Tokijský autosalon 2015 je v plném proudu. Hlavní tématem jsou šetrná elektrická auta s robotickým řízením. A přesně to je i případ konceptu Mercedes-Benz Vision Tokyo.
foto: Daimler
Začátkem letošního roku ukázal Daimler v Las Vegas futuristický koncept robotického auta Mercedes-Benz F 015. Vision Tokyo je pokračováním této linie.
Auto je navrženo speciálně pro mladou „generaci Z“. Jde o plug-in hybridní minivan s vodíkovým pohonem a celkovým dojezdem 980 km. Z toho 190 km ujede vůz jen na baterie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Tokio 2015: elektrické SUV Mitsubishi eX
Autosalon Tokio 2015: Lexus představil vodíkové auto LF-FC
Autosalon Tokio 2015: elektromobil Nissan IDS s 60kWh baterií
Mercedes-Benz Vision Tokyo je plně robotické auto určené pro megaměsta budoucnosti. Zcela vás oddělí od ruchu ulice i strastí dopravy.
Díky strojovému učení a dalším pokročilým algoritmům se auto učí stále nové věci o svých cestujících a neustále se vyvíjí. Vtipné je, že zatímco Daimler tuto funkci prezentuje jako něco technologicky vzdáleného, automobilka Tesla Motors ji dnes v elektromobilu Tesla Model S aktivně využívá v programu Autopilot.
Rozměry konceptu jsou 4803/2100/1600 mm a vejde se do něj až pět pasažérů. Pochopitelné je masivní využití CFRP materiálů a LED technologie.
Co je natom vtipneho?
skoda
Co je natom vtipneho?
skoda ze autor clanku nevie rozdiel „plne roboticke auto“ a Autopilot od Tesla-i, taky VW uz je na mile dalej s asistetncnymi systemami pre seriove auta. Nehovoriac ze Mercedes uz ma pre autonomne auto aj certifikaciu v niektorych USA statoch.
autor clanku mluvi o
autor clanku mluvi o strojovem uceni, ktere je podle Mercedesu hudbou vzdalenou a Tesla ho pritom pouziva ve svych autech uz dnes…
To je nepřesné. Tesla ho
To je nepřesné. Tesla ho nevyužívá přímo ve vozech. Vozy pouze shromažďují data, odesílají je do centrály a tam probíhá samotné strojové účení. Takže změny se projeví až po aktualizaci firmwaru auta.
Jelikoz auta nejen
Jelikoz auta nejen shromazduji data a odesilaji je ale taky prijimaji nove, zmeny se tak projevuji prubezne. Nikoli az s novou verzi sw.
Nikoliv. Auta průběžně
Nikoliv. Auta průběžně nic nepřijímají. Tesla musí vydat pokyn k nasazení nového firmwaru a ten se stáhne a nainstaluje, obvykle v noci. Ale jinak se za provozu rozhodně nic nemění. Víte jak by to bylo nebezpečné?
meni…
Sice jen u aut s
meni…
Sice jen u aut s novym autopilotem, ale meni 🙂 Rikal to Musk a rikaji to i lidi na forech a uz se o tom i pise na webu. Napr zde
a prece se toci 😀
Sorry, ale ne. Nic o učení
Sorry, ale ne. Nic o učení v reálném čase tam napsáno není. Píšou tam o druhém nebo třetím dni, to bych bral. Auto naskenuje cestu a zjistí, jak to projel řidič, pošle data ke zpracování a zpět se v noci vrátí aktualizovaný firmware autopilota. Auto samotné nemá dostatečný výkon a ani logiku na to, aby bylo schopno samostatného strojového učení.
jiste, ja nerikal, ze se uci
jiste, ja nerikal, ze se uci samotne auta, ale ze prijimaji nove data a uci se tak cela flotila. Proto se tomu taky rika fleet learning.
PS: a zrejme to probiha automatiky na rozdil od softwarovych updatu, ktere musi uzivatel potvrdit (naplanovat) a znehybni se mu tak auto na 1-2 hodiny.