V USA začala výroba nového Nissanu Leaf

Po Japonsku a Británii se k výrobě nového Nissanu Leaf konečně přidává také továrna Smyrna v americkém státě Tennessee. Ta ročně vyrobí 640 000 aut, ovšem jen zlomek z toho jsou elektromobily.

První vyrobený kus elektromobilu Nissan Leaf v americké továrně Smyrna
foto: Nissan

Továrna Nissanu ve městě Smyrna vyrábí kromě Nissanu Leaf, který se tam začal v první generaci vyrábět už v roce 2013, také modely Altima, Maxima, Pathfinder, Rogue a the Infiniti QX60.

Začátek výroby nového Leafu znamená, že u dealerů by auto mělo být už příští měsíc. Auto nabízí díky 40kWh baterii dojezd reálných 240 km až 330 km (NEDC 378 km).

Poptávka v Evropě a Japonsku je už od ohlášení auta překvapivě silná. Je totiž levnější alternativou ke konkurenci jako Tesla Model 3 či Chevrolet Bolt. Otázkou je, jak ovlivní poptávku fakt, že Nissan potvrdil, že zhruba do roka představí také 60kWh verzi.

Nissan

32 Comments on “V USA začala výroba nového Nissanu Leaf”

  1. Tady už to nebude OT, tak kopíruju:
    Jsou známé ceny Leaf 2

    Tady už to nebude OT, tak kopíruju:
    Jsou známé ceny Leaf 2 ve Francii. V závorce dávám poměrový přepočet vztažený k ceně Leaf 2.ZERO v ČR a cenový rozdíl mezi stejnou výbavovou třídou 24 kWh a 30 kWh varianty.

    Leaf 2.ZERO: 36.990 € (990 000 Kč)
    Leaf 2 Visia: 33.900 € (907 299 Kč | +177 299 Kč | +97 299 Kč)
    Leaf 2 Acenta: 35.300 € (960 827 Kč | +149 427 Kč | +94 427 Kč)
    Leaf 2 N-Connecta: 37.100 € (992 944 Kč | +XXXXXXX | +XXXXXX)
    Leaf 2 Tekna: 38.900 € (1 041 119 Kč | +159 719 Kč |+104 719 Kč)

    Můj tip je, že u nás bude „Cena od 890 000 Kč“, tedy příplatek proti 30kWh verzi 80 000 Kč, což dává bez DPH $308/kWh.

    Z výbavy:
    6,6 kW palubní nabíječka u všech stupňů výbavy.
    Tepelné čerpadlo od verze Acenta.
    ProPILOT volitelný od verze N-Connecta, součástí výbavy Tekna.

      1. Přesně tak, žádná revoluce se neděje, jen jsou auta
        Přesně tak, žádná revoluce se neděje, jen jsou auta lepší, mají větší baterky a jsou dražší.

        Na cukání kolem komína baterka 24 Kwh v pohodě stačí a na to podle mě EV je ideální, hlavně teď v zimě, neřeším studenej motor a na přejezdy po městě ideál.

        Revoluce bude až konečně sníží spotřebu těch aut vždyť je pořád prakticky stejná. 40 Kwh a reálný dojezd 240 Km.
        vývojově 10 let staré mitsubishi má baterku 16 Kwh- využitelných jen někde 14 a reálný dojezd 100+ 20rezerva.

        Kde máme ten pokrok spalováků? kde byla spotřeba 12 litrů běžně a nyní 5-4 , nebo dokonce 3-4 u hybridů?

        Až udělají EV co bere 5-6 Kwh na 100 Km , tak smeknu a bude plně dostačující i s baterkou 30 Kwh.

        1. mel jste vic davat pozor ve fyzice. Auta se spotrebou 5-6
          mel jste vic davat pozor ve fyzice. Auta se spotrebou 5-6 kWh/100km nebudou nikdy existovat. Odpor vzduchu a s tim souvisejici nutny vykon nelze snizit na vami proklamovanou hodnotu. Leda ze by byla max. rychlost 70km/h.
          Oproti jinym zakonum jsou ty prirodni dokonale dusledne a funguji.

            1. Az se podari vytvaret verne kopie predmetu nebo zivocichu
              Az se podari vytvaret verne kopie predmetu nebo zivocichu nebude nutne cestovat prostorem. Kdyz se budete chtit podivat na Mars, tak vam tam vytvori vasi kopii, vyridite si sve ksefty a na zemi vas zase aktivuji. Nebude se prenaset hmota, pouze informace. Kdyz tam uz jednou budete mit vas stavebni plan, tak se prenesou jen zmeny ktere nastaly od posledni navstevy.

          1. Proč by jako nemohli ?jsou na počátku vývoje stejně jako
            Proč by jako nemohli ?jsou na počátku vývoje stejně jako byly spalováky. Už dnes je třeba levnější provoz kvalitního hybridního vozu než EV , když využívám drahé DC nabíjení.

            Spotřeba EV je poměrně velká, zachraňuje to jen elektřina bez spotřební daně.

            Sem jel z Liberce do Hradce na otočku na školení a měl jsem domluvené nabíjení v hotelu kde bylo to školení.

            Po 90 Km jsem spotřeboval asi 10 Kwh (je to z kopce)
            a když se mě majitel ptal jak dhouho to bude nabíjet , tak sem
            mu sdělil že asi 5 hodin na 10A . Tak trochu nechápal , že ta hodinová cesta se musí nabít tak dlouhou dobu výkonem rychlovarky.
            Koukal na mě jako na podívína.

            1. Teleso pohybujici se v mediu indukuje odpor. Obecne se tomu
              Teleso pohybujici se v mediu indukuje odpor. Obecne se tomu rika aerodynamika. Jako kazdy fyzikalni jev, da se to vypocitat. Vypocet pro typicke auto s temito parametry:
              Celni plocha 2m2. koeficient odporu 0,25. Hustota vzduchu 1,3kg/m3. Rychlost auta 108km/h=30m/s.
              Aerodynamicky odpor: 0,5*1,3 * 30*30 * 2 * 0,25 = 292,5 N (Newton)
              Vykon pri jizde 292,5 * 30 = 8775 Nm/s = Watt. Takze pri jizde rychlosti 108km/h potrebujete jen pro prekonani aerodynamickeho odporu vykon 8,775 kW. K tomu pocitejte valivy odpor pneumatik a ruzne dalsi odpory. Prijdete na ca. 10kW. Kdyz vememe ucinost E-motoru 95% a prevodovky take 95% –> vysledek je 11,08kW. 11,08/1,08 = 10,26 kWh/100km.
              Prostor k optimalizaci spotreby je teda neco malo z 5% ztrat v e-motoru a 5% prevodovky. A zapomel jsem jeste ztraty v elektronice/menici. Nedovedu odhadnout. Tak je jasne, ze zadne auto nebude jezdit za 5-6kWh/100km.

              1. Chybu máte v koeficientu odporu.
                Proč se snažíte dokázal

                Chybu máte v koeficientu odporu.
                Proč se snažíte dokázal nemožnost něčeho pomocí špatně zvolených čísel?
                Když někdo tvrdí, že něco nejde, tak se pravděpodobně mýlí… když někdo tvrdí, že to jde, tak má pravděpodobně pravdu. To že já něco neumím neznamená že to nejde.

                1. Tak jistě, 0,25 je chybná hodnota, Leo tam správně měl
                  Tak jistě, 0,25 je chybná hodnota, Leo tam správně měl napsat 0,1 a hned by to vyšlo
                  A pak by už zbývala jen poslední drobnost, auto s takovým koeficientem zkonstruovat. Což je ovšem jen malichernost kterou tady už nemusíme řešit, to ať si řeší jiní, žejo

                2. Nejde o to kolik tam měl napsat, ale kolik je fyzikálně
                  Nejde o to kolik tam měl napsat, ale kolik je fyzikálně možné!
                  V případě, že chce někdo dokázat, že je něco nemožné tak nemůže používat „typickou“ hodnotu (která je mimochodem horší než má Model S).

                  Co se týká té Vaší „drobnosti“: zkuste pane Anonyme akceptovat fakt, že elektrický pohon má už při současném stavu technologie účinnost větší než 90%. To znamená, že vznikající teplo lze teoreticky odvést hladkým povrchem auta. Pak můžete z tradiční konstrukce auta odstranit díry vedoucí k radiátorům chladičů a najednou dostanete Cx pod 0,15. A to ještě nemluvíme o hladkém spodku, krytování kol, hladkých discích kol (protože díky rekuperaci není třeba chladit brzdy) a další drobnosti připravené k vylepšování.

                3. Teoreticky jde spousta věcí, například teoreticky můžeme
                  Teoreticky jde spousta věcí, například teoreticky můžeme snížit čelní plochu na polovinu a rázem bude poloviční i odpor vzduchu. Otázkou je praktická konstrukce a tady nevycházíme z nějakého kosmického modelu 22. století ale současných požadavků na praktické využití auta (prostor, nastupování atd.) i ekonomickou náročnost konstrukce vzhledem k výsledku. Prostě něco se vyplatí a jiné už ne. Takže i to zakrytování všeho je teoreticky možné, i když by mě zajímalo jak bude potom řešený třeba chladič klimatizace.

                  Stajně tak by mě zajímalo když říkáte že elektropohon má účinnost přes 90%, jaká je v takové soustavě dílčí účinnost akumulátoru při vybíjení a účinnost výkonové elektroniky. Nerýpu, fakt mě to zajímá

                4. Vy jste fakt… Franta 😀
                  Vy jste fakt… Franta 😀

            1. Tak asi by se sluselo rict, ze pri zachovani rozumnych
              Tak asi by se sluselo rict, ze pri zachovani rozumnych praktickych vlastnosti zazraky delat nejdou.
              Napr. ano, mame idealni „aerodynamicky tvar“, ktery jde pod 0.1 (podle wiki 0.035), ale realne auto tohohle tvaru (se stejnym vnitrnim prostorem) by muselo byt treba o dva metry delsi, aby mohlo mit „ocas“ plynule se svazujici az k zemi. A prakticky nulovou svetlou vysku, takze by se chytlo na kazdem retarderu nebo jine nerovnosti – pekna ukazka z cyklo sveta: The Fastest Bicycle on Earth

              A dalsi problem by asi byl s umistenim deformacnich zon, protoze nejprostornejsi cast je u aero tvaru temer vepredu.

              1. 🙂 Neměl jsem na mysli zázraky ani nic co by bylo v rozporu
                🙂 Neměl jsem na mysli zázraky ani nic co by bylo v rozporu s přírodními zákony.

                Prostě jsem se po dlouhé době neovládl když jsem v jednom příspěvku viděl pohromadě výrazy „nebudou nikdy existovat“ a „nelze snížit“ s odvoláním se na přírodní zákony.

                Na první pohled to možná spolu nesouvisí, ale nebylo tak dávno když podle našich znalostí přírodních zákonů vědci tvrdili že:
                – delfín se musí během několika minut uštvat když plave rychlostí motorového člunu (a přitom drží tempo s člunem i několik hodin a vypadá, že se při tom dobře baví).
                – brouci o rozměru jednotek milimetrů nemůžou byt dobrý letci protože jejich let je energeticky neefektivní (a přitom vydrží letět celé hodiny bez přistání).

                Přestaňte prosím používat „NEJDE“ a uznejte krásu přírodních zákonů pokorným „NEUMÍM“.

                1. Ale tím by přece naprosto popřel základní vlastnost
                  Ale tím by přece naprosto popřel základní vlastnost lidského druhu a tou je namyšlenost :)))

                1. Ach jo pane suchare, proč musíte všechno zkazit. Nicméně
                  Ach jo pane suchare, proč musíte všechno zkazit. Nicméně znovu, účinnost nad 100 %, byť fyzikálně nemožná, by neznamenala v tomto konkrétním případě perpetum mobile.

                2. Z Wiki: Perpetuum mobile je stroj, který vykonává práci
                  Z Wiki: Perpetuum mobile je stroj, který vykonává práci bez vnějšího zdroje energie. Jediná dodaná energie je počáteční impuls, který by stroj uvedl do činnosti. Latinský překlad názvu zní doslova „věčně v pohybu“, což má historické důvody a vystihuje to skutečnost, že by izolovaný stroj měl v prostředí s třením vydržet ve věčném pohybu. Takový stroj nemůže existovat, neboť by byl v rozporu s prvním nebo s druhým termodynamickým zákonem. Z teoretického hlediska Perpetuum mobile také vzniká, když účinnost stroje přesahuje 100%, tj. když je odebíraný výkon větší než příkon. Zlaté pravidlo mechaniky: Nelze sestrojit stroj, periodicky pracující, který by z jednoho energetického zdroje energii využíval a do téhož zásobníku by energii vracel.

                  Aspon tak nejak jsme se to i ucili, ale je mozne ze diskuter z hybrid.cz tu fyziku prepise :-))))))) Nejsem suchar, ohromne se bavim, proto sem chodim, tady je spolek nejzabavnejsich lidi na interfernetu

                3. Jenže tu máme problémek, že elektromotor bere energii z
                  Jenže tu máme problémek, že elektromotor bere energii z baterií a potřebuje po celou dobu 5-6 kWh na to, aby stroj jako celek mohl pracovat. Ale víte, že se tu hádáme jen o slovíčkách a ani jeden z nás nepopírá, že je to nemožné? :-).

                4. perpetum by to bylo až poté co k tomuto motoru připojíte
                  perpetum by to bylo až poté co k tomuto motoru připojíte alternátor a bude se z něj napájet :-p

        2. Pravda, na ježdění typu mé přítelkyně, která najede
          Pravda, na ježdění typu mé přítelkyně, která najede denně 6 km stačí i méně, ovšem do Prahy a Brna by musela jezdit hromadnou dopravou. Baterie 24kWh s využitelnou kapacitou bez degradace kolem 21 kWh a v větší zimě kolem 14 kWh už není prostě žádný zázrak.

          5-6 kWh/100km se dá jezdit, ale jen po rovině, stálou rychlostí 60-70 km/h, na to je ideální USA.

Napsat komentář