Manželé John a Helen Taylorovi, kterým se v USA přezdívá “nejšetrnější pár”, přidali ke svým téměř 90 světovým rekordům ve spotřebě další. V zánovním voze Volkswagen Passat z roku 2012 ujeli 2616,95 km na jedinou nádrž. Oficiálně.
foto: Volkswagen
Třídenní výlet rodiny Taylorových začal v Houstonu ve státě Texas dne 3. května. Jejich nový Volkswagen Passat s běžným dvoulitrovým čtyřválcovým TDI motorem a šestistupňovou manuální převodovkou během nich pracoval s průměrnou spotřebou 2,79 l/100 km.
Dvojice přitom jela max. 14 hodin denně (střídali se), měla s sebou 54,4 kg zavazadel a jela převážně přes den, nikoliv v noci, kdy jsou silnice prázdnější. Dne 5. května dorazili manželé Taylorovi s prázdnou nádrží do města Sterling ve Virginii.
Aby bylo učiněno i tentokrát oficialitám za dost, ve městě Sterling potvrdil rekord zástupce šerifa, který ověřil stav tachometru předtím než z nádrže sejmul pečeť. V Houstonu bylo vše zapečetěno a zkalibrováno certifikovanou testovací stanicí.
Mimochodem, předchozí rekord drželi taktéž manželé Taylorovi. Zapsali si jej v Evropě, s modelem Volkswagen Passat 1.6 BlueMotion. Tehdy ujeli 2456,82 km na jednu nádrž.
Volkswagen Passat 2.0 TDI Clean Diesel o výkonu 140 koní se vyrábí v USA v továrně Chattanooga ve státě Tennessee. Jde o jedinou továrna na světě splňující standard LEED Platinum.
Volkswagen se aktuálně snaží své “čisté” diesely v USA tlačit jak může a aktuální rekord je v tomto směru sice malým, ale významným krokem.
Diskutujte o tom jestli
Diskutujte o tom jestli přefoukli pneu nebo ne, ale ukázali že když se chce snižovat spotřebu, tak to jde. Neboli kde je vůle tam je i cesta. A proto snižujme spotřebu a nepostávejme kolem s rukama v kapsách a plnou hubou keců…
este k tomu nafukas pneu na
este k tomu nafukas pneu na 5,5 bar (resp kolko znesu), zavesis sa na za kamion na dialnici. Dalsia vec ktora im pomohla je SCR, motor nemusel byt skrteny klapkou a vstrekovat viac nafty na znizenie NOx kedze NOx sa znizuju inak ako upravou spalovacieho procesu
Na 5,5 baru?!? To nie je
Na 5,5 baru?!? To nie je trošku moc? 😀 To už zasahuje do bezpečnosti, zhoršuje komfort a určite to ani neprospieva samotným pneumatikám…šetríme, šetríme, ale nikdy nie na úkor bezpečnosti a prefukovať pneumatiky mi už príde ako trošku extrém 🙂
im slo o rekord tak by som
im slo o rekord tak by som si stavil na to ze nafukli na hornu medzu tlaku co este pneu udrzi 🙂 samozrejme je to blaznovstvo pri aute na beznu prevadzku
Nejak tomu
Nejak tomu nerozumiem…uvedený pasat má kombinovanú spotrebu 4.6 l/100km a mimo mesta má 4.1 l/100km.
Takže s klasickým autom s takýmito hodnotami sa dá pri úspornej jazde dosiahnuť spotreba 2,79 l/100 km?!?
S trochou snahy to jde, chce
S trochou snahy to jde, chce to mít hodně lehkou nohu, předvídat tudíž zbytečně prudce nebrdit a co nejvíce brzdit motorem. Na žádném kurzu jsem nebyl ale ten litr na sto se mi daří proti uvedené spotřebě ušetřit… Samozřejmě záleží taky kde jedete a ne vždy je to možné.
Tak ma napadlo, že čo je
Tak ma napadlo, že čo je lepšie – jazdiť stále so zaredenou rýchlosťou alebo chodiť čo najviac na voľnobeh? Pri najnovších autách by to malo byť asi skôr so zaradenou, lebo to točí motor a niektoré fungujú tak, že nepúšťajú vtedy žiadne palivo do motora, zatiaľ čo na voľnobeh musia motor točiť a teda žerú palivo, ale neviem ako to je na starší…
…motorom brzdiť sa možno na niektorých autách dá, ale napr. mne to na Volve V40 1.9D na nižšie otáčky skoro vôbec nebrzdí a keď zaradím nižšiu rýchlosť, tak to zase vytáča motor, čo mu myslím nerobí najlepšie a nie je to ani komfortné, a ani vtedy to nejak extra nebrzdí (asi kvôli hmotnosti auta).
jednoznačně jezdit se
jednoznačně jezdit se zařazenou rychlostí a volnoběh používat jen na stání. Už i moje felície nic nežere když brzdím motorem.
Staré vozy se myslí škoda 120 a podobné 🙂
No v práci jsem taky jezdil volvem V40 a brzdil jsem motorem vpohodě 🙂
To závisí od toho, či je
To závisí od toho, či je motor riadený elektronickou riadiacou jednotkou.
velmi jednoducho.. staci
velmi jednoducho.. staci jazdit pomaly. otec ma stare 1.9tdi z roku 00 a 2.8l spotreby ma pri 50km/h. toto je novy motor, takze urcite efektivnejsi
hmm, som si myslel, že
hmm, som si myslel, že najnižšia spotreba je niekde na 80-90 km/h, teda na najvyššej zaradenej rýchlosti a to sa myslím s hocičím na 50tke ísť nedá…