Göteborg Energi a Volvo Cars se dohodli na spolupráci v oblasti elektrických aut. Od letošního podzimu začne v ulicích severské metropole jezdit deset elektromobilů Volvo C30 Electric.
Göteborg je shodou okolností zároveň domovské město automobilky Volvo. Půjde prozatím o malou flotilu testovacích aut vybavených speciálními měřícími systémy. Cílem je získat dostatek znalostí pro pozdější uvedení elektromobilů na trh.
Dojezd Volvo C30 Electric je 150 km na jedno nabití. Zdrojem energie je lithium-iontová baterie, jejíž dobití trvá osm hodin. Max. rychlost auta je 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 10,5 sekundy. Celkem zatím Volvo vyrobilo asi 250 těchto aut na elektřinu.
Volvo odhaduje, že do roku 2020 bude asi 5-10% aut ve Švédsku jezdit na elektřinu. Během let 2020-2025 očekává automobilka jejich 3-10% podíl na automobilovém trhu v celé Evropské unii. „Elektrická auta jsou budoucnost,“ věří Volvo i zástupci energetických společností.
Hybrid je zbytočné
Hybrid je zbytočné komplikácia.
Na čo mi je ako bežnému smrtelníkovi tak komplikovaný stroj, ktorý má pri bežnom nájazde kilometrov bežnej rodiny veľmi dlhú návratnosť a navyše zbytočne drahý servis.
V jednoduchosti je krása.
Chcel by som vidieť tie
Chcel by som vidieť tie akumulátory, čo vydržia zimu vo Švédsku.
V prípade nečinnosti vozidlá asi budú musieť byť pripojené k nabíjaču, inak si neviem predstaviť ako sa „rozhýbe“ akumulátor pri -20 stupňoch.
Každopádne je to výzva pre konštruktérov akumulátorov.
Tam by sa hodil skor plug-in
Tam by sa hodil skor plug-in hybrid s tym, ze benzinovy motor by bol niekde blizko baterky a na rozbeh by sa vyuzivala len elektrina, ktoru by vyrabil, kym by sa bateka od neho nezohriala.