Elektrická revoluce v Americe: prodej aut do zásuvky vzrostl o 78 %!

Jan Horčík - 04 Leden 2019

Za celý rok 2018 se v USA prodalo dle odhadů 357 441 aut do zásuvky, což představuje meziroční nárůst o 78 %. Lví podíl na tom měl elektromobil Tesla Model 3 s neuvěřitelnými 139 782 kusy.auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 je jednoznačně největší automobilovou událostí posledních let.
foto: Tesla

Tesla je jednoznačným lídrem amerického trhu s auty do zásuvky s 53 % tržním podílem pro rok 2018. Kromě bezkonkurenčního Tesla Model 3 prodala v minulý rok ještě 26 100 elektromobilů Tesla Model X a 25 745 Tesla Model S. Tesla minulý rok v USA prodala skoro stejný počet elektromobilů, jako se v roce 2017 prodalo celkově aut do zásuvky!

Druhým nejprodávanějším autem do zásuvky v za uplynulý rok byl plug-in hybrid Toyota Prius Prime (27 595). Následují Model S a Model X a až daleko za nimi je Chevrolet Volt (18 306). Nissan Leaf je v žebříčku až na osmém místě s pouhými 14 715 prodaných kusů.

Z několika desítek dalších aut do zásuvky dostupných na americkém trhu stojí za zmínku málokterý. Stará dobrá Kia Soul EV si připsala 1134 prodaných kusů. Nový Jaguar I-Pace má za dva měsíce prodejů skóre 393. Až za ním je ale Hyundai Ioniq Electric, který za celý rok (!) prodejů nasbíral pouze 345 kusů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do jara je to tady. Jestlize se na evropském trhu zopakuje to co na americkém , všem ostatním spadnou prodeje. Jinými slovy , budou ještě auta typu e-golf ,i3 , leaf prodejna za cenu co nyní?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Pokud trh poroste opět o 60 % (přibližně z 350 tisíc na 550 tisíc), tak ten nárůst ani Tesla nepokryje celý a budou prodejná skoro všechna EV bez ohledu na cenu. Záleží jen kolik kdo dokáže vyrobit, maximálně se trochu zkrátí dodací lhůty.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TESLA JEDINĚ a ZBYTEK SVĚTA SE UŽ TOPÍ FBAŽINĚ ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

Obrázek uživatele Josef

Za mě je fajn, že to srazí ceny starších Modelů S s velkými nájezdy.

https://www.novinky.cz/clanek/dve-tesly-model-3-deli-jen-sedm-mesicu-vyroby-novejsi-ale-dlouhanum-nesedne-40266658

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

Ioniq se prodává jen v Kalifornii. Taková je realita "elektrifikace" od velkoautomobilky Hjůndai. Prostě krystalickej greenwashing.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

ZEV kredity. Nejsou schopni jich vyrobit dost. Podobné to bude s Nirem a Konou.

Obrázek uživatele Kuk

V Evropě potvrdilo objednávku už 14 000 rezervantů.
https://electrek.co/2019/01/04/tesla-model-3-orders-europe-report/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Fuj nestrašte, vždyť všude říkaj že ten nesmysl na elektriku přece nikdo nechce a teď tohle :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

'nikdo' je příliš silné slovo... elektroauto nebo plugin hybrid si koupili 2% zákazníků.

Obrázek uživatele Kuk

Vidíš toho dvojtýho smajlíka? ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Revoluce ?
ješte jen by chtělo dodat je se v USA ročne prodá kolem 17 000 000 vozidel takže aby těch 78% nevypadalo tak bombasticky takže asi 2% z celkových prodejů? No snad je to víc než u nás, ale i tak mají se o co snažit.

No řekl bych, že už je to vyloženě dost hodně. 2 % se sice zdá málo, ale právě vzhledem k celkovému počtu je to vyloženě dost.

Ještě před "pár" to bylo "nula nula nula .... nula nic". Resp. vždy to bylo pod 0,x%.
Ale teď už elektro vedou nad ostatními alternativami, jako plyn, hybrid, apod.

2 % je už hodně velké číslo, které bude zajímat hodně managerů ostatních automobilek a řekl bych, že pár z nich to bude stát místo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako je to na ameriku asi dost, ale právě že mezi těmi 2% auty jsou i plug-in hybridy cca 1/3.

A pak tu máme full hybridy těch v Americe asi Toyta a Lexus museli prodat mraky nevím kde to dohledat, ale určitě jich bylo mnohem více než čistých EV.

Navíc pokud se dá předpokládat, že jak bude tlak na emise tak se počet Plug-in hybridů bude hodně zvětšovat. Teda hlavně v Evropě.

Obrázek uživatele Kuk

Ale jenom předpokládat, to právě nikdo neví co budou lidi kupovat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrická revoluce v USA? Dovolte, abych se zasmál. :-D
1. Tu revoluci dělá (bohužel) jen Tesla. Všichni ostatní výrobci ve skutečnosti prodali méně vozů, než prodali v předešlém roce!
2. Počítat hybridy za revoluci, je v dnešní době, kdy existují plně elektrické vozy, taky komické. To je jako ve 20. století představit lokomotivu na páru, co má malý elektro motor a malou baterku a říkat tomu revoluce. :-D To už pak mezi elektrická auta můžeme počítat i ty, co mají elektrická okna. :-D
Ale chápu, Váš web se jmenuje HYBRID.CZ. Možná, že před 15 lety to bylo cool, ale dnes je to jako byste v devadesátých letech představili web PÁRA.CZ a vydávali to za revoluci v železniční dopravě. :-D

Obrázek uživatele Anonym123

poopravím tú lokomotívu na páru - okolo 1960-67 ZDA (partizánske) mali AKUMULÁTOROVÝ lokotraktor (posunovacia lokomotíva) -akumulovali v noci paru :-)

Tesla 3 se bude dorucovat zakaznikum v Evrope v unoru 2019. Kdo si tipne zda zacatek, polovina nebo konec unora? Tak mozna ze uz za 4 tydny to vypukne. Moc se tesim na setkani s T3 na silnici.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Po první tisícovce včera právě před chvílí Tesla registrovala cca 6400 dalších VIN pro TM3 pro Evropu. Blíží se to blíží. Sice si ji jenom půjčim na víkend, ale stejně se těšim jak malej kluk :).

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Na Redditu jsem nedávno četl o celkové době přepravy z Gigafactory do Evropy 6 týdnů, takže bych čekal první várku až přelom února/března nejdřív.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Třeba už plujou... :-)
Doufejme, že se teď někde u Thajska nedostali do té šlamastiky. :-) Ale tam někde na moři už je obří trajekt s kontejnery plnými TM3.
Hezká představa ne?
Kdyby se tak někde dalo zjistit, která je to loď, a dívat se pak OnLine na kamery v doku, až je začnou vykládat.

Jeste jsem nasel ze se vozi z Norfolk/Virginia a lodi Maersk Ohio.
Ohio se prave vraci z Evropy do Norfolk.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:453428/mmsi:367775000/imo:9298698/vessel:MAERSK_OHIO
Nasel jsem na tff-forum.de

Nekde jsem cetl ze Tesly se vozi z Houstonu pres Atlantik do Nizozemi. Thajsko v tom nema prsty.

Ehm, to s tím Thajskem je snad jasný. Pokud někdo nepřestěhoval během mé nepřítomnosti Thajsko do Atlantiku, tak kolem fakt nepoplujou... a jestli jo, tak to berou set sakra velkou oklikou. :-)
Ale zase na druhou stranu, až bude hotová ta další GIGATOVÁRNA v Číně, tak by to hrozilo, snad se to tam teď vybouří, a až pojedou Tesly tak bude olej. :-)

Obrázek uživatele Anonym123

tadiaľ sa vozia joniky, tesly atlantikom,
https://www.mojelektromobil.sk/tesla-prvych-300-model-3-europa/

Tesla v Nemecku dnes otevrela konfigurator T3 i pro zajemce bez rezervace. Termin dodani brezen 2019.

To zni, ze drzitele rezervaci (pokud jsou) o nezakladni model moc zajmu nemaji...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A nebo zvládnou všechny uspokojit v prvních čtyřech týdnech, tak proč čekat s uvolněním?

Vetsina lidi kupuje nove auto az po zime. Ja bych nove auto nenechal hned pozirat posypovou soli.

Stejně tak i Rakousko.

Fakt je, že jich brzy bude víc jak eSek a iXek dohromady.

Je vidět, že klíčový je dojezd. Na druhém místě není EV! A zajímalo by mne jaký další problém je u i-pace kromě těch už známých.

Hlavní problém se jmenuje dostupnost. iPace se ještě dlouhou dobu bude vyrábět v malých počtech. Takže na supr čupr videích pěkný, ale to dřív uvidíte bílou gorilu rodit, než byste tohle auto někdy viděl na silnici na vlastní oči. Takže je ve výsledku úplně jedno, jak skvělé může být.

Obrázek uživatele Radovan

Tak to mně už chybí jenom ta bílá gorila. :-) Páč jsem ho i řídil. Ale že bych toužil vidět ji rodit, to ne. Stejně tak ale po zkušenosti netoužím ani po iPace. Bohužel. Zas to má tu výhodu, že mi nevadí, že se jich dělá mizerně málo, řečeno diplomaticky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jo a kde jste ho řídil? Máto ho před domem, protože jste si ho koupil, nebo jste (jako všichni ostatní) měl čest s tím stejným kusem, protože jste navštívil dealera kde ho vystavují? :-D
Když půjdu do zoo, gorilu uvidím taky... Ale jinak se to s iPace má jak s tím Cimrmanem a kolem: "V době, kdy jízdní kolo bylo v západní Evropě přepychem horních deseti tisíc, u nás aparátem podivínů a v carském Rusku pouze předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích.." Takže u nás jako v tom Rusku. :-D

Lukáši, tak třeba já už řídil tři různé kusy iPace a nejsem žádný boháč. Stačí chtít a hledat tu příležitost.
A díky těm projížďkám vím, že když ho nekoupím, o nic zásadního nepřijdu.
Přijdou lepší auta, levnější auta, chytřejší auta.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Radovan

Nekoupil. Chtít za auto utratit tyhle peníze, rozhodně by to nebylo do iPace. Prostě zavolal dýler, že už konečně mají živě to, co mrtvě ukazovali v létě. No a pak jsem v něm necelou hodinku jezdil po Ostravě, poslouchal, že hlavní přednosti iPace jsou v tom, že je to především Jaguar a pak až elektromobil a nakonec rád odfrčel svým Ionem.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dnes na idnes takovyhle clanek. Koukal jsem jako z jara co je schopny clovek napsat za zvast a snusku bludu. Stalo by za to s panem co to sesmolil dat diskusi.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-jan-zima-bloger-blog.A190104_121713_automoto_fdv

To je ale snůška hoven.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Fakt ubohý článek a snad ještě horší diskuze plná lží. Ještě, že rozvoj elektromobility nestojí na Češích.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Článek plný lží a polopravd. Ale lidi to tam v diskuzi žerou i s navijákem. Nu což, sice se díky takovému blábolu neprodá několik EV, ale zas bude méně úplných tupců u nabíječek, protože právě ti úplní tupci tomu článku uvěří.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Ja jenom nechapu jak nekdo neco takoveho muze vyplodit. Jsko ze auto od posty ma jedno sedadlo a neda se s nim jezdit rodinne. Jako kdyby si traktorista stezoval ze s traktorem co ma v praci nemuze jet s rodinou do Chorvatska. Ty uvadene dojezdy a nebo jsk chudak pan nemuze nabijet doma a mudi to vozit na nabijecku. Podle me je to cele vycucane z prstu

Ono stačí, když se najde parta pitomců, kteří vůbec neví co a jak. Nadávají, jak auto nabíjí pomalu, ale vůbec neví, že místo mennekesu do něj můžou ze stejného stojanu strčit jiný kabel a ono to bude nabíjet 15x rychleji. Pak vznikají takovéto články, zřejmě i 10 let staré. A přečtou si to další chytrolíni a budou to vyprávět v hospodě jako zaručeně platnou informaci. Ale ono se to časem zlomí. Lidi na to nakonec přijdou, že EV je opravdu cesta. Žádný vodík, žádná nafta, žádné CNG. A dokonce ani hybridy.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Jo akorat tomu u nas chybi ta pomoc a duslednost statu neco popohnat a zmenit. Na rozdil treba od Nemcu. Nemluvim ani o Norsku ap.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/obnovitelne-zdroje-predstihly-v-nemecku-uhli-ve-vyrobe-elekt/r~92e5b08e105c11e998daac1f6b220ee8/

Obrázek uživatele M.Krupka

Možná:
1)Chybějící síť nabíjecích stanic.
2)Špatná dostupnost na US trhu
3)Cena
4)Logo made in USA

Možná se pletu.

https://youtu.be/i4INDX-OY5s

Může být, na video ještě mrknu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U majetných lidí (cílová skupina pro elektromobily) je dojezd důležitý. Jakmile se začne vyrábět lidový vůz (350kKč), tak půjdou prodeje i vozů s 30kWh akumulátorem. Zatím není kusovost, nejsou aku.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Po roce 2021 s novými pravidly pro průměr emisí je klidně možné, že se nevleze ani základní Fabie do 350k, natož nějaké EV.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Souhlas, ne každý potřebuje dojezd 500.

Jen nesmime zapominat, ze pro spoustu lidi tady je "auto za 350" hlavni a jedine rodinne auto, ne mestske dojizditko.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A čemu říkáte hlavní rodinné auto? Mě by tedy zajímalo to množství jménem "spousta lidí". Kdo dnes někam dál jede autem, krom obchodních zástupců? A je sporné, zda i ti v druhé dekádě 21. století musí, zda si to jen nenamlouváme.
Já teda moc lidí, kteří by jezdili trasy nad 100km za den neznám.

To je také pravda!

Takový dotaz: auto za 350k je ještě pro střední třídu nebo už pro chudinu? Já jenom abych věděl kam patřím.

V ČR žádná střední třída není. Jsou tu jen hodně bohatí, a pak ti málo chutí a ti hodně chudí.
350 000, je cena pro ty málo chudé.
Funguje to tak, že si to koupíš na leasing a 10 let tě mají jako vola zaháčkovaného. Přeplatíš to o 50 tisíc, a ještě si musíš pořídit ten nejhorší pojistný produkt, který existuje.
Ale alespoň ta cesta existuje.

To je kategorie "má na nové auto a nemusí to být nutně škodovka".

Tedy nižší střední třída ;-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Kuk

Pokud si koupíš jakýkoliv nový auto, tak si ve skupině těch pár vyvolených co na to maj tak jako tak. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V jakém smyslu je človek kupující nové auto "vyvolený"? Dnes se dá koupit nové auto v pohodě za 300 tisíc a skromnější zájemce si vystačí i s 250.

U ojetin se rok od roku zvyšuje průměrná cena, takže dnes už by si klidně spousta kupců ojetin mohla koupit nové auto a patřit tak k těm vyvoleným. Ale oni ne... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lenze jazdenka za 250 je uplne ina trieda ako nove za 250.
Ja osobne si radsej zvolim jazdenku s lepsim komfortom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To já samozřejmě taky. Proto se ptám, proč je človek kupující nové auto nějak vyvolený. Třeba oproti tomu, kdo kupuje za stejnou nebo i vyšší cenu ojeté auto vyšší třídy a i s vyššími náklady na provoz.

Do článku by nebylo škoda vložit informaci kolik procent tvořil za minulý rok prodej EV na celkových prodejích aut.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ve Spojených státech se prodej nových aut loni zvýšil o 0,3 % na 17,27 milionu vozů. Plug-in vozy tak měly podíl asi 2,1 %.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jakmile budou tyto informace dostupné, doplníme. Zatím se stále dávají dohromady celkové statistiky za minulý rok.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak už je dostupný konfigurátor TM3 pro evropu.

Asi jak pro koho, mě to ještě nejde, mám čekat na vyzvání.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Other Europe tam ještě není, ostatní ano. 3.tesla.com/fr_FR/model3/design


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?