Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo tvoří první modelovou řadu elektricky poháněných MPV a lehkých užitkových vozů v Evropě stavěných výhradně na platformě pro elektrické vozy MEB.
Elektromobily Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou uvedeny na trh v prvních evropských zemích na podzim letošního roku. Spuštění předprodeje je plánováno již na červen. Evropské verze budou v době uvedení na trh vybaveny sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní je napájen elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy. Nabíjecí výkon při použití střídavého proudu (AC) dosahuje 11 kW.
Připojením konektoru CCS ke stejnosměrné nabíjecí stanici (DC) lze využívat ještě vyšší nabíjecí výkon, a to až 170 kW. Sada akumulátorů se tak nabije z 5 na 80 % za 30 minut. Stejně jako všechny modely rodiny Volkswagen ID. využívají i nové modely Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jako technický základ své konstrukce koncernovou modulární platformu MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) pro elektromobily.
Modelová řada s nejnovějším softwarem ID. bude navíc nabízet také funkci „Plug & Charge“. Autentizace vozu ID. Buzz přitom proběhne automaticky po připojení nabíjecího kabelu ke kompatibilnímu rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem v souladu s normou ISO 15118, čímž dojde k výměně všech nezbytných dat s nabíjecí přípojkou. Jedná se tedy o významné zvýšení komfortu pro uživatele. Dvousměrné nabíjení umožňuje přenos nepotřebné elektrické energie z akumulátorové baterie vozu ID. Buzz do domácí elektrické sítě (Vehicle-to-Home). Přenos elektrické energie a komunikaci zajistí speciální nástěnná nabíječka pro dvousměrné nabíjení stejnosměrným proudem.
Ve verzi MPV nalezne pět osob dostatek prostoru pro cestování v útulné atmosféře luxusního salonku, pro jejich zavazadla je k dispozici zavazadlový prostor o objemu až 1121 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 2205 litrů. Ve střednědobém horizontu budou navíc následovat varianty s šestimístnou nebo sedmimístnou konfigurací sedadel a prodlouženým rozvorem náprav. Model ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (alternativně dvěma) a pevnou přepážkou oddělující nákladový prostor o objemu 3,9 m3. Do zadní části lehkého užitkového vozu s nulovými emisemi lze naložit dvě europalety.
Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se vyznačují dlouhým rozvorem náprav 2988 mm, což přibližně odpovídá rozvoru náprav aktuálního modelu T6.1. Vnější délka obou verzí je 4712 mm. V poměru k vnější délce velmi dlouhý rozvor náprav umožňuje optimální využití prostoru definovaného půdorysem vozu. Obě verze modelu ID. Buzz mají v závislosti na výbavě vnější výšku mezi 1937 mm a 1938 mm včetně střešní antény. S vnější šířkou 1985 mm je nový model o 81 mm širší než T6.1. Neobvykle malý je průměr otáčení 11,1 metru.
Koncern Volkswagen urychluje modelem ID. Buzz svou transformaci na jednoho z předních dodavatelů výhradně elektricky poháněných vozů. Klíčovou technologií je přitom modulární platforma MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten) pro automobily s elektrickým pohonem.
Celosvětově první modulární platforma pro velkosériově vyráběné elektromobily poskytuje konstrukční základ pro nejrůznější modely napříč značkami a segmenty. V současnosti je již 30 % všech koncernových elektromobilů zkonstruováno na platformě MEB. Do roku 2025 jich bude více než 80 %. Pro značku Volkswagen Užitkové vozy je zcela elektrický ID. Buzz důležitým odrazovým můstkem pro další snižování emisí CO2 celé produktové palety.
Asistenční systémy nové modelové řady Buzz optimalizují komfort a bezpečnost. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou sériově vybaveny lokálním výstražným systémem „Car2X“, který využívá signály ostatních vozidel a dopravní infrastruktury k rozpoznávání nebezpečí v reálném čase. Rovněž sériově se bude dodávat asistent pro rozpoznávání překážek „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění a v MPV nebude chybět asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“.
S novým softwarem přicházejí do rodiny ID. také nové asistenční funkce. Na přání bude k dispozici „Travel Assist se sdílenými daty“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí a poprvé i asistovanou změnu jízdního pruhu na dálnici. Rovněž nová je paměťová funkce pro automatizované zaparkování vozu na předem uložené trase. Max. rychlost elektromobilu je elektronicky omezena na 145 km/h.
Volkswagen Užitkové vozy bude nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo vyrábět v hlavním závodě Hannover. Ten je od roku 2022 zařazen v rámci koncernu do skupiny technicky mimořádně vyspělých závodů, jimž je svěřena výroba elektromobilů. V některých oblastech výroby modelu ID. Buzz dosahuje míra automatizace až 90 %. Souběžně s transformací výrobního závodu dělají velký krok do budoucnosti i zaměstnanci, protože se mění požadované pracovní specializace.
Zaměstnanci si v rámci školení osvojují nezbytné know-how pro zacházení s novým hardwarem a softwarem modelu ID. Buzz a rovněž v Hannoveru vyráběného modelu Multivan s plug-in hybridním pohonem.Většina modulárních komponent elektrického pohonu modelu ID. Buzz je rovněž vyráběna v Německu v souladu s nejvyššími standardy kvality – v tomto případě samostatnou koncernovou divizí Volkswagen Group Components.
Moduly jsou vyráběny ve výrobních závodech na originální díly v Kasselu, Braunschweigu, Salzgitteru a Hannoveru. Vznikají zde elektromotory, akumulátorové systémy a nápravy. ID. Buzz je přitom prvním modelem rodiny ID., pro který Volkswagen Group Components vyrábí také nápravy. Za tím účelem byla v areálu závodu Hannover-Barsinghausen postavena nová montážní hala, v níž pracuje 200 zaměstnanců. V budoucnu se počítá s tím, že se v Hannoveru budou vyrábět rovněž akumulátorové systémy modelu ID. Buzz, které v současnosti vznikají v Braunschweigu. Společnost Volkswagen Group Components již dnes přispívá na tvorbě celkové hodnoty modelu ID. Buzz přibližně 40 % – to je o 10 % více než u běžných modelů.
Zahájení evropského předprodeje v květnu (v České republice v červnu), uvedení na trh na podzim. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou v prvních evropských zemích uvedeny na trh na podzim letošního roku, a již na květen je plánováno spuštění jejich předprodeje. Volkswagen of America zahájí navíc s modelem ID. Buzz comeback modelu Microbus v USA a Kanadě.
zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen
Je velkým otazníkem, co bude s jeho výrobou, protože výrobní náklady se zvedly za dva týdny o skoro 600 tisíc Kč.
Vsechny automobilky maji ted nakladove problemy. Predstavte si, ze i Tesla zdrazila o 3000 Eur.
Za pů roku:
Nikl, Kobalt +100%, Lithium +400%…
Železo, Olovo, Měd +- 0%
Tak asi tak…
Super článek a krásná autíčka.👍
Pro koho je loveni divokych prasat velka nuda, muze si zajet na lov na Ukrajinu. Dle noveho zakona muzou obcane i prislusnici tretich statu pouzit strelne zbrane proti nepratelske ruske armade. russak jako lovna zver tady jeste nebylo. Bombardovani obytnych domu, nemocnic a porodnic take ne. Tak lovu zdar. UA zvitezi.
Ty tam ještě nejsi, velkohubý? Máš strach, že tam nebudeš mít čím nabít tesla.mrdku? To nemusíš, ten krám by tak daleko nedojel…..
Jako nevoják bych tam byl houby platný. A možná na to ani nemám dost odvahy…
Poslal jsem Ukrajincům aspoň pár tisíc na obranu. A po výplatě pošlu zas.
Kazdy prispiva jak muze a v tom je sila. Parada. 👍👍👍
Pitomci pozaduji snizeni spotrebni dane na paliva do spalovaku. To by samozrejme upevnilo zisk distributoru. Odpadl by tim tlak na snizeni ceny. 2014 stala ropa podobne a palivo bylo o 10 kc levnejsi. Pritom spotrebni dan loni klesla o 1 kc/l. Roky slysime, ze dotace na EV zvysuji automobilkam zisk. A ti samy pitomci to chteji pro ropnou mafii. Kde je to krivohube volani po trhu. Asi jen kdyz se to hodi. Ruce pryc od podpory spotreby paliv pro soukrome jezdeni.
musis to brat tak, ze ted sla cena paliv nahoru skokove, takz emedia zafungovali a sireni FOMO efektu je o to uzasnejsi
ostatna v 2012-2014 stal benzin k 38 korunam a nafta nad 36 korun, jenze tehdy se na ty ceny dostavali postupne cca 4 roky a ne behem par hodin az dni
az si do par tydnu najden noveho skonana v cene, tak na benzina naftu zase zapomenem, staci si projet jen poslednich par let a shlednout komodity kde s epodobne FOMO objevilo, treba maslo, respiratory, hlinik, OSB desky (to je muj FOMO favorit :D) a dalsi… lidi maj proste kratkou pamet a radi zapominaj
Cetl jsem rozumbradu Kovandu a ten rikal, ze cena byla tenkrat ca. 32 kc. Proto je potreba zachovat klid a nechat dane jak jsou, jinak si pumpari muzou nehorazny zisk v klidu nechat. Stejny argument jako u dotaci. Stat tim akorat zaplati zisk pumparum.
tak ja nejsem za snizovani dani na palivech, prijde me to jako az to posledni co by vlada mela resit
ja jsem hlavne rad ze konecne zrusili primichavani biosracky
Jaká spotřební daň loni klesla o jednu kačku?
faei.cz/ceny-pohonnych-hmot-lamou-dalsi-rekordy-cerpaci-stanice-si-zrejme-masti-kapsy/
Přitom tehdy činila průměrná cena nafty zhruba 36,40 koruny za litr, zatímco dnes zmíněných více než 49 korun za litr. Loni se navíc o korunu na litr snižovala spotřební daň z nafty.
Nevim kde to vzali.
spotrebni dan na nafte, vloni byla snizena z 10,95 Kč na 9,95 Kč za litr
1. leden 2021 přinesl mnoho daňových změn. Spotřební daň u nafty se snížila z 10,95 Kč za litr na 9,95 Kč za litr.
Snížení ceny nafty o 1 korunu za litr se ovšem projevilo pouze částečně, cena nafty v lednu klesla přibližně o 20 haléřů za litr.
Tady je nazorne videt, co prinasi snizeni dane. Pro spotrebitele skoro nic a pro pumpare hezke kapesne.
A když byla loni elektřina u nabíječek bez DPH, tak to bylo v pořádku? Asi ano, protože to je v souladu s vaším svetonazorem 🙂
Zajiste muzete uvest nejake odkazy kde elektromobiliste neco takoveho verejne pozadovali.
Já netvrdím že to někdo požadoval. Jen říkám, že pokud se jedná o elektřinu, tak je to v pořádku, ale pokud se jedná o PHM, tak už je to problém.
Já neobhajuji ani jedno mě to je fuk. Stejně si myslím, že ta cena PHM neodpovídá ceně ropy a po chvíli, co se pumpari napakuji, tak to spadne.
Aby ste vedel o kolik BEV usetrilo, tak mala ukazka. Predpoklad 20kWh/100km. Cena na CEZ nabijecce v prosinci 21: 5,50kc/kWh vc. DPH. Bez DPH 4,55kc/kWh. Rozdil 0,95kc/kWh. 20×0,95=19kc. Na jednom km jsem mohl zbohatnout o 19 haleru. Jaksi smesne se o tom vubec bavit. Navic jsem nabijel vic z FVE nez u CEZu.
Edit. TM3 ma spotrebu mensi nez uvadenych 20kWh/100km.
Nepsal jsem, že se dalo nějak brutálně ušetřit díky tomu. Podstata příspěvku byla jinde. No nic, dobrou noc 🙂
Dobrou noc. I dobrou noc obrancum Ukrajiny a smrt russkym vrahum.
Tak v tomto se úplně shodneme.
👍
aby ste vedel o kolik ušetří spalovák proti BEV malá ukázka: nákupní cena auta zánovního cca 2roky starého byla 300tis, servisní náklady za 14 let cca 140tis., pojištění 100tis. náklady na PHM 300tis.
celkem tedy náklady po 14 letech 840tis.
cena ojetiny dnes 130tis
tesla po 2 letech celkové náklady 1 600 000
tesla po 14 letech celkové náklady 2 500 000 a více
cena ojetiny po 14 letech 0tis neprodejné
dále není třeba počítat 😀
a jen tak mimochodem kvalita interiéru, vrzání a tak podobně bude u těchto vozů přibližně podobná, přepravní kapacita a dojezd je i po 14 letech jako z jiného světa, u 14 leté tesly bude úspech pokud se vůbec rozsvítí obrazovka
A přesto je spalovák minulost a elektromobil budoucnost…Svět je mysterium 😁
Ford nabizi v USA dvousmerny Wallbox, ktery umozni pouzivat elektricky F-150 k napajeni domu V2H. Za 1310 USD. Bohuzel jen jednofazove reseni pro USA. Tak snad to nabidnou i ostatni automobilky.
je to síce slovensky
https://www.youtube.com/watch?v=IKRIiD98YSY
26:40
Vidím nabíjecí port opět co nejdál od řidiče, nebo mě šálí zrak?
Další vtip od nácků, co ovládají celý náš průmysl, proto máme drahou elektřinu a vše ostatní také 🙂
Tak pomalé nabíjení měla Tesla před 5 lety, možná více 🙂
Dokud neznáš nabíjecí křivku, tak max. nabíjecí výkon je jen hausnumero. Asi jako počet megapixelů na kvalitu fotky.
Jo, Tesla má rychlé nabíjení… ale ten výkon udrží asi tak dlouho jako stařík s inkontinencí svou moč 🙂
Jak už bylo zmíněno, důležitá je i nabíjecí křivka, nejenom teoretický max. nab. výkon.