PRVNÍ DOJMY: elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV – trochu jiné balení

Začátkem jara jsme dostali možnost vyzkoušet si nový elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV a Coupé RS iV v italském Grossetu.

Po úspěšném uvedení elektromobilu Škoda Enyaq iV jej nyní doplňuje nová varianta Coupé, včetně výkonné verze Coupé RS iV. Ta je prvním čistě elektrickým vozem sportovní řady RS. I přes střešní linii, která klesá od B sloupku mírně dozadu, nabízí nové kupé slušný prostor pro všechny cestující a zavazadelník s objemem 570 l. Designy interiérů známé z Enyaq iV nahrazují klasické výbavové stupně. V nabídce je pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW.

Elektromobily Škoda Enyaq Coupé iV. foto: Hybrid.cz

Výroba elektromobilů Škoda Enyaq Coupé iV byla v Mladé Boleslavi zahájena 14. února 2022, aby následně musela být v březnu přerušena z důvodu nedostatku komponent kvůli ruské agresi na Ukrajině. Podle nejnovějších informací už ale ukrajinský dodavatel výrobu obnovil a výroba tak už je či bude obnovena v nejbližší době. My jsme si Coupé iV i Coupé RS iV mohli vyzkoušet v okolí italského letoviska Grosseta, kam se Škoda Auto podařilo navézt několik desítek vozů pro novináře z celého světa.

Střešní box? Žádný problém. foto: Hybrid.cz

Proti klasickému Enyaqu iV nabízí Coupé iV především kosmetické změny. Linii karoserie dále zvýrazňuje standardně dodávaná panoramatická střecha. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve voze Škoda. Specifický vzhled dodává vozu sportovní přední nárazník. U verze Coupé RS iV je opak standardem přední maska Crystal Face s 131 LED diodami, která budí nemalé vášně – někomu se líbí, jiní jí opovrhují. Max. rychlost této verze je 180 km/h, o 20 km/h více než u ostatních verzí.

Baterie elektromobilu Škoda Enyaq Coupé iV má kapacitu 82 kWh celkem (77 kWh využitelných) pro dojezd až 540 km WLTP. Na to, že se jedná o vůz s karoserií SUV, se může Enyaq Coupé iV pochlubit výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234, která je ještě nižší než hodnota u vozu Enyaq iV.

foto: Hybrid.cz

Díky nové verzi softwaru ME 3 umožňuje baterie vozu Škoda Enyaq Coupé standardně rychlodobíjení s dobíjecím výkonem až 135 kW. Dobíjení baterie z 10 % na 80 % kapacity tak trvá asi 29 minut. Auto lze také pohodlně dobít doma přes noc pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW, přičemž dobíjení trvá 6 až 8 hodin. Podobných nabíjecích časů lze dosáhnout i u veřejných dobíjecích stanic na střídavý proud se stejným maximálním výkonem. Pro tuto variantu nabíjení je vůz standardně vybaven propojovacím kabelem Mennekes.

Nabíječka pro 230V zásuvku, která je k dispozici na přání, je kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Na přání je dále dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW. Adaptér Schuko pro domácí zásuvky je k dispozici v rámci příslušenství.

foto: Hybrid.cz

V Grosettu jsme měli možnost vyzkoušet si všechny varianty auta, včetně čtyřkolek Enyaq Coupé 80x (195 kW) a verze RS (220 kW). Při nejvyšším výkonu zvládne auto zrychlení 0-100 km/h během 6,5 sekund. Jde ale o výkon, který je k dispozici max. 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %.

Výrazný středový displej poutá pozornost na první pohled a umožňuje ovládat většinu funkcí vozu. foto: Škoda Auto

Součástí standardní výbavy všech verzí vozu elektromobilu Enyaq Coupé iV je centrální obrazovka s 13″ displejem. Jde o největší displej aktuálně dodávaný do vozů Škoda. Nabízí personalizované režimy zobrazení a lze jej ovládat dotykem, pomocí posuvné lišty, gesty podobně jako u mobilního telefonu, pohybem ruky nebo prostřednictvím digitální asistentky Laury, která disponuje online podporou a rozumí pokynům v celkem 15 jazycích. S novou verzí softwaru ME3 přišla řada malých vylepšení, která postupně dotvářejí dnes už velmi dobrý dojem. Ani odezva nebyla nijak zvlášť pomalá.

foto: Hybrid.cz

Elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV je od Škoda Auto další krok „na jistotu“. Tohle auto rozhodně ničím neurazí. Podle našich prvních dojmů jde o vynikající všestranný rodiný vůz takříkajíc „do každého počasí“.

zdroj: Škoda Auto, vlastní

18 komentářů u “PRVNÍ DOJMY: elektromobil Škoda Enyaq Coupé iV – trochu jiné balení”

    1. Tak to nevím čím teda…
      Zrovna dnes kolem poledne jsem potkal jednu Y v Butovicích. nevím jestli to bylo tou barvou (obyč. hnusná modrá) nebo je Y tak přirozeně ošklivé auto, ale teda opravdu to vypadá hrozně, zezadu zvlášť, takové neforemné, bachraté.

      Možná měla Tesla kdysi nějaký technický náskok, ale v dizajnu je to tak nějak pořád horší a horší.

      1. Kdyz tam necouha ta cerna trubka ze ktere se coudi, tak to neni ono.
        Na novinkach je dnesni diskuse o rekordnim odbytu Tesly. Jeden pitomec tam pise, ze na dalnici D10 v zacpe pry mu tukala pani aby si s detma mohla sednout k nemu, protoze nemuze kvuli dojezdu do Krkonos topit.
        Jelikoz ten pitomec nevi, ze po ceste je nekolik nabijecek, tak to podava jako opravdovy pribeh. Klasika, ceska tupost nezna hranic.

        1. Proč tady motáte spalovací auto a černou trubku? Asi myslíte výfuk, že? 🙂 V tom to vůbec není, ani u moderních spalovacích aut kolikrát výfuk není vidět.

          Jsou i dizajnově pěkná EV, třeba Taycan, etron, Ioniq 5, EV 6… Prostě Y je ošklivé auto, tečka. Ale je to, samozřejmě, subjektivní.

          1. Ta hrozná nenávist vuči Tesle z vás jen tak srší. Chcete tim nejak vyvážit fanatizmus nekterých tesláku, nebo co tim sledujete?
            Me se taky nekterá auta nelíbí ale takovou nenávist, jakou máte vy, nemám ani k jednomu. A ani nemám nejakou potrebu se s tim „chlubit“ na fórech.

                1. Však to je úplně v pořádku, ne? Dizajn každý vníma jinak a co se někomu líbí, jinému se nemusí.

                  Třeba model S po faceliftu je docela pohledný, X ne a pak ani 3 a Y.

Napsat komentář