Sedmá studie rodiny ID. byla představena v předvečer autosalonu v Los Angeles. Plně elektrický kombík Volkswagen ID. Space Vizzion slibuje dojezd až 590 km WLTP na baterii s celkovou kapacitou 82 kWh.
foto: Volkswagen
ID. SPACE VIZZION je konkrétním výhledem na sériově vyráběný model, který bude představen na konci roku 2021 a v různých verzích uveden na trh v Severní Americe, Evropě a Číně.
Stejně jako všechny modely rodiny ID. je i ID. SPACE VIZZION poháněn výhradně elektricky. Jeho design a tvarové řešení vychází z nového konceptu. Výrazná je přední partie s inovativními otvory pro vedení vzduchu, které umožňují dosažení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,24.
ID. SPACE VIZZION tak kombinuje aerodynamické vlastnosti cestovního automobilu kategorie „gran turismo“ s velkorysým vnitřním prostorem SUV, a definuje tím zcela nový segment vozidel.
foto: Volkswagen
Základem studie je modulární platforma MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Sada akumulátorů s celkovou kapacitou 82 kWh umožňuje překonávat na jedno nabití vzdálenost až 590 km (WLTP), resp. 483 km (EPA).
Pohon všech kol 4MOTION s celkovým výkonem až 250 kW zajistí studii ID. SPACE VIZZION zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy.
foto: Volkswagen
Elektromobily nepotřebují chladič, ani velký motorový prostor. Designéři a konstruktéři studie ID. SPACE VIZZION využili této svobody mimo jiné k optimalizaci aerodynamiky a prodloužení dojezdu.
Do výrazně tvarované přídě byly integrovány otvory pro cílené vedení vzduchu směrem k zádi. Vzduch prochází otvorem mezi předními světlomety nad velmi nízko umístěnou kapotou a také krajními segmenty předního nárazníku.
foto: Volkswagen
Otvory v nárazníku a kapotě motoru studie ID. SPACE VIZZION byly koncipovány jako funkční konstrukční prvky a současně jsou nezaměnitelnými znaky vnějšího designu studie.
Interiér – velkorysý prostor pro život na kolech
ID. SPACE VIZZION maximálně využívá přednosti platformy MEB. Díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu a uložení akumulátorů pod podlahou připomíná nabídka vnitřního prostoru spíše vozidlo vyšší než střední třídy. ID. SPACE VIZZION je trvale udržitelným automobilem nejen díky elektrickému pohonu, ale také díky materiálům, použitým v interiéru.
Tyto materiály byly důsledně vyrobeny z trvale udržitelných zdrojů. Například nová umělá kůže „AppleSkin™“ obsahuje odpad z výroby jablečného moštu. Designéři se navíc v interiéru studie ID. SPACE VIZZION zcela zřekli chromu, který byl nahrazen lakem, jehož vzhled chrom připomíná.
ID. SPACE VIZZION definuje nové „status quo“ intuitivního ovládání zcela digitalizovanou přístrojovou deskou. Poprvé jsou všechny pro řidiče důležité informace soustředěny na průhledovém displeji s rozšířenou realitou.
foto: Volkswagen
Místo klasického panelu přístrojů zaujímá miniaturní displej se základními provozními informacemi. Veškeré údaje o informačních, zábavních, komfortních a internetových funkcích, jakož i o nastavení vozidla, jsou kromě toho zobrazovány na 15,6“ dotykovém displeji.
Ten je umístěn volně v prostoru před tělesem přístrojové desky. Řidič automaticky a přirozeně vnímá další důležité informace prostřednictvím interaktivní světelné lišty „ID. Light“ mezi střešními sloupky A.
Jé elektro VW kombík!
No jo, zase koncept.
Tak nic.
Jé elektro VW kombík!
No jo, zase koncept.
Tak nic.
ID space vížn trošku víc z
ID space vížn trošku víc z blízka
https://youtu.be/WJ9uc4R90nY
Pochybuju, že to bude jezdit za 13 kWh na sto.
Na kombík
Pochybuju, že to bude jezdit za 13 kWh na sto.
Na kombík řada lidí asi čeká. Ale né na takovej. Z venku to vypadá celkem fajn. Uvnitř hrůza.
Podle mě, řadě lidí by stačilo jen něco velikosti fábia combi, nebo oktávka kombi s baterkou 64kWh, bez nutnosti 4×4 a výkonu sportovního auta. 120kW na takové auto musí stačit.
Kdyby třeba Soul 64kWh dělali jako kombi, tak by to snad i za tu cenu lidi kupovali.
Je to koncept, tak predpokladam, ze realita bude mit trochu
Je to koncept, tak predpokladam, ze realita bude mit trochu praktictejsi interier. U parametru je sluvko „AZ“. Vzhledem, k tomu ze to stoji na platforme MEB, tak se da predpokladat, ze to bude zacinat na parametrech, jako soucasne ID.3
Velkorysy je rovnez Tunel mezi prednimi sedadly; jde totiz o
Velkorysy je rovnez Tunel mezi prednimi sedadly; jde totiz o misto pro prebalovani miminek. Palec hore.
Jeste ze vzadu je na podlaze plocho, sqele.
To, ze ma cx o 1 setinku lepsi nez audi etron sportback, je zvlastni, ale budiz.
Není to až tak zvláštní. Cx je bezrozměr. To znamená,
Není to až tak zvláštní. Cx je bezrozměr. To znamená, že plocha bude také výrazně menší než u e-tronu.
No sakra, to je konečně slovo do pranice! Elektrické kombi
No sakra, to je konečně slovo do pranice! Elektrické kombi je něco, na co čekám jak na smilování… to bych překousnul ledacos… 🙂
Chytil ses na jejich PR nesmysly…. jak se může stále
Chytil ses na jejich PR nesmysly…. jak se může stále najít někdo, kdo si myslí, že krom Tesly ti fosilní výrobci ti nenapaří pořádnou cenu, nižší výkon, nižší spolehlivost (klasicky mrtvé po 300 tis. km), nižší dojezd než aktuálně Tesla? Buď jsi za takový komenty placený, takže si takové auto nekoupíš nikdy, nebo ještě horší varianta týkající se vzdělání a schopností poznat svět 🙂
Uvědom si konečně, že fosilní výrobci EV výrábět NECHTĚJÍ! Takže vytvoří u všech strach z baterií a motorů, což si všichni potvrdí, až to ujede 300 tis. km, jako každý jejich fosilní křáp…..to budeš platit jak mourovatej, abys ujel dalších 100 tis., jako fosilové… už se proberte a kupujte JEN Teslu 🙂
Trh (ti chytřejší) to naštěstí pochopil a Tesla vládne ve svých segmentech po pár letech existence 🙂
A kolik platí tobě za plácání takový kravin. Dyt to
A kolik platí tobě za plácání takový kravin. Dyt to nemá hlavu ani patu to co tu meleš, Tesla v porovnání ceny a kvality je naprosto nejhorší auto na trhu. Baterky 300tis. a mrtvý, ha jak to asi můžeš vědět, tyto auta jdou teprve do výroby a ty už víš že budou po 300 tis mrtvé? Navíc kolik aut najede 300 tis.? Tesla se rozpadá a rezne po měsíci používání, tak co tu plácás ty klaune? 😀 Kombi je navíc daleko prodávanější a praktičtější než nejaký sedan, další důkaz toho, jak je Tesla úplně mimo.
Teslu bych si nekoupil ani novou, natož se 100 tis. km a s 300 tis. to si koupí jen hnup jako ty možná 😀
A ještě jedna věc a dost důležitá, VW má o něco menší dojezd z důvodu jiné konstrukce baterií, tato konstrukce umožňuje opravu i pouze části baterie, takže zase si úplně mimo, oprava takové baterie bude daleko snazší a hlavně levnější, to u Tesly nelze, tam musíš měnit baterii celou
Doporucuji nastudovat tento
Doporucuji nastudovat tento odkaz:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie
Hele to platí maximálně dnes, ale až ty auta postaví a
Hele to platí maximálně dnes, ale až ty auta postaví a zaplatí za vývoj, budou chtít peníze zpátky.
A jestli je konstrukce baterie taková nebo maková je jedno. Jak psal někdo na jiném serveru…Tesla promrhala moment překvapení. Začíná se mi zdát, že jsou to klasičtí dobří vývojáři – hlavně aby to bylo technicky super, ale nejde jim už o to, že jako auto to stojí na úrovni Dacie. A masový zákazník ocení ticho, pohodlí a úžasný chod tlačítek, než technicky vyspělou baterii a pohon.
No počkej, já jsem někde psal něco o ceně, výkonu,
No počkej, já jsem někde psal něco o ceně, výkonu, dojezdu, spolehlivosti a co víc, já jsem psal něco o konrétních značkách?
Já chci jediné – elektrické kombi. Oprav mě, jestli se pletu, ale tohle je snad zatím jediné doposud oznámené kombi (byť jen jako koncept)… všichni dělají jen SUV, sedany a miniauta. V tuto chvíli je mi zhola fuk, jestli to kombi dodá Tesla, Škoda nebo třeba zde zmíněný Volkswagen. Já oceňuji to, že někoho to kombi vůbec napadlo plně elektrifikovat.
„Elektromobily nepotřebují chladič,…“
Elektromobily
„Elektromobily nepotřebují chladič,…“
Elektromobily chladič potřebují pokud jim chladí baterku, akorát je o dost menší než u spalováků.
Šálí mě snad zrak? To je fakt kombík? Myslel jsem, že
Šálí mě snad zrak? To je fakt kombík? Myslel jsem, že dnes už nic jiného než SUV v různých velikostech není managementem automobilek dovoleno navrhovat, natož pak vyrábět.
Jenom mě mrzí to používání WLTP. Čľověk pak musí
Jenom mě mrzí to používání WLTP. Čľověk pak musí hádat EPA, aby měl tušení kolik to opravdu ujede. Vůbec se divím že tu certifikaci WLTP někdo zodpovědný schválil.
EPA je přímo v článku také uvedena (483 km).
EPA je přímo v článku také uvedena (483 km).
Děkuji, ale nemyslel jsem jenom tenhle článek. Spíše
Děkuji, ale nemyslel jsem jenom tenhle článek. Spíše obecné povzdechnutí nad nesmyslností WLTP 🙂
Čau za 2 roky.
Čau za 2 roky.
Interiér byl inspirován modelem 3? baví mě jak každý
Interiér byl inspirován modelem 3? baví mě jak každý hanil Teslu, ale ve finále z jejich modelů čerpají inspiraci. Ale chápu, že zajetým značkám se nechce moc experimentovat a počkají si až jak lidi budou reagovat na ty co si tento experiment mohou dovolit.
Na centralni displej v TM3 jsem si zvyknul behem kratke doby.
Na centralni displej v TM3 jsem si zvyknul behem kratke doby. Mozna za mene nez 1 tyden. Kdyz sednu do jineho auta, tak se citim jako v aute z muzea. Zkuste si sednout pred TV s CRT obrazovkou, poznate podobny zazitek.
A kolik z toho pocitu dělá to, že máš volnější výhled
A kolik z toho pocitu dělá to, že máš volnější výhled dopředu na cestu a nic ti tam nepřekáží? Není dokonce i spodní hrana okna níž než u běžných spalováků?
Jasný, vše co bude mít od ted tablet, bude napodobenina
Jasný, vše co bude mít od ted tablet, bude napodobenina TESLY 😀 Rozlišovací schopnosti dětí v mateřské školce 😀
A nebude to spíš tím, že EV nemá otáčkoměr a řadící páku? 😀 Že u EV by kulaté budíky postrádali trochu smysl? 😀 Tento model má display i před řidičem nevím o tom, že M3 něco takového má, takže kromě toho tabletu je to úplně jiné 😀
Když odstraníme klasické budíky a řadící páku na kterou pak navazuje ovládání klimatizace tak co nám zbyde? Přesně toto a je celkem logické, že všechny EV budou takto podobné, je to stejné jako u telefonů když se přešlo na dotykové, vypadají všechny +- stejně a at se snaží výrobci jak chtějí
Tady jde hlavne o ty supr uzitecny ovladaci cudliky bez
Tady jde hlavne o ty supr uzitecny ovladaci cudliky bez kterych pro nektere jedince je auto uplne nanic. Ono to ale vypada, ze si brzy budete osahavat cudliky jinde nez v novych autech.
Ja mam treba na dalkovem ovladaci k 3D smart TV jen 14
Ja mam treba na dalkovem ovladaci k 3D smart TV jen 14 tlacitek a nepripada mi, ze jich je malo. Jeste jsou tam 2 nepotrebna (na prepinani kanalu nahoru a dolu). Nechapu, proc mit na ovladaci 4 * 15 (i vice) tlacitek. 🙂
V aute mam tlacitko, ktere pouzivam po kazdem nastartovani (vypnuti umeleho zvuku) a stejne j tak blbe dane, ze bez podivani jej nenajdu. Na tabletu bych jej jist nasel po case po slepu.
ty dva displeje a volič jízdních režimů včetně
ty dva displeje a volič jízdních režimů včetně umístění ukradli z BMW i3 (2013) a v roce 2020 s tím budou machrovat… ha
Jsou to lídři co mají vížn a určují fjůčr. :D:D:D
Jsou to lídři co mají vížn a určují fjůčr. :D:D:D
Naprostý souhlas. Já viděl interiér a říkal jsem si že
Naprostý souhlas. Já viděl interiér a říkal jsem si že vidím Teslu s volantem od Volkswagenu. 🙂