Od ledna do září 2016 se v Evropě prodalo 150 000 aut do zásuvky. To je o 36 % víc, než kolik se tohoto typu aut prodalo za stejnou dobu v USA.
Známý web EV Sales zkompiloval prodeje aut do zásuvky v Evropě za prvních devět měsíců letošního roku. S náskokem necelých tisíc kusů přes výjimečným Mitsubishi Outlander PHEV vede zatím francouzská kráska Renault Zoe.
Prodej aut do zásuvky v Evropě 1-9/2016
foto: EV Sales
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Evropě jezdí 500 000 aut do zásuvky
Nejprodávanější elektroauta v Evropě: vede Renault Zoe
Evropa v roce 2015: prodej elektrických aut zažíval opět boom
Na třetím místě se usadil nejprodávanější elektromobil na světě, Nissan Leaf, a čtvrté místo zaslouženě okupuje Tesla Model S. Všimněte si, že po nedávném připojení Mitsubishi k aliance Renault-Nissan si teď tahle parta přisvojila třetinu trhu.
ZAJÍMAVOST: V Evropě se za celý rok 2015 prodalo přibližně 194 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Proti roku 2014 jde o nárůst o 94 %. V roce 2014 to bylo přibližně 100 000 elektroaut.
Za povšimnutí stojí i BMW i3 na kulatém pátém místě následovaný dvojicí Volkswagen Passat GTE a Volkswagen Golf GTE.
V Česku 09/2016 prodej
V Česku 09/2016 prodej 214.000 autopopelnic = 0,1% elektro ;)))
novinky.cz/auto/419563-v-cesku-se-do-zari-prodalo-214-tisic-novych-aut-trh-rostl-o-13-procent.html
Nastesti u nas maji lidi
Nastesti u nas maji lidi jeste rozum.
WTF?
WTF?
Ses trouba, za prvy to nemá
Ses trouba, za prvy to nemá s rozumen nic spolecnyho (je to jen o penezich), a za druhy, lidi v ČR rozumu obecne moc nemaji…
Trošku mimo, ale zrovna
Trošku mimo, ale zrovna koukam na nějakej novej serial z blízké budoucnosti. Jmenuje se to Extant. A v tomto seriálu jsou k vidění téměr jen elektromobily, Tesla S,X, Bmw I3, I8, Koncept od Nisanu atd. Dokonce se tam bavi o autopilotu. Docela vtipne. Jen tam všem EV přidali takovej tramvajovej zvuj navíc.
Zhejiang Geely Holding
Zhejiang Geely Holding Group, ohromný automobilový čínský kolos…. přesouvá výrobu aut Volvo do Číny … ;)))
novinky.cz/auto/419463-volvo-presouva-vyrobu-aut-do-ciny.html
Je to na lidech,nemohu
Je to na lidech,nemohu pochopit jak se může někdo dneska zadlužit na 5 let za spalováka???
Po splacení,hodnota 80 – 150 tisíc možná,pořizovací cena a náklady na provoz něúrekom!
No tak navrhnete nejakou
No tak navrhnete nejakou alternativu s obdobnou uzitnou hodnotou pro mansi auto pro rodinu (nejaka nizs stredni trida nebo male MPV) cenove tak 250 – 350 tisic.
stačí, aby ropný kartel
stačí, aby ropný kartel nevyhrožoval těm, co chtějí EV vyrábět a mohli jsme tu mít už 100 let EV s dojezdem i 5000 km 😉
Jiste, dobre vis ze EV stoji
Jiste, dobre vis ze EV stoji a padaji s baterkama, a vyvoj baterek tech 100 let opravdu nestal, naopak do nej sly spousty prostredku, i kdyz se nepouzivaly pro EV…
to myslíš vážně, že
to myslíš vážně, že vývoj baterií 100 let nestál??
Ty mas pocit, ze vyvoj
Ty mas pocit, ze vyvoj baterii stal?
Tesla si nevyvinula nejake svoje spesl baterky, kdyz zacinala s roadsterem, jen proste uz byly na trhu bezne dostupne dostatecny vykonne baterky….
ano, stál, před Teslou tu
ano, stál, před Teslou tu byly baterky 20 let stejné, užitečné patenty skoupeny ropnými teroristy a zablokovány
měl by ses konečně probrat
Fakt 20 let stejne? Tomu
Fakt 20 let stejne? Tomu snad nemuzes sam verit, v dobe kdy tesla zacinala byl zrovna boom lion a lipol baterek, ktere ve vetsine aplikaci zacinaly nahrazovat starsi NiMh. Delal jsem drive do modelu a ten vyvoj v baterkach byl obrovsky – od pekelne drahych NiMh pod levne LiPolky, driv to bylo z olovenych na NiCd pak z NiCd na NiMh, proste batekry odpovidaly sve dobe a tehdejsim technickym moznostem.
vidíš, a najedou to jde,
vidíš, a najedou to jde, stačila jedna společnost a degradace baterek téměř není z ničeho nic
už to konečně chápeš?
Jak ze degradace baterek z
Jak ze degradace baterek z niceho nic neni? Co baterky treba v toyotich hubridech, ktere jsou zatizene mnohem vice nez v EV a drzi be problemu i v tech nejstarsich autech (mnohem starsich nez prvni zminky o tesle)? I blbe baterky do notebooku se daly uz drive udelat pomerne trvanlive (jen do vetisny NTB se cpaly ty nejlevnejsi smejdy, to ale nezmanea, ze neexistovaly normalni trvalnivejsi baterky).
Vzdyt baterky co pouziva tesla jsou jen drobna modifikace clanku, ktere predtim vyvinul a prodava panasonic sam…
Baterky co jsou v roadsteru byly uplne obyc baterky bezne dostupne na trhu, od te doby se baterky zase o kus zlepsily, ale neni to nejaky enormni skok.
Takže za rok 2016 to
Takže za rok 2016 to vypadá na stejnou hodnotu jako 2015. No to nic moc Evropo.
Je fakt, ze u spousty modelu
Je fakt, ze u spousty modelu to vypada na solidni propad (Model S, Outlander), pokud budou prodeje za posledni ctvrtleti podobne jako zbytek roku…
si myslim, že je to tim,
si myslim, že je to tim, že spousta lidí čekala letos na nové modely – Leaf, BMW i3, třeba i Model 3 a Chevrolet Bolt. jakmile se ty poslední dva rozjedou, bude to zas naopak solidní nárůst.
Taky mě to napadlo, ale pak
Taky mě to napadlo, ale pak mi došlo, že většina asi bude čekat na nové verze, měření ty nová auta jako Bolt a TM3.
Vemte si husák se statistikami zamava v roce 2018 výroba půl miliónu tm3. To bude mazec :-)))
Trocha mi chyba medzi
Trocha mi chyba medzi ponukou EV nejaky velky combi.
jako ciste EV ano, jako
jako ciste EV ano, jako plug-in je alespon Passat GTE Variant, a osobne verim ze prave VW bude prvni kdo neco jako Passat Variant vyda jako ciste EV, jen to holt jeste par let bude trvat
Tak bud se mi to zda, nebo
Tak bud se mi to zda, nebo ten „hlavni nepritel elektromobility“ VW prodal vice aut do zasuvky nez Tesla? 😀
nezda, VW si to pohlida,
nezda, VW si to pohlida, nebal bych se toho ze v tehle oblasti bude leadrem a do par let vpohode smazne i naskok Renault-Nisan-Mitsubishi 🙂
pché – (plug-in)hybridy a v
pché – (plug-in)hybridy a v nižší cenové kategorii
na zastrckove auta sice
na zastrckove auta sice vedie, ale v kategorii pouzitelnych EV ma nulu, teda si moze podat ruku s Toyotou.
Jako ze lidi si dobrovolne
Jako ze lidi si dobrovolne kupuji nepouzitelna EV od VW nebo jak?
a co teda lidi delaj s tema
a co teda lidi delaj s tema statisicema EV? maj je snad vystavene nekde v garazi? jestli ono to nebude o tom ze kazdy ma proste jine pozadavky na pouzitelnost auta