Vylepšený elektromobil Hyindai Ioniq 5 nabízí novou sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 77,4 kWh. Na přání si mohou zákazníci pro svůj Ioniq 5 objednat kamerová vnější a vnitřní zpětná zrcátka.
Hyundai představuje inovovanou verzi oceňovaného elektromobilu Ioniq 5 pro modelový rok 2023. Modernizovaný Ioniq 5 bude vybaven novou sadou trakčního akumulátoru o využitelné kapacitě 77,4 kWh. Vůz navíc nabídne řadu nových prvků výbavy, které posouvají zážitky z jízdy s tímto uznávaným, plně elektrickým CUV střední velikosti na ještě vyšší úroveň. Mezi ně patří mimo jiné aktivní předehřev trakčního akumulátoru před nabíjením a kamerová digitální zrcátka.
Hyundai uvedl IONIQ 5 na globální trh v únoru 2021. První model na základě první specializované platformy pro akumulátorové elektromobily koncernu Hyundai Motor Group, E-GMP (Electric Global Modular Platform), si získal popularitu jak u novinářů, tak u zákazníků značky Hyundai. IONIQ 5 loni obdržel rovněž řadu prestižních ocenění a na své konto si v celé Evropě připsal 30 celkových vítězství včetně prestižního titulu Německý vůz roku (German Car of the Year). IONIQ 5 je také finalistou probíhající ankety Evropský vůz roku 2022 (European Car of the Year 2022), nominován je taktéž do české ankety Auto roku 2021/2022.
„IONIQ 5 byl v prvních 12 měsících po uvedení na trh velmi úspěšný, a to jak z hlediska prodeje, tak i budování značky,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Konkurence v tomto segmentu neustále roste. Proto budeme nabízet ještě širší výbavu a vylepšené funkce, abychom obhájili postavení technického lídra v automobilovém průmyslu.“
Modernizovaný IONIQ 5 bude poprvé vybaven například kamerovými, digitálními vnějšími a vnitřními zpětnými zrcátky. Systém DCM (Digital Centre Mirror) zlepšuje výhled z vozu, protože poskytuje ničím nerušený, panoramatický obraz dění vzadu. Kamera systému DCM je uložena pod zadním spoilerem vozu.
Vylepšené zcela elektrické CUV střední velikosti z produkce společnosti Hyundai bude mít ve své výbavě také digitální vnější zpětná zrcátka DSM (Digital Side Mirrors). Tento technicky vyspělý systém je již k dispozici pro korejskou verzi modelu IONIQ 5 a v Evropě bude ve vozidle koncernu Hyundai Motor Group nabízen vůbec poprvé. DSM snižuje aerodynamický odpor vzduchu a řidičům modelu IONIQ 5 bude poskytovat jasný výhled dozadu dokonce i za špatného počasí.
Nová funkce aktivního předehřevu trakčního akumulátoru umožní modelu IONIQ 5 automaticky přizpůsobovat teplotu akumulátorů již za jízdy, aby byly ihned po zastavení u nabíjecí stanice zajištěny optimální podmínky pro nabíjení. Nabíjení tak bude probíhat s vyšším výkonem i za horkého nebo naopak chladného počasí. Tato funkce se aktivuje automaticky, jakmile řidič zadá do navigačního systému vozidla nabíjecí stanici a využije funkci online vedení trasy.
Inovativní funkce tlumičů SFD (Smart Frequency Dampers) zlepší reakce odpružení přední a zadní nápravy, a zvýší tak úroveň jízdního komfortu. V oblasti designu nabídne modernizovaný IONIQ 5 nové možnosti kombinací. Mezi ně patří nelakované černé nárazníky s černými ozdobnými lištami v kombinaci s projekčním osvětlením LED. Modernizovaný IONIQ 5 bude zákazníkům v Evropě nabízen ve druhé polovině tohoto roku.
zdroj: tisková zpráva
A bude to mít na novou Dacii? Asi těžko. Je to sice nejlepší elektromobil, ale pořád jen drahý chcípák.
Toto je auto s velkým A:
https://www.auto.cz/nejzajimavejsi-auto-roku-ridili-jsme-novou-dacii-jogger-142699
Max. rychlost [km/h] 175 (LPG) ?? a není to nějak málo 😉 i s 20 let starou 5tkovou popelnicí 180 jako prd 🙂
ale tak proti gustu … 😉 😀 😀 😀 😀
https://youtu.be/x86Hm_o4x9Y?t=223
Tak elektroauta mají kolikrát mu maximálku ještě nižší, do těch 160 🙂
tj ale odpich zas mají razantnější a přeci jenom jen 75 kiloprdů je jen 75 kilowatů na auto s velkým A ?? 🙂
Neni to zly ale manual? To je jako co, proboha?? Stredovek?
A to rikam jako clovek kteryho razeni bavi. Nebo spis bavilo.
Volečku či eVolečku Tomášku, to, že nemáš mentálně na to, abys současně obsloužil kvedlačku a tři pedály – to je jen a jen Tvůj problém. Typický ajťák – nemá apku, nemá SDK, nemá framework – nic není, nic neznamená, nic neumí……
dladičí tepilečku s 3mi kuky jako puky 🙂 uvědom si laskavě standarty 21.století kdy obsluha kvedlačky a 3ří pedálů je pro většinu jen zbytečně obtěžující element 😉 Výhody elektromobilu jako standartní bezřazení a bezúdržbovost jsou více než povznášející 😀
PS: vačky,mačky,sračky,laufy,řemeny jen pro starý kořeny 😀 😀 😀
Franto, na nic raději nese.ru než na standardy 21. století v autě.
To už se nabízí i v Japonsku. Hyundai tam znova zkouší štěstí.
na digizrcátka srrpes 😀 😀 ty museli dát práce je vyvinout že jo a při tom taková blbost 😀