je 120 km/h, dojezd od 80 do 100 km. Spotřeba energie je 14 kWh na 100 km.

Vozidlo vycházející ze Škody Fabia je plnohodnotný elektromobil, ve kterém je použita řada moderních technologií. Auto je osazeno střídavým elektromotorem, který nevyžaduje žádnou údržbu. Stejně tak i akumulátory jsou bezúdržbové a jsou hlídány battery management systémem (BMS), který zaručí jejich optimální provoz a dlouhou životnost.

Elektromobil je také vybaven rekuperací brzdné energie. Vozidlo díky zachované převodovce nabízí dobrou dynamiku jízdy a zachovává komfort i bezpečnost moderních vozů. Vůz je osazen nabíjecím konektorem typ Mennekes.

Vozidlo je vybaveno displejem zobrazujícím stav nabití akumulátoru a ekonomičnost jízdy. K vozu je také dodávána aplikace informující o stavu nabíjení pro s operačním systémem .

Cena auta je 550 000 Kč bez DPH, termín dodání 1 až 2 měsíce. Pro srovnání, koupit elektromobil z továrny vás v ČR vyjde u nejlevnější nabídky na 525 000 Kč v případě , nebo na 739 900 Kč v případě .

tisková zpráva

36 Comments on “Elektrickou Fabii koupíte už za 550 000 Kč!”

    1. cena a baterka je asi tak
      cena a baterka je asi tak jediný problém, který mě v tomto odvětví tíží…rád bych si elektroauto také pořídil, ale zas na druhou stranu, peníze bych do toho klidně i investoval, hřál by mě dobrý pocit, ale určitě bych si koupil bazarové, abych aspon trochu ušetril…

  1. Nějak se tady nikdo
    Nějak se tady nikdo nezmiňuje o tom, jak že by měl elektromobil nabíjet obyčejný člověk, bydlící na sídlišti. Z okruhu zájemců jsou takoví lidé automaticky vyřazeni, protože prostě nemají na parkovišti zásuvky a v garáži parkuje jen mizivé procento z nich… A i kdyby takové parkoviště bylo, nějak si nedovedu představit ponechat auto v noci bez dozoru jen tak u chodníku s kabelem v nějakém nabíjecím stojanu… Ano, existuje už indukční přenos energie, ale neptejte se raději s jakou účinností a za jakou cenu… Pro drtivou většinu národa by mohla být asi jediná vhodná varianta nějaký typ hybridu, z čistě praktických důvodů. Takže kdo nemá auto doma v garáži, nemůže o čistě elektrickém autě ani uvažovat! Vedle vysoké ceny je to podle mně hlavní důvod, proč se nikdo nesnaží o masovou výrobu a prodej EV. Když uvážím relativně krátký dojezd a poměrně dlouhou dobu nabíjení, vychází mi, že nabíjecí EV je pouze dočasné řešení.

    Jediná rozumná alternativa bude pravděpodobně vodík a palivové články. Problém je stále cena a životnost palivových článků potřebného výkonu ve srovnání s lithiovou baterií. Potíže jsou také s efektivní výrobou a skladováním vodíku. Je nutné si uvědomit, že čistý vodík na Zemi nelze přímo těžit, získává se chemickými procesy z organických látek, nebo z vody. Není tedy primární palivo, pouze nosič energie, která musí být pro jeho výrobu použitá! Až budou uspokojivě a vyřešeny tyto potíže a výroba bude dostatečně levná, budeme místo benzínu tankovat vodík a auta budou do vzduchu vypouštět pouze vodní páru…

    1. A co nabíjení během
      A co nabíjení během nákupů v hypermarketu nebo během zábavy (u ZOO, kina, restaurace, …), na parkovišti u zaměstnavatele.
      S rychlodobíjením máte za 20minut nabito na 80%kapacity (za 10minut z 40 na 80%).

      Vodíkový pohon se IMHO hromadně neprosadí dříve než za 50let.

  2. Elektroauta jsou
    Elektroauta jsou skvělé,moc rád bych si pořídil něco co mi dojede 80 km na jedno zastrčení.Problém je v cenách,staré to zvládaj,ale mám strach z nákupu nové batérie.A nové jsou opravdu moc drahé.Fabka by byla ideál,stačila by základní výbava a cena kolem 300t kč.Já už dávno zatratil posuzování aut,moderní,rychlé,silné, značkové,je mi to fuk.Mne zajímá cena za km se vším kolem!Mám Peugeota 106, 1996 r.v.koupil jsem ho před 2 léty a namontoval do něj LPG.Celková cena 43t. kč a jezdím km za 0.9 kč.Mít elektrona,tak ho na noc přikrývám dekou!!!!!

  3. Je docela zajímavé, že
    Je docela zajímavé, že nejvíc tu útočí zastánci elektromobilů na ty střízlivé jednicne, kteří si dokáží udržet alespoň ňějaký nadhled:-)
    Dle mého názoru je cena 550tisíc stále příliš vysoká. Firmy jako EVC na tom asi nikdy moc nevydělají, protože jakmile ceny baterií klesnou, automobilky okamžitě přijdou na trh s vlastními elektromobily. Pohybuji se v automobilovém průmyslu a vím, že vývoj jede na plno.

      1. Jak levnější? ECV musí
        Jak levnější? ECV musí zplatit celé auto komplet z motorem….

        Vemte si škodovku, kdyby rovnou dělala to co ECV, nemusí vyrábět motor a vše co stím souvisí. Nákup ve velkém, motory baterie atd. Hned by to bylo o +-100k levnější. A Fabiu za 400k na el. pohon bych pak bral hned.

  4. tak si jezdete za
    tak si jezdete za 5litru/100km (5*34kc=170kc/100km=1,7kc/km) ale pro ty kdo nejezdi milion kilometru denne(jako Vy) tak tem bude jiste dostacovat 100km dojezd do prace… navic s cenou kolem 2,4kc/kWh (nocni proud) a kdyz si auto veme kolem 10-14kWh/100km=27kc/100km=0,27kc/km)tak se jim to vyplati, navic kdyz se v ruznych statech daj sehnat danovy ulevy, nebo 10liber za kazdej vjezd do mesta jako treba v Londyne, ti co tam jezdi do prace misto obyc auta v elektrickym, tak usetri jen na vjezdu kolem 200 liber mesicne(5000kc). Navic by ste mel brat v potaz ze elektricky auta teprve zacinaj, lidi jeste maj komplex ze jim auto po ceste do prace klekne a nebudou met kde nabijet, coz je ale take pravda, i kdyz uz se to pomalu rozsiruje(pres 50 stanic je prej po Praze a v jinych statech je jim mnohem vice… Na zaver pro cenove porovnani nakladu na spotrebu spalovaci vs. elektricky 1,7kc/km vs. 0,27kc/km tudiz elektricky auto vyjde 5x !!! levneji nez spalovaci, a to nepocitam udrzbu a znecisteni.

    1. Bohužel ne pro všechny
      Bohužel ne pro všechny lidi je dobrý elektromobil, hlavně pro ty, co jezdí denně daleko, naštěstí jich není moc, ty co chtějí elektromobil, tak pro ně je drahý (i ojetina). Taková je realita, ale věřím, ceny půjdou ještě dolů. U nás žádné výhody pro elektromobily neplatí, smutné. Rozhodně se nemusí nikdo bát, že jim baterie dojdou. Dobrá varianta je mít normální benzín + LPG a elektromobil a jezdit podle toho, co budu potřebovat. Tak to praktikuji já a spokojenost. Nejvíce se najede v elektromobilu, těch dálek není tolik a na LPG se jede čištěji a levněji, než na benzín nebo ten zatracený diesel. A šeho se bát? Povinné pro elektromobil stojí ročně od 500,- do 1500,- a opravy nevyžaduje. Co se týká nabíjení, tak je dost veřejných stanic a spousty soukromníků, někteří nabízejí nabíjení zadarmo. Když to vezmu, tak na každých 100km je zásuvka k nabití. Cenově mi vychází cca 40,- Kč na 100 km.

    2. 1) Trochu jste v ceně na
      1) Trochu jste v ceně na kilometr pozapomněl na rozdíl pořizovací ceny
      2) Kdyby všichni jezdili na elektřinu, tak se u nás položí státní rozpočet – na spotřební dani a DPH z benzínu a nafty se u nás vybere kolem 80 miliard ročně – to si stát dlouhodobě líbit nenechá, časem tu elektřinu na pohon aut zdaní, jen až podporami dost lidí naláká k jejich koupi …

  5. Mno, tak si to shrneme. Za
    Mno, tak si to shrneme. Za 550k dostanu šeredný auto s motorem jako má průměrná levná motorka, který budu muset nabíjet za tři dny(namísto tankování jednou za měsíc) a s dynamikou šlapacího pohonu.
    NEBO si koupím Mondeo, což je krásné prostorné auto v relativně luxusní výbavě, se 118kW turbomotorem a dojezdem 700km, a ještě mi zbyde 50 tisíc na benzín.
    Elektromobilům fandím, ale tohle není konkurence, tohle je k smíchu. Zpátky na rýsovací prkno, do laboratoří a ukažte se s něčím srovnatelným.

    1. Tak jine shrunuti.
      za 550k

      Tak jine shrunuti.
      za 550k dostanete fabii, ktera jako takova je normlani auto, jakych po silnicich jezdi tisice. A rikat o nem, ze je seredny, tak je trochu zcestny, protoze by se takhle seredny auto neprodavalo.

      Za druhe srovnavat toto auto s levnou motorkou je srovnavat ne jablka s hruskama, ale jeste hur, napr. jablka s bramborama! Protoze kdyby jste alespon trochu neco vedel o elektromotoru, tak by jste vedel, ze ucinnost je uplne nekde jinde nez u spalovaku a PROTO musite mit u spalovaku strasne velky vykon aby jste se vubec dostal na nejakou rozumnou hodnotu. Naproti tomu u elektromotoru vam staci prave tech 14kw, aby to davalo srovnatelny vykon jako 47kw benzinak.

      A je videt, ze o dynamice elektromotoru taky houby vite. Z vlastni zkusenosti s rizenim elektromobilu muzu rict, ze minimalne polovine aut v Praze z krizovatky ujizdim! Je az s podivem, co maly 15 kw elektromotor dokaze. O proti velkymu smradlavymu spalovaku, ktery musi mit dvojnasobny vykon aby vubec pohnul s tunovym autem!

      Jeste dalsi z mytu je, ze k tomu aby se rozsirili elektromobili bude nejdriv potreba aby se vybudovali verejne dobijeci stanice. Toto je ohromny omyl vsech co s elektromobilem vzivote nejeli a jen placaji spinu na neco jineho lepsiho co neznaji.

      Je to naopak, jak jsem psal z vlastni zkusenosti mohu napsat, ze zadnou, nebo temer zadnou verejnou dobijeci stanici k provozu elektromobilu clovek nepotrebuje. Protoze auto se hlavne nabiji doma vecer pri navratu z prace. Baterie bohate vyda do prace, z prace, na nakup, za pratelama atd. Neni potreba resit, jestli dojde stava, nebo nedoje, jak si nekteri, mysli.

      Tento elektromobil je idealni auto do mesta. Na desli vzdalenost je hybrid, jako napr. benzin/LPG.

      Navic dobijecich stanic je v republice miliony, protoze jde o jakoukoli zasuvku na 230V. Staci kdekoli zastavit slusne se zeptat a vetsina lidi me nechala auto dobit. Dal jsem 10-20 Kc, kdyz to nekdo chtel a jel jsem dal. Takze dalsi mytus, ze se auto neda nikde dobit je nesmysl. Je to naopak cesta k dobijecce je kratsi nez cesta k benzinovy stanici.

      Fakt nechapu proc lidi, kteri o necem vubec nemaji ani sajnu, vymysleji naprosty kokotiny, jen aby co nejvic pohanili elektromobil. Nejdriv si takove auto pujcte a alespon mesic s tim jezdete a potom sem zkuste neco psat o dynamice, nebo o vykonu srovnatelnym se slabou motorkou!

      1. Tak jestli si považuješ
        Tak jestli si považuješ fabii 2 za hezký auto (prodává se hodně, protože je nejlevnější a češi mají pro škodovky slabost, škaredý je mj. úmyslně, aby příliš nekonkurovalo dalším značkám koncernu) a 47kW motor jako dynamický, tak se asi nemáme o čem bavit 🙂
        Jak to zrychluje okolo 50km/h, pořád stejně dobře jako z nuly? Dokáže 15kW motor udržet konstantních 130 a v případě potřeby zrychlit na 150/160?

        Asi jsi mě špatně pochopil, já vůbec nejsem proti elektroautům, právě naopak. Štve mě smrad, hlučnost a servisní náklady spalováků, spotřební daň převyšující cenu benzínu, nutnost sledovat a dolívat 10 provozních kapalin, štve mě manuální převodovka a spousta dalších věcí.

        Mnohem víc mě ale štve naprosto na houno dojezd; omezovač na 130 a níž, protože „překonávat odpor vzduchu moc vybíjí baterie“; mizerná dynamika v trošku vyšších (než nula) rychlostech; nutnost při cestě praha/brno a zpět, což nejezdím nijak často, minimálně třikrát nabíjet; štve mě nabíjení aspoň 4 hodiny, protože přenosová soustava není stavěná na zatížení v řádu stovek ampér a baterie taky ne. A v neposlední řadě, jako nechci tankovat každý den, tak taky nechci každý den tahat z domu prodlužku a nabíjet.

        Jasně, auta jako Tesla roadster řeší aspoň ty výkonnostní problémy, ale stejně jako tahle fabie stěží konkuruje té za 195 tisíc při dvojnásobné ceně, Roadster použitelností stěží konkuruje tomu mondeu při čtyřnásobné.

        Takže až se tu objeví něco, co se nabije do 15 minut, s dojezdem minimálně 500km v NE-ideálních podmínkách a zrychlením 0-100 za aspoň 8s za cenu 400-500 tisíc, já budu první kdo si ho poběží koupit 🙂 Mimochodem – citroen C-zero s 47kW motorem to dává za 16, skoro jako favorit za 800k, tak by mě zajímalo jak na tom bude třikrát slabší fabka…
        Do té doby je to předražené a spíš k smíchu, takže si to koupí jen ekofanatik a ne racionálně uvažující člověk 🙂

        1. Lidé jako Vy stále
          Lidé jako Vy stále nepochopili, že elektrovozidla zatím nejsou na to aby jste s nimi denně jezdil na jeden zátah Praha-Brno a zpět. Stávající technologie nám umožňuje používat je převážně pro městský a příměstský provoz. Navíc u většiny firem není zájem prioritně nabízet elektroauta, ale spíš jde o to kdo bude je bude první sériově vyrábět a prodávat.

          Pokud Vás štve dojezd, nechcete , nechcete každý den tankovat a tahat prodlužku, nechápu co Vás na eletromobilech nak přitahuje, protože elektrovozidla mají svá specifika, která k nim patří a kterým se nevyhnete.

          A auto se zrychlením 0-100 alaespoň za 8s v cenové relaci 400-500tis. bych si rád koupil i spalovací (pokud nechci fabii RS), např. nové Mondeo, které to splňuje stojí v základu 720tis….

          Takže se vraťme zpě na zem a trochu přemýšlejme…

          1. Když si vezmeme
            Když si vezmeme pořizovací cenu elektrofabie (bez DPH) a pořizovací cenu Fabie (s DPH dejme tomu 200 tisíc) tak dělá rozdíl v ceně cca 490.000,- Kč. Když tuto částku podělíme rozdílem ceny elektřiny a benzínu na ujetí 1 km, zjistíme, že aby se to vyplatilo, je třeba s autem ujet cca 340.000 km. Toť otázka, zda auto bude mít vůbec takovou životnost, nehledě na to, že při ujetí cca 100 km denně je návratnost cca 10 let

            1. Připočetl jste ještě na těch 340.000 23x vyměnit olej
              Připočetl jste ještě na těch 340.000 23x vyměnit olej aspoň po 15.000 společně s filtry, za patery emise, v Praze za placení v zóně, za trojí výměnu rozvodů, k tomu občasné drobné radosti jako alternátor, výfuk, různá trucující čidla, chladící systém…?

          2. Kdo chce rychlé a levné
            Kdo chce rychlé a levné auto=> Mazda 3 MPS.
            Dostupný hybrid, který zvládne dlouhý zátah a šetří v zácpách či ve měste? =>Auris hybrid.

            Auta plně na elektriku jsou zatím na můj vkus velice drahá, ale jistě se situce rychle změní jako u hybridů.

            Osobně rád přispěji ohledně Fabie, jak auto se to mě osobně nelíbí, jízdní vlastnosti mě neuchvacují, ale celou informci beru jako pěkný projekt. Kdyby auto stálo v nějaké rozumné výbavě (alespoň 6xairbag, mlhovky, aut. klima, park. kamera atd.) třeba 380tis. Kč, tak věřím, že by úspěch mělo a např. pro jízdu po Praze by to bylo skvělé řešení.

        2. takze vy POTREBUJETE jazdit
          takze vy POTREBUJETE jazdit rychlostou 160 km/hod??? no tak supsup vratit vodicak, pretoze nikde v CR sa takto jazdit nesmie a pri soferovani treba ovladat aj predpisy a nie len krutit volantom..
          a prosim vas, nemlzte svoje nazory tym, ze ste vraj fanusik elektromobilov – mne sa zda, ze jedine na autodrahe, a aj to len preto ze spalovacie nie su v predaji;) realita je skratka inde ako to co ste tu predviedli, a parametre elektromobilov su zatial take ake su… ja osobne vidim problem naozaj len v cene.

    2. Zatim je elektromobil pro
      Zatim je elektromobil pro technologické nadšence a uživatele kteří najezdi mnoho kilometru za rok např. rozvážkové služby.Také bych chtel upozornit že se dobijí pokud je zásuvka po každé jízde (prodlužuje životnost akumulatoru).Na autosalonu v Brně byl Kaipan VoltAge a tvrdili že předpokládaná životnost akumulátoru je 8000 cyklú, na to jsem reagoval že to zbytek auta nevydrží po mechanické strance .Akumulátor přežije auto.Také jsem měl možnost jizdy s c-zero elektromobil je vražebně tichý .Užasné svezení.Překvapilo mne že v peugeot lion měl v předu ,pod kapotou pb-akumulator jako zdroj pro palubni přístroje za takový peníze bych čekal že tam bude hi-tec akumulator .Pořád někdo porovnáva spalovák/elektromobil.To je jako srovnáni jabko/hruška .Benzin /nafta, kdo potřebuje krouták na tahání nakladu ,tak si nekoupí benzín protože je v zatěži žiznivý.Proto jsou nákladni auta naftáky.Elektromobil je výborné vozitko na popojíždení do práce a po měste.Na závěr bych chtěl říci ,mít ty penize tak neváhám a jdu do toho hybrid-elekromobil.

    3. Zvláštní…můj elektromobil se nabíjí i 8 hodin a
      Zvláštní…můj elektromobil se nabíjí i 8 hodin a nemusím u toho čekat,nemusím ani vyměňovat olej, hydroštely, bát se emisí, dokonce to je taková rarita, že na technické dosud ani nekoukají co by to mělo dělat a koukají že to vůbec existuje a že se to vyrábělo…ráno je to rozmražené a vyhřáté…

Napsat komentář