V Evropě jezdí 500 000 aut do zásuvky

Během prvního půlroku 2016 se v Evropě prodalo už přes 91 300 aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů). Díky tomu do dnešního dne jezdí v Evropě přes půl milionu takových aut.

Francouzský Renault Zoe je překvapivě nejprodávanějším elektromobilem také v Německu
foto: Renault

Přes 91 300 prodaných elektromobilů a plug-in hybridů za první polovinu roku 2016 znamená 21% meziroční nárůst.

Největší tržní podíl mají za první půlrok auta do zásuvky ve Švédsku (2,9 %), Islandu (2,3 %), Nizozemsku (2 %) a Švýcarsku (1,6 %). Úplně mimo tabulky je ale pochopitelně Norsko s 28 % (za prvních 7 měsíců).

Nejprodávanějším elektromobilem v Evropě je Renault Zoe (14,2 %), Mitsubishi Outlander PHEV (10,2 %) a Nissan Leaf (9,3 %), čtvrtá je Tesla Model S (8,7 %).

Analytici očekávají, že letos se v Evropě za celý rok prodá asi 250 000 aut do zásuvky. V minulém roce byl výrazný růst zaznamenán až v posledním čtvrtletí a je možné, že se to letos zopakuje.

11 Comments on “V Evropě jezdí 500 000 aut do zásuvky”

  1. 250 000 ročně je na
    250 000 ročně je na evropu málo, prodeje musí vzrůst zhruba 10x, aby el. mobilita měla reálný podíl na dopravních výkonech, současné prodeje jsou možná zajímavé pro globální hráče jako je Tesla, ale vzhledem k celku neznamenají nic. Nicméně podle mého názoru, prodeje dál porostou zhruba o nějakých 20% ročně. Při tomto růstu bude cena el. mobilů klesat a jejich dojezd růst, tím se bude stále zvyšovat poptávka, jenže na to aby tento příznivý vývoj mohl být realitou bude muset někdo vymyslet baterie na jiné bázi než je lithium, pokud se tak nestane
    budou el. mobily mít stále omezení krátkého dojezdu a problémového „tankování“. Nebudou to auta na dovolenou pro běžného člověka co nebude chtít zastavovat každé 2 hodiny jízdy po dálnici na půl hodiny u pumpy , nebudou to vozidla vhodná pro firmy ,které je používají pro dlouhé služební cesty a také ne pro lidi co používají auto převážně pro výlety a nikoli k denní cestě do práce. Jinými slovy pro dobrou mobilitu potřebujete v závislosti na velikosti auta baterii o kapacitě 100-160kWh. Lithium na to nemá potřebnou teoretickou kapacitu a je ho na zemi nedostatek. Pokud se nenajde alternativa k dnešním L. bateriím zůstanou el. mobily menšinovou alternativou. S touto variantou počítají fakticky všichni producenti ropy – automobilky věří el. mobilitě více, ale tomu ,že by mohly prodeje překročit polovinu produkce nevěří, právě kvůli bateriím téměř nikdo a proto dále probíhá intenzivní vývoj nových aut se spalovacími motory, po neúspěchu hybridů jako Prius se dnes vývoj zaměřuje na úsporná auta bez hybridní technologie, jde zhruba o 15% úpory paliva proti dnešním novým vozům jde jen o to splnit požadavky EU, protože při dnešních cenách ropy se hybridy nebo CNG špatně prodává.

  2. Bavíte se tady o Renaultu
    Bavíte se tady o Renaultu ZOE, který samozřejmě na českých silnicích moc nejezdí a ani se tu oficiálně neprodává, ty čísla určitě sedí, jelikož Renault má největší prodeje doma ve Francii a i v Norsku. Velké plus toho auta je silná palubní nabíječka 22 kW, ale na druhou stranu ta věc s pronájmem baterie není úplně zajímavá, pokud hodně jezdíte. Dílenské zpracování oproti Německým autům VW nebo BMW zaostává, ale ta nabíječka je super a hodně to na cestách pomáhá. Jezdil jsem s ním 3 dny v německu.

Napsat komentář