Toyota bude dobíjet elektrická auta bezdrátově

uzavřela dohodu o technické spolupráci se společností WiTricity z amerického státu Massachusetts, jejímž cílem je vyvinout praktické aplikace akumulátorů v automobilech a napomáhat k dalšímu prosazování těchto systémů dobíjení. TMC má v plánu podílet se na navýšení základního jmění společnosti WiTricity.   

Technologie dobíjení firmy WiTricity využívá rezonanci, která umožňuje dobíjení bez přímého kontaktu a je účinnější než elektromagnetická indukce, jež představuje další bezdrátovou alternativu – ovšem s požadavkem na vzájemný kontakt – a která se začíná uplatňovat při dobíjení a dalších přístrojů.

TMC je přesvědčena, že bezdrátové dobíjení pomocí rezonance je pro automobily vhodnější a zasazuje se o co nejrychlejší uvedení této technologie do praxe.

Cílem spolupráce obou firem je urychlit vývoj a případné zavádění technologie bezdrátového dobíjení pro . Dobíjení vozů s typu nebo by pak mohlo jednoduše spočívat v zaparkování poblíž zabudovaného dobíjecího zařízení, ať již doma v garáži nebo na veřejném .

Věděli jste, že GM také investuje do bezdrátového nabíjení?

TMC ve své „Globální vizi Toyota“ z letošního března vyjádřila své zasazení plnit roli průkopníka v řešení mobility budoucnosti, a to vzájemným propojením automobilů, vybavení domácností a informačních technologií. Bezdrátové dobíjení je pouze jednou z mnoha technologií, které TMC plánuje do budoucna vyvíjet.

tisková zpráva, obrázek: WiTricity

9 Comments on “Toyota bude dobíjet elektrická auta bezdrátově”

  1. To už tady bylo jednou,
    To už tady bylo jednou, bezdrátové přenosy energie jsou pro většinu aplikací na prd. Proč tuhle technologii nemáme v notebooku, nebo mobilních telefonech, když je to tak skvělé? Protože je to drahé a účinnost je nízká. Tak proč to cpát do aut? Všem se Vám tady líbí, jak se auto začne nabíjet, ale ve výsledku budete škudlit každou Kč za energii. A drát Vám ušetří hodně. Navíc určitě se budete bavit o škodlivosti záření z mobilních telefonů. K nabití auta bude tohle záření v docela jiných dimenzích…
    Prostě ne, ne a ne!

  2. Ale podívejte se, kde
    Ale podívejte se, kde všude auta stojí.. Všude. Alespoň v Praze. Víte, co by to stálo všude natahat nabíjecí stanice, kabely apod.? To nikdo nezaplatí. Stejně tak v nákupních centrech nikdo nezaplatí, aby u každého parkovacího místa bylo napojení na nabíjení.

    Dokud nebude celosvětově jednotná vize, čím nahradit ropu, vždy to budou omezená řešení (hybrid, elektromobil, CNG apod.)-.

    1. a koľko máte v prahe
      a koľko máte v prahe elektromobilov?
      tak ako budú postupne pribúdať elektromobily tak budú postupne pribúdať aj nabíjacie stojany.
      práve veľké nákupné centra majú dobré pripojenie na energiu. na začiatok by im stačilo mať zopár takých stojanov.
      a to, že autá sú dnes také lacné, že každý ma auto a fakt už nie je kde parkovať je iný problém. aj vplyvom zdražovania a míňania ropy budú musieť ľudia prehodnotiť svoje správanie v oblasti dopravy. začať viac využívať verejnú dopravu. iné metropoly už na to prišli a zdanili spaľovákom vjazd do centra mesta. neviem ako je na tom praha, ale dočkáte sa toho aj vy.
      všetko pôjde pekne pomaličky ruka v ruke. žiadne veľké skoky neočakávajte.

      1. Já nemám problém se
        Já nemám problém se sdílením automobilů pod podmínkou, že:

        1) budu mít vždy k dispozici auto takové velikosti a v takovém technickém stavu, jako kdyby bylo moje a vybíral jsem si ho.
        2) budou vždy k dispozici dětské sedačky
        3) bude vždy k dispozici na parkovišti před mým domem.

        Protože tahle podmínka je nesplnitelná, tak ještě dlouhou dobu budou lidi auta kupovat a ne půjčovat si.

        1. a čo takto verejná
          a čo takto verejná doprava, taxi + požičovne áut?
          neviem čo stojí taxi v prahe, ale u nás v košiciach 3€ hocikam v meste. kebyže sú tie taxíky veľké ako londýnske bolo by to na jedného človeka lacnejšie ako mhd.
          podľa mňa auto vlastniť nemá zmysel. teda má kým nefunguje poriadne verejná doprava + požičovne áut. a samozrejme kým vás to auto neživý.

        2. Zdielanie aut uz davno
          Zdielanie aut uz davno existuje a vola sa to TAXI, a autopozicovne. A bolo by ovela rozsirenejsie, keby si taxikari a pozicovne nepytali take nekrestanske peniaze. Ak by si mal clovek poziciavat auto, alebo jazdit taxikom, tak ho to za rok bude stat rovnako, ako ked si kupi vlastne auto. A to mu vydrzi podstatne viac. Taxiky su nevyhodne v tom, ze clovek musi platit vodica, auto, palivo a cestu, ktoru taxikar prejazdi medzi zakaznikmi. Autopozicovne by sa ale mohli s prichodom elektromobilu vyraznejsie presadit, lebo odpadaju naklady na udrzbu aut, ktore stoja.

  3. Nemyslím si, že se to
    Nemyslím si, že se to nějak ujme. Automobilky už teď mají problém stlačit nabíjení na přijatelné hodnoty, které by neotravovali uživatele a najednou budou využívat nabíjení bezdrátové, které nemá takový výkon.

    Spíše bych se zaměřit na lepší správu nabíjení, baterií apod.
    Jirka

    1. podľa mňa sa práve také
      podľa mňa sa práve také niečo ujme.
      treba zmeniť súčasné návyky a myslenie. dnes idem raz za čas na benzínku a dotankujem. no auto väčšinu času niekde stojí a nejazdí. tak prečo ho nenabíjať vždy keď len tak nečinne stojí?
      prečo vôbec chodiť na nejakú benzínku? nech sa pekne dobije tam kde mne treba ísť. teda napr na parkoviskách pred nákupnými centrami.
      no a s káblom je to obťažujúce a aj odpojiť by to mohol hocikto. takto zaparkujem strčím do stojana platobnú kartu, prípadne len zamávam pred ním mobilom (NFC)a auto sa mi začne dobíjať.
      za hoďku kým nakupujem, pozriem si film v kine, cvičím v posilňovni sa mi dobije aspoň na cestu domov.

Napsat komentář