Test: elektrické skútry EVC Group

V Brně byla nedávno otevřena prodejna společnosti , která jako jedna z prvních nabízí v ČR elektrické skútry. Neváhali jsme a samozřejmě je ihned vyzkoušeli. Jedná se o modely taiwanské společnosti EVT, momentálně jsou k dispozici modely EVT 4000e a EVT 168. Zatímco první jmenovaný svým vzhledem připomíná klasické moderní skútry, EVT 168 je stylizován do příjemného retra 60. let. Oba skútry nabízejí maximální rychlost 45 km/h při dojezdu 45-55 km, jsou vybavené buďto klasickou olověnou baterií s kapacitou 50 Ah, nebo lithium-polymerovou baterií s kapacitou 30 Ah. Nabíjení trvá u obou modelů kolem pěti až šesti hodin.

Pohodové svezení
Během jarních slunečních dnů jsme si vyzkoušeli model EVT 168. Tichý chod elektrického skútru napoprvé překvapí, ale rychle si na něj zvyknete. Na elektrické skútry s výkonem 1,5kW se pohlíží jako na motocykly 50cm3, čemuž odpovídá i řidičské oprávnění, a tak se ani není třeba bát nějakých zběsilostí. Zrychlení skútrů je spíše pozvolné a maximální rychlostí rozhodně nemůžete ohrozit ani sebe, ani ostatní účastníky provozu. Nicméně na městské popojíždění plně dostačují. Jsou lehké, malé, skladné a provoz vyjde na 6 Kč na 100 km. Cena modelu EVT 4000e s olověnou baterií je 46 000 Kč včetně DPH, s lithium polymerovou baterií je to 66 000 Kč. Retro model EVT 168 je o něco málo dražší, lze jej pořídit za 48 000 Kč (68 000 Kč).

elektrické skútry EVC Group

EVC Group zavádí elektřinu v ČR
Společnost EVC Group vznikla teprve koncem roku 2007 z popudu tří přátel. Dnes už má deset prodejců po celé ČR a chystá další rozšiřování. Kromě elektrických skútrů EVT brzy nabídne také italské elektromobily Alke, elektrokola a na prodejně v Brně si zákazníci brzy budou moct vyzkoušet také vozítko Segway (viz. náš test). EVC Group poskytuje na všechny své skútry záruku, samozřejmě i servis a náhradní díly. Veškerá dokumentace ke skútrům je dodávána v češtině. V současné době je na skladě 50 skútrů, takže případní zájemci mohou ihned odjet.

elektrické skútry EVC Group

elektrické skútry EVC Group

Elektrické skútry z Taiwanu
Co se týká samotných skútrů EVT, firma EVT Technology byla založena v roce 1999. Po letitém výzkumu úspěšně uvedla na trh jako první Direct Driven Hub Motor. Díky inovacím jako Direct Driven Hub Motor a intelligent system controller se zvýšila účinnost a zmenšila se ztráta energie. Hlavní předností tohoto systému, a čím by se měla tato značka odlišovat od konkurence, je velmi tichý chod. Nejsou tam v podstatě žádné přenosové ztráty, díky unikátní konstrukci bez převodů a řetězů. Za tuto skvělou práci EVT získala řadu ocenění jako např. German Energy Saving Contest Champion v letech 2001 až 2004. EVT vlastní většinu mezinárodních certifikátů jako : EU, EEC certifikát, U.S.A. DOT certifikát, Canada CMVSS certifikát a Australia ADR certifikát. S těmito certifikáty EVT dodává na všechny světové trhy jako např.do USA, Kanady, Německa, Francie, Anglie, Itálie, Švýcarska, Irska, Španělska, České Republiky, Austrálie a do dalších zemí.

elektrické skútry EVC Group

9 Comments on “Test: elektrické skútry EVC Group”

  1. velký nedostatek mi
    velký nedostatek mi přijde v motoru u těchto modelů značky EVC. Motor s úhlíky je již několik let na ústupu a dle mého názoru se jedná o poměrně nešťastné řešení v dnešní době. existují bezúdržbové pulzní krokové motory, které se dají pořídit za nižší peníze, než co nabízí EVC. Ale je dobře že i na našem trhu se již objevují specializované firmy v oboru elektro skútrů

    1. Byl jsem rovněž na
      Byl jsem rovněž na výstavě,kde předváděla fa AKUMOTO své elektrické skůtry.Projel jsem se a koupil za cca 40000,-Kč.
      Jezdím na něm denně do práce a zpět,ve volné dny po okolí kam potřebuji, do vzdálenosti 25km tam a 25 zpět +/- pár kilometrů.
      Ještě nikdy jsem nezůstal někde trčet bez energie,vždy jsem dojel až do své garáže/stroj nesmrdí,nehřeje,nekape z něho olej/,ke své nabíječce.AKUMOTO uvádí tyto paramatry: dojezd 60-70km/to závisí na terénu,způsobu jízdy a vaší hmotnosti/,rychlost 50km/h,/na plný výkon pulsního řízení jedu po rovině 57km/h/,baterie jsou GEL,motor v zadním kole,žádný řetěz,žádná převodovka,no prostě paráda.Motor má životnost 100 000km,baterie 5-7 let,podle toho jak jezdíte a nabijíte,platí určitá pravidla, která je nutno dodržovat.Nabíječka má příkon 150W/220V.Doma jsem nahradil dvě 100W žárovky dvěma 25W úsporkami a těch zbylých 150W mám na nabíjení ,takže ČEZ je natom stejně a já jezdím í svítím.Tento skůtr je velmi povedený výrobek.DOPORUČUJI.

Napsat komentář