Elektromobily Volkswagen na platformě MEB se dočkají vylepšení. Navýší se kapacita baterie a zvýší nabíjecí výkon.
Vývoj platformy MEB pro elektromobily začal v koncernu Volkswagen kolem roku 2015. V roce 2017 Volkswagen vývoj platformy MEB dokončil. Od roku 2020 na ní vyrábí už celou paletu elektromobilů všech svých značek, počínaje Volkswagen ID.3 přes Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV až po nejnovější Volkswagen ID.5. A chystá i další, např. Volkswagen ID. Buzz nebo také vůz nesoucí kódové označení Aero B.
Volkswagen Aero B je název konceptu elektromobilu ve stylu kombi, o kterém Ralf Brandstetter, šéf značky Volkswagen, říká, že vychází z Volkswagen ID. Space Vizzion Concept. Na trh má jít kolem roku 2025 a bude to nejspíš právě ten, který dostane novou generaci komponent platformy MEB. Tedy baterii s vyšší kapacitou (hádáme kolem 100 kWh) a možností nabíjení výkony vyššími než 200 kW. Což je ale už dnes standard např. u Hyundai Ioniq 5 či Kia EV6.
O všech těchto vylepšeních aktuálně mluvil na UBS Paris Electric Car Day jistý Dr. Silke Bagschik, vedoucí prodeje a marketingu rodiny ID. ve Volkswagenu. Když jsme nedávno mluvili na prezentaci Škoda Enyaq Coupé iV s jedním z konstruktérů Škoda Auto, potvrdil, že platforma MEB ještě rozhodně má kam jít. Takže bychom se zhruba do tří let nejspíš mohli dočkat modelů jako Škoda Enyaq iV 100 (s kapacitou baterie ~100 kWh).
zdroj: Electrek.co
cit: „platforma MEB ještě rozhodně má kam jít. Takže bychom se zhruba do tří let nejspíš mohli dočkat modelů jako Škoda Enyaq iV 100 (s kapacitou baterie ~100 kWh).“
Jenže do 3 let bude nejspíš i okolní svět úplně jinde.
Jen aby VW do té doby, než bude mít skvělé el. auto, vůbec přežil. A přitom by stačilo hodit 100kW baterku do Passata.
Fantasticka vzdalenost. Nepletu-li se, to neda dneska zadna Tesla.
Jak jsem predvidal, tak se stane. VW kdyz se rozjede prevalcuje vsechny.
Nemylis sa. So 100kWh baterkou to tesla neda. Zazrak od VW urcite 😀 Nabijaci vykon je standard uz dnes, takze VW bude cakat 3 roky az ho tam prida. Myslim, ze hyundai a Tesla sa nemusia velmi ponahlat dopredu, kedze slimak VW si dava nacas. Inak nejde tesla uz do 300kW nabijania?
Vzbuď mě, až VW začne válcovat Teslu! Velka baterie zvyšuje cenu a tím snižuje objem prodeje.
Pise se tam, ze za 3 roky. Tak proc srovnavate s dnesni Teslou?