Diarmuid O’Connell, vice-president obchodního rozvoje Tesla, aktuálně na konferenci o elektromobilitě AVERE v Amsterdamu řekl, že počet rezervací na Tesla Model 3 se blíží 400 000.
Od prvního představení elektromobilu Tesla Model 3 uběhly dva týdny. Během prvních 24 hodin si auto zarezervovalo 180 000 lidí z celého světa.
Za první týden už to bylo 325 000 rezervací. Nyní se Tesla podle O’Connella blíží k hranici 400 000 rezervací.
ZAJÍMAVOST: Diarmuid O’Connell patří mezi 50 prvních zaměstnanců Tesla Motors.
Je tedy vidět, že počet rezervací zpomaluje, ale odhadem 50 000 objednávek za poslední týden také není špatných. S takovou nebude pro Teslu problém na milion rezervací dosáhnout během několika měsíců, ještě před druhým, podrobnějším odhalením Modelu 3.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla rozšiřuje působnost o dalších sedm zemí
O’Connell na konferenci také řekl, že už počet rezervací je úspěch. Skutečným úspěchem bude ale teprve dodání aut. Tesla totiž, jak přiznal Elon Musk, zájem o Model 3 hrubě podcenila.
Bude pro ni proto výzvou dostát svým závazkům a navýšit výrobu v továrně ve Fremontu tak, aby lidé nemuseli na své auto čekat příliš dlouho. Původně měla výroba dosáhnout 500 000 aut za rok v roce 2020. Teď to nejspíš bude muset být dříve.
Na druhou stranu, díky přílivu nových rezervací má Tesla k dispozici nejen novou hotovost (kolem $1000 za každou), ale také příslib budoucích tržeb v hodnotě několika desítek miliard dolarů!
O’Connell potvrdil, že využijí všech zkušeností, které získali při výrobě Tesla Model S a Tesla Model X. A dodal, že budou nabídku rozšiřovat i po uvedení Modelu 3, samozřejmě. Často zmiňoval už dříve hojně spekulovaný pick-up.
Ministerstva jsou v
Ministerstva jsou v podporách opatrná
Podle ministerstva průmyslu a obchodu by žádná technologie neměla být zvýhodňována, měly by být zkoumány všechny možnosti vedoucí ke snížení emisí.
Hledání alternativ v dopravě je několik. Od snížení závislosti na ropě, jejíž ceny jsou dlouhodobě nestabilní, přes omezení škodlivých emisí ze spalovacích motorů až po využití nadbytečné elektrické energie z větrných a solárních elektráren. Ministerstvo průmyslu si ale na druhé straně uvědomuje, že rychlejšímu šíření alternativních pohonů doposud brání nedostatečná síť plnicích a dobíjecích stanic, ale i vysoké ceny elektromobilů.
Mezi bariéry patří i obava z poklesu spotřební daně.
„Pokud by se jako pohon automobilů více rozšířila elektřina nebo CNG, klesne výběr daně za benzin a naftu. Spotřeba plynu a elektřiny pro dopravu se bude těžko kontrolovat, lze totiž využívat běžných sítí. Výběr daně bude obtížný,“ řekl náměstek ministra průmyslu a obchodu František P.
Je vidět, že ČR je v
Je vidět, že ČR je v jiné části vesmíru, než zbytek Evropy. Přitom když šlo o podporu solárních baronů, tak se mínili úředníci a hlavně poslanci přetrhnout. Aby ne, když z toho mohli urvat něco sami pro sebe. Z podpory EV nic moc nekouká. Tedy aspoň ne prvoplánově.
+1
A z rozvoje EV
+1
A z rozvoje EV prvoplánově kouká výpadek příjmů ze spotřební daně. Což bude pro rozpočet problém, to nezpochybňuji, ale bude se s tím muset vypořádat.
Společenské přínosy v podobě snížení emisí, hluku; rozvoj elektroenergetiky – navýšení regulovatelných odběrů (pomalé destinační dobíjení), což s narůstajícím podílem OZE potřebuje energetika čím dál víc… Z těchto přínosů si těžko někdo odloupne do kapsičky…
Ne tak docela. Ze začátku
Ne tak docela. Ze začátku ubíhal čas a instalace FVE nijak neprobíhaly, tak přistoupili k podpoře FVE, aby montáže rozjeli a splnili tak kvoty od EU. Vyčuránci se do toho přimotali hlavně až v momentě, kdy klesly ceny panelů a dotace neklesaly.
Obávám se aby podpora EV neměla podobný scénář. Mají se podle konference z Francie omezovat emise, ale vláda nic nedělá.
MŽP bude pravděpodobně od podzimu dotovat EV pro kraje a obce.
Na InsideEVs je článek o
Na InsideEVs je článek o „dobrovolném“ počitadle rezervací TM3 s mapou.
Držitel rezervace TM3 se může na tomto webu zaregistrovat a vyplnit základní údaje o rezervaci. Není mi však jasné, zda se vůbec nějak ověřuje pravost rezervace, nebo si tam může nasadit kdokoliv cokoliv? Co si o tom myslíte?
jooo těch 150 rezervací v
jooo těch 150 rezervací v ČR už bude 🙂
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
No hele je to zajmavý, ale nevěrohodný. Správně by měl Elon počítadlo zavíst na TESLA web i jako counter na weby podružný. NAPIŠTE MU O TO TAKÉ !!
„Online reservation counter Model 3 on the web! please :)“
twitter.com/elonmusk
Myslím, že ve freemontu
Myslím, že ve freemontu bude místo jedné linky s kapacitou 50000 Tesla EV modelů 3/rok linek několik. Nastává nová doba, teď už to zastavit nepůjde. 🙂
no nejdřív se musí sehnat
no nejdřív se musí sehnat sponzor kdo do těch linek nasype, nebo myslíš že ta vybraná záloha 400 milionu $ na to už stačí?
Tak málo? Dokud to nebude v
Tak málo? Dokud to nebude v řádu milionů, tak mě nebuďte.
PRO VŠECHNY LIDI DOBRÉ
PRO VŠECHNY LIDI DOBRÉ VŮLE 😉
teslamotors.com/en_EU/model3
model3.tesla.com
hele MODEL 3 za 999.000 CZK
hele MODEL 3 za 999.000 CZK 😉
autoibuy.com/tesla-model-3/
suto.cz/osobni/detail/tesla/o
suto.cz/osobni/detail/tesla/ostatni/16771011
obrovský tablet … :)) a prý to nakonec bude liftback … EURO 6 notojesíla
Máte někdo osobní
Máte někdo osobní zkušenost z Hawthornu … :)))
sauto.cz/osobni/detail/tesla/ostatni/16771011?tab=discussion#tabs
Kdo první dá MODEL X do
Kdo první dá MODEL X do placu?? :))
sauto.cz/inzerce/osobni/tesla/model-x
Kto má záujem o Teslu X,
Kto má záujem o Teslu X, má možnosť:
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=224760331&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.modelId=4&pageNumber=1&fnai=prev
Zajímalo by mne jak se k
Zajímalo by mne jak se k tomuto postaví, 400 000 rezervací je obrovské číslo, myslím že s takovou není šance že by se jim podařilo dost rychle uspokojit poptávku, pokud to takto půjde dál, tak možná budou muset brzy přistoupit k rozšíření továrny nebo jinému způsobu jak se se zvýšením produkce vypořádat, napadá mne dočasný outsourcing některých operací, ale jejich zázemí a postupy neznám vůbec, takže jen těžko mohu hádat.
Ona cena 35-42k$ je pěkná, s DPH teoreticky 39-51k$ tedy zhruba 936-1224 tisíc korun. Pořád ale je to více než dvojnásobek ceny nového Rapida nebo i levnějších verzí Ocavie. Otázkou taky ale zůstává jak by se změnila cena, kdyby se Tesla produkovala ve stejných objemech jako výše zmíněné modely.
Chapu, ze tady to nikdo
Chapu, ze tady to nikdo nebude chtit slyset, ale podle me se muze stat, ze Tesla zareaguje jako producent nedostatkoveho zbozi – prijde vyznamne zdrazeni (ostatne i model X je dost daleko od puvodne ohlasene ceny).
Stát se může cokoliv
Stát se může cokoliv klidně i třetí světová…ale $35000 za auto řekl Musk opakovaně, takže v nějakém holobytu (rozuměj tedy na asistenty na které Kokta nemá) to ty love stát bude.
S cenou se dá kouzlit. Je
S cenou se dá kouzlit. Je na to celá věda zvaná marketing. Ano, prodáme Vám auto za 35k. Ale pár let si počkáte. A nebo kdyby jste chtěl máme tu speciální sérii za 40k s podpisem EM a tu by jste mohl mít do týdne. Co vy na to?
No kdyby nabídli Signature
No kdyby nabídli Signature verzi Model 3 za 40tis doláčů do týdne, tak jim na ty předobjednávky nestačí ciferníky můj ty Trotlíku blbej:). Ostatně počítám že ztěch předobjednávkovejch sraček se nevyhrabu ve svým regionu jinak než lovama – trošku normální si pořídím za 45-48tis a to jsem objednával skoro v prvním kilu předobjednávek ten den. To že první půjdou plné palby je nabílední. Co mě spíš sere víc je že Elon s fanfárama ještě neoznámil kde v Evropě potažmo kde v Číně udělá další fabriku. Protože love na to má a nebo si je na ten miliardovej bussiness levně dokáže půjčit. Vtip jak sviňa by to bylo v ČR:).
tj, MODEL S za 2,4MEGA v
tj, MODEL S za 2,4MEGA v základu, kde jsou ty časy když byl za 2MEGA 😉
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/
Ja spis myslel ty casy, kdy
Ja spis myslel ty casy, kdy se predstavil model X a rikalo se, ze bude pod mega (i kdyz budu optimista a byl to v dobe dolar za 16, odpovida to 62.000)… Dneska, pokud me pamet neklame, zakladni cena 80.000.
ted je jeste dulezite se
ted je jeste dulezite se podivat kdo takove nizke ceny zverejnoval, protoze Tesla to nebyla, konkretni startovni cenu zdelili predem au u Modelu 3, u S ani X ji predem nesirili a tedy zverejnovane ceny byli jen spekulacema od lidi mimo Teslu, takze pokud by nekdo z nas nahodil tenkrat ze model X bude stat 5 tisic, bylo by to stejne verohodne jako ten 1 milion
kdepaks to vyhrabal MODEL X
kdepaks to vyhrabal MODEL X pod mega :))) … blbost. Od jakživa Elon řikal MODEL X víc nez S 😉 to dá rozum!! 🙂
Problém spíš je že MODEL S zdražili … to se najednou SAUTO nabídky zdají docela levný a to já se divil že si lidi dovolí hodit 3MEGA káru na sklad a držet s vědomím že to jen tak neprodají … :DD Ještě na tý vojetině vydělají !!! :))))
sauto.cz/inzerce/osobni/tesla/model-s
nejvtipnejsi jsou nektere
nejvtipnejsi jsou nektere popisky, jako treba CD prehravac, mam chut se tam zajet mrknout, vzit sebou nejake CD a chtit po nich aby me to CD v te Tesle S ukazali jak funguje
To je asi nejaka uprava
To je asi nejaka uprava 🙂
Btw: Vy mate doma jeste fakt CD, jo? Ja mam nejake spolecne se zbytkem DVD ve sklepe. Myslim, ze tam nekde mam i osmipalcovou disketu 😀 Jo to byly casy… :)))
jo mam CD, nekde v krabicich
jo mam CD, nekde v krabicich v regalech ve sklepe
Uprimne receno znovu se mi
Uprimne receno znovu se mi to hledat nechce (dalo to tenkrat dost prace), nejaky server o autech. Uz jsem to sem hazel. Je mozne, ze je to cislo vyfabulovane, ale proc? Neni snazsi vzit cislo z oznameni a vynasobit ho tehdejsim aktualnim kurzem? Stejne tak jsem videl clanek (cca z roku 2011) o zakladni cene modelu S pod $50k, to se pokud vim taky nepovedlo. Ale je mozne, ze se jejich schopnosti odhadu zlepsily. 🙂
Není to o tolik víc jak
Není to o tolik víc jak Kokta v poloplné nesmyslů, pokud započítáme palivo na 5-8 let dle nájezdu 200-400tis dolů. Navíc to zrychlení,autopilot a další fičury na které se Kokta nezhrabe ani za 10let. Tedy mě to nepřijde moc. Ano je to drahé, ale vzhledem co to umí je to zapusu, akorát na to musíte mít love.
Rapid je hrozná kraksna
Rapid je hrozná kraksna 😉
a je k jeho nákupce potřeba připočíst:
pálivo 0,07litrů*30Kč*150.000km = 300.000 CZK
servis za 10 let cca 50.000 CZK
a rozdíl zbytkové hodnoty MODEL 3 a kraksny Rapida 😉
takže faktická výsledná cena Rapida je 850.000 CZK 😉
a náhon na zadní je nevynahraditelný … 😉
Servis nove vyrobeneho
Servis nove vyrobeneho spalovaku za 10 let 50tis? To je nejak malo, ne? Leda, ze by nejezdil. Vzdyt se vetsinoubprojektuji na 5let a pak se muze (musi) zacit sypat. Od toho jsou ted v koncernech tymy lidi, co jsou placeni od toho, aby tomu tak bylo.
pravda no, po 5 letech to
pravda no, po 5 letech to bude min za 10 let olej 20t + nějaky to sypání tak 100t, vysledna cena +/-900 za Rapida 😉
Freemont vyuzivaji asi z
Freemont vyuzivaji asi z 20-25%, takze „mista“ na rozsirovani maj habakuk 🙂 udajne by Freemontska tovarna pokud by se vyuzivala cela mela rocne zvladat 750-800 tisic aut (za dob GM a Toyoty tam vyrabeli az 600 tisic aut rocne, a to nemeli robotizovane linky ktere vyuziti prostoru zlepsuji)
Tesla 3 nebude konkurenci pro Rapid/Oktavku, ale pro vozy stredni tridy, tedy z Mladoboleslavskych jen pro Superb, a kdys se podivas na vybavu jakou ma Tesla 3 mit, tak cena Superbu v „podobne“ vybave atakuje 1 milion korun celkem snadno, je holt skoda ze Skoda je tak omezovana ze strany VW, prostor pro vyrobu a prodej kuprikladu 200 tisic kusu EV Superbu rocne by tu rozhodne byl, a to i pri cene 1.2-1.5 milionu, bohuzel takoveho auta se dockame az „roky“ po te co VW uvede elektricky Passat
Ale on je Model 3 opravdu
Ale on je Model 3 opravdu ekvivalent k Audi A4 nebo BMW řady 3, respektive se jím snaží být, tj. nejde jen o velikost ale i komfort, kvalitu provedení a výbavu. No a když se podíváte do ceníku na tyto vozy s odpovídající motorizací (obvykle ta nejlepší s automatem) tak najednou zjistíte že Model 3 už vlastně stojí stejně jako spalovací vůz v této kategorii.
Otázka tedy zní jestli se pochlapí i ostatní automobilky a řekněme v roce 2025 se dočkáme srovnání cen i v „levných“ kategoriích jako jsou mini (e-UP!) malé (Fabia) a nižší střední (Octavia), protože Tesla to v plánu nikdy neměla.
Mimochodem ač se nám to
Mimochodem ač se nám to možná nelíbí, tak škodovka má díky zaměření na nízké řady na nástup elektromobilitu ještě nějaký ten čas. Pokud zůstaneme u koncernu tak ani VW ještě není v kritické situaci. Komu ale už jednoznačně zvoní na poplach je Audi a Porsche. Právě Audi dostane v Modelu 3 přímou konkurenci pro řadu A4, kde Audi moc nižších řad už nemá a hlavně na nich moc nevydělává. Tudíž všechny vyšší řady jako A5,A6 už budou na ráně a A8 už dnes válcuje Model S. Relativně brzy se dá navíc očekávat od Tesly Model Y, který dál zatopí Audi v řadách Q.
ja myslim že je fuk kolik
ja myslim že je fuk kolik kerá dcérečka mateřský konzervě sype. I kdyby prodělala tak stará to za ní dosype 😉 Teda jestli po tý megapokutě bude mít ještě z čeho sypat … 😉
Kde jste na 25% prisel? Byl
Kde jste na 25% prisel? Byl jste tam? Vite jak to tam je uz ted nasackovane? Freemont byl v dobach Toyoty projektovan jako montovna z dovezenych dilu. Tesla tam vsak vetsinu veci primo vyrabi.
z dokumentu o Tesle ktery
z dokumentu o Tesle ktery bezel tusim i na CT2, tam uvadeli 20% a ten co ma nastarost vyrobu a tu Tovarnu pro Teslu po GM a Toyote sehnal tam nevyuzitym protoram rikal „temna strana“
Ten dokument je pěkně
Ten dokument je pěkně starý a to co tam je vidět ohledně obsazenosti už dávno neplatí.
Tesla Motors Megafactories
Taky jsem na něj koukal před lety. Dnes je to tam tak plné, že na různé dílčí procesy staví nové budovy.
Standardní metodou k
Standardní metodou k řešení převisu poptávky v tržní ekonomice je zvýšení ceny. Pár lidí odpadne, odpadnou i překupníci. Pak se výroba dostane na rozumná množství a výdělek při tom může být i větší. Uvidíme zda pokušení odolají.
proč odpadnou i
proč odpadnou i překupníci?
Protože cena podle
Protože cena podle poptávky – tržní, ja ta cena, kterou jsou zákazníci ochotni zaplatit. Tam už není místo pro překupníka. Jenom když uměle nastavíte cenu nižší než tržní, máte problém s překupníky.
Touto cestou podle mě Tesla
Touto cestou podle mě Tesla určitě nepůjde. Je to proti celkové koncepci, na které Musk Model 3 staví. Už teď je jasné, že je Tesla něco jako Ford před 100 lety. Půjde do velkých objemů výroby a současná situace mu jen nahrává. Myslel jsem, že po vyčerpání státní podpory (200000ks) se příliv rezervací zastaví. Zatím to nevypadá. Buď je budou muset stopnout sami, nebo to může být klidně i 1M rezervací. Mají co dělat, zatímco šéfové tradičních automobilek se už teď začínají trochu vrtět na postech.
Pane Carlosi, cena 35-42
Pane Carlosi, cena 35-42 tisíc dolarů v USA znamená, že v ČR při současném kurzu dolaru (24 Kč) bude cena auta asi 1 140 000 Kč až 1 365 000 Kč a to se mně nezdá zrovna málo. Ono totiž u nás to funguje tak, že k ceně se nejdříve připočítá clo – to je 10%, pak cena za dopravu – tu odhaduji na 800 dolarů a pak DPH. Počítá se DPH i z dopravy a i z cla. No zatímco Američan může mít na auto slevu 7 500 dolarů a dalších 2 500 dolarů ušetřit na dalších odpočtech na daních, tedy Teslu sežene již od 25 000 dolarů, my ji budeme mít již od 47 553 dolarů ( x kurs). Američan vydělá přes 3 000 dolarů za měsíc, tedy má ji za 8 měsíců (25 t. USD), Čehůn ji má při běžné mzdě 15 000 Kč za 76 měsíců.
Proč předpokládáte clo?
Proč předpokládáte clo? Montáž EU modelů se dělá v Tilburgu, aby clo na importovaná auta nebylo.
Zatím jsem se nevšiml, že
Zatím jsem se nevšiml, že by někoho trápilo vyjádření ve smyslu hrubého podcenění zájmu.
Řekl bych že to může být docela závažný problém. Netuším jak je rezervace řešená např. maximální dodací lhůtou, ale je to věc která může lamát vaz. Nebo toho konečně využije konkurence Tesly ve formě tradičních výrobců (a jejich gigantických finančních rezerv).
Pro tradiční výrobce určitě není problém vyrábět srovnatelný nebo spíše lepší elektromobil, jen se jim zatím nechce.. Respektive v tom necití dostatečný potenciál vydělat (přes všechny ty kecy okolo).
No nevím, že by měl
No nevím, že by měl nějaký tradiční výrobce data z 80 milionů kilometrů autonomního řízení (tak za rok a půl to bude miliarda), takže s tím „spíše lepší elektromobil“ bych byl hodně opatrný.
„80 milionů kilometrů
„80 milionů kilometrů autonomního řízení“ je cira fikce (protoze autonomni rizeni jako takove nemaji). Spis maji nasbirana senzoricka data z 80 milionů kilometrů, ktera poslouzi jako trenovaci/testovaci pri vyvoji.
To máš fuk, ostatní to
To máš fuk, ostatní to nemaj a mít jen tak nebudou, kdežto Tesla bude mít už 3 generaci:ú).
Ostatni se na to vyflajznou,
Ostatni se na to vyflajznou, hodi tam android a nechaji zakazniky stahnout si to z Google Play 😉
Nicmene zajimave je, ze vsichni vysiluji, jak operatori, Google… ziskava nejaka data z mobilu, tady jina soukroma firma dostava data o kazdem metru jejich pohybu a „ovecky“ se stestim div neudelaji…
a.) Kde by tradicny vyrobca
a.) Kde by tradicny vyrobca zobral tolko bateriek?
b.) Predajom elektro (za dostupne ceny) by si podkopaval predaj spalovakov co ziadna rada neschvali, bo investori rataju s navratnostou investicii co boli pouzite na vyvoj a produkciu ICE aut.
c.) Vyvoj takeho auta chce nemale prostriedky, knowhow, ale hlavne cas. Okrem chevy bolt som nevidel podobny koncept co by mohol len trocha konkurovat (podla mna poctom kusov chevy volt sa nedotiahnu na teslu lebo nebudu mat baterie) Uvidime ako zareaguju Nissan a VW.
d.) Kde zoberu siet nabijaciek, ktorou by mohli konkurovat superchargerom?
Ak tesla nic neposerie, alebo proti nej nezakrocia (videl som spravy o tom ze v dosledku predajov elektro sa bude prehlbovat ropna kriza bo produkcia klesa a dopyt po rope klesa. jednak vplivom efektivnejsich motorov a taktiez predajov alternativ-elektro LPG etc…) tak do par rokov to bude konglomerat podobne ako google.
V penězích ani ve vývoji
V penězích ani ve vývoji by problém nebyl. Automobilky mají obrovské množství peněz.
Ale strašně se mi líbí, jak každý řeší SC. Pokud by jakákoliv automobilka chtěla, měla by do roka klidně 10x větší síť nabíjecích stanic. Kupříkladu jenom Škoda má zisk 71000,- Kč za 1 minutu! Někde bylo napsáno, že 1SC stojí cca 2.000.000,-Kč. To znamená, že 1 stání, stojí cca 1 milion. Tzn. že na jeden stojí vydělává Škoda 14 minut. To ale také znamená, že na veškeré stojany SC Škoda vydělává 35,6 dne. Je to jenom o tom chtít, peníze v tomto případě nehrají žádnou roli.
Já si myslím, že do toho nechtějí jít, protože se jim to jednoduše nevyplatí. Tesla od svého začátku do dnešních dní (tedy asi za 5 let) vyrobila totéž aut jako Škoda za 52 dní. A že mají úspěch s M3? Otázka je, jestli to není jenom zdánlivý úspěch. Půlka rezervací se zruší, protože se lidem nebude chtít čekat 4 roky na nové auto a je otázka, jestli budou nové rezervace po ukojení nabídky chodit takovým tempem, jako si představují, tzn. 500 000 aut ročně.
…půlka rezevací se
…půlka rezevací se zruší…
Jasný, myslím si, že hodně rezevací není zamýšleno s cílem nákupu, ale jako „jakési hlasování o nastoupeném trendu“ a možná i jako podpora toho „blázna“ co „staví auta, rakety,železnice…“ a dost z toho mu funguje.. 🙂
Nebuďte všichni na hybridu
Nebuďte všichni na hybridu tak vztahovační. Já přeci neodsuzuji Teslu, že dělají něco špatně, nebo, že je to špatná firma. Jenom říkám, že zatím ten trh EV není vytvořen, protože obrovská masa lidí ani neví, že nějaké EV existuje. Proto si myslím, že v tuto chvíli není taková základna vytvořená pro to, aby všechny automobilky okamžitě přešli na elektro, to je přeci blbost, to všichni víme.
Počkejte až s tím
Počkejte až s tím přijedu k nám na vesnici. Půlka nebude vědět která bije a 1-2 si to pak dají na 2 letou čekačku. Ale nasraní a závidět budou všichni. A vvvvotom to je. To prachama nezaplatíš.
Máte velmi naivní
Máte velmi naivní představy o tom, jaké jsou finanční rezervy automobilek. Ve skutečnosti si žádná firma nemůže dovolit syslit nějaké obrovské finanční zásoby jen tak nečinně na účtu, ale musí je obratem hned investovat zpět do vývoje a inovací jinak jí okamžitě semele konkurence. Dnes je vše spočítané tak akorát. nesmí se vyrábět moc ani málo, protože obojí vede ke ztrátám. Vždyť se podívejte, jak s automobilkami zacloumala poslední recese, kdy prodeje šly dolů, ale zase nijak závratně a přes to se mnohé ocitly na hranici krachu a státy je musely sanovat.
Máte pravdu. A hlavně
Máte pravdu. A hlavně musely sanovat americké automobilky.
Myslím, že těch
Myslím, že těch evropských bylo víc (Francouzi), ale statistiku si nedělám.
Kde se stále berou ty
Kde se stále berou ty naivkové, co si myslí, že stačí rozhodnout, vrazit peníze do vývoje a za pár let máme hotový vychytaný auto? Zejména vývoj systémově nového pohonu vyžaduje hlavně čas a zkušenosti z praktického nasazení, které ve vývojové laboratoři nikdy nezískáte.
Stejné úvahy byly o tom, že až automobilky uvidí poptávku, tak přidělají k motoru elektromotor a mají hned hybrid hotovej. Tak proč vyvíjet hybrid, když na něj ještě dnes není trh připraven? Zlatý voči. Hromada automobilek se o to později pokusila a ty výsledky byly ve srovnání s hybridem od Toyoty žalostný. A to proto, že Toyota měla s vývojem 10 let náskok, díky čemuž jejich řešení převyšovalo ostaní o třídu. Výsledek – Toyota prodala 8 milionů hybridů, ostatní tak o 2 řády méně. Podobně to bude s elektromobily. Kdo přijde pozdě, už ten náskok nedožene a bude muset kupovat hotová řešení od těch co měli odvahu začít dříve.
Drapaliku,
Drapaliku, drapaliku…
Naivka nejsem, pokud vím, kupříkladu Škoda už dlouho dobu testuje EV Octavii. A v těchto chvílí vyvíjí u elektrický Superb.
Testovat si může Šáde co
Testovat si může Šáde co chce, dokud nedaj novej podvozek do roviny plnej baterek jako Tesla a neproprděj židle nad programováním autopilota, tak jsou aut. A že budou v tomhle aut spolu s Das Auto hodně dlouho, nejlíp nafurt.
Obávám se, že máte
Obávám se, že máte pravdu. A ještě to chce namíchat správný team lidí, protože jinak to bude neslaný a nemastný.
Model 4 – první
Model 4 – první video!!!
http://www.greencars.cz/#!video/p80x9
Počet rezervací ??? hooodddněěě….
No zajímavý počin. Teď
No zajímavý počin. Teď bude záležet na crashtestech – toho bych se bál u činských aut nejvíc. Přece jen nikdy nevíte, kdo to do vás napere.
No on je to takovy 4 mistny
No on je to takovy 4 mistny skutr s kapotou, u takovych vozitek toho moc nenacrashujete – viz nedavny test odbodnych spalovaku…
ja bych do olovenych baterii
ja bych do olovenych baterii asi nesel… to uz radeji ojeteho iOna za stejnou cenu a s mnohem lepsimi vlastnostmi.
Maximalni rychlost 45km/h (Eco) nebo 75km/h (standard) a zrychleni z 0-50km/h za 15s, to se s iOnem ani neda srovnavat v jedne vete 😉
Zajimali by mne ty počty?
Zajimali by mne ty počty? 1,5mld.obyv..? jina planeta…
malá rekapitulace MODEL 3
malá rekapitulace MODEL 3 událostí 😉
11.11.2016 00:00 = 666.666 ???????
14.04.2016 00:00 = 400.000 rezervací
07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací
twitter.com/elonmusk
twitter.com/teslamotors
24timezones.com/usa_time/ca_los_angeles/hawthorne.htm
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/
Elon hodí na web online
Elon hodí na web online počítadlo rezervací MODEL 3 !!!
„Online reservation counter Model 3 on the web! please :)“
twitter.com/elonmusk