Evropská investiční banka má na podporu výroby baterií připravenu miliardu eur

Evropská bateriová aliance vznikla v rámci Evropské komise v říjnu 2017. Na aktuálním setkání potvrdila záměr vybudovat silný evropský baterkářský průmysl.

V současné době bateriový průmysl v Evropské unii zaměstnává asi 30 000 lidí ve 14 zemích. Odhaduje se, že do roku 2025 vzroste jeho hodnota na 250 mld. eur ročně.
foto: InsideEVs

Andrew McDowell, viceprezident Evropské investiční banky (EIB) na setkání potvrdil, že instituce je připravena rozvoj evropského baterkářského průmyslu podpořit.

V roce 2020 má na investice připravenu 1 miliardu eur. Od roku 2010 už vydala na tyto investice 950 mil. eur a podpořila projekty za celkem 4,7 mld. eur.

Evropa má v současné době výrobní kapacity 49 GWh baterií ročně. Pro srovnání, v USA je to také 49 GWh, v Číně pak skoro desetinásobek: 447 GWh.

Již schváleno nebo v procesu schvalování má dnes EIB dalších 51 GWh výrobní kapacity. Paradoxně pomohla i aktuální epidemie čínského koronaviru COVID-19.

Ta totiž jasně ukázala, jak nevýhodné je nemít v regionu k dispozici vlastní výrobní kapacity – ať už pro léky, ochranné pomůcky, nebo jiné důležité zboží.

Automobilový průmysl je přitom pro zcela klíčový. Je jasné, že jeho budoucnost je v elektřině a srdcem automobilového průmyslu se tak brzy stanou právě továrny na výrobu baterií.

65 Comments on “Evropská investiční banka má na podporu výroby baterií připravenu miliardu eur”

    1. Na mapě zatím nic
      Na mapě zatím nic ?
      https://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic

      https://www.evmapa.cz/

      Ps: Ten odkaz je interní Dostupný jen na vašem zařizení pro ostatní veřejně nedostupný .
      Jestli se chcete pochlubit fotkama Tak to Prosím dejte třeba na Rajče Kde získáte odkaz a foto bude veřejně dostupné
      (také si tímto vytvoříte určitou zálohu )Díky.
      https://www.rajce.idnes.cz/

      Aktývní odkaz
      https://www.jakpsatweb.cz/odkazy-html.html

      https://honzatar.rajce.idnes.cz/Cezeta_12.ty_mezinarodni_sraz_EV_7_2018_Sedlec_Prcice/

  1. Právě zbankrotoval Hertz.
    Na trh jde 700 tisíc lehce

    Právě zbankrotoval Hertz.
    Na trh jde 700 tisíc lehce ojetých aut v podstatě zadarmo a šoková vlna automotive se právě rozbíhá. Aby byl jasná perspektiva, tak aktualizovaný forecast světových prodejů pro 2020 je pouhých 30 milionů vozidel.

    PS: Tímto zdravím všechny přesvědčovače, co mě tady vymlouvali skepsi ohledně vyhlídek autopůjčoven během koronavirové krize.

        1. Všichni si myslí, že se nic nestalo, otevřou se restaurace
          Všichni si myslí, že se nic nestalo, otevřou se restaurace a vše pojede jako při starém. Bohužel, to co nastane bude peklo na zemi a CELÝ automobilový průmysl se zhroutí, tedy i BEV. Tenhle průmysl je totiž tou první kostkou, která uvede do pohybu celé domino ekonomiky. Jestli se někdo raduje že zkrachují automobilky, měl by spíše přemýšlet, co bude za rok jíst.

          1. Na jednu stranu souhlas Nikdo nečekal současný stav, ale
            Na jednu stranu souhlas Nikdo nečekal současný stav, ale už v minulosti státy zachranovaly automobilky
            Protože je to výhodnější než armáda nezaměstnaných

            Deset let od bankrotu General Motors. Mamut měl opravdu na kahánku
            Byl to čtvrtý největší bankrot v historii Spojených států a největší bankrot ve zpracovatelském sektoru USA.
            Vláda následně automobilce pomohla finanční injekcí ve výši téměř 50 miliard dolarů a výměnou za pomoc v GM získala podíl 60,8 procenta, který pak postupně prodala

            Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/historie/gm-general-motors.A190530_082255_auto_ojetiny_fdv

            Multimilionáři a krize “ koupím nové auto Pomůžu ekonomice “
            Do této kategorie spadají i Elektromobily
            Nejlepší rok v historii. Rolls-Royce má rekordní prodeje, letos představí nový Ghost
            https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejlepsi-rok-ve-sve-historii-rolls-royce-ma-rekordni-prodeje/r~34e23ae835fe11eaac60ac1f6b220ee8/

            Zisk automobilky Ferrari loni stoupl o 48 procent
            https://www.auto.cz/zisk-automobilky-ferrari-loni-stoupl-o-48-procent-127383

            1. Ano to je pravda, bohatí budou ještě bohatší (navíc
              Ano to je pravda, bohatí budou ještě bohatší (navíc dostanou dotace) střední třída padne a chudí budou ještě chudší. Stát se chová vždy špatně a jestli něco zachrání nebo nezachrání není podstatné, protože buď rozdá peníze majitelům fabriky, nebo je dá rovnou nezaměstnaným, kteří stejně dlouho nezaměstnanými nebudou. Já myslím, že co má krachnout ať krachne, tyhle státní pomoci nikam nevedou. Tohle ohýbání ekonomiky je prostě nesmysl a veškeré dotace do soukromého sektoru je čiré zlo, které se hojně zneužívá.

              1. Nesouhlas
                Vláda následně automobilce pomohla finanční

                Nesouhlas
                Vláda následně automobilce pomohla finanční injekcí ve výši téměř 50 miliard dolarů a výměnou za pomoc v GM získala podíl 60,8 procenta, který pak postupně prodala.
                Prodat znamená zízkat peníze nazpátek i s možným ziskem .
                Boužel v tomuo připadě to vypada na ztrátu přes 10 miliard

                Americká vláda snížila podíl v General Motors na sedm procent

                http://www.veciautomobilove.cz/cz/clanek/americka-vlada-snizila-podil-v-general-motors-na-sedm-procent-1363/

                1. Ukaž mi jediné podnikání státu v otevřeném
                  Ukaž mi jediné podnikání státu v otevřeném konkurečním postředí, kde stát vydělává. Všude jen leje peníze dopravcům, poště apod. a prodělává miliardy ročně. Jen Praha na projektech a dotacích které nefungují prodělala za posledních 15 let tolik miliard, že by se za to postavila malá obec o 150 domech se školou, prodejnou a hospodou.

                2. Tak za prvé, ten článek je z koku 2014!
                  Za druhé se tomu

                  Tak za prvé, ten článek je z koku 2014!

                  Za druhé se tomu jinak říká dotace, jedněm seberu a druhým dám.

                  Co to tady čtu tak to téměř každému druhému vadí. 🙂

                  U ČEZu je nejhorší oproti jiným státním podnikům to, že i v tom údajně otevřeném prostředí podnikání, si upravují technické a cenové parametry u nás tak jak potřebují oni.
                  Tomu já říkám viditelná černá ruka trhu!

                  https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vlada-najednou-sprintuje-s-jadrem-jeden-z-ministru-se-vzpecuje-106909?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

                  Okrádají své spotřebitelé za to, že si pořídí FVE, (jinak měří elektroměr co nemá FVE a jinak co ji má), jak tu někdo psal a legálně! Protože si to upravili jak potřebují oni a ne stát, nebo nedej bože zákazník.
                  Teď nás budou okrádat na TUNELÍNU.

                3. Impozantní výčet důvodů, proč si k domácí FVE
                  Impozantní výčet důvodů, proč si k domácí FVE nepřídit bateriové úložiště. Taky výsledek úžasné a férové podpory OZE v ČR.

                4. To je otevřené konkurenční prostředí? Navíc vlastnit
                  To je otevřené konkurenční prostředí? Navíc vlastnit někde akcie neznamená podnikání, stát jenom kasíruje stejně tak členové představenstvech apod. jako pijavice.

                5. Nevím o tom že by bylo zákonem nařizeno Povinnost mit
                  Nevím o tom že by bylo zákonem nařizeno Povinnost mit zřízenou El.připojku jen od ČEZu ?
                  Ano ale Pokud jste vlastníkem
                  Většiho množství akcii třeba 69,78 %
                  Tak zasedáte v dozorčí radě a spolurozhodujete podílíte se na řízení firmy .

                6. Pokud jsi na distribučním území čezu, tak skutečně
                  Pokud jsi na distribučním území čezu, tak skutečně nemáš!

                7. Ostrovní systém
                  Třeba protože jen zřízení kabelového

                  Ostrovní systém
                  Třeba protože jen zřízení kabelového vedeni by nemělo ekonomický smysl .
                  Budete se divit Pár lidi už tak vegetuje Dokud jim to nezdaní ?
                  Také jsou i firmy které si musely pořidit vlastní zdroj energie
                  Protože jim ČEZ distribuce nebl schopen dodat potřebný přikon který potřebovaly pro svůj provoz.

                  https://www.youtube.com/results?search_query=ostrovn%C3%AD+syst%C3%A9m+

                  Jak legálně dodávat elektřinu z vlastní elektrárny sousedům?
                  https://www.pravniprostor.cz/clanky/ostatni-pravo/jak-legalne-dodavat-elektrinu-z-vlastni-elektrarny-sousedum

                  https://www.dsadvokati.cz/cz/blog/dsa-clanky/26-podminky-primeho-prodeje-vlastni-vyrobene-elektriny

                8. Já se nedivím já jich pár taky mám.
                  Žít bych tak ale

                  Já se nedivím já jich pár taky mám.
                  Žít bych tak ale dobrovolně fakt nechtěl a prodávat elektřinu sousedům. Fakt si jako myslíš, že by ti ten právník nahradil škodu i s těmi náklady co bys měl!
                  Vím o několika co to takto sice provozují ve svém areálu pro ostatní nájemce ale cena je daleko vyšší než by ji odebírali přímo ze sítě ale nemůžou, ale pronajímatel je připojený na síť.

                  Ale pro začátek, jaké máš elektrotechnické vzdělání?

                9. Vím o několika co to takto sice provozují ve svém areálu
                  Vím o několika co to takto sice provozují ve svém areálu pro ostatní nájemce ale cena je daleko vyšší než by ji odebírali přímo ze sítě ale nemůžou, ale pronajímatel je připojený na síť.
                  To je protizákonné a právně napadnutelné .

                  Středni škola elektro, ale v oboru už pár let nepracuji.

                10. Dobře takže technické stránky toho by jsi měl pochopit a
                  Dobře takže technické stránky toho by jsi měl pochopit a zvládnout. Nejde to realizovat u všech a všude, jsi omezený výkonem v panelech a hlavně v měniči a bateriích a tím pádem musíš hodně regulovat svou aktuální spotřebu. Navíc to není ani ekologické pokud by ses chtěl na tento argument odvolávat (benzínová centrála).
                  Ostrovní systém není to co by mělo do budoucna být hlavní směr elektroenergetiky. Jsou tam veliká omezení, spíš to vidím na decentralizaci a s oblastní sítí a tyto sítě propojení aby si mohly vypomáhat, centrální zdroj jak to máme není ideální a jak vidíme pokud se ho zmocní „novodobí pirát“, tak je to katastrofa pro ostatní.

                  K mému tebou opakovanému mému příkladu, tě můžu ujistit na rozdíl od tvých odkazů, že je to legální ale provozovatel se chová stejně jako ti velcí piráti.

                11. V distribucnim uzemi mate moznost zridit pripojku jen od
                  V distribucnim uzemi mate moznost zridit pripojku jen od prislusneho distributora. CR si rozdelila distribucni mafie Cez, Eon a PRE. Na prislusnem uzemi stojite u zdi s rukama nahoru a kapsu vam sacuje mistni distributor. Kdo vam po dratech dodava elektrinu je uz reseno jinak. Tam si muzete zvolil sveho dodavatele.

                12. No vidíš a v ČEZkocourkově nemusí mít na zákazníka ani
                  No vidíš a v ČEZkocourkově nemusí mít na zákazníka ani tu M16.

                  Jinak velice zábavně popsané. 1+++++

                13. Budejovicky Budvar n. p., Lesy CR s. p. 🙂
                  Ale prava je, ze

                  Budejovicky Budvar n. p., Lesy CR s. p. 🙂
                  Ale prava je, ze si moc dobre pamatuji na banky. Dokud je vlastnil stat, byly hodne ztratove, pak je za par susnu privatizovali a najednou jsou velice vydelecne. To bylo az do oci bijici.

                14. Ono podnikání typu „Znárodnit, pak částečně
                  Ono podnikání typu „Znárodnit, pak částečně zprivatizovat a pobírat peníze za akcie“ umí i ten nejpitomější člověk, natož stát 🙂 České lesy jsou v miliardové ztrátě a Budvar je snad jedna světlá vyjímka, která potvrzuje pravidlo.

          2. Jestli tady bude peklo na Zemi, tak asi nemá cenu
            Jestli tady bude peklo na Zemi, tak asi nemá cenu přemýšlet nad jídlem… Buď bude mít člověk štěstí a nějak přežije a nebo štěstí, že už nebude mít potřebu řešit jak to přežije…
            Možná lidem konečně dojde, že peníze se neztrácejí, nemizi ale naopak neustálé přibývají a začnou se pídit po tom kde vlastně jsou když je většina lidí nebude mít…

          3. BEV mají ve srovnání se spalováky stále malý podíl ale
            BEV mají ve srovnání se spalováky stále malý podíl ale tento roste, tedy dopad na EV bude výrazně menší než na spalováky. Jenom se zvýší poměr BEV ke spalovákům. CATL představil baterky s cenou 80 dolarů za kWh a tedy výrazně pod cenou za kterou jsou BEV konkurence schopné.

                1. Li-ion je pro ostov velcie nevhodnej, jakou ma ta baterka
                  Li-ion je pro ostov velcie nevhodnej, jakou ma ta baterka cyklovost? u Lifepo se pohybuju na urovni 5000+ a to ze jsou tezsi a o neco vetsi me fakt nezajima, doi prumerne technicke mistnosti 3-4m2 se da natvat bezpecne nekolik set kWh a vetranyma/chlazenyma rackama

                  navic z jednotlivych clanku si to skladaj jen fanousci kteri maj tu moznost a neresi zaruky, pro sirsi rozsireni je to nesmysl a vzdy bude dominovat hotove reseni s komplet systemem kde jsou balancery, stridace a dalsi, a drahe je na poradnem ostrovu prave ten odladeny system ktery se ladi podle potreby klidne i rok

                1. Tak jednou to zkusili a nedopadli dobře.
                  Teď už budou

                  Tak jednou to zkusili a nedopadli dobře.
                  Teď už budou „chytřejší“ a udělají to jinak.

                  Nevěř tomu, že se bude plýtvat, na to si prostě spotřebitelé nevydělají a ČEZ by to ani nebyl schopen vyrobit a svou elektřinou pokrýt a brát ji od sousedů nechceme!
                  Jít do ostrovu nebude to pravé ořechové ale hybrid s 1fázovým jističem cca 16A by měl už dost ušetřit.

                2. Souhlas, dnes jsou jističe dělané na špičkový odběr,
                  Souhlas, dnes jsou jističe dělané na špičkový odběr, pokud bude za ně vysoká platba a bude za rozumnou cenu třeba 10 kW/10kWh baterie s 3f střídačem, tak distributoři akorát utřou nos a jistič půjde dolů, aby byl na průměrný odběr+nějaká menší rezerva. 230/1f x 16A jsou víc než dost i pro dům s TČ a jedním EV.

                3. u rodinnych domu by se v takovem pripade zasala sirit metoda
                  u rodinnych domu by se v takovem pripade zasala sirit metoda zakladniho jisteni coby zdroj pro ostrov a bez moznosti dodani elektriny do site z dalsich zdroju

                  CEZ je vesmes tento stat a soucasny stat je neskutecna svine

                  do 10 let bude ostrov zcela bezna vec ktera zacne pronikat i na CR trh, zacne to roodinnym adomama, pokracovat to bude na cinzaky a nakonec to postihne i panelaky, CEZ zrejme ale bude mit tu vyhodu ze za to bude rucit stat, tedy zase danovej poplatnik, aneb zaplatime to vse 2x pro blaho par zmrdu co to ridi

            1. Naše automobilky nezkrachují, ovládají ekonomiku státu,
              Naše automobilky nezkrachují, ovládají ekonomiku státu, takže dostanou 50 miliard na záchranu, stát jim odpustí pokuty za ekologii a i když budou vyrábět třetinu aut, budou se mít dobře, pouze zkrachuje třetina jejich dodavatelů, to ale stát nezajímá.

      1. V roce 1936 Se tomu říkalo Elektrický převod systém
        V roce 1936 Se tomu říkalo Elektrický převod systém Sousedík
        Později Elektro mechanické pohonné ustrojí
        A dnes čím dál více lidí říká, že je to prostě Hybrid ?

        Osobně mě nejakou dobu vrtá hlavou Kam to podle dnešních měřitek
        ( názvosloví ) zařadit Podle níže uvedeného odkazu a informací uvedených v něm .
        Spalovací Motor musí běžet aby se pohonné ustrojí uvedlo do pohybu
        v určitých provoznich režimech Cituji
        Generátor a trakční motor mají sériové cizí buzení z akumulátorové baterie

        Pri elektrickém brzdění vozu rekuperací (zpětné dodávání elektrické energie)
        S klesající rychlostí klesá i účinnost elektrické brzdy. Při poklesu rychlosti vozu pod 20 km·h–1 je účinek rekuperačního brzdění velmi malý, a proto je třeba vůz dobrzdit vlakovou tlakovzdušnou brzdou.
        Takže by to šlo klasifikovat jako Mild-Hybrid Nevím ?
        Josef Sousedík byl prostě Genius podal na 200 patentů.

        http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis/tema/strela-se-srdcem-sousedik–12659

Napsat komentář