V Norsku vyroste nová 32GWh továrna na baterie pro elektromobily

Nová norská společnost Morrow Batteries hodlá v domovském Norsku vybudovat továrnu na výrobu baterií pro elektromobily. Počítá s roční výrobou až 32 GWh.

Stavba továrny Morrow Batteries v jihonorském městě Agder bude rozdělena do čtyř fází po 8 GWh. První fáze má být hotova v roce 2024.

V počátcích začne firma vyrábět dnes běžné typy li-ion baterií. Protože na místě má vyrůst i výzkumné centrum, časem se chce orientovat také na pokročilé typy, například o lithium-sirné baterie.

Hlavním majitelem a investorem Morrow Batteries jsou norská společnost Agder Energi a norský podnikatel Bjørn Rune Gjelstens. Mezi další partnery patří výzkumný institut SINTEF, společnost Innovation Norway a další.

Finančně se bude stavby továrny účastnit také Evropská unie, a to skrze výzkumný program Horizon 2020. Továrna by mohla vytvořit až 10 000 nových pracovních míst.

Morrow Batteries se stává dalším významným evropským projektem výroby baterií. Evropa má momentálně naplánovány obrovské investice do továren na výrobu baterií a další nové stále přibývají.

Patří mezi ně například také švédská společnost Northvolt, která úzce spolupracuje s automobilkou Volkswagen. Prozatím mají v plánu vybudovat dvě baterkárny: jednu ve švédském Skellefteå (32 GWh v roce 2021, 40 GWh v roce 2024), další v německém městě Salzgitter (16 GWh v roce 2023, později 24 GWh).

15 Comments on “V Norsku vyroste nová 32GWh továrna na baterie pro elektromobily”

  1. off
    Nové detaily o Dysonově

    off
    Nové detaily o Dysonově autě.
    https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-8380881/New-images-Dysons-500M-failed-electric-car-revealed.html

    https://www.autoexpress.co.uk/news/101134/dyson-car-revealed-full-time-called-electric-suv-project-pictures

    https://www.autocar.co.uk/car-news/features/exclusive-inside-story-dyson-ev

    Vypadá to že to musí bej pro Brity velký zklamání. Jejich poslední naděje na opravdu britský auto zhasla.

    „The sudden demise of the Dyson electric car project last October was one of the most shocking events of postwar British car history – because it was so unexpected.“

    1. Já na tom odhaleném Dyson voze a zejména jeho parametrech
      Já na tom odhaleném Dyson voze a zejména jeho parametrech nenacházím nic, co by nebylo zvládnutelné s technologií, která je dostupná minimálně posledních 5 let. Jen 150kWh energie na tu kravskou bateriovou krabici mi navíc přijde skoro až ostuda. Celková hmotnost 2,6t se 150kWh baterií je spíš horší průměr se současně dostupnými technologiemi.

      Za mě ten koncept radši neměli ukazovat a nechat nás snít jak úžasné to mohlo být.

Napsat komentář