Veletrh spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas je v plném proudu. A protože auto už je vlastně také spotřební elektronika, hrnou se tam i automobilky. Dr. Dieter Zetsche, šéf Daimleru a značky Mercedes, ukázal krásné nové robotické auto.
foto: Daimler
Zetsche na veletrhu CES řekl, že v budoucnosti auto nabídne přístup k tomu nejcennějšímu luxusnímu zboží 21. století: soukromí a kvalitně strávenému času. A luxusní sedan jménem Mercedes-Benz F 015 podle toto také vypadá.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Robotické Audi A7 vyjelo z San Franciska do Las Vegas
Robotické auto Google brzy vyrazí na silnice
Autosalon Ženeva 2015: robotický elektromobil Rinspeed Budii
Auta se podle Zetscheho stanou „exkluzivními kokony na kolech, které umožní lidem dělat přesně to, co chtějí“. Vůz je vybaven volantem, ale uspořádání vnitřního prostoru umožňuje udělat si v autě maximální pohodlí v době, kdy auto neřídíte. Také dveře se otevírají od sebe.
Karoserie auta je vyrobena z CFRP, podobně jako v případě BMW i3 a BMW i8. O pohon se stará vodík, resp. z něj vyráběná elektřina v palivovém článku.
Koncept Mercedes-Benz F 015 měří 5,182 m, je široký 2,012 m a vysoký 1,524, takže rozhodně nejde o žádné tintítko. Rozvor činí 3,658 m. Na jedno naplnění vodíkem údajně zvládne ujet až 1100 km (alespoň v představách svých konstruktérů). Pohyb zajišťují čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo.
Mercedes F015 Driving
Mercedes F015 Driving scenes
https://www.youtube.com/watch?v=SKGKiBZ3w0w
https://www.youtube.com/watch?v=KUu_M1hI0qE
https://www.youtube.com/watch?v=VfbJYWrXS9I
Pěkné.
Jen nechápu proč
Pěkné.
Jen nechápu proč má robotické auto budoucnosti brzdový a plynový pedál, volant, přístrojovou desku, proč má předek a zadek, když může stejně rychle se pohybovat oběma směry, proč má zadní brzdová světla, přední světlomety atd.
Asi s tou robotikou aut to nebude myšleno tak úplně vážně, jak se již 40 let tvrdí a padá jeden koncept za druhým.
Hlavně mě ale zaujal i knír starého pána, který s jeho nosem tvoří firemní 3-cípou hvězdu.
Pěkné.
Ad. volant a pedál – i s
Ad. volant a pedál – i s robotickým autem bude někdy nutné velmi přesně manévrovat, např. pokud bude potřeba pomalu nějak zajet, auto zaparkovat a podobně. Navíc, některé senzory robotického řízení se mohou pokazit a pak je nutné převzít řízení ručně. Takže těchto součástí bych se zatím v robotických autech nevzdával.
takze ten co ide v
takze ten co ide v robotickom aute musi mat vodicak, je zodpovedny za to co sa stane, a ked vacsinu jazdi robot, on nezvyknuty, neskuseny, bude musiet prebrat manualne ovladanie … 🙂 to nedopadne dobre.
Nápadně to připomíná
Nápadně to připomíná současnost dopravních letadel.
pocitacova grafika, absencia
pocitacova grafika, absencia realneho testu = nikdy take auto neexistovalo 😀
auta su kolony v ktorich sa da robit co chcem uz teraz ked mam stastie, tak mam do prace 30 km kolonu ktorej to trva 45 min.
co okrem ceny, brani tomu aby taka nadherna predstava co do vizualu a pohonu s uvedenymi parametrami ochutnala skutocny trh ? ved ked to aspon skusmo vyrobia a predaju, naklady sa im vratia.
Jde o koncept představený
Jde o koncept představený na veletrhu CES 2015.
youtu.be/eiyd0Fms-QA
youtu.be/eiyd0Fms-QA